Update: FIFA verandert eigen goal Melo in treffer voor Sneijder

Zaterdag, 3 juli 2010 om 14:00

Wesley Sneijder is het oneens met de FIFA. De wereldvoetbalbond kende de 1-1 van Nederland in de kwartfinale tegen Brazilië (2-1 winst) toe aan Felipe Melo. Na een voorzet van Sneijder kopte de middenvelder de bal in het doel van Julio César. "Hoeveel keer ik tegen Brazilië heb gescoord? Toch echt twee keer."

/

"Als je een vrije trap neemt en de bal via de keeper het doel ingaat, krijg je hem toch ook op je naam?", benadrukt Sneijder aan De Telegraaf. "Voor mij is het duidelijk dat ik dit toernooi nu vier keer heb gescoord." De FIFA houdt het (voorlopig) op drie. In de groepsfase tegen Japan (1-0) en de achtste finale tegen Slowakije (2-1) was Sneijder ook al trefzeker geweest.

Sneijder ruimde het misverstand uit de weg, dat hij nog nooit met het hoofd had gescoord. "Met Ajax tegen ADO Den Haag. Toch was dat anders. "Ik schoot de bal tegen de keeper en kon van dichtbij inknikken." Als man of the match kreeg hij een trommel. "Voor de derde keer alweer", lachte de Utrechter. "Wat ik ermee ga doen? Ik denk dat ik maar een bandje begin."

Update 14:00 uur - FIFA verandert eigen goal Melo in treffer voor Sneijder
Wesley Sneijder heeft het eerste Oranje-doelpunt van vrijdag toch op zijn naam gekregen. De FIFA besloot tijdens de wedstrijd om Felipe Melo aan te wijzen als doelpuntenmaker, maar zaterdag maakt de bond bekend dat de FIFA Technical Study Group de treffer tóch toekent aan Sneijder. Daarmee is de middenvelder gedeeld topscorer van het toernooi; hij heeft nu vier keer gescoord, net als Gonzalo Higuaín, Robert Vittek en David Villa.

Live wedden op voorbereidings wedstrijden

3 juli 2010 om 08:06
#1

Ach, Wesley ziet het anders. Hij ziet niet dat de bal aangeraakt wordt op het veld... Als hij de beelde terug ziet weet hij het.. Als we maar winnen Wesley

Aangepast op Zaterdag, 3 juli om 08:35 door Barca.Ajax.

3 juli 2010 om 08:34
#7

Hij weet dat de bal is aangeraakt!

3 juli 2010 om 18:16
#97

Het was niet alleen die rode kaart waarom heel Brazilië Melo wilde villen, maar ook omdat zijn naam op het score bord (ed.) stond. Ik dacht eers ook aan, als hij niet zou springen dan had de keeper de bal weg kunnen boksen. Sneijder had gelijk hij mis de timing als de bal vanaf de zijkanten komt.

Dit waren ook de foutjes die Stekelenburg vroeger had.

Nu kijkt ie gelukkig eerst, hoe de verdedigers staan en dan pas kijkt ie waar de bal terechtkomt. Als keeper moet je dan al weten in welke gaten je moet duiken en waar je moet afwachten wat je verdedigers of tegen spelers doen.....dat zag je ook in de laatste 5 min. waarbij Kuijt het nog een setje met zijn hoofd gaf over de achterlijn.

Nederland heeft eigenlijk toch wel meer spelers die de kar trekken bij hun club.

3 juli 2010 om 08:34
#9

Zuiver doelpunt van Wesley, natuurlijk wordt de bal getoucheerd door Melo.
Feit is echter dat de bal de lijn van het schot heeft gehouden wat door Wesley was afgevuurd.
Eigen doelpunten zijn anders, eigen doelpunten zijn doelpunten waarbij verdedigers de bal zelf zodanig van richting veranderen dat de bal een totaal andere richting gaat volgen.
Ik voorzie dat dit doelpunt van Wesley op zijn naam komt nog.

Krijg ik nu een groen randje??

Aangepast op Zaterdag, 3 juli om 14:11 door Keiser.

3 juli 2010 om 10:17
#18

Het blijft vind ik wel discutabel, als Felipe Melo daar niet was geweest had Julio Cesar die bal denk ik weggestompt. Hij liep zijn keeper in de weg en toucheert de bal. Ik weet niet of het een eigen goal is of een goal van Sneijder. Voor beide beslissingen zijn argumenten, want idd, de bal veranderd niet tot amper van richting.

3 juli 2010 om 10:29
#21

Excuseer mij, Melo liep niet in de weg, Julio Cesar was de schuldige voor het doelpunt en niet Felipe Melo. Felipe Melo stond gewoon waar Julio Cesar hem wees waar hij moest staan, dat zag je voor die vrije trap werd gezet. Vervolgens vliegt die bal voor doel, op de plek waar Melo staat.

Julio Cesar komt uit zonder te kijken en vliegt springt tegen Melo aan en slaat compleet langs de bal. Hierdoor verliest Felipe Melo zijn evenwicht waardoor hij de bal naar achter toucheert inplaats van naar voor. Als Cesar gewoon in het doel was gebleven dan had Melo die bal gewoon weggekopt. Een doelman die uitkomt moet die bal hebben, geen excuses.

