Emanuelson: ‘Er staat ons een heet avondje te wachten in Griekenland’

Donderdag, 29 juli 2010 om 14:29

Wederom dreigt Ajax te sneuvelen in de vooronde van de Champions League, nadat woensdag in eigen huis met 1-1 gelijk werd gespeeld tegen PAOK Saloniki. Urby Emanuelson maakte al eerder mee dat de Amsterdammers het hoofdtoernooi in het kampioenenbal misliepen. “Ik was er niet mee bezig, maar dacht wel even terug aan wedstrijden uit het verleden”, vertelt hij daags na de wedstrijd op de website van supportersvereniging Ajaxlife.

/

Na een goede eerste 45 minuten had Ajax het aan zichzelf te wijten dat de voorsprong slechts 1-0 was. “De eerste helft speelden we goed”, analyseert ook de linkervleugelspeler. “We krijgen vijf of zes kansen en in de meeste gevallen staat een speler van ons een op een met de keeper. Maar die kansen moeten we wel benutten”, weet Emanuelson.

De flankspeler herinnerde zich de wedstrijden in het verleden waarin het mis ging voor de Amsterdamse club. “Nu gebeurt precies hetzelfde. Er staat ons een heet avondje te wachten in Griekenland, het zal niet gemakkelijk worden.” In de tweede helft kwamen de Grieken op 1-1. “Ik weet niet waar het aan ligt”, vervolgt Emanuelson. “We werden onzeker. Ik weet niet waarom.”

“Het lukte niet onze stempel te drukken en er werd niet echt een signaal afgegeven. We werden wat angstig, begonnen een beetje tegen onszelf te vechten en daar gingen we niet beter van spelen”, kijkt de linkspoot terug. Toch wanhoopt Emanuelson niet. “We moeten ons vasthouden aan het spel in de eerste helft. Dan moet het daar alsnog goed komen. Bovendien zijn de WK-gangers een week langer in training en zijn we als team dan ook een week verder.”

Wed gratis €50 via Unibet met hoogste noteringen

 
Scheidsrechter
T. Chapron -
Ajax PAOK Saloni...
M. Stekelenburg 4.6 K. Chalkias 3.7
T. Alderweireld 6.1 M. Sznaucer 4.7
V. Anita 7.1 S. Malezas 4.8
G. van der Wiel 6.1 A. Boussaidi 2.4
J. Vertonghen 6.8 B. Cirillo 3.4
S. de Jong 4.4 V. Ivic 6.1
U. Emanuelson 5.2 O. Sorlin 5.2
E. Enoh 4.8 Vitolo 5
R. Lindgren 5.9 Vieirinha 6.2
L. Suárez * 7.2 Pablo García 6.2
M. Sulejmani 6.3 D. Salpingidis 3
D. de Zeeuw 4 G. Fotakis 5.5
C. Eriksen 3.6 D. Kresic 5.8
J. Sarpong 4.8 A. Papazoglou 5.2
Totaal 192 stemmen | * Man of the match

Poll

Ajax plaatst zich volgende week ten koste van PAOK Saloniki voor de volgende ronde

Welke Ajacied is getransfereerd naar Real Sociedad? Speel de Transfer Quiz!

29 juli 2010 om 14:29
#1

en hoe maarja eigenschuld je had het al kunnen afmaken in de 1e helft dusja
nu maar alles geven in greece

29 juli 2010 om 14:31
#2

Vroege conclusies trekken is ook tot kunst verheven. Uitslag van gisteren was waardeloos, het spel in de eerste helft des te hoopvoller. In Griekenland moet er gewoon effectiever met de kansen omgegaan worden, met meer geluk dan gisteren moeten ze gewoon de play-offs halen. Anders horen ze ook niet in CL thuis.

29 juli 2010 om 14:32
#3

Toch jammer dat het ze keer op keer niet lukt om via de kwalificatie door te stoten naar de champions league. als het zo doorgaat moet de nummer 1 binnenkort ook nog kwalificatie gaan spelen. Zou zonde zijn. Ietsje meer hun best doen daar in Amsterdam.

29 juli 2010 om 15:00
#33

Ietsje meer hun best werkt niet. Ik vind het onbegrijpelijk dat een coach als Jol de groep zo de wei in stuurt. tactisch klopte het voor geen kant. Ajax startte geweldig, was heer en meester maar kon dit met de belangrijkste schakel Suarez nooit 90 minuten volhouden. Waarom niet gewoon de 1-0 maken en wat volwassener het restant van de wedstrijd ingaan. Laat die grieken maar denken dat ze wat vooruit kunnen voetballen. Nu bleef Ajax met 10 man aanvallen en konden de Grieken zich sterken door ballen weg te trappen. Dat dan ook juist dan de 1-1 valt is typerend voor Ajax. De return was sowieso al lastig, ook al sta je met 2-0 voor. Nu hebben we in ieder geval niet het gevaar van odnerschatting wat Ajax eerder de kop kostte. Ga daar volwassen spelen, val gedoseerd aan maar laat vooral het initiatief maar aan hun. Als zij zo goed zijn thuis, laten ze dat maar zien. Ajax scoort zeker wel een goal.

29 juli 2010 om 15:27
#52

@ sodegrun: ietsje meer hun best doen daar in Amsterdam? Doe normaal! We willen niets liever dan in de Cl-spelen.

@joostfan: Tactisch klopte het van geen kant? Als je een tegenstander zo je wil op legt als Ajax dat deed in de eerste helft zonder maar een kans weg te geven dan klopt het tactisch uitstekend. Een kans niet afmaken heeft niets met slechte tactiek te maken. Jij stelt voor om die Grieken te laten komen, het stomste wat je kan doen! We hadden de wedstrijd in handen, de Grieken lagen op hun knieen, dan moet je doordrukken en dat deed Ajax ook. Tactisch staat niet gelijk aan quasi slim afwachten, domineren is ook een tactiek, en eentje die Ajax beheerst.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 15:28 door murki.

29 juli 2010 om 18:21
#97

Ja, en wat heeft het ons opgeleverd? Dit zou een goede tactiek zijn als de gehele groep vol in training was voor weken. Nu moeten ze blijven lopen ook als de bepalende spelers op zijn. Met iedere wissel werd Ajax zwakker. Nee, dit is gewoon mislukt. Ajax beheerst het domineren, helaas maar voor 45 minuten.

29 juli 2010 om 20:39
#117

Ten eerste moet je resultaat los van tactiek zien. Soms vallen de beste tactische plannen in het water door pech en worden de slechtse plannen geholpen door geluk. Ajax heeft met de speelwijze een kansverhouding gecreerd van ongeveer 7-1 en heeft het pech gehad dat wij 1 uit 7 scoren en zij 1 uit 1.

