'Stam op weg naar Wigan voor medische keuring'

Donderdag, 29 juli 2010 om 12:50

FC Twente houdt rekening met een vertrek van Ronnie Stam. Voetbal International weet dat de rechtsback naar Engeland is gereisd voor een medische keuring bij Wigan Athletic. Mocht Stam zonder problemen door de tests komen, dan zal Wigan de transfersom van naar verluidt vier miljoen euro op tafel leggen.

/

De 26-jarige Stam staat zelf absoluut open voor het avontuur en hoopt dat de overgang afgerond kan worden. Bij Wigan moet de rechtsback de opvolger worden van Mario Melchiot, die transfervrij naar het Umm-Salal van Henk ten Cate is vertrokken. Het contract van Stam in Enschede loopt tot de zomer van 2012 door.

Omdat de voormalig verdediger van NAC Breda heeft aangegeven niet te willen bijtekenen, is Twente van plan om hem te verkopen. Ook Ajax was geïnteresseerd, voor het geval Gregory van der Wiel zou vertrekken, maar de Amsterdammers hebben nu weer goede hoop dat de rechtsback gewoon blijft. Bayern München, dat de international wilde hebben, is afgehaakt.

Nieuwe seizoen, nieuwe kansen! Wed en ontvang €50 bonus

Poll

29 juli 2010 om 12:52
#1

Succes Ronnie het ga je goed. Wie gaan we kopen?

29 juli 2010 om 13:01
#22

waarschijnlijk die Rosales van Gent

29 juli 2010 om 16:26
#133

Ik weet niet of dat zo waarschijnlijk is...want bij Aagent vinden ze het normaal dat ze krijgen voor een speler..wat de tegenpartij ook heeft ontvangen aan transfergeld.
Voor Ruiz is een behoorlijk bedrag betaald..en nog zat die voorzitter te schreeuwen dat die ''hollanders'' hun spelers veel te goedkoop willen weghalen.
Volgens mij zijn er genoeg rechtsbacks...we hebben er zelfs één. Tiendalli. En Bengtson kan er ook spelen en op die plek kan ook één van onze talenten spelen. Bannink bijvoorbeeld.
Het liefst zie ik Braafheid terugkomen...zou ideaal zijn.
Denk allleen dat dat met zijn salaris inmiddels niet meer haalbaar is.
Maar hij zal toch moeten spelen..en heeft vast de ambitie om voor het Nederlands elftal uit te komen.
Hij had op het WK ipv Gio kunnen spelen,maar had natuurlijk totaal geen spelritme.
Wie weet is hij bereid in te leveren...en als Rosales voor 2 miljoen kan worden gekocht..is dat ook ok.
Maar volgens mij willen ze meer dan 3 miljoen...voor dat geld lopen er vast betere backs op de wereld rond.

29 juli 2010 om 17:49
#150

Achteraf gebleken is Ruiz toch echt wel een koopje gebleken... Of niet soms?
5milj. € (+enkele extratjes)

29 juli 2010 om 12:52
#2

weer een nederlandse speler die naar het buitenland gaat
wanneer gaan de turkse voetballers eens naar het buitenland

29 juli 2010 om 12:55
#8

Ehm, misschien als Turkse clubs niet van die gigantische salarissen betaalden?
Waarom zouden ze anders naar het buitenland moeten vertrekken?

29 juli 2010 om 12:58
#17

ja dat zou een oplossing zijn
mmaar vertel dat maar aan de supporters

29 juli 2010 om 12:59
#19

Hetzelfde zie je in Rusland alleen de echte toppers die sportief gezien iets willen bereiken gaan weg de andere blijven in geld zwemmen

29 juli 2010 om 13:05
#32

Mede vanwege de gigantische salarissen die spelers uit de Turkse en Russische competities krijgen zijn zulke spelers niet echt interessant, alleen de echte toppers die iets toevoegen aan een topteam zouden mogelijk nog interessant zijn. Een speler als, met alle respect, Stam die in de Turkse of Russische competitie speelt is vanwege zijn enorme salaris voor veel clubs uit het buitenland niet haalbaar.

29 juli 2010 om 12:56
#11

tegen de tijd dat ze daar goed genoeg voor worden bevonden, kan nog wel even duren waarschijnlijk

On; Vraag me af of ze er niet beter aan hadden gedaan Mario Melchiot te behouden. Stam is als voetballer misschien iets beter, maar Melchiot was met zijn ervaring van grote waarde.

29 juli 2010 om 13:18
#49

Stam is toch weer een speler voor de toekomst, Melchiot kon niet lang meer mee.
En mannen met ervaring hebben ze daar wel meer.

29 juli 2010 om 13:39
#70

Turken spelen helemaal niet goed in het buitenland.
Waarom zou je veel geld betalen voor een flop?

29 juli 2010 om 13:44
#75

Wat maakt het uit? Er komt toch wel weer een goede voor terug.

29 juli 2010 om 12:52
#3

zal wel de aantrekkingkracht van de pl zijn , want om nou te zeggen dat dit een mooie club is nee niet echt .

29 juli 2010 om 12:53
#4

Nou voor Twente te hopen dat hij die goed doorstaat, strik erom en 4 miljoen vangen

29 juli 2010 om 13:46
#78

het enige voordeel dat hij vertrekt is het geld wat ze er voor kunnen vangen. Hij was toch weldegelijk een belangrijke speler bij Twente.

Omdat twente champions liguea speelt is dit zeker geen vooruitgang. behalve dat de engelse competitie veel sterker is. Misschien dat zijn salaris ook nog een beetje omhoog zal gaan of het zlefde blijft.
Verder vind ik het een leuk avontuur voor stam en hoop ik natuurlijk dat het hem gaat lukken daar in de basis te spelen zodat we hier af en toe een leuk berichtje hebben over een van zijn acties!

29 juli 2010 om 13:54
#82

Twente doet er goed aan om een speler als Stam, die niet bij wil tekenen en volgend jaar transfervrij de deur uitloopt nu te verkopen en er nog 4 miljoen voor te vangen.
Zeker het is een nuttige kracht, maar hij is voor Twente denk ik weldegelijk vervangbaar.

29 juli 2010 om 13:58
#85

Je herhaalt bijdeze precies wat ik zelf ook zij. t verschil is dat jij het anders formuleert dan ik.
jij: Twente doet er goed aan om een speler als Stam, die niet bij wil tekenen en volgend jaar transfervrij de deur uitloopt nu te verkopen en er nog 4 miljoen voor te vangen.
ik: het enige voordeel dat hij vertrekt is het geld wat ze er voor kunnen vangen

Dat is het zelde hoor.

Verder heb je natuurlijk wel gelijk dat je een vervanger kunt halen die even goed is of over een jaar of 2 zeker net zo sterk is. En dat kunnen ze ook gewoon weer halen voor de 4 miljoen die ze hier vangen.

