Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cambuur meent als nummer twee recht te hebben op promotie

Laatste update:

Ook SC Cambuur hoopt nog op promotie naar de Eredivisie. De Friese club verloor weliswaar in de play-offs van Go Ahead Eagles, maar weet dat Willem II wellicht kopje onder gaat. Wanneer de stekker eruit gaat in Tilburg, wil Cambuur de plek overnemen.

“Wij hebben bij een faillissement van Willem II recht op promotie als de nummer twee van de Jupiler League”, stelt Alex Pama, algemeen directeur van SC Cambuur, tegenover Voetbal International. “Dat is wat onze juristen nu aan het bekijken zijn.”

De KNVB liet eerder deze dag bij monde van persvoorlichter Marloes van der Laan weten dat het waarschijnlijk tussen Go Ahead Eagles, RKC Waalwijk en Sparta Rotterdam gaat wanneer Willem II failliet gaat. De Tilburgers wisten zich zondag nog te handhaven.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

dan moet willem 2 eerst kopje ondergaan.....

18 mei 2010 om 00:18

Ik ben het niet eens met de Knvb.

waarom Sparta, RKC en Gae? sparta is gewoon eerlijk gedegradeerd in de play-offs. RKC is gewoon eerlijk gedegradeerd uit de eredivisie doordat ze laatste werden. GAE is wel terecht. Zij verloren van Willem II in de play offs, maar daar hoort dan ook zeker FC Eindhoven bij.

Een beslissingswedstrijd tussen GAE en FC Eindhoven is dus de meest logische optie.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik heb liever niet dat Eindhoven promoveert. Zie ook liever Sparta, GAE of RKC in de eredivisie. Maar de Knvb moet het natuurlijk wel eerlijk oplossen!!

18 mei 2010 om 00:24

Waarom reageer je eigenlijk op Ricxz16. Jou reactie heeft helemaal niks met zijn reactie te maken lees ik.

18 mei 2010 om 00:28

En GAE heeft het gewoon eerlijk niet gered in de nacompetitie, dus die horen dan ook niet gemats te worden, maar er hoef niet over gediscuseerd te worden, want Willem2 red het wel, of door de gemeente, of anders wel door sponsors, of beide.

18 mei 2010 om 00:36

@ fceindhvn

//een beslissingswedstrijd tussen GAE en FC Eindhoven is dus de meest logische optie\\
Begrijpelijke reactie van een FC Eindhoven-supporter, maar zo'n beslissingswedstrijd is hoe dan ook niet logisch. FC Eindhoven heeft gezien de eindrangschikking in de JL en het resultaat in de playoffs gewoon nergens recht op.

18 mei 2010 om 00:48

@jantjenac
en cambuur heeft het zelfs niet tegen eagles gered

18 mei 2010 om 00:56

IK vind persoonlijk dat Sparta dan in de eredivisie mag blijven, omdat die gewoon het hoogst zijn geeindigd van al die clubs.

Maar nogmaals, Willem2 gaat echt nog niet faillet.

18 mei 2010 om 01:56

Mocht willem 2 werkelijk werkelijk de eredivisie moeten verlaten laat er dan een beslissings wedstrijd volgen tussen GAE en sparte, sparta is het hoogst geeindigt in de eredivisie en GAE is het verst gekomen van alle jupiler clubs (op excelsior na)

maar laten we voor de eredivisie hopen dat willem 2 behouden blijft voor het nederlands betaald voetbal

18 mei 2010 om 09:47

Waarom tussen Sparta en Gae? Met Sparta ben ik het met je eens (hoogst geeindigd in de Eredivisie), maar met GAE dus echt niet. Dan zou je ook daar moeten kijken wie er het hoogst geeindigd is in de Jupiler League. Ik dacht dat Cambuur nu wel zo'n beetje bewezen had de terechte nummer 2 te zijn in de JL bijna 10 punten verschil met Eagles). Zo'n play-off systeem doet daar niks aan af (is sowieso een bullshit systeem, net als die champions league voorrondes van een paar jaar geleden: de nummer 2 is gewoon de nummer 2, klaar. De nummer 5 heeft nergens recht op vind ik)... Zodoende geldt dat ook nu.

Daarnaast is het zo dat Cambuur vorig jaar ook NET niet promoveerde, net als dit jaar dus. Eagles komt net een jaartje kijken en die zouden dan al direct recht hebben op promotie?? Komop zeg... Er is maar 1 rechthebbende in de JL en dat is Cambuur. Er moet een playoff wedstrijd komen aan het begin van het seizoen ofzo, en die moet gaan tussen Cambuur en Sparta. Dan heb je de meest realistische weergave !

18 mei 2010 om 11:05

Draque, er zijn play-offs om te bepalen. Cambuur mocht in de play-offs beginnen tegen de Eagles, waarom, omdat Cambuur 2e was en Eagles de laagste. Mooi toch, dan had Cambuur dat makkelijk kunnen winnen? Niet dan zijn ze niet goed genoeg gebleken.