Natuurlijk kost het collectief druk zetten op de bal kracht en kan je dat niet een hele wedstrijd volhouden, maar daardoor heeft Ajax wel de kansen gecreeerd die het nu kreeg. Als je afwachtend had gevoetbald was de kansverhouding hoogstwaarschijnlijk slechter geweest. En dan kan je zeggen: maar dan hadden we misschien wel gewonnen, ja, maar ook misschien verloren.

29 juli 2010 om 14:32
#4

Die geven ook alles in Griekenland! Gewoon volgende ronde...ik zie het gebeuren!

29 juli 2010 om 14:33
#5

als ajax nog deze week een spits.
koopt dan kan ajax volgende week.
met een goei spits beginnnen.
ze moeten gewoon el hamdaoui halen.
dan komt als goed in griekenland

29 juli 2010 om 14:37
#10

volgens mij mag er die dan niet meedoen,als ik me niet vergis moesten ze 24 uur voor de wedstrijd de definitieve selectie geven voor beide wedstrijden

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 14:38 door eric666.

29 juli 2010 om 14:40
#13

eric666

nee joh per wedstrjid moet je selectie door geven

29 juli 2010 om 14:52
#24

klopt, maar die moeten afkomstig zijjn van een lijst die eerder al is ingedient bij de uefa, daar staat een eventuele nieuwe spits niet op..

29 juli 2010 om 14:59
#31

Dat klopt Afcaxie, maar Ajax heeft 1 naam nog open staan. Dus zodra Ajax een spits heeft kunnen zie gelijk doorgeven aan de Uefa.

29 juli 2010 om 16:38
#80

Onderstaand het regelement omtrend de speelgerechtigheid in Uefa Club Competities (cl, EL en Super Cup).


In paragraaf 18.13 staan de datums waarop spelerslijsten moeten worden doorgegeven en in 18.14 staat dat 24 uur voor aanvang van de éérste van 2 wedstrijden in de kwalificatie 1 speler mag worden vervangen.

Dus Ajax kan geen spits meer inschrijven voor de return.


Overigens staat hier in paragraaf 18.07 dat als Ajax zich niet kwalificeerd voor CL dan mogen spelers die in de 3de voorronde hebben gespeeld gewoon voor een andere club CL spelen. Als Ajax de Play-offs haalt dan mogen de spelers die de Play-offs spelen voor Ajax niet meer voor een andere club CL spelen.


X Player Eligibility

Article 18

General provisions

18.01 In order to be eligible to participate in the Uefa club competitions, players must be registered with Uefa within the requested deadlines to play for a club and fulfil all the conditions set out in the following provisions. Only eligible players can serve pending suspensions.

18.02 Players must be duly registered with the national association concerned in accordance with the national association’s own rules and those of Fifa, notably the Fifa Regulations for the Status and Transfer of Players.

18.03 Players must have undergone a medical examination in accordance with the mandatory criteria as set out in Annex Ix.

18.04 Each club is responsible for submitting an A list of players (list A) and a B list of players (list B), duly signed, to its national association for verification, validation, signature and forwarding to Uefa. These lists must include the name, date of birth, shirt number and name, nationality and national registration date of all players to be fielded in the Uefa club competition in question. In addition, the lists must include the confirmation by the club’s doctor that all players have undergone the requested medical examination; the club’s doctor is solely responsible that the requested players’ medical examination has been duly performed.

18.05 The club bears the legal consequences for fielding a player who is not named on list A or B, or who is otherwise not eligible to play.

18.06 The Uefa administration decides on questions of player eligibility. Challenged decisions are dealt with by the Control and Disciplinary Body.

18.07 As a rule, a player may not play in a Uefa club competition (i.e. Uefa Champions League and Uefa Europa League, but not Uefa Super Cup) for more than one club in the course of the same season. Exceptionally, however, a player who has been fielded in the first, second or third qualifying
round of the Uefa Champions League or Uefa Europa League is entitled to play in the Uefa Champions League or Uefa Europa League for another club as from the group stage, provided that his former club did not qualify for the group phase of either the Uefa Champions League or the Uefa Europa League; moreover, as from the start of the round of 16 (round of 32 for Uefa Europa League), a player can be registered in accordance with paragraphs 18.17 to 18.20 below. For the avoidance of doubt, a substitute player who has not been fielded is entitled to play for another club competing in the Uefa Champions League or Uefa Europa League in the course of the same season, provided that he is registered with the Uefa administration in accordance with the present regulations.


Conditions for registration: List A

18.08 No club may have more than 25 players on List A during the season. As a minimum, eight places are reserved exclusively for “locally trained players” and no club may have more than four “association-trained players” listed on these eight places on List A. List A must specify at least eight players who qualify as being “locally trained”, as well as whether they are “club-trained” or “association-trained”. The possible combinations that enable clubs to comply with the List A requirements are set out in Annex Viii.

18.09 A “locally trained player” is either a “club-trained player” or an “associationtrained player”.

18.10 A “club-trained player” is a player who, between the age of 15 (or the start of the season during which he turns 15) and 21 (or the end of the season during which he turns 21), and irrespective of his nationality and age, has been registered with his current club for a period, continuous or not, of three entire seasons (i.e. a period starting with the first official match of the relevant national championship and ending with the last official match of that relevant national championship) or of 36 months.

18.11 An “association-trained player” is a player who, between the age of 15 (or the start of the season during which the player turns 15) and 21 (or the end of the season during which the player turns 21), and irrespective of his nationality and age, has been registered with a club or with other clubs affiliated to the same national association as that of his current club for a period, continuous or not, of three entire seasons or of 36 months.

18.12 If a club has fewer than eight locally trained players in its squad, then the maximum number of players on List A is reduced accordingly.

18.13 List A has to be submitted by the following fixed deadlines:
a) 21 June 2010 (24.00 Cet) for all matches in the first qualifying round;
b) 8 July 2010 (24.00 Cet) for all matches in the second qualifying round;
c) 22 July 2010 (24.00 Cet) for all matches in the third qualifying round;
d) 9 August 2010 (24.00 Cet) for all matches in the play-offs;
e) 1 September 2010 (24.00 Cet) for all further matches from the first match in the group stage up to and including the final.

18.14 For the three qualifying rounds and the play-offs, after the above-mentioned qualifying dates, one player on List A may be changed until 24.00 CET on the day before the relevant first-leg match, provided that the club’s national association confirms in writing that the new player is eligible to play at domestic level at this time.

Conditions for registration: List B

18.15 Each club is entitled to register an unlimited number of players on List B during the season. The list must be submitted by no later than 24.00 CET on the day before the match in question.

18.16 A player may be registered on List B if he is born on or after 1 January 1989 and has been eligible to play for the club concerned for any uninterrupted period of two years since his 15th birthday by the time he is registered with Uefa. Players aged 16 may be registered on List B if they have been registered with the participating club for the previous two years without interruption.