Wat ik wel vind is dat 4 miljoen toch wel veel is voor een speler die anders een jaar later transfervrij de duur uit loopt. Dus munsterman zal wel weer goede zaken hebben gedaan.

29 juli 2010 om 14:13
#93

Lol, gaan we nu discussiëren over het feit dat we het eens zijn
En inderdaad , Munsterman zal het wel goed geregeld hebben.

29 juli 2010 om 14:20
#96

ik snapte alleen niet waarom jij herhaalde wat ik zei. met daaronder nog iets wat ik ookal met je eens was.

29 juli 2010 om 14:40
#104

Jullie kunnen dan wel zeggen:''strik erom en geld vangen'', maar een bezoek en een medische keuring zegt helemaal niets. Ik zou me eerst afvragen of Ronnie niet ergens een familielid heeft met een sportzaak voor ik die 4 miljoen ging uitgeven.
On Topic: Leuke speler, goed seizoen, verdiende uitdaging. Veel succes!

29 juli 2010 om 15:02
#109

Of dat hij claustrofobisch is en niet door de MRI scan wil, dat heeft ons al eens eerder 15 miljoen gekost.

29 juli 2010 om 17:58
#153

Zou je me hier even kunnen helpen? Ik heb even geen idee bij wie dat is gebeurd

29 juli 2010 om 18:45
#158

hottuna
Het verschil is dat er nog altijd supporters zijn die van de ene club houden, maar de andere ook wel wat gunnen. Dat is in het geval ajax heel wat anders. of je houd van ajax, of je gunt ze niks, dat zagen we bijvoorbeeld ook aan het einde van de competitie toen er in bijna elk stadion werd gefeest om dat ajax geen kampioen was geworden.

Ik denk dat stam echt wel een sportwinkeltje in Breda kan hebben zonder dat hij inkomsten derving krijgt, omdat hij naar engeland gaat. (als we er vanuit gaan dat hij vertrekt).

Aliaga, dat was het geval met arnoutovic, toen een transfer na Chelsea mislukte, omdat meneer niet tegen nauwe ruimtes zou kunnen van de MRI scan

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 18:49 door fct1978.

29 juli 2010 om 19:01
#161

@ Aliaga

Arnautovic bij Chelsea, transfer was rond voor 15 miljoen, Munsterman en Van der Laan hadden de champagne al opengetrokken totdat ze van Arnesen te horen kregen dat ze Marko niet konden keuren omdat hij niet in de MRI durfde...

29 juli 2010 om 12:53
#5

Dit zal wel een gevalletje zijn van ik kan daar 100.000 meer verdienen dus ga ik daar maar heen. Vind het eerlijk gezegd een kanslose overgang. Denk dat je je bij Twente meer sportieve doelen kan stellen als bij Wigan.

29 juli 2010 om 13:03
#28

Bij Wigan treft hij clubs als Manchester United, Liverpool en Chelsea als tegenstander. Met FC Twente zou hij mogen aantreden tegen clubs als Excelsior en VVV -venlo.

29 juli 2010 om 13:10
#40

Dat doen veel mensen, VVV als degradant,middenmoter vergelijken met MU en Chelsea. Maar die clubs kan je toch beter vergelijken met Ajax en Psv, Excelsior en VVV kan je beter vergelijken met WBA en Hull City.

29 juli 2010 om 13:22
#55

denk niet dat je ajax en psv kan vergelijken met chelsea of mu denk eerder met een club als wigan dus zo'n gekke actie is het naar mijn idee echt niet

29 juli 2010 om 13:34
#66

Bij Twente speelt hij komend seizoen CL. De kans dat je daar een PL club tegenkomt is groot.

Stam stond altijd al open voor een buitenlands avontuur.

Succes Ronnie

29 juli 2010 om 13:47
#80

Ik vind je vergelijking met excelsior vvv met het vergelijken met WBA en hull city ook vreemd. Want allicht dat WBA en hull city gewoon zoude winnen die hebben kwlitatief toch ook wel sterkere spelers dan vvv en excelcior

29 juli 2010 om 14:02
#89

dan nog, het verschil tussen vvv en bijvoorbeeld west ham united is enorm. Het is een mooie stap voor stam, hopelijk kan hij het niveau bijbenen.

29 juli 2010 om 16:42
#138

@malloot Als je een vergelijking wilt trekken...waarom doe je dat dan met de beste clubs uit het Premiership...en in feite,met alle respect, 2 halve eerstedivisionisten uit de eredivisie?
Persoonlijk vind ik het geen handige keuze. Bij Wigan komt hij echt aan het verdedigen..bij Twente heb je toch voornamelijk zelf de bal.
Maar in Europa heeft hij het uitstekend gedaan..moet gezegd worden.
Maar het is natuurlijk een veel interessantere competitie...en zal vast het dubbele gaan verdienen met wat hij nu doet.
Heb er verder geen problemen mee...die kerel reed een keer bijna tegen mn auto aan...zat die te bellen....verontschuldigend gebarend...
Dat zal voor hem wennen zijn om links te rijden...daar horen we meer van

29 juli 2010 om 12:54
#6

Hoewel ik het jammer vind dat Stam vertrekt, is zijn gemis zeker op te vangen. Tiendalli zou op rechts kunnen, en ik hoop nog steeds dat Rosales komt. In potentie zeker een betere voetballer dan Stam, en dan zou Twente eigenlijk doen wat ze al jaren doen: een verkochte speler vervangen door iemand die Twente eigenlijk alleen maar beter maakt.

29 juli 2010 om 12:55
#7

Wigan is van hoger niveau dan Twente dus zeker een stap omhoog.

29 juli 2010 om 12:57
#14

Wigan is niet van een hoger niveau dan Twente, zeker niet.
Alleen speelt Wigan wel in de PL, en mocht hij het daar erg goed doen, is een overstap naar een subtopper in de PL sneller gemaakt, dan wanneer hij nog een jaartje bij Twente zou blijven.
Mooie stap voor hem!

29 juli 2010 om 12:59
#18

Niet elke club die in de PL speelt heeft automatisch een hoger niveau hoor.
Ik schat Twente toch net even iets hoger in.

29 juli 2010 om 13:26
#57

Het verschil is dat Twente veel Europees speelt en daarom hoger wordt ingeschat. De druk in de Premier league om te presteren is echter veel hoger dan in de Eredivisie, en daar worden spelers vaak beter van.

Ik ben zelf van mening dat het niveau niet heel veel scheelt tussen Twente en Wigan

29 juli 2010 om 13:33
#65

dus als ik goed gelezen heb stel jij de nederlandse kampioen gelijk aan een middenmoter/degradant in de pl.....