Ik zeg laat dan Sparta maar blijven, in Deventer hebben ze de financiën nu op orde en zijn langzaam aan het doorgroeien. Cambuur kan volgend jaar dan mooi strijden voor het kampioenschap.

18 mei 2010 om 11:16

@ tomvitesse
Omdat hij graag boven aan de pagina wil staan
Irriteer me er ook aan

En nu is het wachten op RKC en Sparta, misschien komt Eindhoven nog om de hoek kijken. Allemaal dankzij de Knvb die vreemd genoeg geen regels voor zo'n geval heeft!

Dat kan nog een zomer vol procedures worden...

17 mei 2010 om 23:52

Zal wel meevallen denk ik, ik denk niet dat Tilburg Willem2 zomaar laat vallen.

18 mei 2010 om 10:19

Wat jantjenac zegt. De gemeente Tilburg is groot en heeft daarom ook veel geld. Willem II leeft behoorlijk hier in Tilburg en ik denk niet dat de gemeente Willem II zal laten vallen. Reken er maar gewoon op dat die volgend jaar nog Eredivisie spelen.

Helemaal mee eens, mocht willem II bankrupt gaan. Dat hopelijk niet

waarom RKC eigenlijk?

18 mei 2010 om 00:18

wanneer Willem II voor het einde van de competitie failliet verklaard wordt, (dat duurt tot 1 juli ofzo dacht ik) dan wordt Willem II uit de competitie gehaald.
Hierdoor zou er niemand direct degraderen, en zou dus ook RKC recht hebben op nacompetitie.
maar het blijft natuurlijk een vreemde situatie, omdat RKC allang gedegradeerd is voordat Willem II (eventueel) het loodje zou leggen.
is het duidelijk?

18 mei 2010 om 00:48

Technisch gesproken klopt het niet wat je zegt Sk_bevere. Ik snap ook niet waarom ze RKC overwegen.
Toen er namelijk sprake was dat RKC mid-seizoen failliet zou gaan en uit de competitie werd gehaald liet de Knvb al weten dat ondanks dat, de nummer laatst (in dat geval nr. 17) toch rechtsstreeks zou degraderen. Dus als Willem II er nu uit zou worden gehaald, zou RKC op 17 komen en volgens die regeling zou RKC dan alsnog rechtstreeks degraderen.

Cambuur vindt ik onzin, zij hebben eerlijk verloren van Gae. Mij lijkt een tweeluik tussen GAE en Sparta de eerlijkste oplossing.

18 mei 2010 om 05:43

ja lijkr mij ook, hoop voor GAE dat ze dan een wonder verricht. Excelsior en GAE in de eredivisie kan best lachen worden

18 mei 2010 om 09:56

Ik vind het eerder om te huilen. Dan maar liever 16 teams...

18 mei 2010 om 18:39

Ik vindt dat GAE en excelsior beiden daar niets te zoeken hebben, Excelsior degradeert volgend jaar weer en GAE zou net als RKC onderaan kansloos eindegen

Gewoon weer een ronde play-offs spelen, voor elke club valt wel wat te zeggen waarom zij juist recht zouden hebben op die felbegeerde plaats (indien willem II echt failliet gaat). Maar je kan als knvb kan je in mijn ogen niet zomaar een club aanwijzen die dan de lachende derde wordt, oneerlijk tegenover de andere clubs.

18 mei 2010 om 00:35

Ach Donmaximus, dan kun je wel aan de gang blijven. Ik denk dat het hier niet bij blijft en dat er meer eredivisieclubs serieus in de problemen gaan komen binnenkort.

We kunnen niet aan het play-offen blijven. Willem2 gaat het hopelijk wel redden.

Laat ze tegen elkaar nog een play-off spelen, dat lijkt me het eerlijkste.

18 mei 2010 om 00:05

Ja roep de spelers maar weer terug van vakantie. En na de vakantie is het te laat. een club moet de tijd hebben om zich in te stellen op een overgang naar de eredivisie.

Lijkt me een lastige zaak, ook voor de knvb. In feite heeft Cambuur gezien de stand in de competitie recht op promotie indien Willem 2 falliet gaat. Maar Sparta en Rkc komen uit de eredivisie, dus dit zou voor hun niet eerlijk zijn aangezien zij in een andere competitie gespeelt hebben afgelopen seizoen.

Go Ahead is het verste gekomen in de play-offs dus heeft in mijn optiek gewoon het meeste recht als willem 2 falliet gaat.