Dat Sneijder vind dat hij recht heeft op dat doelpunt is een beetje raar. Dat doelpunt moet niet op zijn naam komen want zonder hulp van die Brazilianen was de bal nooit binnen geraakt. Melo krijgt dat doelpunt omdat hij die bal naar achter komt, al vind ik dat ze Cesar dit mogen aanrekenen.

3 juli 2010 om 12:22
#42

@sa2juve

met de eerste 2 stukken ben ik het wel eens. Maar dat laatste niet.
Ik vind dat je Sneijder het doelpunt moet geven , want als Melo die bal niet had aangraakt was hij er ook in gegaan. Cesar zat er gewoon al compleet naast.
De Fifa moet niet te snel dingen als eigen doelpunten reken als het discutabel is. Spelers kunnen in eigen land veel problemen met eigen doelpunten krijgen , Zo is Escobar van Colombia om een eigen doelpunt vermoord , dus Fifa , ken de goal gewoon aan sneijder toe , dan is iedereen tevreden.

3 juli 2010 om 14:08
#60

En dat doelpunt vandaag al op naam van Sneyder zetten.
De Fifa heeft mijn verhaal dus wel heel snel opgepikt.

3 juli 2010 om 14:18
#68

Cesar had vol overgave erin moeten springen en Melo gewoon mee moeten nemen. Zo is hij als keeper (een leeuw die nergens voor terugdeinst), altijd vol voor de bal gaan en niet aarzelen om je teamgenoot te raken.

3 juli 2010 om 14:36
#77

Dat is precies hoe ik de bal in het goal zag belanden. Melo en de keep liepen elkaar in de weg, wat nu eenmaal kan gebeuren. Dit was geen blunder van de keep. Het was een gelukkig schot van Sneijder en hij ging erin. Melo wordt al afgemaakt in zijn eigen land, vanwege een onterecht toegewezen eigen goal. Van Bronchorst kopte de goal destijds (EK 2008) tegen Italie in de goal, maar dat werd ook als eigen goal gezien, (in Italie) die was ook niet meer uit de goal te werken.

3 juli 2010 om 15:27
#91

De vrije trap ging in de richting van de goal. Hij werd dan wel licht aangeraakt door die Felipe Melo, maar wanneer geen enkele braziliaan die bal had aangeraakt zou die bal ook in het doel belanden. Daarom is het geen eigen doelpunt en heeft Sneijdertje er inmiddels al weer vier ingeschopt.
Ja, Welsey ligt lekker op schema. Misschien wordt ie nog wel topscorer van het toernooi. Zou ook mooi wezen: een middenvelder topscorer van het toernooi....

3 juli 2010 om 10:24
#20

Normaal telt de doelpunt dan gewoon voor de schutter, zie je vaker er wordt van afstand geschoten en dan toucheert iemand de bal maar dan telt de goal gewoon voor de speler die die bal had geschoten. Dus ik ben het wel me hem eens. En aangezien deze bal op goal ging toen hij hem schoot moet het eigenlijk zijn goal zijn.

Aangepast op Zaterdag, 3 juli om 10:25 door PeteyPablo1.

3 juli 2010 om 10:51
#25

zuivere eigen goal!!!

de bal werd gewoon zodanig van richting verandert dat het geen goal van Sneijder was.
geen twijfel over mogelijk, de bal verandere na het aanraken van Melo echt van richting

3 juli 2010 om 11:17
#35

Haha hou op man, je bent toch niet blind? De bal veranderde juist amper van richting na het toucheren, want Melo raakte die bal minimaal, zuiver doelpunt van Sneijder..

3 juli 2010 om 20:51
#101

ja sneijder wasdaar zelf over aan het zagen ik heb 2 doelpunten gemaakt. Van alle topspelers die hebben meegedaan is hij de arroganste van allemaal. Wat een bek seg.

ik hoop voor hem dat die het wk winnen want daarna gaat NL niks meer presteren ze. want op het wk waren toch zwak eigenlijk behalve tegen Brazilië ja den eerste helft was niet top dusja voor mij NL WK winen en geschiedenis schrijven verliezen om nothing te worden.

Nederlanders jullie zijn zo grappig match voor Brazilië ja het word niks. daarna ja we zijn blij we gaan het wk winnen ja zie ma dat jullie het wk winnen en als jullie het niet winnen gaan jullie zeggen ja het was nog niet het moment.

3 juli 2010 om 08:06
#2

Snap wel wat Sneijder bedoelt. De vaart en de richting van de bal bleef vrijwel ongewijzigd en ik had niet de indruk dat Melo echt bewust de bal kopte. Hij leek meer toevallig op de juiste plek te staan samen met Julio Cesar. Ik denk dat voor beide opties wel iets te zeggen valt. Als je hier bijvoorbeeld geen eigen doelpunt geeft, is het niet geheel duidelijk wat het criterium moet zijn.