29 juli 2010 om 13:35
#68

Dus als jij Twente vergelijkt met Wigan dan kan ik jouw clubje vergelijken met middenmoot 2e divisie?? Deze vergelijking slaat echt nergens op. Ik denk dat de Nederlands kampioen in de suptop mee kan draaien in de Premier League

29 juli 2010 om 13:40
#73

Ja en ik ben van mening dat Wigan niks is in vergelijking met Twente.
Laat ze 10 keer tegen elkaar spelen en Twente wint er 8 van, Jullie EPL geilende mannetjes moeten die competitie van jullie niet altijd zo ophemelen, want buiten om die top 4 en die paar europese subtoppers is de rest echt niet zo goed als een Twente, Ajax of Psv. Nee idd jij hebt gelijk deze clubs winnen ook altijd in Europa league wedstrijden of vriendschappelijke wedstrijden haha

Centen en roem is blijkbaar waar het om gaat vandaag de dag met die kompleet niet realistische voetbaljongetjes. Nee het echte leven kennen ze tegenwoordig niet meer, hard werken voor hun salaris ho maar. Kiezen voor geld inplaats van sportief succes zegt ook wel genoeg over het denk niveau van de gemiddelde voetballer.

29 juli 2010 om 13:45
#76

Ik vergelijk helemaal niets, ik geef alleen aan dat het verschil van niveau niet heel groot is en onderbouw dit.

Daarnaast weet ik niet of je 'mijn clubje' moet vergelijken met de midenmoot 2e divisie van Engeland. Hoe graag ik mijn FC ver zie komen in alle competities waarin ze spelen, blijf ik wel objectief en zou een tegenstander als Wigan aardig pittig zijn!

En dat is tegen FC Twente de laatste jaren ook niet anders hoor!

29 juli 2010 om 14:28
#99

@xunomei: Vergeet niet 1 heel belangrijk ding en dat is de omzet. Je kan clubs uit Nederland en Engelse competities onmogelijk vergelijken. Als Twente namelijk in de Premier League zou meedoen krijgen ze natuurlijk ook een hele andere begroting.

En als je ziet wat een Nederlandse club al kan met een vrij gewone begroting wil ik niet eens weten hoe onze clubs zouden presteren als we daadwerkelijk 100/150 miljoen omzet zouden halen. Dan worden onze topclubs gewoon echt Europese topclubs.

ontopic: Leuk voor Stam een Europees avontuur en voor Twente goed omdat ik begreep dat zijn contract eind dit seizoen afloopt en dus is 4 miljoen nu dan nog mooi meegenomen. En het was een leuke speler maar niet meer dan dat hij is wel vervangbaar.

29 juli 2010 om 14:36
#102

@ Power

Ik denk eerder dat de Eredivisie wordt overschat. Zo goed zijn de meeste clubs echt niet meer, maar toch denken de meeste mensen nog van wel. Een Ajax, Psv, FC Twente of Feyenoord zal nog wel meedoen, maar de rest zal echt geen hoge ogen gooien in de Premier League.

29 juli 2010 om 14:48
#105

@sebasjuh:
Klopt, heb je helemaal gelijk in. En met een andere begroting zullen er ook wel heel andere namen in het team staan dan op dit moment.

Ik ben wel erg benieuwd hoe Stam het daar gaat doen, ik vind hem een nuttige back.

29 juli 2010 om 14:51
#107

Kijk jij wel engels voetbal maar vier clubs die op het nivo van nederlandse topclubs zitten ga toch weg.
Twente is in engeland gewoon een degredatie kandidaat zou het al knap vinden als ze het al redden in de championship.

net als ajax en psv die reden het in engeland ook niet en over feyenoord al helemaal niet te spreken.
Een club als Aston Villa al zou in Nederland met gemak kampioen worden.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 14:53 door toeter.

29 juli 2010 om 12:56
#9

Stam verkiest dus de Premier Leauguen en een hoop centen boven de Champions League.
Ik zou zeggen blijf nog een jaar bij Twente, als je het dan goed doet komt er misschien nog wel een echt mooie club.

29 juli 2010 om 13:01
#24

zo'n gekke keus is het niet, als je bekijkt dat champions league hooguit 6 wedstrijden is en premier league met fa cup en league cup 40+ wedstrijden. Qua mooie tegenstanders speelt stam ook gegarandeerd met wigan tegen 4 toppers.

29 juli 2010 om 12:56
#10

4 miljoen is inderdaad een mooie prijs voor een speler als Stam. Maar ik vind het dom van hem dat hij niet bijtekent bij Twente. Hij heeft volgens mij alles wat hij zich kan wensen bij Twente. En hij staat altijd in de basis. En hij kan CL spelen met Twente, ik snap niet dat hij graag weg wil.

29 juli 2010 om 12:56
#12

4 miljoen is toch wel een aardige prijs voor deze speler, zou je voor dit geld niet Rosales kunnen halen als vervanger voor Stam...

29 juli 2010 om 13:01
#25

Dat is een mogelijkheid.. maar ze zijn er al in het begin van het seizoen van uit gegaan dat Stam zou vertrekken.. Daarom is Bengtsson aan getrokken.. Of een andere optie is Nicky Kuiper op links en Tiendalli dan op rechts..
Een vervanging voor hem zou wel beter zijn maar is absoluut niet noodzakelijk.

29 juli 2010 om 13:07
#36

is Bengtsson geen centrale verdediger?

29 juli 2010 om 13:12
#41

Tukker Bengtsson is volgens mij nog altijd een centrale verdediger hoor en geen rechtsback, dus ben het niet met je eens dat Brengtsson daarom aangetrokken is.

29 juli 2010 om 13:34
#67

klopt, hij heeft alleen in het afgelopen oefenduel even rechtsback gespeeld.

29 juli 2010 om 13:52
#81

Bengtsson is aangetrokken als vervanger van Rajkovic die zich weer bij Chelsea heeft gemeld nadat zijn verhuurperiode afliep. Deze man is dus echt gehaald als alternatief voor de positie van centrale verdediger. Er zal dus nog wel een vervanger komen voor de rechtsbackpositie...

29 juli 2010 om 15:17
#112

bengtsonn is centrale verdediger maar verder heb je gelijk ja tiendalli zal waarschijnlijk op rechts komen en carney/kuiper op links (even over rosales) ik dacht te hebbe geleze dat die niet weggaat uit gent voor nlse club of nu ajax of twente is

29 juli 2010 om 19:09
#162

Ga er maar vanuit dat Twente al lang en breed rond is met Rosales...

29 juli 2010 om 12:57
#13

Krijgt NAC dan ook een klein percentage van de transfersom, omdat hij daar opgeleid is?

Zou een leuke tranfer voor Ronnie zijn, haalt het maximale uit zn cariere toe nu toe.

29 juli 2010 om 13:00
#20

Jeugdopleiding bij Feyenoord he, waar NAC hem toen weg heeft gehaald omdat hij niet goed genoeg werd bevonden. Wat betreft geld naar Feyenoord weet ik niet, en misschien staat er een doorverkooppercentage in zijn contract...