Maar de financieel gezondste, en voetbaltechnisch, commericieel en als uitstraling naar het nederlandse voetbal toe gezien, heeft Sparta weer een beter potentieel. De eredivisie heeft met die club meer uitstraling dan met een Go Ahead, met alle respect. Sparta hoort thuis in de eredivisie gezien de grootte van het stadion, begroting, etc. Voor het nederlandse voetbal zou dit het beste zijn, in mijn ogen!.

Lastige zaak, voor iedere club valt wel een voor en een tegen te verzinnen.

Okee en wie gaat er dan vanuit de topklasse naar de 1ste divisie?

18 mei 2010 om 00:01

De algeheel amateur kampioen van Nederland?

18 mei 2010 om 00:14

Niemand. In de eerste plaats heeft dat niets met de promotie naar de eredivsie te maken en daarnaast zijn amateurclubs er nog helemaal niet op voorbereid om plotsklaps de stap naar het betaalde voetbal te maken.

18 mei 2010 om 00:27

@ Malloot,

Als Willem II falliet gaat, dan gaat er er een club uit de Jupiler League naar de Eredivisie. Dus dan komt er een plekje vrij (want dan zijn er weer 19 clubs) in de Jupiler League (er vanut gaan dat Veendam ook falliet is en Oss weer terug komt in de Jupiler League).

18 mei 2010 om 00:33

@ Greet45

Bij het verdwijnen van BV Veendam uit de JL en de handhaving van FC Oss zijn er 18 clubs in de JL. Mocht er een club extra promoveren dan blijven er in de JL nog 17 clubs over. Het is niet zo dat de K N V B in de JL per se op even aantal clubs wil uitkomen. Er promoveert hoe dan ook nog geen amateurclub.

Waar waren jullie dan in de play-offs?

Een seizoen in de Jupiler League gaat over 38 (nu iets minder) wedstrijden en play-offs. Daarin werd Cambuur verslagen door Goahead, hierdoor hebben zij meer recht op deze plek.
Sparta is geklopt door Excelsior en hebben in deze wedstrijd hun eredivisieschap verloren waardoor zij geen recht hierop hebben.

Enigen die hierop aanspraak maken zijn Goahead en Rkc. Was Willem ll eerder failliet gegaan, dan was RKC in de nacompetitie terecht gekomen en anders was Goahead doorgegaan omdat hun tegenstander wegviel.

Dit is natuurlijk allemaal speculeren op een faillisement van Willem ll. Uiteindelijk zal het allemaal wel meevallen en zal Willem ll gered worden door de gemeente of zo.

18 mei 2010 om 00:01

Waarom Goahead?, die hebben tegen Willem2 verloren, dus ook zijn kans verspeeld, RKC was te slecht om nacompetitie te halen, dus die vallen ook af.

Weet je wat, laten we hopen dat Willem2 niet faillet gaat.

18 mei 2010 om 00:04

@ ninnesweg

Waar wij waren in de Po´s? Wij waren jullie op weg aan het helpen. Heb je niet opgelet?

18 mei 2010 om 00:35

Even voor de duidelijkheid, ik ben geen fan van een van de betrokken clubs.

De teams die in het schema van Sparta zaten, vallen naar mijn mening buiten dit verhaal. Sparta was met een failliet Willem ll sowieso ook in de play-offs terechtgekomen. Sparta wordt gewoon uitgeschakeld door Excelsior.

De andere kant van de play-offs heeft er dus wel deels recht op. Hierin verslaat Goahead, Cambuur over 2 duels dus heeft Goahead meer recht op deze plek.

Verder zou dan RKC nog aanspraak maken omdat zij met een failliet Willem ll in de play-offs terechtgekomen waren. Hierdoor zijn zij nu als het ware onterecht direct gedegradeerd waardoor zij recht zouden hebben op deze plek.

Laten we maar gewoon voor iedereen hopen dat Willem ll blijft bestaan. De Knvb kan het in deze nooit goed doen... En voor de supporters hoop je toch dat dit allemaal maar een nachtmerrie is...

18 mei 2010 om 21:14

En tijdens de competitie heeft GA verloren van Cambuur... en haalde GAE uiteindelijk 8 punten minder dan Cambuur.

Ze hebben helemaal gelijk, Cambuur is en was velemaal beter en staat tweede, eigenlijk moesten ze gewoon promoveren. Ikzelf vind dat de play-offs anders moet en net als in Engeland, dat de eerste 2 omhoog gaan en dat de rest maar play-offs speelt want, een club kan een goeie periode hebben en is al geplaatst. Zo is Excelsior nu in de Eredivisie met zo een stadion en dat vind ik echt slecht en en heel erg slecht voor de Nederlands voetbal. Zo groeien we dus nooit..!!!