Subsequent registration

18.17 For all matches from the start of the round of 16, a club may register a mmaximum of three new eligible players for the remaining matches in the current competition. Such registration must be completed by 1 February 2011 (24.00 Cet) at the latest. This deadline cannot be extended.

18.18 One player from the above quota of three who has played Uefa club competition matches for another competing club in the current season may exceptionally be registered, provided that the player has not been fielded:
− in the same competition for another club; or
− for another club that is currently in the same competition.
Furthermore, if the player’s new club is playing in the Uefa Europa League, his former club must not have played in the Uefa Europa League at any point in the current season.

18.19 If the registration of such new players causes the authorised number of players on List A to exceed 25, the club must remove the necessary number mof currently registered players to reduce the squad to 25 players again. The quota of the “locally trained players” must be respected when registering new players. Newly registered players must wear set numbers which have not yet been assigned.

18.20 If a club cannot count on the services of at least two goalkeepers registered on List A because of long-term injury or illness, the club concerned may temporarily replace the goalkeeper concerned and register a new goalkeeper at any time during the season and complete the official registration list A with a goalkeeper fit to be fielded. An injury or illness is considered long-term if it lasts at least 30 days as of the day the injury or illness occurred. In case the recovery of the goalkeeper occurs before this 30 day period, the player must remain out of the players List A until the end of such period. If the replaced goalkeeper was registered as a locally trained player, the new goalkeeper does not need to be a locally trained player. The club must provide Uefa with the necessary medical evidence in one of Uefa's official languages. Uefa may require further medical examination of the goalkeeper by an expert appointed by Uefa at the cost of the club. Once the injured or ill goalkeeper is fit to be fielded again he can resume his position in place of his nominated substitute. The change must be announced to the Uefa administration 24 hours before the next match in which the goalkeeper is due to play.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 16:39 door Jaygo.

29 juli 2010 om 16:51
#83

Verwijderen a.u.b. Ik was een beetje te voorbarig.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 16:53 door Hootch30.

29 juli 2010 om 14:33
#6

Emanuelson: ‘Er staat ons een heet avondje te wachten in Griekenland’ Tja, zomer he Urby!

On:
Ik verwacht wel dat Ajax door gaat, de fans zijn daar erg fanatiek en die zullen ervoor zorgen dat ze vooruit gaan spelen, dan kan Ajax die zwakke verdediging eruit counteren, de kansen zullen er dan wel in moeten!

29 juli 2010 om 14:39
#12

niet zeker hoor.in die landen telt alleen resultaat,dus die hangen thuis net zo vrolijk met 10 man voor de goal omdat ze niet hoeven te scoren om door te gaan

29 juli 2010 om 18:28
#98

Of ze stoppen allemaal een brandblusser in hun broek voor het geval er een brandje ontstaat.

Ont. ik ben ervan overtuigd dat Ajax die uitwedstrijd wel winnend af zal gaan sluiten, dat zal zich niet laten gebeuren dat ze eruit gaan, ze hadden het zich echter makkelijker kunnen maken, mede om de reden die jij aangeeft zullen ze winnen.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 18:29 door Wijze_Neus.

29 juli 2010 om 14:33
#7

Gisteren gewoon teveel kansen verprutst. Ik hoop dat we bij de volgende wedstrijd dus wel al een spits hebben die we op mogen stellen. En een sulemani die ook anderen de kans geeft. Al was die individuele actie wel echt top. behalvedat hij hem niet afmaakte.

In griekeland gewoon de kansen afmaken en je gaat met gemak door naar de volgende ronde. Ik hoop dat we dan ook starten met de zeeuw in de basis.

29 juli 2010 om 14:38
#11

Nou zoals hij gisteren speelde mag hij op de bank blijven zitten hoor Nee was moeilijk invallen ook natuurlijk, wedstrijd totaal niet meer in handen, ja zie dan maar eens goed in te vallen, heb er nog wel vertrouwen in dat we daar gaan winnen, enige nadeel is dat we Moeten scoren, waardoor de grieken vol op de verdediging kunnen spelen, dan hoop ik dat we el hamdaoui hebben, hij samen met suarez kunnen daar wel gaten in krijgen..

29 juli 2010 om 14:36
#8

Het zal lastig worden, maar het moet toch kunnen lukken. De bal is nog steeds rond en we hebben gister gezien dat Paok geen geweldige ploeg is. Wie weet is er nog een versterking die we kunnen verwelkomen voor volgende week. Ik heb er wel vertrouwen in.

29 juli 2010 om 18:40
#99

het is zomer... half NL is weg...

29 juli 2010 om 14:40
#14

ja het is inderdaad warm in grienkenland
Afca!!!!

29 juli 2010 om 14:40
#16

Dat denk ik ook wel. Graadje of 32 ?

Ajax gaat het erg moeilijk krijgen daar! Publiek dat als 12e man geldt en daarbij de hitte die ze totaal niet gewend zijn.

Hoeveel geld krijgt Twente overigens extra, als Ajax het niet haalt?

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 14:43 door Tommy_FCT.

29 juli 2010 om 14:44
#17

@chanterboy
Sportieve reactie man.
Gaat idd heel lastig worden maar niet onmogelijk. Vond Ajax een goede eerste helft spelen maar het gemis van een targetman werd pijnlijk duidelijk. Die Grieken krijgen een kans en pakken die met beide handjes aan. Vond Enoh en Vertonghen er niet goed uitzien bij die goal.

29 juli 2010 om 14:44
#18

Ik denk dat Paok erg moeilijk zal zijn te verslaan. Ajax zal de kansen moet benutten als ze door willen gaan. Maar ik verwacht dat het een herhaling van de afgelopen jaren zal worden. Zeker met die fanatieke aanhang.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 14:45 door Mokotjo.

29 juli 2010 om 14:48
#20

De hel van Thessaloniki.

Paok Saloniki Gate 4.. Check youtube.

29 juli 2010 om 14:52
#25

ik hoor hier vaak woorden als hel en heksenketel, word dat nu gebruikt omdat het leuk of stoer klinkt.. met die hel valt het reuze mee tegenwoordig bij paok, ze hebben trouwens al 4 wedstrijden achter elkaar thuis verloren..

29 juli 2010 om 15:26
#50

Gozer, als jij het Griekse voetbal volgden kon je er mee over praten. 'mafkees'

29 juli 2010 om 15:27
#51

Nou ik wil niet veel zeggen maar gister waren ze in de Arena anders ook meer dan aanwezig. Voor de Paok supporters is dit een hele leuke wedstrijd, tegen Ajax wat daar zeker nog wat betekend, dus het zal echt wel een heet avondje worden. Desalniettemin kan Ajax daar gewoon winnen, rustig spelen, en de kansen wel afmaken, maar laat die Grieken ook maar wat meer komen..