3 juli 2010 om 08:35
#12

Wat je zegt klopt, maar ik twijfel nog of Julio hem dan nog had gehad of niet, veel zeggen van niet, maar ik twijfel.
Waarschijnlijk had die hem dan weggebokst, anders zou de goal ook niet op de naam van Melo komen

3 juli 2010 om 08:10
#3

Haha het zou wat zijn, Sneijder wordt topscorer

3 juli 2010 om 08:21
#4

Deze kaboutertje heeft het ook hoog in zijn bolletje hé. Het draait allemaal om hem, denkt hij.
Wat een arrogant jongetje pff..

3 juli 2010 om 08:23
#5

Waar slaat dat nou weer op, hij schiet nederland tegen Brazilië!! naar de halve finale, met een bal die vrijwel niet van richting veranderd wordt (= goal sneijder naar zijn mening) en een goede kopbal. En omdat hij dit zegt is hij een arrogant jongetje?

3 juli 2010 om 11:07
#29

@ Alex8ajax

Als Melo die bal niet doorkopt, slaat Julio Cesar die bal gewoon weg. Wat een onzin om deze doelpunt zichzelf aan te rekenen. Dat getuigt van arrogantie ja.. Zo van mijn schot was gewoon perfect en zat gewoon.. Ga maar lekker slapen Sneijder, zonder Melo was die nooit erin gegaan.

3 juli 2010 om 12:25
#44

Julio Cesar zit er al naast als de bal op het hoofd komt van Melo . Daarnaast was , als Melo hem niet aanraakte was hij er ook in gegaan. Als de Fifa het als eigen doelpunt erkent kan Melo in eigen land nog meer problemen verwachten. We willen toch geen herhaling wat er na 1994 met Escobar gebeurde ?

3 juli 2010 om 14:46
#81

en nu is de goal idd op zijn naam zegt wel veel over jou dat je hem een arrogant kaboutertje vond erg leuk dit als mensen er zo naast zitten

3 juli 2010 om 15:36
#93

Wat een aparte jonge ben jij sdholanda....
Sneijder is tot nu toe de belangrijkste speler van nederland. Maakt doelpunten, geeft assists. En jij gaat lopen zeiken dat ie een arrogant kaboutertje is... Heel apart!

In principe heb je gelijk hoor, Wesley is het mannetje. Dat weet ie zelf ook heel goed en daarom voelt Wesley zich ook heel erg belangrijk. Maar hij is ook gewoon belangrijk, dus hij maakt het allemaal wel waar. Dat is maar voor weinigen weggelegd.
Want ja Sneijder is gewoon de beste!

3 juli 2010 om 17:05
#95

@ moonen
Nou dan.. dan is hij toch gewoon arrogant?
Wat ben jij subjectief joh.. Als een andere goeie speler arrogant is, loop je hem hier vast en zeker af te zeiken. Aangezien dit Sneijder is, mag het wel. Wat een onzin moonen.

Sneijder is echt ver weg niet de beste, het is een goeie voetballer, maar niet de beste naar mijn mening natuurlijk. Maar die kunnen verschillen natuurlijk.

@adzevedo

Nee hoor, Melo kopt de bal onder de handen van Julio César door. Anders heeft Julio César die gewoon. Ook geeft Melo de bal snelheid mee, want met die snelheid was die bal er nooit ingegaan, aangezien er ook nog een Juan achterstond bijvoorbeeld. Wat een onzin van Sneijder om te gaan roepen dat het zijn doelpunt is.

3 juli 2010 om 08:45
#14

Het is altijd jammer dat veel mensen denken dat de speler zelf zijn verhaal komt vertellen...
maar hij geeft gewoon antwoord op één van de honderd vragen die hem gisteren gesteld waren.
Als iemand vraagt hoeveel hij er gescoord heeft dan is dat 2 want hij heeft in mijn ogen ook gewoon 2 keer gescoord. En wie zegt er dat hij niet heeft gezegd: ''maar het gaat erom dat we gewonnen hebben.''
Het is maar hoe het hier word opgeschreven.

3 juli 2010 om 10:53
#26

@ alex

Sneijder is altijd al een walgelijk arrogant mannetje geweest,
daarom past hij ook zo goed bij Yolanthe, 2 arrogantjes die denken dat alles om hun draait.

nou vergeet het Sneijder!! overduidelijk een eigen goal

3 juli 2010 om 11:07
#28

Waar maak je je druk om man! Gefrustreerd dat hij vindt dat ie zelf scoorde? Nou de wereld vergaat hoor door die opmerking.......ik heb een hekel aan mannetjes als Sneijder maar hier is niks arrogants aan man!

Aangepast op Zaterdag, 3 juli om 11:07 door ajaxdude.

3 juli 2010 om 11:11
#31

@ajaxdude

ik zeg toch ook niet dat deze opmerking arrogant was!!
nou ja, dit is ook geen goede opmerking

ik zeg toch dat hij altijd arrogant is geweest!
lezen he!