Ik vind het maar vreemd dat al die afgelopen jaren geen bvo failliet is gegaan en ze nu met bosjes neer vallen. Clubs als Willem2, Veendam en Haarlem zouden gewoon moeten blijven voortbestaan. Het is toch te zot voor woorden dat clubs die -100 jaar bestaan voor een bedrag van minder dan 5 miljoen worden opgedoekt. Ik hoop dat Willem2 gewoon blijft voortbestaan, ook al heb ik helemaal niets met Willem2. Als we zo doorgaan hebben we over 5 jaar 12 ploegen in de eredivisie en spelen we 4 keer per seizoen tegen elkaar. Ik moet er niet aan denken. Of je krijgt dan clubs als Dijkse Boys, Gemert etc. in de jupilerleague en eredivisie. Het nederlands voetbal gaat steeds verder achteruit en dat is (jammer genoeg) aan alles te merken.

18 mei 2010 om 21:24

VV Gemert was afgelopen zondag met 400 man bij AFC (amsterdam). Dat zie ik veel JL clubs nog niet nadoen.

RKC wil (kan) niet promoveren.
De club is herstellende van een zware operatie, enkele levensbedreigende gezwellen zijn verwijderd.
Met nieuwe transplantaten wordt nu getracht te overleven.
Al met al ziet het er goed uit dankzij een geweldig team van doktoren.
RKC zal een paar jaar moeten revalideren in rustiger vaarwater.

18 mei 2010 om 00:57

En de jupiler league is rustig vaarwater? Voor de financien is een jaar eredivisie altijd beter, ook al degradeer je kansloos terug. Is het ook goed voor het voetbal, de supporters etc, dat is een andere vraag?

Go Ahead en Cambuur gaan nu al uitvechten wie het meeste recht heeft om te promoveren... Maar er is nog niets zeker en misschien is Willem 2 over paar dagen uit de financiële problemen (voor komend seizoen).

Wat een speculatie zeg door Overmars en nu zelfs Pama. Willem2 gaat in mijn ogen echt niet failliet. Komt gewoon een regeling waardoor ze overeind blijven.

Ik vind al dat gedoe een beetje respectloos tegenover Willem Ii.
Het is uiteraard de eigen schuld van de Tilburgers dat ze in deze positie zijn beland, maar er is nog helemaal niets beslist over het lot van Willem Ii.
Het is hetzelfde als'dat je met de familie ruzie maakt om de erfenis als oma nog niet eens dood is...

Waarom eigenlijk al deze onzin al voordat het helemaal duidelijk is. Als de Knvb een strakke procedure had over zoiets, dan had het niet zo'n drama geweest en wist iedereen wie, wat en hoe ALS Willem ll failliet gaat. Gebeurt waarschijnlijk niet, dus stress om niks!

Hoe ging het spreekwoord ookalweer.
"de één z'n dood, is de ander z'n brood?"

Misschien is het beter om af te wachten of Willem II daadwerkelijk failliet gaat. Ik heb van iedereen al gehoord dat ze recht hebben op promotie en eigenlijk is voor alles wat te zeggen. Zo is Cambuur 2de geëindigd en heeft GAE de finale van de play-offs verloren. Sparta heeft eveneens die finale verloren. Maar wat nou als Willem II eerder failliet was geweest? Dan was RKC niet rechtstreeks gedegradeerd. Voor alles valt wat te zeggen, dus ik zou zeggen: Laat niemand promoveren en speel de eredivisie met 17 ploegen.

Dit is toch gewoon lachwekkend. Willem II is nog niet failliet of iedereen staat al te springen dat ze het meeste recht hebben.
Ik weet dat dit waarschijnlijk allemaal gewoon bestuursleden zijn die antwoorden op vragen die hun gesteld zijn maar ik denk dat deze mensen toch wel slim genoeg zijn om te begrijpen dat Willem II nog steeds in leven is en dat de Knvb echt niet de plek aan de club gaat geven die hem als eerste opeist ofzo.

Er zullen vast en zeker regels zijn om te bepalen wie wat en waar. Maar ik betwijfel zelf dat het zover zal komen. Ik denk dat mocht Willem II het geld niet bij elkaar krijgen dat er dan gewoon een fusie komt en dat deze fusie club de plek gaat krijgen.

Man die clubs lijken wel aasgieren die net een lijk hebben gespot vanuit de lucht..

18 mei 2010 om 07:20

Nee, ik begrijp ze ergens wel. Die spelers gaan met vakantie, die mensen willen ook gewoon lekker weg na een lang en zwaar seizoen, en nou krijgen ze dit gezeik weer, logisch dat ze dat snel willen oplossen. Ik vind dat Cambuur er geen recht op heeft door het play off-systeem. Gae, Eindhoven en Rkc, het lijkt me wel zo eerlijk dat die drie een beslissingswedstrijd gaan spelen, maar eigenlijk is dat geen reeële optie.. Over twee weken zullen er in alledrie de teams mutaties aangebracht worden.. Als het daar als fout gaat moet de Knvb maar een oordeel vellen.