29 juli 2010 om 15:56
#67

@ajax-007

Je hebt gelijk ze doen alleen veel vuurwerk aan het begin van het duel. tik dit maar in valt echt reuze mee tik dit maar in Paok-panathinaikos 2-1 Pablo Garcia, Cisse, Muslimovic
Alleen ze moeten niet voor staan. en die hebben vast al duizenden euros aan boetes gehad wegen vuurwerk lijkt mijn.

29 juli 2010 om 18:43
#102

Wat is dit nu weer voor een reactie? Grieken zijn nou eenmaal niet zo leip als men hoopt... Net als de Turkse supporters... Het zijn tamelijk fanatieke supporters , maar niet meer dan dat. Ga je kijken naar Boca-fans, dan kom je heel wat serieuzer werk tegen.

29 juli 2010 om 19:56
#110

@samba_10 #20
Het is mooi dat de aanhang hun aan zal moedigen en dat er sfeer in het stadion wordt gemaakt maar uiteindelijk draait het wel om de 22 spelers die op het veld staan.
Natuurlijk zal het aanmoedigen effect hebben maar we moeten nou ook niet doen alsof dat het resultaat van de wedstrijd op zodanige wijze beïnvloed wordt dat Ajax op voorhand kansloos zou zijn.

29 juli 2010 om 14:48
#21

Ik denk dat iedereen wel meer van Paok had verwacht, maar Paok heeft een hele zware periode achter de rug met veel geld problemen. Paok heeft namelijk géén rijke eigenaar zoals Olympiakos en Panathinaikos. En dat is de reden waarom Paok geen grote namen kan halen zoals de andere 2 clubs in Griekenland die nu een zeer sterke selectie hebben.

Ik hoop dat Paok als eerste de 1-0 maakt in Saloniki, en dan de nul ook nog eens houd.

Kresic
Boussaidi
Cirillo
Malezas
Contreras
Ivic
Garcia
Vitolo
Salpingidis
Vierinha
Muslimovic
29 juli 2010 om 14:53
#27

Ajax heeft ook geen rijke eigenaar dus dat is dan iig in evenwicht. Ik verwacht eigenlijk dat Ajax het daar makkelijker heeft dan thuis. Die grieken zullen wel naar voren geschreeuwd worden door de supporters waardoor Ajax ruimte krijgt om te counteren.

29 juli 2010 om 15:07
#40

Het was niet mijn bedoeling om Paok te verglijken met Ajax, ik wil alleen het verschil uitleggen tussen Paok en de andere 2 bekende griekse clubs.

29 juli 2010 om 14:52
#26

Goede analyse, hopen dat wwe in griekenland de hele wedstrijd kunnen spelen als de eerste helft in de arena, dan moet het goedkomen... hoop ik...

29 juli 2010 om 14:56
#28

Ik denk dat Ajax eruit vliegt en de schulden alleen maar verder oplopen.

29 juli 2010 om 14:58
#29

Ze hebben geen schuld alleen een verlies geleden. Is volgens mij al een keer of 3000 uitgelegd hier op Voetbalzone. Maar jij ligt onder een steen of bent gewoon zo ontzetten d**!

29 juli 2010 om 15:02
#37

Nu heeft Mister-poej een reden om een melding te maken van je bericht, dus dat was niet zo slim.

29 juli 2010 om 15:03
#39

Hahaha goeie reactie. Ik mag jou de waarheid niet vertellen of wat? Tja zegt idd genoeg over je niveau...

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 15:04 door Mister-poej.

29 juli 2010 om 17:45
#91

wat ben jij voor loser :S ook nog met kanker schelden, jammer.

29 juli 2010 om 18:14
#95

Flikker toch op man vuile Nep-ajacied.

29 juli 2010 om 18:15
#96

Wat ben jij voor vieze kontekruiper dan, je bent gewoon een vuile homo

29 juli 2010 om 14:59
#30

Dit zou wel weer eens een gevalletje Fc Kopenhagen kunnen worden van een paar jaar geleden! Maargoed we zullen het wel zien, in de CL hebben we sowiezo niks te zoeken, dus miscchien is de europa league zo slecht nog niet! Waardeloze pot gisteren en voor mij de deksel op de neus dat ik nu echt het WK achter me moet laten en het eredivisie voetbal er weer aankomt!

29 juli 2010 om 15:00
#32

Daar gaan we weer eerst roepen heel veel Ajax fans hier dat Twente niks te zoeken heeft in de CL beter is het als Ajax daar speelt.
Nu gaat Ajax waarschijnlijk weer stranden in de voorondes hoevaak is dat nu al niet gebeurt de laatste jaren?
Ajax had gister de kans zich met een goed saldo naar de uitwedstrijd te kunnen spelen maar laten het na voor het voetbal in NL hoop ik dat ze het nog halen.
Maar als er nu nog weer eens iemand roept dat het beter is om Ajax ipv. Twente in de CL te hebben ga ik heel hard lachen.
Er is op het moment geen club in NL die daar wat kan behalen je mag als Nl hopen dat je in de groepfase 3e wordt kun je in ieder geval nog verder in EL en hopen dat je daar nog wat verder komt.
Kom op Ajax volgende wedstrijd er vol tegen aan en winnen.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 15:23 door richard7506.

29 juli 2010 om 15:02
#36

Helemaal met je eens die Ajacieden hebben alleen een grote bek

29 juli 2010 om 15:02
#38

dat is twee keer eerder gebeurt. Net als Ajax konden ook de andere Nederlandse clubs niet door de voorronde komen, zoals Twente verleden jaar. Dit zijn wedstrijden op niveau, dara heb je een selectie voor nodig die is ingespeeld. Ajax is niet zover en ik zie ze dus ook niet de CL halen. Jammer maar helaas.

29 juli 2010 om 15:13
#42

Maakt toch geen drol uit, desnoods stuur je een gemengd elftal van ajax en twente spelers de wei in, dan zijn we nog het lachertje van de CL! We komen als Nederlandse clubs zwaar te kort en ik ga dan liever de europa leugue waar we nog een redelijk end kunnen komen dan dat we straks met 2 ptn uit 6 wedstrijden weer een waardeloos CL avontuur hebben gehad!

29 juli 2010 om 15:15
#43

Richard7506,

Sssst, Je bent nog iets te vroeg met die opmerking, want je hebt pas wat te zoeken in de CL als je de poulefase overleefd en je moet er niet vanuit gaan dat dat een makkie wordt voor Twente

29 juli 2010 om 15:21
#46

Heb je mijn stukje wel goed gelezen ik zeg nergens dat wij er wel wat te zoeken hebben dat maak jij er nu van.
Het gaat mij er alleen om dat er zoveel mensen hier de laatste maanden zo vaak hebben geroepen dat Twente er niks te zoeken heeft maar Ajax wel nu dat zien we dus ook wel weer na gister.
NL clubs zijn op het moment helaas een maatje te klein voor de CL.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 15:22 door richard7506.