29 juli 2010 om 13:08
#38

Hij speelde al vijf jaar in de jeugd van NAC voordat Feyenoord hem daar scoutte hoor.
Daarna dus een aantal jaar bij Feyenoord gespeeld, waar hij inderdaad weinig kans maakte om in het eerste te komen en is toen teruggekomen naar Nac. Waar hij wel goed genoeg werd bevonden dus. Daarom haalt hij nu ook het Nederlands elftal, zo slecht was dat dus niet gezien

29 juli 2010 om 13:13
#43

Opleidingsvergoeding: Kortweg komt het er op neer dat bij iedere internationale transfer vijf procent van de totale transfersom gereserveerd moet worden als vergoeding aan de clubs waar de betreffende speler van zijn twaalfde tot zijn 23ste speelde.

Is een oude quote, maar volgens mij is er niet veel veranderd (hoewel ik pas ook ergens iets over 3% las).

Stam heeft tot z'n 13e gespeeld in de jeugd van Nac, daarna tot z'n 18e naar Feyenoord en toen weer bij NAC (tot z'n 24e). Lijkt me dat NAC en Feyenoord dus beide ongeveer de helft van die vergoeding bij kunnen schrijven. Als dat inderdaad 5% is, komt dat neer op 100.000 euro per club (om en nabij).

29 juli 2010 om 13:21
#51

Dat hij het Nederlands elftal haalt moet je ook in perspectief zien. Door de vele afwezigen kan hij zijn debuut maken, maar anders is Stam geen kandidaat voor Oranje. Ik vind hem daar ook te kort voor komen, hij overschat zich zelf ook in mijn ogen. Laat Stam maar mooi naar Wigan gaan, veel hoger zou hij toch niet aankunnen denk ik.

29 juli 2010 om 12:57
#15

Erg leuke overgang ik heb een vriend die supporter is dus zie veel van wigan, hebben een leuk jong talentvol team hoop dat stam zich op kan trekken aan niveau PL zou tof zijn

29 juli 2010 om 12:57
#16

Jammer, maar Stam is zeker niet onvervangbaar, heb zon gevoel dat Rosales binnen een paar dagen word binnengehaald. Stam het ga je goed, en bedankt voor 2 mooie jaren!

29 juli 2010 om 13:01
#21

Jammer, toch 1 van de motoren van de kampioen die vertrekt. Daarnaast vormde hij ook een geweldige tandem met Ruiz aan de rechterkant.
Onterecht niet meegenomen na z-afrika , doet niet (veel) onder voor v/d wiel.

29 juli 2010 om 13:01
#23

De club zelf is misschien geen sportieve vooruitgang. Stam is echter 26 en wil stappen maken. Die stappen kun je beter maken als je speelt tegen clubs als Liverpool, Manu, Mancity, Arsenal en Chelsea dan als je speelt tegen Feyenoord, Ajax en Psv. Ook zal hij daar meer gaan verdienen... En geef hem dan eens ongelijk dat hij vertrekt.

Succes Ronnie!

29 juli 2010 om 13:02
#26

Moet me geen probleem lijken voor Twente, Stam verkopen en Zuiverloon binnen halen.

29 juli 2010 om 14:02
#90

Het is wel de bedoeling dat Twente er beter van wordt.

29 juli 2010 om 14:32
#101

ik had er nog niet aan gedacht, maar dat zou helemaal niet zo vreemd zijn! Zuiverloon heeft bovendien als grote voordeel dat het een Nederlander is..

29 juli 2010 om 13:02
#27

Leuke stap voor Stam, maar om eerlijk te zijn had ik hem liever nog een jaar langer bij Twente gezien omdat hij dan de Cl in zou gaan. Toch ook een schitterende ervaring, met Wigan gebeurd dit niet zo snel al zal hij wel wekelijks spelen tegen grote spelers ( Drogba, Torres, Robinho, Van Persie ). Nu nog maar zien dat hij ook echt verkocht word en dan ben ik erg benieuwd wat Twente gaat doen, of Tiendalli op rechts of een geschikte aankoop doen.

29 juli 2010 om 13:04
#30

Robinho voetbal volgens mij in Brazilie dus die komtie voor het wk in 2014 denk ik niet meer tegen. Maar het is natuurlijk een geweldige ervaring. Schudt je zodadelijk de hand met Torres en Van Persie, doet ook niet iedereen.

29 juli 2010 om 13:22
#53

Robinho keert terug naar City (zie bericht 29-7 / 09:53) en volgens mij is Stam een jeugdvriend van v Persie uit hun beider Feyenoord-periode, dus zijn hand zal hij wel vaker geschud hebben

29 juli 2010 om 13:30
#61

Klopt ook sorry. Jah kan best, maarja Drogba en bijvoorbeeld Gerrard zijn ook toppers waar je wel de hand wilt mee schudden

29 juli 2010 om 13:04
#29

Dit is voor Ronnie gewoon een droom die uitkomt,spelen in de sterkste competitie van de wereld.
Dat hij nu geen Champions League zal spelen doet hem niks,hij speelt dit jaar minimaal 2x tegen alle topploegen van Engeland...

Ben alleen wel benieuwd of het helemaal rond komt,ronnie zal toch een clausule willen voor bij een eventuele degradatie,of Wigan hierin meegaat zal blijken...

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 13:06 door 1979.

29 juli 2010 om 13:04
#31

Goed zo ronnie, kan je nu een wat leuks voor jezelf kopen. En wigan is absoluut geen beter elftal dan twente, maar wel spelen ze op hoger niveau toch twee totaal verschillende dingen. Maar veel geluk. denk dat die daar toch makkelijk 1.5 -2 miljoen pond kan verdienen.

29 juli 2010 om 13:05
#33

Volgens mij hadden ze Stam nog net op de valreep binnengehaald na het vertrek van Luke W voor 2,5 miljoen. Lijkt mij sterk dat er ook nog een doorverkoopclausule is bedongen.

29 juli 2010 om 13:06
#34

Gelijk heeft hij, als je de kans krijgt om naar een club in de PL te gaan is het geen gekke gedachte om die kans met beide handen te grijpen.

29 juli 2010 om 13:07
#35

Helaas start de transfer carrousel bij veel clubs pas laat, als FCT dit eerder had geweten hadden ze denk ik Paul Verhaegh gekocht van Vitesse.nu 2 maanden zal munsterman w el weer een andere goocheltruc in petto hebben.