18 mei 2010 om 21:26

De VI vraagt ze om een reactie. De Knvb komt al met een lijstje naar buiten. Ik vind het dan niet meer dan logisch dat clubs gaan lobbyen. Of in ieder geval de VI te woord staan.

Het lijkt mij dat RKC dan in de eredivisie blijft. FC Oss mag toch ook in JL blijven na het faillisement van bv veendam terwijl ze gedegradeerd waren. Sparta heeft het zelf laten lopen tegen excelsior.

18 mei 2010 om 00:20

Ja oss mag terugkomen omdat er niemand kan promoveren. er was nog geen klasse onder de jupiler league

18 mei 2010 om 00:25

Pff, ik zal je eens iets vertellen.
Ik ben stiekem fan van FC Oss, maar ik heb werkelijk waar geen idee wat er met ons gaat gebeuren.
Stel dat Veendam failliet gaat (want ja, dat is nog altijd niet 100% zeker) dan heeft de jupiler league 17 clubs, als je FC Oss niet meerekend.
dan heb je bijvoorbeeld dat Sparta/rkc niet terug komt naar de eerste divisie, of dat GAE of Cambuur weggaat.
Dan zou je uitkomen op 16. Dat zal de Knvb wel een mooi aantal vinden, waardoor ze FC Oss in de topklasse zullen laten spelen.
En dan heb je ook nog MVV die misschien een rol zouden kunnen spelen in de kwestie waar FC Oss volgend jaar speelt.
Kortom, clubs moeten duidelijkheid geven naar de Knvb toe, zodat deze hier ook op in kunnen springen..
waarschijnlijk is dit teveel gevraagd, een club zal niet zomaar zeggen dat ze zoveel geld te kort komen dat ze bijna failliet zijn, maar ik hoop toch binnenkort op duidelijkheid.

Die clubs lijken wel aasgieren. Nu is het wachten op reacties van RKC en Sparta. Die zullen ook vinden dat ze volgend jaar eredivisie moeten spelen.

Wat een aasgieren zeg. Willem 2 heeft de knuppel in het hoenderhok gegooid, er wordt achter de schermen een reddingsplan bedacht en ze spelen volgend jaar eredivisie.
Gemeente Tilburg moet wel helpen omdat ze veel te veel geld in club en stadion hebben zitten om ze de nek om te draaien.
Cambuur en Go Ahead moeten dus gewoon niet voor hun beurt praten.

Whahaha wat een triest gedrag zeg van al die clubs. Net alsof wanneer iemand net te horen heeft gekregen dat ie een ernstige ziekte heeft en de familie al ruzie aan het maken is over de erfenis.

18 mei 2010 om 00:21

heb je helemaal gelijk in. aasgieren..

Ik heb zo'n vermoeden dat RKC niet eens wil nu.....

18 mei 2010 om 00:28

Dat is het niet denk ik. Het is gewoon een reëele optie en dat lijkt het me logisch dat je dan wilt weten wat er daarna dan gaat gebeuren. Wat mij betreft mag Willem II gewoon blijven bestaan.
Sterkte met de situatie, het lijkt me niet gemakkelijk voor je.

Krijg je eerst dat gezeur de hele tijd over het faillisement van BV Veendam en of Fc Oss weer terug mag naar de Jupiler League. En nu weer de hele tijd weer over het faillisement van Willem 2 en welke club dan eventueel naar de Eredivisie mag.

Maar goed dit hoort helaas bij het voetbal.

18 mei 2010 om 00:39

@ Greet45
Voordeel van dit alles is dat we zo lekker bezig blijven op deze site. Dit hele gezeur hoort inderdaad gewoon bij het voetbal.

Aasgieren?? waarom? sommige kijken wat verder vooruit dan anderen. deze reacties zijn gewoon logisch het is een leuk geprekstof, uiteindelijk beslissen wij helemaal niks dat doet echter de Knvb.

Het is niet een reële optie, dat doen jullie nu alleen maar lijken?!

ten eerste geloof ik niet dat willem 2 failliet gaat maar als dat wel het geval is, dan vind ik het heel logisch dat cambuur de eredivisie in gaat, dat zou in elk ander land ook zo zijn!

het schijnt dat er mogelijk een fusie komt tussen RKC en Willem II mocht Willem II er niet uit komen met sponsor en gemeente... goeie zaak, want in Brabant heb je veels te veel clubs op een kluitje als er nou gewoon een paar clubs fuseren krijg je tenminste weer een beetje financieel gezonde clubs in de Eredivisie...

De stekker zal er nooit uitgaan. Dan kan ik aan een ieder verzekeren.

Ik schaam me weer voor Pama..
Laat het die andere clubs mooi uitzoeken en richt je gewoon op nog een jaar JL als cambuur zijnde.... Word maar gewoon kampioen en geen gezeik..