29 juli 2010 om 17:01
#85

@richard7506
Hele goede reactie. Ik snap echt niet waarom een Ajacied niet kan hopen dat Twente doorgaat en vice versa. Het is toch in het belang van Nederland dat clubs zo ver mogelijk komen. Dat dat lastig is in de huidige situatie is duidelijk. Nederland is de afgelopen jaren meer en meer leeggekocht door rijkere competities. Dat je voor een club bent prima, maar wat win je ermee om dan tegen een andere Nederlandse club te zijn? Dan laat ik primitieve reacties zoals van gsxr600k7 nog maar buiten beschouwing want die zijn beneden peil. Ik zie dergelijke reacties wel helaas steeds vaker op vz.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 17:02 door Nico50.

29 juli 2010 om 17:22
#88

Dat klopt volledig maar het is helaas nu een keer niet anders hier.
De clubs moeten winnen in CL en EL punten zijn wij nodig om weer wat te klimmen zodat er meer clubs europa in kunnen.
Voor mij is het niet alleen naar je eigenbelang alleen kijken als de nl clubs weer 2 plaatsen erbij zou krijgen is beter voor het nl voetbal.
Meer inkomsten betekent tot op de dag van vandaag meestal ook een hogere klassering.

29 juli 2010 om 20:04
#111

@richard7506 #32
Hou alsjeblieft even op met dat gezeur dat er heel veel Ajax fans zijn die vinden dat FC Twente niet te zoeken hebben in de Champions League.
Dat riedeltje heb ik nu al zo vaak gehoord.
FC Twente zit in de Champions League en heeft dat gewoon afgedwongen door vorig seizoen gewoonweg de beste te zijn.
Hoe FC Twente het gaat doen in de Champions League interesseert mij en waarschijnlijk andere Ajacieden echt niet zo veel. Voor het Nederlands voetbal in het algemeen hoop ik dat FC Twente het op Europees gebied gewoon goed doet.
Laat dat eeuwige vergelijken tussen FC Twente, Ajax en PSV gewoon achterwege wanneer het gaat op Europees gebied. Ik neem namelijk nu aan dat jij je stoort aan Ajacieden die zich denigrerend uitlaten over de kansen van FC Twente op Europees gebied. Volgens mij is het het slimst om die mensen gewoon te laten voor wat ze zijn en je gewoon te richten op je eigen club. Dit zeggende had ik mijn eigen advies ook moeten opvolgen om niet op jouw post in te gaan maar ik moest toch even mijn ei kwijt na een vermoeiende dag en een voor mij woensdagavond met een fikse kater. Daarbij is dit een topic die gaat over Ajax en niet over de kansen van FC Twente op Europees gebied.
Als Ajacied vind ik niet dat op voorhand iets gezegd kan worden over de kansen van FC Twente op Europees gebied en hoop ik voor het Nederlands voetbal dat FC Twente goede resultaten zal behalen.

29 juli 2010 om 16:34
#77

Dan heb je het puur over de uitslag, maar heb je wel naar het spel van Ajax gekeken. In de rust moest het al 3-0 zijn. En die scheidsrechter had gewoon die penalty moeten geven.

En volgens mij was Real vorig jaar ook gewoon uitgeschakeld door een Lyon. Dus het hoeft gelijk te betekenen dat Nederlandse clubs veel te zwak zijn tegenover een club als Paok.

29 juli 2010 om 17:19
#87

ga toch eens leren lezen je springt nu van de hak op de tak je zegt eerst dat mijn opmerking te vroeg komt Twente moet eerst de groepsfase door om wat te zoeken hebben in de Cl.
Daar zei ik op dat ik het nergens in mijn stukje erover heb dat Twente er wel wat te zoeken heeft.
Geef daar nou eens antwoord op iiplv gellijk weer de uitslag van gister erbij te halen.
Wat heeft Ajax daar nu meer te zoeken dan Twente.
Leuk trouwens dat je de uitslag van gister erbij haalt vorig jaar was het twente die in de return door een gellukige kopbal van de keeper klaar was in de CL

29 juli 2010 om 15:01
#35

ik ga er maar vanuit dat het net zo gaat als de laatste 2x dat we uitgeschakeld werden, uit winnen en thuis het verprutsen, dus laat ze dat nu maar weer doen zijn we in iedergeval een ronde verder

29 juli 2010 om 15:20
#45

Als nederlandse ploegen hebben wij inderdaad niks te zoeken in de CL. Komen gewoon kwaliteit en geld tekort. Alles wordt weggeplukt voor iedereen z'n ogen. En wat betreft Ajax ik ben er bang voor maar hoop inderdaad voor het NL voetbal dat ze doorgaan.

29 juli 2010 om 15:22
#47

Ondanks een goede eerste helft was het publiek nergens! Met een beetje meer steun waren ze misschien niet zo teruggezakt vergeleken de 1e helft, moeten er toch nog in komen. Ik kon er zelf ook niet zijn, maar het leek vanachter de buis gewoon al op de uitwedstrijd! Moet je nagaan wat voor een hel het daar wel niet gaat worden!

29 juli 2010 om 15:23
#48

Steeds weer dezelfde slechte film die afgedraaid wordt. Steeds dezelfde praat van Ajacieden. Niet weten waar het aan ligt dat je ineens zomaar de controle over de wedstrijd laat ontglippen tegen een mindere tegenstander waar je in de rust al met minstens 3-0 alle illusies over het behalen van de volgende ronde de droomwereld in had moeten schieten.
Nou ben ik ook Ajacied, maar ik zie niets wat mij doet denken dat we daar in Griekenland de boel wel eventjes recht gaan zetten. Hoe wil je dat daar gaan doen als je al hier onzeker wordt over wat je doet in het veld? Daarom: het zou mij zelfs aangenaam verrassen als Ajax daar de klus wèl zou klaren. En dat dus wederom tegen een tegenstander zonder enige naam.

Zoals ik al zei: ik heb deze hele slechte film al net even iets tè vaak gezien helaas.

29 juli 2010 om 15:42
#62

Idd, je hebt gewoon gelijk Ajax kon het gewoon in de eerste helf afmaken maar dat hebben ze niet gedaan. In de 2e helft hebben ze het gewoon laten liggen Klaar. En zoals Ruff zei ze gaan het gewoon verspelen onder die druk in Saloniki

29 juli 2010 om 15:24
#49

Ben ik misschien één van de weinigen die het spel nadat Suljemani gewisseld werd veel minder aanvallend zag worden. Op die gemiste kans vond ik hem zeker niet slecht spelen.