29 juli 2010 om 15:25
#113

paul verhaegh is niet echt het niveau Twente. Daarnaast is het al meer dan een half jaar bekend dat stam zijn contract niet wil verlengen. Geloof me,twente heeft de verlanglijstjes voor rechtsback al lang klaar. Het is een professionele organisatie, die laten zich heus niet verrassen met een vertrek van Stam

29 juli 2010 om 13:07
#37

vandaag nog rosales halen en hij kan zaterdag al meespelen maar het kan ook zijn dat twente carney linksback zet maar ik zal zowiezo een vervanger halen voor ronnie ronnie su6

29 juli 2010 om 13:08
#39

Ik denk dat alle partijen hier tevreden mee zijn. Twente, Wigan en Stam. Twente krijgt een goed bedrag, Wigan een leuke speler en Stam gaat zichzelf binnen spelen, gaat heel veel mooie wedstrijden tegemoet tegeb CL elftallen als Liverpool, Chelsea, Arsenal, Manu, Manc, Tottenham. Dat is dus meer dan de 6 CL wedstrijden met Twente tegen waarschijnlijk niet 3 zulke grote teams maar 1 of 2.

Rosales word meteen aangetrokken als Stam weg is. Vond Stam gezien zijn sterke punten(opkomen, afstandschoten, voorzetten)niet heel erg goed na de winterstop het afgelopen seizoen. Ook niet veel rendement.

29 juli 2010 om 13:12
#42

Twente moet zeker die 4 miljoen pakken, mooi bedrag voor zo'n speler.
Ik snap alleen Stam niet, het heeft 2 voordelen waarschijnlijk: 1 meer salaris 2. mooie competitie.
Maar bij Twente speeld hij zeker in een beter team, dit seizoen CL en doet in Nederland mee voor de prijzen. Het is leuk om tegen die mooie engelse clubs te voetballen maar met een beetje gunstige loting in de CL pak je ook mooie tegenstanders. Komop zeg, van Nederlands kampioen naar Wigan.

29 juli 2010 om 13:15
#44

Lijkt me een mooie stap voor Stam. Hopelijk gaat ie het goed doen in Engeland en misschien kan die zich al meer in de kijker spelen voor topclubs en voor Oranje. Hij is nu al opgeroepen, maar dat is omdat de WK gangers rust krijgen. Hoop voor hem dat 'ie zich in de vaste selectie speelt mét de WK gangers maar daar reken ik niet op. Aan de andere kant is het wel een prima stand-in voor Van der Wiel, want wezitten nogal krap in de backs.

29 juli 2010 om 13:16
#45

4 miljoen? Ik hoop dat Joop wel aan de strik heeft gedacht toen hij Ronnie het vliegtuig indrukte.....

Vooropgesteld dat ik geen fan ben van Stam, is hij ontegenzeggelijk wel belangrijk geweest bij Twente. Derhalve, bedankt voor de inzet en succes in de premier League!

29 juli 2010 om 13:16
#46

Kan die jongen geen ongelijk geven..
Maar ja zo avontuur in de CL is toch ook wat waard...
Maar ja andere kant die grote clubs kom je nu 2x per jaar tegen dat is zeker.
Is die jonge linksback van Feyenoord geen optie Stefan de Vreij...(ofzo)?
Maakte op mij een sterke indruk nog wel jong en onervaren maar in potentie wel een waardevolle speler..

29 juli 2010 om 13:33
#64

Rechtsback de Vrij gaat never nooit niet naar Twente, niet omdat hij niet wil eerder omdat het niet kan in verband met zijn opleiding.

29 juli 2010 om 13:36
#69

Ja ik weet er het fijne niet van,het was maar een gedachtegang...
Maar wat voor opleiding doet die jongen dan dat het die stap onmgelijk maakt?

29 juli 2010 om 15:33
#117

@fcknudde

''maar wat voor opleiding doet die jongen dan dat het die stap onmogelijk maakt?''

een MKB opleiding en hij loopt stage in de toko van El Hamdaoui

ff zonder gekheid, ik sla Tiendalli hoger aan dan de Vreij op het moment

29 juli 2010 om 13:17
#47

Ik denk dat Roberto Rosales hem zal opvolgen, maar ik denk niet dat (zoals een poster hierboven denkt) Gianni Zuiverloon zal komen. Hij heeft reeds in een interview op deze site nog aangegeven niet naar Nederland terug te willen. Bernard Mendy, Filaca Oliveira, Candido da Costa, Basile Yehoumé, Mickaël Cerielo, Marcio Diniz, Andreas Görlitz en Bernd Korzynietz zijn ook nog prima en ook nog eens transfervrije rechtsbacks!

29 juli 2010 om 13:18
#48

Logische stap, het is immers de mooiste competitie om in te spelen. Die paar ton meer is hem gegund. Hij laat nu wel CL lopen en dat doe je niet zomaar.

29 juli 2010 om 13:20
#50

Jammer als hij daadwerkelijk gaat. Vond hem altijd een zeer goede voetballer. Hopelijk kan Twente Rosales overnemen van Gent en er wellicht nog een beetje geld aan overhouden.

29 juli 2010 om 13:22
#54

Laat Ronnie Stam maar lekker gaan. Zou eerder voor Newcastle gekozen hebben persoonlijk, maar goed.. Hij speelt wel in de Premier League na een transfer.

Wat me wel irriteert is dat hij de laatste tijd dwars is gaan liggen tegenover zijn medespelers, vandaar dat ik een vertrek ook niet betreur. Adios!

Zuiverloon of Rosales lijken me prima vervangers!

29 juli 2010 om 13:25
#56

Prima voor Twente, prima voor Stam. Als er 4 miljoen voor word betaalt zal Twente gewoon een minimaal gelijke back halen en mischien nog wat over houden. Stam heeft zijn buitenlandse tranfer, paar tonnetjes per jaar erbij. Iedereen tevreden.

29 juli 2010 om 13:26
#58

Kijk da's nog eens mooi nieuws voor Nac.
Haal Boukhari maar vast binnen hoor, en misschien Tom Caluwé ook nog.

NAC krijgt toch ook een percentage hiervan?

29 juli 2010 om 13:26
#59

Ronnie bedankt voor je bewezen diensten.
Ik zal er niet rouwig om zijn.
Hopenlijk krijgen we nu verdediger die niet altijd naar het midden draait, maar een die zijkanten optimaal gaat benutten samen met Ruiz.

29 juli 2010 om 13:29
#60

Mooi om het verschil te zien in supporters. Waar supporters van veel clubs het verraad vinden als er wat behaald is of wordt dat spelers weglopen, reageren de Twente supporters als in: het ga je goed, succes in Engeland.

Respect

29 juli 2010 om 13:40
#71

Mag ik vragen op welke clubs je doelt..?
Vind het namelijk raar dat je het kan zien als veraad als je jarenlang je best hebt gedaan om doelstellingen te halen en als dat gelukt is verdien je gewoon een respectvol afscheid.
Maar zoals bij ons het geval was je maakt doelstelling met je team en vervolgens kiezen er in de winterstop 3 spelers het hazepad voor meer geld ben je meer een verader in mijn ogen..