Wat een stelletje dwazen bij Cambuur om advocaten in te schakelen. Onze club zal nooit verdwijnen. De acties worden al op touw gezet. Forza Willem II

18 mei 2010 om 07:24

Als Cambuur op punt van omvallen stond, en dat zou alsnog promotie voor Willem II op kunnen leveren, dan zouden ze dat in Tilburg hoop ik toch ook even juridisch uit laten zoeken?
Alhoewel, van enig beleid is daar al jarenlang geen sprake meer. Over dwazen gesproken.

18 mei 2010 om 21:34

Ach, de voorzitter van de RvT is advocaat... meer is het niet. Komt door het lijstje wat de Knvb naar buiten bracht als mogelijke clubs die aanmerking zouden komen. Zou toch gek zijn als je dan zou zeggen... laat maar! Het toont de ambitie van zowel Cambuur als GAE dat ze dit mogelijke buitenkansje met twee handen willen pakken.

Ik persoonlijk zou het het eerlijkste vinden als Sparta de plek zou krijgen.

Wat zou je ervan zeggen als het zover bij Willem ll zou komen om iedere week iemand vrij te zijn en de competitie met 17 clubs te spelen.
Heb je ook niet dat gezeik van die moet dit en die moet dat.

Natuurlijk is dit RKC Waalwijk. In de eerste divisie zal FC Oss ook niet degraderen als Veendam failliet verklaard is. Diezelfde regel zal dan opgaan voor de Eredivisie en zal RKC niet degraderen. Het spelen of meegedaan aan de playoffs geldt niet omdat deze volledig zijn afgerond, maar het zal allemaal wel met een 'sisser' aflopen in tilburg en dus veel commotie voor niks zijn.

Ik vind failliete clubs een mooie reden om langzaam de competitie terug te dringen naar 16 clubs.

Ik denk dat het goed is als Willem II failliet wordt verklaard. De ploeg wordt al jaren omhoog gehouden door de gemeente en andere geldschieters. Dat is gewoon geen goede basis. Je doelstellingen worden dan "dit jaar doorkomen" etc. Juist op die manier wordt het Nl voetbal naar de kl*ten geholpen.

Wie er dan zou moeten promoveren? Degene die met een goed onderbouwd plan de beste begroting kan overleggen. Eerlijk? Nee, niet helemaal. Goed voor het nl voetbal, ja zeker. De 1e divisie kan gewoon met 16 verder. Misschien moeten we op termijn ook wel naar een eredivisie van 16 teams, dat komt de kwaliteit alleen maar ten goede.

Het wordt hoog tijd voor een sanering in het betaald voetbal. Het wordt in te veel gevallen door de overheid in stand gehouden, terwijl er nauwelijks een achterban is waarvoor het gedaan wordt (bijv Rkc). Willem II is daarin wel wat anders, die hebben volgens mij een redelijk trouwe supportersschare.

Laat de vier clubs er maar om strijden in een poule systeem. Alemaal twee keer tegen mekaar in een uit en thuis wedstrijd. Gewoon doen voor de start van de competitie, hoeven deze clubs ook geen oefenwedstrijden te spelen. Kan wel in juli beginnen na het WK. De ploeg met de meeste punten heeft recht op promotie.

Eerlijker zou zijn als de Knvb eens de dergadatieregeling eens zou veranderen.te zot voor woorden dat een nummer 17 met 23!!! punten alsnog in de eredivisie blijft.maak hetzelfde systeem als in de meeste competities nummer 17 en 18 van de eredivisie rechtstreeks dergdatie.de nummers 1,2 van de eerste divisie rechtstreekse promotie.de nummer 16 van de eredivisie speelt in een poule met de nummer 3,4 en 5 van de eerste divisie voor de laatste eredivisieticket.dus geen onzin meer met periodetitels etc etc.

Dan nog maar een keer play offs spelen zou ik zeggen:
Gae
Cambuur

Opvallend hoeveel Nac supporters hier reageren. Is dat in de hoop dat Willem II omvalt of is dat burenliefde?
Vind het wel vreemd dat de Knvb gisteren naar buiten bracht dat bij een faillesement van Wilem II er wel gewoon achttien clubs in de eredivisie blijven maar dat er geen regelement is wie er dan bij moet komen.

Ik vind het ook het eerlijkst op de manier zoals Cambuur die schetst. Maar zo gaat dat nu eenmaal niet in Nederland. Er worden play-offs gespeeld en dat zal in het geval áls Willem II degradeert ook op die manier beslist moeten worden.

Ik vind dat RKC geen rechten heeft want die zijn er in de reguliere competitie al uitgeknikkerd. Blijven Sparta, Cambuur en GAE over. Ik zou zeggen, laat die drie clubs een hele competitie tegen elkaar spelen.

Of, play offs tussen Gae, Rkc, Sparta en Cambuur. RKC tegen Cambuur en GAE tegen Sparta en moge de beste winnen.