3 juli 2010 om 11:11
#32

@juve

Dat arrogant mannetje zorg ert wel voor dat heel Nederland gisteren feest vierde.
En leuk toch dat er een keer niet standaard uitspraken worden gedaan maar wat anders.
En ik vind het wel terecht dat sneijder die goal moet krijgen want normaliter, als een bal licht wordt aangeraakt, wat gister het geval was, dan komt de goal op naam van de schutter.
Maar omdat de bal als voorzet bedoeld was zou dat niet zo zijn? beetje raar dan toch.

3 juli 2010 om 11:14
#34

@topossnick

heb ik dan gezegd dat het een voorzet was?
en dat boeit totaal niet

de bal werd toch echt duidelijk van richting verandert hoor,
anders was de bal er wellicht niet ingegaan, dus ook al was het geen grote verandering maar wel het zetje dat nodig was

tuurlijk ik ben ook hartstikke blij met de goal, en vier ook lekker feest hiermee
maar dit heeft daar toch ook niets mee te maken?
boeiend wie die goal maakt, als we maar winnen!!

PS: betekent niet dat ik niet reageer op zoiets

3 juli 2010 om 14:49
#83

erg leuk dat je er zo naast zit nu

oh ja en btw ik hoorde laatst van een progamma waarin jolante liet zien wat ze deed in india en het schijnt dat ze heel erg veel werk verzet om kinderprostitutie tegen te gaan tja tis maar wat je arrogant noemt en dat ze alleen aan zich zelf denkt

3 juli 2010 om 15:01
#86

als je bescheiden bent hoef je dat toch niet in een programma te laten zien? dat je zo te koop wil lopen met alles wat je zo goed doet is juist een teken van arrogantie.

3 juli 2010 om 15:03
#88

Het grappige is dat de wereld ook om hun draait. In ieder geval in Nederland. Daar moet je je gedrag op aanpassen. Hij doet dat dusdanig dat zijn prestaties er niet onder lijden. Prachtig toch? Dan maar arrogant gevonden worden door een paar jaloerse mensen en bewonderd en toegejuigd worden door de andere mensen.

3 juli 2010 om 08:28
#6

Sneijder heeft toch gelijk? Als hij laag over de grond had heschoten en de bal gaat via een been het doel in dan komt hij ook op zijn naam. Melo toucheert de pal nog net met zijn kruin. Dus het is gewoon een treffer op naam van Sneijder..
Als Melo hem niet raakt gaat de bal er volgens mij ook gewoon in..

Aangepast op Zaterdag, 3 juli om 08:29 door Rookie.

3 juli 2010 om 10:30
#22

Ik ben het 100% met je eens. Maar toch beslist de fifa dit en niet wij hier met z'n allen. De discussie is opzich dus zinloos omdat wij hier toch geen invloed op uit kunnen oefenen.

3 juli 2010 om 11:12
#33

Wij kunnen nergens invloed op uitoefenen, het is maar een voetbalforum.

3 juli 2010 om 12:48
#47

nee, daar heb je gelijk in. maar sommige lijken dat wel te denken hier

3 juli 2010 om 08:34
#8

Ik snap niet dat hij zich er druk om maakt. Vind hem af en toe toch teveel met zichzelf bezig.
Maarja we mogen niet klagen want hij kopt ons wel mooi naar de halve finale!

Ben er overigens wel vrij zeker van dat wanneer Melo hem niet had aangeraakt, dat de keeper hem had. Hij kopt hem echt net langs de vuisten van de keeper.

3 juli 2010 om 08:38
#13

Miscommunicatie tussen Melo en de keeper, waarbij de keeper mijns inzien fout zat door niet te schreeuwen van los.
Verder geef ik je gelijk voor wat betrefd de eerste helft, daarin speelde Wesley te gemakkelijk en reargeerde te laat en was vaak net te laat in de duel s.
Echter in de tweede helft heeft iedere Nederlandse speler alles gegegevn wat nodig was om Brazilie te verslaan.

3 juli 2010 om 10:31
#23

Waarschijnlijk had de keeper dit wel geroepen. Maarja.. die vuvuzelas he

3 juli 2010 om 14:47
#82

Ik snap het wel van hem. Je wil als team goed presteren maar ook zelf wil je goed presteren. Door deze goal staat hij gedeeld aan kop van het topscorers klassement en wie weet blijft hij wel aan kop. Dan heeft hij ook nog een individuele prijs.

3 juli 2010 om 08:35
#10

haha mooie en typische reacties van sneijder.kan me de reactie van Sdholanda ook wel voorstellen, sneijder trekt echt veel aandacht naar zich toe. maar: het gaat zich (nog) niet tegen hem keren. zolang sneijder zich niet boven het team zet, levert zijn zelfverzekerde over-mijn-lijk-houding ons voor NL erg veel op!!

3 juli 2010 om 08:35
#11

Het gaat er niet om dat je scoort als jullie maar winnen.

3 juli 2010 om 09:36
#15

De Kabouter Wesley band! Of hij kan bij die van Kabouter plop gaan

Misschien heeft hij wel gelijk ergens, maar denk toch dat het meer een eigen doelpunt is en hij moet zich er niet al te druk over maken verder, dat doet hij denk ik ook niet.

Aangepast op Zaterdag, 3 juli om 09:37 door Tijg0rr.