29 juli 2010 om 14:10
#92

Zeker respect voor die supporters.

Moet je nagaan dat bij Ajaxsupporters het zelfs al was met Rommedahl. Een bankzitter nog wel die dan succes gewenst werd.

29 juli 2010 om 13:31
#62

Stam heeft twente behoorlijk wat gekost.

toen wilkshire vertrok moest twente met nood een nieuwe rechtsback halen..

2.9 Miljoen geloof ik?

Gun het 'm wel. Hoewel hij de laatste weken erg afstandelijk was in aanwezigheid van oefenwestrijden (met zn blesure)

29 juli 2010 om 13:40
#74

Nee, Twente betaalde toen volgens Nac-directeur Theo Mommers 'op een haar na' de verlangde nettosom van €2,5 mln.

29 juli 2010 om 13:31
#63

stam succes, maar of je er goed aan doet??
van de nederlandse top/subtop naar de plekken 14t/m18 in pl...

twente koopt braafheid van bayern en dan vertrekt tiendalli naar rechts.

29 juli 2010 om 13:47
#79

Als hij het daar goed doet, speelt ie over een jaar bij Aston Villa ofzo.
Plus je speelt in mooie grote stadions met geweldige ambiance.

29 juli 2010 om 13:40
#72

Mooi dat Stam weg is. Hij lag ook niet meer lekker in de groep bij FC Twente. Zo zouden spelers (ik noem geen namen) hebben gezegt dat hij het Twente shirt niet waard is als hij niet wil spelen voor Fc Twente in de oefenwedstrijden.

29 juli 2010 om 13:58
#86

Kinderachtig zeg van zijn medespelers. Hij heeft zijn contract niet verlengd om een stap hoger te maken. Als je iemand dat niet gunt ben je geen goede collega.

29 juli 2010 om 14:00
#87

heb je daar een bron van?

29 juli 2010 om 17:08
#144

Ja ik heb zeker een bron. En ik ben het roerend eens met die spelers. Als je dingen weigerd te doen voor je club dan ben je dat sirt van die club absoluut niet waard.

29 juli 2010 om 13:45
#77

Stam verdien deze mooie transfer, heeft laten zien bij Twente dat hij het niveau aan kan. Zal de leegloop bij Twente nu dan gaan beginnen? Ruiz roept al weken dat hij graag weg wilt, Douglas is misschien wel de beste verdediger uit de eredivisie. Brama is ook toe aan een stap hoger.

29 juli 2010 om 13:56
#83

Hij gaat het niet redden in pl, hij is veel te voetballend voor pl. Ik mis bij hem de fysiek. Hij zou beter in Spanje passen.

29 juli 2010 om 13:57
#84

Ik hoop op een goeie vervanger voor de rechtsbackpositie. Ander goed alternatief is dat ze Braafheid terughalen en dan Tiendalli doorschuiven naar zijn natuurlijke rechtsbackpositie...
Aangezien Stam zelf perse weg wou en niet wou bijtekenen, vind ik vier miljoen trouwens een erg mooi bedrag. Misschien dachten die Engelsen wel dat ze Jaap kochten ipv Ronnie! :-)

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 14:00 door hannibal-FCT.

29 juli 2010 om 14:00
#88

lekker hoor stam daar speel je namelijk tegen grote ploegen dus meer moeite en hier heb je maar een paar ploege die moeilijk zijn daar bijna allemaal

Kan twente weer opzoek naar een rechtsback

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 14:01 door lars250.

29 juli 2010 om 14:08
#91

Matige ploeg dat Wigan, maar ik begrijp dat Ronnie kiest voor het geld. Er moet ook brood op de plank komen en het is wel leuk om eens in het buitenland te spelen. Heel misschien wordt het een mooie opstap naar een grotere club, maar dat moeten we maar afwachten....

29 juli 2010 om 14:15
#95

Voor 't geld zal hij het niet doen. Hij hoopt en ik kan me er iets bij voorstellen opgemerkt te worden door een grotere/top club in het buitenland.

29 juli 2010 om 14:14
#94

Waarom kopen? We houden de lijn gewoon compleet met Carney/kuiper, Douglas, Wisgerhof en Tiendalli. Of Tiendalli op rechts en dan schuiven we. finito

29 juli 2010 om 14:26
#97

ben het met elders eens. 4 miljoen is tegenwoordig heel wat, zie het feit dat hamdaoui maar 5 kost.
twente heeft genoeg in huis om het op te vangen.
als er geld over is kan er beter in een middenvelder en aanvaller geinvesteerd worden.

29 juli 2010 om 15:38
#119

genoeg in huis om het op te vangen? wil je ze voor mij eens opsommen dan, de verdedigers van fc twente waar je op kan vertrouwen? ik kom niet verder dan 5 en dat is exclusief de jeugdspelers die doorstromen uit jong twente omdat zij nog niets hebben laten zien.

Ik kom op Douglas, Wisgerhof en Bengtsson centraal, Kuiper op links en Tiendalli op rechts. Kuiper is hiervan geblesseerd. Daar wil je echt niet de compeititie mee beginnen en 40 wedstrijden afwerken.

edit: ben ik Carney vergeten, kleine mis telling.

Stockentree, Leugens, Bannink, etc zou ik niet op willen vertrouwen. Die zijn leuk om evt minuten te gunnen wanneer de stand het toelaat

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 15:41 door Villian.

29 juli 2010 om 14:26
#98

maandag medische keuring en dinsdag word hij gepresenteerd in het Twente shirt. Roberto Rosales is de vervanger van Stam.

29 juli 2010 om 14:30
#100

Dat denk je of dat weet je?

29 juli 2010 om 14:36
#103

Beter wel een extra verdediger erbij, zitten met blessures best krap.

En komt er nou nog een nieuwe 10 of wat?

29 juli 2010 om 14:51
#106

vi rules heb je een bron of zoals hannibal al zei denk je dat?

29 juli 2010 om 14:52
#108

Mooi dat ie weg is, ik hoorde ook al dat het een lastig persoon zou zijn binnen de groep, net zoals wielaert. zeer arrogant en lastig doen, mooi 4 miljoen ervoor beuren, en een nog betere speler halen die zich door kan ontwikkelen en dat ook wil doen, stam is gewoon niet goed dat hij voor het geld nu weer kiest, ik speel 10x liever de CL en een jaartje eredivisie en weten dat ik een vaste basisplaats wel zou hebben, en mooi veel wedstrijden spelen misschien voor oranje? maar ja je weet nooit hoe hij het gaat uitpakken bij wigan, wens hem er gewoon succes want hij was/is nog steeds een goede voetballer geweest voor twente

Ronnie het gaat je goed!

29 juli 2010 om 15:13
#110

Leuke transfer voor Stam Ik hoop dat hij daar slaagt.