Je zou zeggen dat RKC of Sparta in de Eredivisie blijft.
Want nu Veendam Failliet is komt Top Oss ook terug in plaats van een "topklasser".

Dus in de Knvb regels zal wel zo iets staan dat die gene die degradeert is recht heeft op handhaving bij failliet gaan van andere club(ofzoiets haha)

Rkc heeft nergens recht op, als willem II 18e was geworden hadden ze ook gewoon nacompetitie moeten spelen, net als sparta. Denk dat het tussen cambuur en eagles gaat.

ik vraag me af of alex pama ook aan een sterfbed over een erfenis begint.

het zou hem sieren om even zn mond te houden totdat willem2 werkelijk kopje onder gaat, of niet dus.

18 mei 2010 om 08:31

Overmars meent met GAE recht te hebben op een eventuele promotieplek, en dat openlijk ventileert, dan lijkt het me logisch dat Cambuur, bij monde van Pama, zich ook in de publiciteit meldt.

18 mei 2010 om 09:39

nee, niet logisch.

ze zitten toch niet in een schoolklas zonder leerkracht waar de hardst schreeuwende leerling als eerste naar de wc mag?

ze moeten allebei hun mond houden, en als 1 toch meent te moeten spreken moet de ander wijselijk bedenken dat de knvb zich toch echt niet zal leiden door die uitspraak.

en als je dan zonodig gehoord wilt worden, dan met een telefoontje naar zeist en niet anders.

18 mei 2010 om 21:36

Als je nu alle berichtgevingen ziet dan lijkt me toch wel dat er geluisterd wordt.

Als Willem 2 failliet gaat laat de Eredivisie dan voortaan maar uit 17 clubs bestaan. Als er dan nog eentje kapot gaat kunnen we het mooi op 16 houden. Dat is het aantal clubs dat onze hoogste divisie zou moeten hebben. Voldoende om een leuke competitie en beker te hebben en niet te veel zodat er misschien Europees ook weer eens gepresteerd kan worden met onze minder brede selecties. Anyway, het is toch allemaal nutteloos om erover te discussiëren nu. Ik geloof er niets van dat Tilburg Willem 2 failliet laat gaan.

18 mei 2010 om 08:37

Daar heb je de Friese Redbad ook weer eens in een topic over Cambuur. Uit je voorgaande bijdragen is wel gebleken dat je liefde voor Cambuur niet zo groot is. Prachtig voorstel van je om de eredivisie uit 17 clubs te laten bestaan. Je verzint natuurlijk van alles, zolang het er maar niet toe leidt dat Cambuur promoveert.

18 mei 2010 om 21:39

Ach, iedereen redeneert toch vanuit zijn eigen sympathieën? Zo zijn er ook verrassend veel Zwollesupporters die het ineens erg goed zouden vinden als de nr 2 van de JL zou promoveren... en dacht je dat dat kwam vanwege de liefde voor het geel en blauw?

De Eaglessupporters verklaren de PO ineens heilig... en Cambuur zweert ineens bij de ranglijst.

18 mei 2010 om 09:06

Ik denk juist dat je de eredivisie uit 20 clubs moet laten bestaan.

* Onderste 2 degraderen rechtstreeks, nummer 18 en 17 spelen play-offs.
* 16 t/m 10 spelen nergens meer om
* 6,7,8,9
* 3,4,5 voorronde euroleague
* 1 cl, 2 vcl

die biedt de clubs onderin namelijk meer strijd (er zijn 4 plaatsen om voor te strijden met ogenschijnlijk ook minstens 4 teams die niet perce voor elkaar onder hoeven te doen. Daarbij is een slecht seizoen van bijvoorbeeld Willemii dit jaar iets makkelijker te corrigeren door de nr. 2 van de jupiler league direct te laten promoveren.

In de jupiler zou je dan 16 teams krijgen. Nummers 3 en 4 spelen dan met 17/18 om promotie/degradatie. En de nummer laatst degradeert rechtstreeks en de 15 speelt p/d met de nr. 2 van de topklasse. Hierbij zou de Jupiler League nog een eigen "league cup" kunnen krijgen om het aantal wedstrijden te compenseren, bij winst hiervan een leuke geldprijs die nu naar alle periodewinnaars gaat. Plus je speelt je vrij voor de eerste rondes van de Knvb beker het jaar daarop oid..
Lijkt me een mooie opzet.

Even op een rijtje

Kijkende naar de play-offs
1. Eagles en Eindhoven zijn beide uitgeschakeld door Willem II, dus 1 van beide 'gewoon' door laten gaan is oneerlijk voor de ander.
Optie is beslissingsduel tussen Eindhoven en Go Ahead. Winnaar Gae-fce door.


Kijkende naar de ranglijst:
2. Sparta is middels de play-offs gedegradeerd, dit zou terug gedraaid kunnen worden onder het mom van ”hoogst geklasseerde club van de opties”. Sparta blijft.