3 juli 2010 om 09:43
#16

Die goal werd gewoon zuiver gemaakt door Felipe Melo. Dus Sneijder moet nou niet gaan praten. Als Melo de bal niet had geraakt tikte de keeper hem gewoon weg. Dus eigenlijk was het nog een slechte voorzet ook. Het zou onterecht zijn als de goal aan Sneijder wordt toegekent. Overigens denk Sneijder ook nog dat hij de vedette van het Nederlands Elftal is. Hij speelt dit wk bar slecht. Maar hij maakt een paar geluksgoaltjes en hij is in een keer de beste van de wereld. Robin van Persie speelt beter. Die werkt ervoor, maar het lukt hem niet omdat hij constant door 3-4 man verdedigt wordt. Bert kan beter met 2 spitsen gaan spelen anders haalt het niks uit voor Robin. Die speelde in de voorbereiding geweldig. Maar hij wordt gewoon te goed verdedigd.

Van Bommel en Vd Vaart moeten wat naar achteren als verdedigende middenvelders en Robben en Elia naar buiten als Rechts en Links Buiten. Je hebt dan 2 spitsen voor in die het af kunnen maken. Van Bronckhorst moet eruit omdat hij gewoon te oud is. Hij heeft ech hele mooie passes maar hij kan zijn man niet bijhouden. De verdedigende middenvelders moeten terug als Uruguay in de aanval is. Dan zijn ze toch met 5 man. Vd Wiel en De Jong zijn geschorst dus die staan er niet in. En Sneijder moet maar eens leren dat hij niet de beste is. Afellay's invalbeurten waren zelfs vele malen beter dan het spel van Wesley Sneijder.

Stekelenburg
Boulharouz
Heitinga
Braafheid
Robben
van Bommel
vd Vaart
Elia
Afellay
Kuyt
Van Persie
3 juli 2010 om 10:23
#19

Heb jij het aanal passes geteld wat Sneyder heeft gegeven aan team genoten?
Hoeveel kilometer zou Wesley hebben gelopen?

Ook voor mij is Wesley beter dan ik vooraf had verwacht.
En ik vind wel degelijk dat de goal aan Wesley moet worden toegekend.
De bal dwaalde zo goed als niet uit lijn.
Dat er miscomucatie bij dit doelpunt van de tegenstander bij komt kijken doet weinig ter zake.
De bal behoudt zijn lijn richting doel.
Een eigen doelpunt ziet er echt ander s uit.

3 juli 2010 om 10:34
#24

Eindelijk eens wijze taal, Sneijder mag ook van mij op de bank, want het spel voorin is bedroevend slecht en wordt mede veroorzaakt door het slechte spelen van Sneijder.zijn doelpunten verbloemen het feit dat hij het zand in de aanvalsmotor is.

Affelay heeft laten zien dat hij in vorm is en creatiever is dan Sneijder. Van mij mag hij een kans krijgen, maar ik ben bang dat van Marwijk niet meer om Sneijder heen durft (zie Advocaat - Robben).

3 juli 2010 om 10:58
#27

Sneijder op de bank... Zullen we anders maar meteen naar huis gaan? Sneijder is bij elke Nederlandse goal betrokken geweest, en toch krijgt hij geen respect in Nederland, alleen omdat hij arrogant zou zijn en een mooie vrouw heeft. Het gaat werkelijk waar helemaal nergens meer over.

3 juli 2010 om 11:08
#30

Aplenreus....zonder Sneijder waren we nu al thuis geweest!!!! Hij speelt zeker niet goed maar zijn doelpunten en assists helpen ons wel verder het toernooi in!

3 juli 2010 om 11:31
#38

Mijn mening is gebaseerd op het slechte spel... Zijn arrogantie of mooie vrouw staan hier los van! En als jullie willen zeggen dat Sneijder wel goed speelt, dan heb je of teveel gezopen voor en tijdens de wedstrijd, of echt geen zicht op het spelletje!

3 juli 2010 om 12:28
#45

hij scoort toch 4x (of in jouw ogen 3) en is dan toch cruciaal of niet ? Je hoeft niet goed te spelen , maar als je beslissend bent maakt het geen ene zak uit. Snedijer zijn veld spel was absoluut niet fantastisch , maar als we in de finale staan en Sneijder slecht speelt en opnieuw beslissend is .... wie maalt er dan nog om ?

3 juli 2010 om 13:03
#49

Ik zal er niet om malen, maar ben bang dat we het op den duur afleggen vanwege het zee matiga aanvallende spel dat we laten zien. Gisteren zijn we met veel mazzel op inzet teruggekomen, maar dit blijft niet goed gaan. Lijkt mij dat je dan beter ingrijpt dan het zijn beloop laat,

3 juli 2010 om 14:15
#66

De aanval is inderdaad matig, maar wil jij nu ook nog een van de weinig speler die bepalend is geweest voorin er ook nog uit halen?

3 juli 2010 om 14:44
#80

Als je bij 7 van de 9 goals in een tournooi betrokke bent. Dan kan je tog niet met drogen ogen beweren dat hij slecht speelt.