29 juli 2010 om 15:27
#53

Dat hete avondje hebben ze volledig aan zichzelf te danken.

29 juli 2010 om 15:31
#55

Ik zeg geef Suk of Bodul vanaf minuut 1 een kans.
Alleen maar invallen/ bankhangen worden ze ook nog beter van.

Stekelenburg
van der Wiel
Alderweireld
Vertongen
Anita
de Zeeuw
de Jong
Enoh
Suarez
Suk
Eriksen
29 juli 2010 om 15:35
#58

Met Suk vanaf minuut 1 kan je die volgende ronde vergeten. Gewoon lekker met Sulejmani, deed het prima.

29 juli 2010 om 15:40
#61

Dit duel is ook geen duel om mensen als Suk of Bodul Beter te laten maaken, er moet gewoon gewonnen worden klaar, en in zo'n belangrijk duel met miljoenen op het spel ze je geen man erin die nauwelijks iets heeft gepresteerd bij sparta

29 juli 2010 om 15:34
#57

Ze hadden gewoon in de éérste helft het al moeten afmaken, duidelijk. Makkelijk 3/4-0 voor kunnen staan, en dan maakte het geen donder meer uit of het nou handsbal was of niet. Was het overigens wel duidelijk, maar die discussie gaan we nu nog hard aan omdat ze zelf zo dom waren om het niet al af te maken. En zo'n domme gast in hun team hebben genaamd Enoh, die denkt dat hij zijn man niet hoeft te dekken. Maar goed, voetbal is voetbal. Zo blijft het.. En voor Ajax zijn er genoeg kansen, want waarom zouden ze niet kunnen winnen? Door die supporters? Die voetballen niet hoor, en Paok is echt niet ongeslagen thuis. Dus acht de kansen voor Ajax helemaal niet zo min in, maar dan moeten ze wel minimaal één keer scoren. Met Suarez erbij moet dat kunnen. Sulejmani speelde ook een lekkere pot, zover ik zag. Kapte een paar keer prachtig z'n man uit.. Alleen de afwerking miste die nog.

We hopen nog steeds op de Europese punten.

29 juli 2010 om 15:36
#59

Ze kunnen niet beter en wat mij betreft wordt het contract met Sulejmani per direct ontbonden! Dit is weer een kopie van vorig seizoen, redelijke voorbereiding omdat hij een paar redelijke acties maakt en let op hij gaat weer een slecht seizoen draaien. Natuurlijk is het kapitaal vernietiging, maar ik wordt beroerd als ik die ongemotiveerde harses op het veld zie ploeteren bij elke bal! Enige optie lijkt mij nog om hem als links back in te zetten, daar hebben ze hem nog niet geprobeerd, maar dat zal ook wel niks worden!

29 juli 2010 om 15:38
#60

Come On Urby schiet er zo'n bal in als tegen psv
Ook meteen een aanvallende opstellig, ik zeg maak er eerst 2 en dan ingraven dat kunnen wij nu wel met zo'n defensie

Stekenleburg
V.D.Wiel
Alderweireld
Verthongen
Emanuelson
Enoh
De zeeuw
Eriksen
De Jong
Sulejmani
Suarez
29 juli 2010 om 17:47
#92

Linksback kan niet met emanuelson, dat is inmiddels wel duidelijk...

29 juli 2010 om 20:18
#115

Juist tegen Paok wel, die zullen nu extra defensief gaan spelen, en dan heb je een extra man op het middenveld/aanval, als je daar zoals gebruikelijk anita neerzet dan zal je tog een extra kracht missen, die is verdedigend al niet zo superieur laat staan in de aanval, het is een degelijke speler die hel goed is om 90 minuten aan een speler vast te kleven wat heel handig is als je tegen een iets offensiever team speelt

29 juli 2010 om 15:43
#63

Ik vind een heleboel mensen voorbarig dat Ajax eruit vliegt. Als je de resultaten van vorige europa cup wedstrijden erbij pakt doen ze het niet heel erg verkeerd in uitwedstrijden en vooral weinig tegendoelpunten.en voor eigen publiek moet Paok toch wat laten zien.

0-0 was beter geweest dan 1-1 maar Ajax heeft genoeg kansen.

Tav de spitsen positie, het is lastig maar als je iemand het vertrouwen geeft (sujlemani) dan moet je hem gewoon laten staan anders kun je blijven schuiven en zoveel goede alternatieven heeft ajax ook niet. Bodul heeft bij Sparta totaal niets laten zien dus die verdient het niet. Dan blijft Suk over en die heeft nog niet veel ervaring.

Ik hoop op een bevlieging van Suarez of een schot van Siem de Jong en dan volwassen uitspelen.

Ik als Den Haag supporter hoop voor het Nederlandse voetbal dat Ajax toch doorgaat.

Go Ajax

29 juli 2010 om 15:49
#64

Het was weer een vreselijke vertoning van Ajax.. Ten eerste ze hadden veel meer doelpunten moeten maken! En ten tweede hoe kan je nou zo een slechte ploeg als Paok langzij laten komen.. Ik kom echt veel woorden tekort om me frustratie's hier te uiten. Maar ze krijgen het nog super zwaar daar in Griekenland, totaal onnodig maar het is wel een keiharde feit.. Met deze selectie kom je niet ver..

29 juli 2010 om 15:50
#65

ik denk dat paok volgende week zal winnen,
Ajax had gister de kansen af moeten maken, dat hebben ze niet gedaan, met als gevolg dat paok met 0-0 door is.
De grieken zullen er alles aan doen om het 0-0 te houden..
Ook het fanatieke is ajax niet gewend, en voor alle ajax fans, nee ze zijn absoluut niet te vergelijken met de f-side ofzo.. paok is andere koek.
maar we zullen het zien..

29 juli 2010 om 20:11
#112

@cdontisgr #65
Ik weet nou niet of je wilt zeggen dat Paok door zal gaan naar de volgende ronde of dat Paok volgende week daadwerklijk van Ajax gaat winnen. Want als het 0-0 blijft dan is Paok door naar de volgende ronde maar dan heeft het niet van Ajax gewonnen.

Daarnaast is het leuk en goed dat Paok een fanatieke aanhang heeft maar dat betekent niet automatisch dat Paok een goed resultaat gaat halen. Uiteindelijk draait het toch om die 22 spelers op het veld.
Bovendien is het niet zo dat de clubs met de meest fanatieke aanhang gelijk de beste resultaten behalen. Denk namelijk dat in Nederland de fanatiekste aanhang wel te vinden zijn ADO Den Haag en Feyenoord. En helaas voor beide clubs (meen ik echt oprecht aangezien ik het mooie clubs vind met sfeer) zijn het momenteel niet echt de meest succesvolste.