29 juli 2010 om 15:16
#111

Mocht het allemaal door gaan dan bij deze vast
Ronnie bedankt, je was een geweldige speler voor Twente die de kar diverse keren heeft getrokken
Veel plezier in Engeland, het is je gegunt

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 15:16 door Edshida.

29 juli 2010 om 15:26
#114

persoonlijk denk ik dat voor stam goede stap is een nieuw competitie en over de vervanging ik denk dat goede nummer 10 meer nodig is dan verdediger ik heb effe opstelling gemaakt hoe het waarschijnlijk uit zal komen te zien

boschker
tiendalli
wisgerhof
douglas
carney
brama
aankoop
jansen
ruiz
janko
bahjami
29 juli 2010 om 15:31
#115

ik ben blij dat ie daar heen gaat komt ie gelukkig niet meer naar amsterdam

29 juli 2010 om 15:32
#116

weet iemand op twente al in onderhandeling is met een speler?

29 juli 2010 om 15:35
#118

4 miljoen voor ronnie......

terwijl ze uit turkije 2,5 bieden voor onze ronnie (vlaar) ik vindt t allemaal maar een beetje krom die transferprijzen.

29 juli 2010 om 15:44
#122

Omdat vlaar nog niet zoveel heeft laten zien buiten de nederlandse competitie als Stam.

29 juli 2010 om 16:04
#128

Plus dat Feyenoord krap bij kas zit.. Wie niet waagt ...

29 juli 2010 om 15:39
#120

Prima deal voor alle partijen, en ik denk niet dat hij onvervangbaar is....dus geen man overboord

29 juli 2010 om 15:49
#124

Ronnie, bedankt voor je bijdrage aan ons kampioenschap, het ga je goed!
Mogen wij Tukkers ook eindelijk eens een jaar lang naast onze schoenen lopen...

Ik vind het trouwens wel vreemd dat veel Fct-supporters Ronnie Stam zo makkelijk afserveren.
Toen Ronnie geschorst dreigde te worden naar aanleiding van zijn ruige opmerking naar scheidsrechter Vink ( vermeend hands van een Az-speler) was heel Twente in paniek.

Kom op Tukkers, zeg eens wat aardigs tegen Ronnie, he toe dan...

29 juli 2010 om 15:51
#126

iedereen is vervangbaar, dus ook Stam

29 juli 2010 om 15:57
#127

Daar heb je
a) 100 procent gelijk in
b) een ongelofeloze open deur mee ingetrapt.

Haal waterdragers als Stam/ Brama/ Tiote/ Tiendalli/......../......../........./ uit de Fct- selectie en we hadden kunnen naar onze schaal.

29 juli 2010 om 16:17
#131

Dat klopt, dezelfde open deur?

Stam heeft 2 jaar prima gespeeld voor FC Twente, heeft zijn taak prima uitgevoerd met af en toe iets extra's, maar zijn kwaliteiten zijn niet onvervangbaar voor fc twente.
Wanneer je Ruiz en Douglas verkoopt kan je niet verwachten dat je direct een vervanger haalt met dezelfde kwaliteiten. Met stam zie ik dat anders, die is veel makkelijker op te volgen.

29 juli 2010 om 16:29
#134

Jouw verhaal is geen speld tussen te krijgen, maarrrr...
( Nu ben ik weer terug bij het begin van m'n betoog):
Moeten ''we'' als Fct-supporters dan zo'n '' Dikke Doei Ronnie''- airtje
hebben?
Of zit ''ons'' het niet helemaal lekker dat Ronnie met Ajax geflirt heeft?

( Ja sorry hoor, ik heb net het boek '' Kampioensschap - van Ons'' gekocht, ben een beetje sentimenteel...

29 juli 2010 om 16:35
#135

100% gelijk, veel mensen zeggen strik erom en dikke doei, terwijl we met moeite toekeken hoe ajax Stam verleidde...

Daarbij is niet gezegd dat hij niet onvervangbaar is...

29 juli 2010 om 16:38
#136

Het is al een tijd bekend dat Stam zijn contract niet wilde verlengen. Dat was al ver voor de flirt met ajax en is zijn goed recht. Ik snap best dat voor Stam een contractverlenging inhoudt dat hij bij twente (of een mindere club) zijn carrière beëindigt. Twente is blijkbaar niet de club waar Stam voor wil spelen.

Wanneer een speler zijn contract niet wil verlengen, zie ik hem graag een jaar voor het aflopen van het contract vertrekken, zodat hij nog wat geld oplevert. Dat hij prima te vervangen is en niet zo essentieel is voor Twente als andere spelers maakt het wat mij betreft nog minder moeilijk dat hij vertrekt. Stam is en blijft een passant voor FC Twente. Dat hij nu in de premier league terecht kan en tegen de top van de wereld kan spelen is geweldig voor die jongen. Bedankt voor het 2 jaar goed invullen van de rechtsback positie van twente en succes met je verdere carriere.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 16:41 door Villian.

29 juli 2010 om 16:39
#137

Daarbij moeten we voorkomen dat er telkens 'wij' Twente supporters wordt geroepen, elke supporter heeft een andere mening. Las ik gister ook bij een topic van Ajax, waarbij steeds 'wij' Ajax supporters werd gebruikt...

29 juli 2010 om 16:56
#141

@ Jard 29 juli 2010 om 16:39 #137

Nah ja, '' we'' stond ook tussen aanhalingstekens .
En trouwens: In een FC Twente Topic Ajax erbij slepen wordt ons ook ( terecht)niet in dank afgenomen door '' hun'' ( aanhalingstekens!) van de overkant

29 juli 2010 om 16:09
#129

Kuiper is nu ook weer een jaar verder, daarnaast blijkt Carney het ook niet slecht te doen in de voorbereiding. Wanneer Tiendalli gewoon weer op rechts zijn best gaat doen, lijkt het dat vorig jaar goede aankopen zijn gedaan wanneer een speler zou worden weggekocht.
Helaas hebben we geen goede aanvallende middenvelder klaarstaan of een goede vervanger voor Ruiz.

29 juli 2010 om 16:16
#130

mooie competitie natuurlijk, maar Wigan is wel een van de meest onaantrekkelijke ploegen van de competitie, weinig publiek enzo,..

29 juli 2010 om 16:20
#132

Zo die is weg! Zou ook tijd worden, ik zie liever een nieuwe gemotiveerde speler dan Stam,met alle respect voor de wedstrijden die hij gespeeld heeft...
Rosales zou leuk zijn,maar Twente kan evt ook een linksback halen en dan Tientientiendalli op rechts!

29 juli 2010 om 16:47
#139

Gelukkig verkast hij. Arrogante bal.
Heb een keer meegemaakt dat ik zijn vriendin Isolde een auto moest verhuren welke hij gereserveerd had. Stond zij aan de bali zonder creditcard van hem (ps van de club) en die moest ik hebben. Bel ik hem op en zegt hij weet je wel wie ik ben en moet ik daarom van de andere kant van Enschede komen?
Hij heeft van mij een antwoord gehad van Take it or leave it!
Maar hij kwam wel.
Wat een arrogantie.