3 juli 2010 om 10:13
#17

Wanneer kunnen we kaarten bestellen voor je concert Wesley? :D

3 juli 2010 om 11:20
#36

Ik snap ook niet dat de goal niet aan Sneijder wordt toegekend. Melo raakt de bal amper, veranderd de richting ook niet dus... Lijkt me gewoon een goal van Sneijder.
Gewoon weer een zeer matige wedstrijd en met al het geluk van de wereld winnen we 'm. Maar dat mag ook wel eens, ik klaag niet.

3 juli 2010 om 11:26
#37

Sneijder heeft gewoon gelijk, die bal word amper geraakt en veranderd echt minimaal van richting, de bal draaide sowieso die hoek in na het toucheren van Melo draaide die nog steeds die hoek in, eigen doelpunt moet je de bal wel echt van richting veranderen.

En dat er mensen zijn die uberhaupt over Wesley kunnen klagen, ja hij speelt niet elke wedstrijd geweldig, wie wel? Maar dan nog is hij beslissend! En dat is nu een wezenlijk verschil met Rvp, Robben was gister ook niet goed de 1e helft, maar als er al iemand uit de basis moet is Rvp. Kuyt is onmisbaar, net als Sneijder en Robben. Sneijder en Robben zijn de mannen die wedstrijden voor ons winnen, en Bommel en dejong de stille kracht erachter. Echter vergeet niet dat als Sneijder niet 3/4 keer had gescoord en 3/4 assist had gegeven, wat dus 7 van de in totaal 9 doelpunten zijn, we allang thuis waren..

3 juli 2010 om 11:49
#39

@ Manonthemoon je hebt helemaal gelijk! Sneijder was de man van de wedstrijd en terrecht :D

3 juli 2010 om 11:56
#40

Eigenlijk wel grappig. Dit was dus pas zijn 2e kopgoal in zijn hele carrière.
Nu moet je raden wat mijn vriend voorspeld had voor deze wedstrijd. Hij had van tevoren Nederland-brazilië op PES 2010 gespeeld en hij had maar voor de grap voorspelt dat het precies zo zou lopen. En wat was de voorspelling: Dat Brazilië 1-0 voor zou komen (weliswaar niet door Robinho), dat Nederland dan gelijk zou komen via een eigen doelpunt en dat Sneijder daarna Nederland met een kopbal aan een 2-1 voorsprong zou helpen. Het is ongelooflijk maar waar, die achterstand, het eigen doelpunt, en de kopbal van Sneijder, jawel de kopbal van Sneijder, dat dus pas de 2de in zijn carrière is,, had hij allemaal precies zo voorspelt! Wij rolden echt lachend over de bank heen toen het ook echt zo gebeurde. Ik kan het nog steeds niet geloven. Als hij hier een euro op in had gezet, was hij nu haast miljonair geweest.

On: Ik denk wel dat het terecht is dat hij op naam van Melo komt te staan, hoe jammer het ook is voor Wesley. Hij maakte gewoon een kopbeweging naar achteren. Maar ja dat is ook even totaal niet belangrijk, belangrijk is nu Nederland-uruguay!

3 juli 2010 om 12:10
#41

De enige die zand in de moter van het nederlands elftal gooit is kuyt, laat hem eruit en je zal weer vloeiend lopende combinaties zien

3 juli 2010 om 12:24
#43

Wie kan het nou schelen of die goal op je naam komt of niet. We staan in de halve finale, en sneijder heeft inderdaad een groot aandeel, met anderhalf doelpunt.

3 juli 2010 om 12:31
#46

zou wel leuk zijn als een Nederlander topscorder word
Het belangrijkste is natuurlijk dat we naar de halve finale gaan. Maar wie heeft er , naast Villa , belang bij dat het als een eigen doelpunt word gerekent ? Het maakt het alleen maar zwaarder voor de brazilianen . Wat mij betreft kent de Fifa het doelpunt alsnog aan sneijder toe.

3 juli 2010 om 13:03
#48

Sneijder is een bepalende speler voor ons, maar ik vind het, aan de kant van de Fifa, heel erg amateuristisch dat ze hem drie keer tot ''man of the match'' hebben uitgeroepen. Ze gaan waarschijnlijk af op doelpunten maar ik vind dat Nigel de Jong gister de beste aan de kant van het Nederlands elftal was. En daarvoor was het Mark van Bommel. Met andere woorden... Sneijder en de meeste mensen maken Sneijder groter dan hij werkelijk is!!!

3 juli 2010 om 13:05
#50

Ssst, dat horen ze hier niet graag!

3 juli 2010 om 13:08
#51

Je moet ook niet al te veel waarde hechten aan die prijs. Ze kijken meer naar naam en wie de doelpunten maakt, dan spreekt iemand als Sneijder veel meer aan dan een De Jong of Van Bommel.

Maar ik ben het helemaal met je eens, De Jong en Van Bommel zijn samen ongelooflijk belangrijk voor Nederland.