29 juli 2010 om 15:53
#66

Tja, je trainer drukte, na de door de spelers gemiste kansen voor rust, ook een groot stempel door zijn zeer bedenkelijke wisselbeleid. Het leek wel of hij een statement wilde maken. Enoh zat niet lekker in de wedstrijd, Lindgren was het controlerende blok op het middenveld waardoor je druk hield. Sulejmani was beweeglijk tussen de linies, waardoor de centrale verdedigers van Paok geen mandekking konden spelen, waar ze sterk in zijn. Dan is het onbegrijpelijk dat je je beweeglijke spits en controleur wisselt voor een frivool talent en een aanvallend ingestelde, niet fitte middenvelder. Na die wissels was Ajax de controle kwijt, omdat het tegen een muur aanliep. En dan Sarpong brengen om het verschil te maken, of om je vleugelbezetting te handhaven?? Geen idee. Maar ik trek de volgende conclusie: de spelers hadden voor rust de 2e treffer moeten maken (misschien nog wel meer), maar de trainer is door zijn wisselbeleid grotendeels verantwoordelijk voor het tegendoelpunt. Iets dat Europees grotere gevolgen heeft dan de 2e treffer niet maken.

29 juli 2010 om 17:52
#94

Ben het wel met je eens dat de wissels van Jol van bedenkelijk niveau waren.
Met name Sulejmani en Urby vond ik zeer beweeglijk en een constante plaag, al vond ik dat Sulejmani ook veel pech heeft in zijn acties.

29 juli 2010 om 16:04
#69

Ajax gewoon niet goed genoeg voor de CL. Poak zal dit thuis afmaken

30 juli 2010 om 00:19
#124

Hou toch op man! Heb je die wedstrijd wel gezien? Je kan gewoon echt niet met enige zelfrespect beweren dat Poak gister beter was.. Ze waren het gewoon niet, dat weten wij dat weten de Grieken en dan weet iedereen die naar die wedstrijd heeft gekeken. De Grieken maken een prachtig maar zeer gelukkig goal. De scheids geeft geen penalty en Ajax mist een aantal kansen die er gewoon in hadden gemoeten. De Grieken konden het tempo totaal niet bijhouden en Ajax maakt het gewoon af komende woensdag in Griekenland. Zo niet dan hebben de Grieken alle sport goden aan hun zeiden!

29 juli 2010 om 16:13
#70

ach ik ben er van overtuigd dat ajax uit bij hun kan en zal winnen. Wat heeft paok aanvallend laten zien dan? Helemaal niks! 1 kans en 1 goal ja dat is knap maar om hier nou bang voor te worden. Thuis met de fans erachter bla bla bla . Leuk en aardig maar als paok aanvallend gaat spelen dan krijgt ajax zowiezo kansen en winnen we gewoon! Als je van dit team verliest zal het echt een schande zijn. Drama team 1ste klas! Ajax moet zorgen dat ze voor woensdag een goeie spits binnen hebben dan hebben ze een grote kans om door te gaan.

29 juli 2010 om 20:15
#113

@voebal #70
Dat Ajax kan winnen is gewoon een feit. De wedstrijd is nog niet gespeeld en de bal is rond.
Maar hetgeen Paok aanvallend heeft laten zien, is gewoon afdoende geweest om een zeer goed resultaat voor hen te laten noteren. 1 kans krijgen en die ook gelijk benutten kan gewoon voldoende zijn.
Daarnaast hoeft Paok volgende week helemaal niet te winnen maar moet ze gewoon voorkomen dat Ajax niet wint of dat Ajax niet meer dan 2 doelpunten scoort.

Als laatste wil ik even opmerken dat het voor Ajax niet meer mogelijk is om woensdag een nieuwe spits op te stellen. Ajax heeft voor zover ik heb begrepen afgelopen dinsdag een lijst van spelers moeten inleveren bij de Uefa die speelgerechtigd zullen zijn voor de voorronde van de Champions League. Nieuwe namen en dus nieuwe spelers die op Europees gebied voor Ajax mogen uitkomen, kunnen pas in de groepsfase worden doorgegeven.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 20:16 door Q_asd1975.

29 juli 2010 om 16:19
#72

jammer voor ajax, maar jullie kunnen het weer vergeten,
geloof mij, paok gaat volgende week enorm defensief spelen, en loeren op een counter.
ook zag ik gister alleen al het uitpubliek van paok, geweldig publiek dus verwacht al helemaal wat als ze thuis spelen. Al met al is het wel triest dat Ajax hier niet van kan winnen, maar we zullen zien.

29 juli 2010 om 16:32
#76

Dat deden ze nu ook toch kon Ajax gewoon keer op keer door die verdediging heen komen.
Ik maak me geen zorgen , ze zijn gewoon een beetje scherper in de afwerking volgende week.

29 juli 2010 om 20:17
#114

@mitch #72
Eerst zeg je dat we je moeten geloven en dat Ajax het wel kan vergeten maar je sluit wel af met 'maar we zullen zien'.
Het is of al kansloos voor Ajax of er bestaat nog steeds een kansje. Vlees of vis?

31 juli 2010 om 17:38
#125

Met voetbal weet je het maar nooit, ik kan niet voorspellen wat het gaat worden maar ik voorspel wel, en dat weet ik eigenlijk wel zeker, dat ajax het daar in griekenland heel lastig gaat krijgen, het zou me niets verbazen of ze gaan in een 6-3-1 spelen.

29 juli 2010 om 16:26
#73

De Hel van Griekenland haha wij zijn godenzonen en heel erg gewend aan de Hel die ligt namelijk recht onder ons. We pakken ze daar in griekenland, spelers van het formaat Helmond Sport (paok) worden niet ineens spelers van Barca. Ajax gaat gewoon winnen in Griekenland!!!

29 juli 2010 om 16:36
#78

hou die gedachte vast....

1e helft paar leuke kansen, 2e helft amper goed gevoetbald en de grieken terug laten komen. De Jong veel meer in stelling brengen, die gast denkt 2 stappen vooruit ipv 1 terug zoals de meesten.

29 juli 2010 om 16:29
#75

Laten we hopen dat de vrouw van Suarez volgende week woensdag geen last van legnood heeft.
We zijn nog veel te afhankelijk van Luis .
Voor de rest we moeten dit gewoon kunnen afmaken.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 16:30 door Fraayax.

29 juli 2010 om 16:41
#82

Wat wordt er toch veel rare dingen geschreven hierboven. Ajax zou het na 90 minuten alweer kunnen vergeten?. Wat een onzin. Wanneer je zoiets schrijft kan je beter schrijven dat je hoopt dat Ajax het niet redt, dan blijf je ten minste eerlijk.