29 juli 2010 om 16:55
#140

Ondanks dat veel Tukkers hierboven anders willen doen laten geloven, denk ik toch dat een vertrek van Stam naar Wigan Athletic een aderlating is. Ronnie Stam was heel belangrijk vorig seizoen, vaak belangrijker dan dat het voor het oog leek.

Er wordt ook al heel snel gesproken over die Rosales van AA Gent als opvolger. Maar dat moet ik eerst nog maar zien. Ten eerste is die voorzitter daar een beetje hetzelfde type als Munsterman (wbt 'hoofdprijzen'), maar we hebben hem ook al horen roepen, dat Rosales (die ook nog door andere clubs wordt begeerd) gewoonweg niet te koop is. En als dat het geval is....wordt het praten moeilijk, zoniet vrijwel onmogelijk.

29 juli 2010 om 17:02
#142

4 miljoen...mooie prijs voor een back. Heeft ons sterker gemaakt maar vorig seizoen was het niet zo overtuigend. Succes in Wigan, ben zelf niet zo kapot van die club. wel eens wezen kijken, troosteloze ambiance weinig publiek, wel lekker dicht bij Manchester. Wigan Wanckers.

29 juli 2010 om 17:06
#143

Snap niet waarom hij naar Wigan wil. Vind het geen geweldig mooie club bijna de minst mooie uit de premier league. Hij speelt nu misschien wel in een betere competitie maar geen CL en dat zal er waarschijnlijk ook nooit inzitten bij Wigan. Maar het is zijn keus. Hopelijk vindt Twente een goede vervanger.

29 juli 2010 om 17:20
#145

Ik vind 4 miljoen euro wel een mooi bedrag en Stam kan zich in de Premier League doorontwikkelen, zodat we over twee jaar op het EK een goede wissel hebben achter Van der Wiel

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 17:21 door Shakhtar.

29 juli 2010 om 17:35
#147

Las net dat Twente bezig is met braafheid terug te halen. transferprijs van 3.6miljoen.
dus zal tiendalli waarschijnlijk op rechts gaan spelen.

29 juli 2010 om 17:47
#149

Kun je er even een bron bij vermelden want zo heeft het bericht geen nieuwswaarde. Iedereen kan wel wat roepen. Dus graag je bron.

29 juli 2010 om 17:53
#151

Zeker een goede aanwinst voor Wigan, ik weet niet op het een stap hogerop is. Maar zeker leuk voor hem om nu in de Premier League te voetballen.

29 juli 2010 om 17:57
#152

mooi voor Stam...spelen bij de oude club van patrick kluivert

29 juli 2010 om 18:04
#154

Dom van hem als hij goed zou spele in cl kon hij naar een beter club gaan.

Aangepast op Donderdag, 29 juli om 18:06 door karizma7.

29 juli 2010 om 18:41
#156

Twente kennende hebben ze inde scouting al lang een of meerdere spelers in het oog als mogelijke vervangers.
4 miljoen is een prima prijs. succes wensen en lekker verder gaan.

29 juli 2010 om 18:42
#157

Nu Twente naar alle verwachtingen Stam gaat verkopen, denk ik dat de kansen weer open liggen voor het aantrekken van een nieuwe back voor de Tukkers. Ik heb er alle vertrouwen in dat Twente sowieso snel weer een nieuwe back mag begroeten.

29 juli 2010 om 18:48
#159

Leuk voor Ronnie Stam dat hij een transfer heeft kunnen maken naar een club die in de Premier League speelt! Ik ben echter wel benieuwd hoe hij zich gaat profileren in de Premier League en of hij het hoge niveau daar wel aan kan. Maar in ieder geval veel succes bij je hoogstwaarschijnlijke nieuwe club: Wigan Athletic!

29 juli 2010 om 18:53
#160

Leuk voor hem maar ik vind het een overschatte speler die 1 seizoen goed speelde met Fc Twente . Niet echt iemand die eruit springt in een team . Maar succes bij je nieuwe team !

29 juli 2010 om 19:13
#163

Van nummer 1 van NL naar een sloeber club in Engeland wat een promotie! die haalt NL elftal nooit meer van ze leven das voor sure.

29 juli 2010 om 19:23
#164

Ik hoop echt dat dit lukt want hierdoor wordt de kans dat Ronnie Stam komend seizoen in het rood wit tenue van Ajax te bewonderen is kleiner.
Ik gun het Stam zeker de transfer en ook FC Twente gun ik het dat ze wat geld voor hem mogen vangen.
Eerlijk gezegd weet ik niet of er adequate vervangers voor handen zijn maar ik denk wel dat FC Twente inmiddels bewezen heeft dat ze telkens maar weer goede vervangers halen voor vertrekkende spelers.

29 juli 2010 om 19:28
#165

Wigan is veel te min voor Stam. Stam is na vd Wiel gewoon de beste RB van Nederland. Stam kan makkelijk niveau van Everton, Aston Villa, Hsv, Werder Bremen en dergelijke clubs aan. Wigan is degradatie kandinaat nummer 2 in Engeland na Blackpool !

29 juli 2010 om 19:56
#166

Jonge,

Stam is misschien de 2de beste RB van NL maar, zoveel goede Rechstbacks heeft Nederland niet en VD wiel is toch veel beter dan Stam dus dat je zegt dat hij makkelijk het niveau aankan van Everton, Aston enz Snap ik niet.

29 juli 2010 om 20:15
#167

Stam is gewoon een goede Full-back. Hij kan aanvallen en verdedigen. Vd Wiel is klaar voor Bayern,inter,juventus,ac, Arsenal en dergelijken. En Stam gewoon een stapje daaronder.

29 juli 2010 om 20:28
#168

Ik begrijp niets van deze overgang... Champions League inleveren voor voetballen onder in de Premier League? raar..

29 juli 2010 om 21:53
#169

en dan ga je naar Wigan
nou veel plezier dit jaar ... bijna alles verliezen en dan degraderen
sommige spelers begrijp ik echt niet
Weer een in het rijtje Touma , Wielaart , Kennedy , Braafheid etc etc .
En waar zijn ze nu? een paar jaar lekker verdienen en dat was het dan .. horen we niks meer van
Ach ja het geld is goed ... ik snap het echt niet , wacht dan op een betere club , waarom in godsnaam Wigan??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

FC Twente

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6
1. Ajax10
2. PSV10
3. FC Twente8
5. Feyenoord7

Shop

AZ Alkmaar
Bestel NU
Nu € 19.95

Voetbalreizen

'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'

"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder

Pagina gegenereerd in 0.890625 seconden.