3 juli 2010 om 13:19
#52

Dit tekent sneijder....geweldige voetballer, maar hij wil ook graag geweldig gevonden worden....en eigenlijk heeft hij niet eens zo geweldig gevoetbald tot nu toe....

Wat ligt hij nou te zeuren??? Hij bedoelt de bal als Voorzet, en deze wordt gewoon keurig binnengeknikt door een braziliaan (de bal zijlt er ook niet in een keer in, omdat hij duidelijk van richting wordt veranderd)....

Pure klasse van van marwijk dat hij de ego'tjes binnen oranje in het gereel kan houden....onder van basten hadden we al minimaal 3 rellen gehad....

3 juli 2010 om 14:03
#53

Net de update, Sneijder blij, Nederland blij, Melo niet blij maar wel iets minder sip

3 juli 2010 om 14:04
#54

Sneijder wat een koning! Geweldige voetballer geweldige wedstrijd gister!

3 juli 2010 om 14:08
#59

Zeker een geweldige voetballer maar eerlijk gezegd vond ik hem gister helemaal niet zo goed. Hij is beslissend geweest, dat is natuurlijk super. Maar wat heeft hij verder laten zien.
Maja ik teken ervoor als hij nog 2 wedstrijden wat minder speelt maar toch de wedstrijden weet te beslissen.

Aangepast op Zaterdag, 3 juli om 14:12 door Inonde.

3 juli 2010 om 15:52
#94

Kijk nog maar een keer de wedstrijd heb hem namelijk net nog een keer gezien. Hij kaatst zoveel. Niet veel balverlies zeker neit tweede helft. En beslissend zijn daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk. Respecteer je mening. Maar ik vond zeker dat Sneijder echt een goede 2e helft speelde. Maar zo waren er wel meer bij Nederland die de eerste helft door de grond zakte maar 2e helft zich herpakten.

3 juli 2010 om 14:06
#55

Haha heeft Sneijder toch zijn zin.

3 juli 2010 om 14:06
#56

4 goals en nog een paar assists. Of julie het nou leuk vinden of niet, sneijder is de grote man van oranje

3 juli 2010 om 19:13
#99

Sneijder is inderdaad bij bijna alle doelpunten van Oranje betrokken, alleen die eigen goal van Denenmarken had hij geen aandeel in.

3 juli 2010 om 14:07
#57

Yesss 4 goals voor onze Kaboutertje, het maakt niet veel uit maar wel goed voor hem.. ;D

Aangepast op Zaterdag, 3 juli om 14:09 door Oranjerobben.

3 juli 2010 om 14:08
#58

Gisteren was Nigel de Jong niet de beste man van het veld. Dat was Stekelenburg. Zonder hem konden we naar huis. Bovendien is het terecht dat Sneijder de goal kreeg, anders was ie er ook gewoon ingegaan, want Julio Cesar zat mis.

Aangepast op Zaterdag, 3 juli om 14:08 door FRNick.

3 juli 2010 om 14:09
#61

Denk dat dit misschien slecht kan uitpakken voor Nederlands elftal. Waarom?
Nou omdat volgens mij sneijder meer egoïstischer gaat spelen en meer zelf gaat willen scoren terwijl hij dan kan afgeven aan medespelers. Dit zou slecht kunnen zijn maar als Sneijder gewoon blijft scoren kan het ook goed uitpakken.

3 juli 2010 om 14:14
#64

Ja zo kun je altijd wel iets vinden....
Je zou ook kunnen zeggen dat de volgende tegenstander zich nu meer gaat focussen op Sneijder dan op Robben

Aangepast op Zaterdag, 3 juli om 14:15 door Inonde.

3 juli 2010 om 15:32
#92

Je kan ook zeggen dat hij met deze toezeggen een goal extra heeft en hem de volgende wedstrijd dus juist aan iemand anders gunt. Ik vind het allemaal een beetje onzin, wie die goal ook gekregen had, je ziet aan dit Nederlands elftal dat ze gewoon enkel en alleen de wereldtitel willen hebben en dat ten alle tijde ten koste van persoonlijk succes. Dat Sneijder liever de goal op z'n naam heeft staan de dat ie wordt gegeven aan een braziliaan dat is natuurlijk heel goed te begrijpen maar dat gaat in mijn ogen echt niet ten kosten van het team!

3 juli 2010 om 14:10
#62

En terecht dat ie op naam van Sneijder komt, Felipe Melo raakt de bal nauwelijks... Zou mooi zijn: Topscorer op het WK, Landskampioen, Champions League, Nationale Beker en Wereldkampioen in één jaar.. Doet ie toch netjes

3 juli 2010 om 14:15
#65

De commentatoren zeiden gister dat de Brazilianen in eigen land hun TV door het raam gooien bij een verlies...

Ik denk dat er in Madrid nu hetzelfde gebeurd bij o.a. huize Pérez

3 juli 2010 om 14:13
#63

Terechte beslissing om het doelpunt aan Wesley Sneider toe te kennen. Wanneer een keeper probeert een bal te redden en hij raakt de bal nog aan, komt die toch ook op de naam van de schutter.
Daarom snapte ik de eerste beslissing om het doelpunt niet aan Wesley toe te kennen al niet.