Ik heb gisteren zeker een 60-70 minuten lang een heel goed Ajax gezien, dat haar tegenstander gewoon van het kastje naar de muur stuurde. Goed verzorgd voetbal speelde en positioneel ook goed stond. Eigenlijk de pech had, vooral voor rust, in de afwerking. Met 3-0 a 4-0 had Paok niet eens mogen klagen. Paok heeft eigenlijk 90 minuten lang niets te vertellen gehad en komt door één goede counter op het scorebord.

In Thessaloniki gaat het natuurlijk op de tribune een hel worden. Maar die supporters staan op de tribune en niet op het veld. In de Amsterdam Arena bleef Paok vaak met kunst en vliegwerk op de been en had het het geluk, dat Ajax (nog) niet scherp genoeg was in de afronding. Dat zie ik ze niet nog eens 90 minuten doen.
En voor degene die een nog defensiever Paok verwachten.....defensiever dan gisteren kan niet. Aanvallend is het machteloos. Paok maakt eigenlijk alleen kans als ze de 0-0 over de streep weten te trekken. Maar Ajax zie ik in Griekenland gewoon winnen, wanneer ze spelen als gisteren, maar dan wel wat scherper zijn in de afronding. Paok kan niet beter als wat ze gisteren showden.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 16:44 door rodenski.

29 juli 2010 om 17:11
#86

Nou als ik 1 van de ajacied was, zou echt neit bang zijn. Gebeurt heus niks, gewoon winnen die pot voor je eigen eer. Als we er nu weer uitgaan is het echt voorschut. Tzijn neit onze qualiteiten maar gewoon het zit echt totaal niet mee, net als we tegen Juve hadden en nog wel 100 andere keren :S. En sommige mensen zegen dan lucky ajax, er kan beter een U en een N voor tegenwordig das meer realiteit :P

29 juli 2010 om 17:34
#89

Ik hoop dat we het kunnen waar maken in de hel van Thessaloniki ;o Ik was gisteren in Arena onder het uitvak en hoorde alleen maar die Paok supporters erboven uit komen.
Hier alvast zo'n angstaanjagend filmpje haha x[ :
http://www.youtube.com/watch?v=51jzd7yvjn4

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 17:35 door AjaxfanRuben.

29 juli 2010 om 17:42
#90

Tja, ik ben na gisteren toch nog steeds meer onder de indruk van Ajax dan van Paok, al heeft laatstgenoemde natuurlijk wel een beter resultaat neergezet.

Als Ajax nou eens de kansen afmaakt (hadden er minimaal 3 in moeten liggen) en Clown Bassie nou gewoon voor een pingel had gefloten, dan was er ook niks aan de hand

Maar als Ajax haar eigen spel speelt, zie ik ze daar ook gewoon scoren, dus alles is nog mogelijk.

29 juli 2010 om 17:51
#93

Ik denk dat Ajax beter speeld in een stadion vol Grieken eerlijk gezegt. Ik denk in ieder geval dat ze deze ronde gaan overleven.

29 juli 2010 om 19:36
#108

ik ben absoluut geen ajax fan,maar gisteren had ajax echt wel een penalty mogen hebben.dat was toch wel duidelijk.die scheidsrechter maken op de wk al giga blunders,maar dit was belachelijk om hier niet voor te fluiten

29 juli 2010 om 19:55
#109

Las net dat de wedstrijd sinds vanmorgen 12.00 is uitverkocht. En inderdaad, t wordt geen heet avondje hoor, alleen qua temperatuur, verder zijn we maar een stelletje bioscoop bezoekers, niet eens echte fans! Dus laat iedereen maar kletsen!!

29 juli 2010 om 20:44
#118

Hoe het ook zij..... wat een wedstrijd om naar uit te kijken aan het begin van het seizoen.
Qua voetballend vermogen was Ajax de betere en dat moet zich over twee wedstrijden uitbetalen.
Vroege goal maken is van belang. Toch 1 - 3 denk/hoop ik

29 juli 2010 om 21:33
#119

Tsja, eigenlijk telt maar 1 vraag. Wat als Ajax de o zo gewenste CL niet haalt. Is er dan alweer een smetje op het nieuwe seizoen.
Wordt dan Jol, zoals nu al is te lezen, gemankeerd vanwege slechte wissels. Diezelfde Jol die vorige week nog flirtte met Fulham. Die binnen Ajax extra druk neerlegde, en v.d. Boog die alles maar accepteert. Die niet eens een El hamdaoui tot de orde kan krijgen......
Hoe je het wendt of keert, verdedigend is dit Ajax niet zo sterk. 1 uitval en een geweldige goal van Paok, laat zien dat het achterin niet zo goed is als dat vaak hier bejubeld wordt. En ja als je heel veel kansen krijgt en ze niet maakt, dan klopt er iets niet. Het valt toch gewoon het laatste seizoen op dat Suarez 5 ; 1 loopt. 5 kansen en 1 goaltje. Hij is niet efficient genoeg en dat zien de topclubs in Europa ook. Er mankeert nog een heleboel aan dit Ajax... en die gaan het nog lastig zat krijgen in de competitie....

29 juli 2010 om 23:13
#120

Tuurlijk wordt een heet avondje maar ik denk dat na een Wk-finale (vdwiel/stekelenburg), Halve Finale( De Zeeuw), kwartfinale tegen laatste Afrikaanse land (lodeiro/suarez) of een met haat gevulde Kuip (de rest van de selectiecompetitiewedstrijd tegen f'noord vorig seizoen) ze dit wel van zich af kunnen zetten. Nu weet ik (na research) hoe gevreesd de aanhang van hun in Griekenland is maar dat mag nooit in de weg staan om een goede prestatie neer te zetten.mijn hoofd schat de kans 50/50 mijn hart zegt 100% Ajax.

29 juli 2010 om 23:19
#121

waarschijnlijk spelen de grieken op de 0 kan nog een pittig avondje worden voor ajax

29 juli 2010 om 23:28
#122

Die supporters van Paok zullen sowieso wel voor een heet avondje gaan zorgen:

http://www.youtube.com/watch?v=-ufruhul-y0

30 juli 2010 om 00:15
#123

Een heet avondje zal het inderdaad wel worden. Denk toch dat Ajax nog steeds de meeste kans maakt, Ajax was zo veel sterker dan Paok niet te geloven! Als ze hier niet van kunnen winnen horen ze natuurlijk ook niet in het toernooi thuis maar het zou wel heel erg zuur zijn. Ze krijgen een kans en knallen die er prachtig in maar verder was het ook echt niks! Niks! Ajax is veel sterker en moet gewoon rustig spelen en niet te zenuwachtig worden. Niet laten opjutten door die Grieken, maarja dat zal wel moeilijk worden..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Ajax

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6
1. Ajax0
2. Auxerre0
3. AC Milan0

Shop

Ajax Amsterdam
Bestel NU
Nu € 19.95

Voetbalreizen

'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'

"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder

Pagina gegenereerd in 1.578125 seconden.