3 juli 2010 om 14:16
#67

Die verslaggever bakte er echt niks van! Juan krijgt het eigen doelpunt. I.p.v. dat hij heeft op een gegeven moment door kreeg. Hij bleef maar zeggen dat het Juan was. Juan stond er duidelijk naast en heeft een andere huidskleur(niet racistisch bedoeld).

3 juli 2010 om 14:25
#72

Inderdaad , ik merkte trouwens dat Snoeks wel vaker in de fout ging deze wedstrijd, door bijvoorbeeld steeds de verkeerde naam te noemen. Ook vertelde hij het verhaal van Bastos weer, wat al vaak genoeg is verteld door andere commentatoren!

3 juli 2010 om 14:25
#73

dan bak jij van luisteren niets, want de commentator zat wel goed met zijn commentaar. Hij twijfelde direct al of het wel juan was, terwijl de officiele mededeling vanuit de fifa eerst juan de goal toedichtte.

4 juli 2010 om 20:21
#102

dan kan hij toch zeggen dat het melo is of niet dan?

3 juli 2010 om 14:22
#69

Ach Melo raakte hem nauwelijks en had er geen enkel benul van op dat moment, dus het is geen eigen goal. Het is wel mooi voor Seijder dat hij nu topscoorder is

3 juli 2010 om 14:22
#70

Ach leuk voor die jongen, niet dat het veel uitmaakt want Sneijder heeft zijn stempel al wel gemaakt dit toernooi.

Hij speeld mischien niet elke wedstrijd constant op een hoog niveau maar hij is wel verdomd effectief.

3 juli 2010 om 14:24
#71

goaltje erbij voor onze Wesley!!

3 juli 2010 om 14:27
#74

Het zal toch wat zijn, een Nederlander als topscorer van dit wk.

En dan nota bene nog een middenvelder

3 juli 2010 om 14:28
#75

Al 4 goals legendarisch voor een middenvelder nu al de beste speler van het toernooi

3 juli 2010 om 14:34
#76

Yes!! Ik had voor het toernooi 2 euro ingezet op Sneijder als topscorer. Hij staat nu mooi gedeeld bovenaan, hopen dat het zo blijft.

3 juli 2010 om 14:40
#78

dit heeft fifa gedaan om melo te beschermen

3 juli 2010 om 19:15
#100

De woede van de Brazilianen zal er niet minder op worden, hij heeft heel Brazilië in de steek gelaten met die domme rode kaart.

3 juli 2010 om 14:41
#79

Ik vind het erg fijn dat hij voor Sneijder telt. Het werd ook amper aangeraakt door Felipe Melo die daar overigens wel erg in de weg stond. Ik hoop dat Sneijder nog meer gaat scoren en dat Nederland terug komt met de wereldbeker.

3 juli 2010 om 14:58
#85

Dit is inderdaad het beste voor iedereen, ook voor Melo.
Nu zal hij zich 1% minder kut voelen

3 juli 2010 om 14:54
#84

Sjezus, stel je voor Sneijder topscorer van het WK! Dan is tie meteen legendarisch, zal em niets verbazen als hij tot beste speler ter wereld word uitgeroepen

3 juli 2010 om 15:01
#87

Sneijder of Robben moet haast wel fifa player of the year worden, zoals ik gister al iemand zag zeggen. Vooral Sneijder heeft heel veel kans. Als we de finale halen en misschien zelfs wereldkampioen worden heeft hij alles gewonnen wat maar kan, en is zelf continu sterspeler geweest.

3 juli 2010 om 15:06
#89

Behalve de Uefa Cup en nog WK voor clubs, Es,

Sneijder is de man, sneijder helpt ons wanner V Persie niet in vorm is! Sneijder wordt topscorer

3 juli 2010 om 15:10
#90

Lekker Wesley! Tot nu toe mede-topscoorder van het wk en dat als (aanvallende) middenvelder!

Ik vind ook dat de treffer op naam van meneer Sneijder moet komen, want de bal veranderd niet van richting en blijft in de baan van het schot. Zonder Felipe Melo was hij er ook ingegaan. Een echt eigen doelpunt veranderd de baan van het schot, welke anders niet in het doel was beland. Mijn inziens dus een terechte treffer op naam van Wesley Sneijder!

3 juli 2010 om 17:39
#96

Eerlijk gezegd had dat doelpunt niet kunnen vallen. Die vrije trap werd gegeven toen Robben viel,toen Bastos hem zogenaamd aanraakte. Maar volgens mij liep Melo Cesar duidelijk in de weg. Maar dat is vt. Nederland voor de wereldtitel!

3 juli 2010 om 18:58
#98

Als het om niets gaat, (resultaat blijft 2-1) blijkt de Fifa toch tv-beelden te gebruiken als bewijs! Waarom gebruikt ze geen tv-beelden bij nep roode/gele kaarten, hands-ballen en buitenspel doelpunten?!

Fifa=corruptie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Nederland

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6

Shop

Nederland
Bestel NU
Nu € 69.95

Voetbalreizen

Pagina gegenereerd in 1.0625 seconden.