3. Op basis van de Play-offs zijn er clubs gepromoveerd en gedegradeerd, dit laat je in hun waarde en je kijkt naar de eindrangschikking van de jupiler league welke club door kan. Sparta valt af, omdat degradatie al een feit is en je club door wil sturen die het 'verdient' op bais van het gelopen seizoen. Cambuur door.

4. RKC door. Zou oneerlijk zijn t.o.v. Sparta. RKC heeft hierdoor geen play-offs hoeven spelen en is er toch ingebleven.

Persoonlijk zou ik het leuk vinden als Cambuur in de eredivisie komt te spelen, maar op deze manier? Liever door kampioenschap of verdiende overwinningen in de play-offs. Optie 1 lijkt me op korte termijn niet meer te realiseren. Eagles of FCE is alleen eerlijk bij een beslissingsduel. Optie 2 is het mees redelijk en daarna 3.

Ik zeg, organisseer het amsterdam tournement dit jaar met de volgende 5 deelnemers:
- Go Ahead Eagles
- RKC Waalwijk
- Sparta
- FC Eindhoven
- SC Cambuur

18 mei 2010 om 08:57

Flauwekul!
Cambuur is gewoon in de eerste ronde van de PO uitgeschakeld, en heeft DUS geen recht op promotie!

18 mei 2010 om 09:07

ja, prima. Dat kun je zo stellen. Maar om nou te roepen flauwekul, kom eens met een goed argument. Op basis van de ranglijst heeft Sparta het meeste recht als je naar alle teams kijkt, alleen jupile league dan kom je op cambuur. Kijkende naar de play-offs dan heeft Go Ahead, niks meer recht dan Eindhoven. Want om nou alleen de uitschakeling van Go Ahead terug te draaien naar het faillissement van Willem II, dat zou pas flauwekul zijn in de ogen van een Eindhoven supporter.

Maar ik zie niemand (behalve Sparta) die er meer recht op heeft om direct (zonder extra duel) te promoveren. Leg jij maar uit waarom je dat wel zou vinden.

18 mei 2010 om 09:22

WIJ hebben meer punten gehaald in de play offs dan Sparta

18 mei 2010 om 09:52

Punten in de play-offs? Nu haal je er regels bij waar ik nog nooit van heb gehoord. En wat betreft Eindhoven?

Op basis van de Play-offs een nieuwe kandidaat vinden lijkt me haast onmogelijk. Aangezien dat afhankelijk is van onderlinge wedstrijden en je de prestaties niet reeel tegen elkaar kunt afzetten. Over een volledige competitie kan dat wel. En dan blijft Sparta, zoals ik al zei, de meest reeele optie.

18 mei 2010 om 09:53

jullie zijn ook uitgechakeld, dus wat play-offs aangaat ook helemaal geen recht op promotie. Evenals de eindrankschikking van de stand na 36 wedstrijden.

19 mei 2010 om 16:20

@roybrey wat jij zegt is flauwekul.
Cambuur heeft meer recht op promotie want ze zijn 2de geeindigd in de JL .
En het is ook een beetje verkeerd aangepakt door de Knvb.
Dit is het beste voor de JL volgend jaar.
-nummers 1&2 rechtstreeks Eredivisie
-nummers 3t/m6 Play-offs

En de laatste degradeert.bijna in elke land die een soort van JL heeft
gaan de nummers 1&2 naar de hoogste niveau.
Dit moest al vanaf het begin zo zijn.

Het is erg raar want iedereen heeft eigenlijk recht op die plek. Cambuur want ze zijn 2e geworden maar GAE heeft in de laatste ronde van de Play-offs verloren. Sparta zou aan de hand van ranglijst in de eredivisie veilig zijn.
Tja lastige zaak en ik ben ook benieuwd wat de Knvb eraan zal doen Mits w2 failliet gaat.

Ik vind dat Sparta en Cambuur er recht op hebben.
Cambuur is 2e geworden in de Jupiler league. dus die hebben het meeste recht en kans.
Sparta is het beste geeindigd in de eredivisie. en ook ver gekomen in de play offs.
Go ahead is totaal geen club voor in de eredivisie. 5e worden in de competitie?
en dan met mazzel zo ver komen....
Eerst maar eens zien of Willem II wel failliet gaat, wat ik denk van niet.

en anders gewoon 2 duels tusen Cambuur en Sparta!

18 mei 2010 om 09:26

Waarom spelen we dan play offs??? als we net zo doen als in England dat gewoon de laatste 2/3 degraderen en promoveren en 1 daarvan gaat kapot dan snap ik je punt wel maar wij hollanders hanteren de play offs dus diegene die daar het hoogst eindigt promoveert logisch toch?? hoop niet dat willem 2 falliet gaat trouwens hoop dat geen enkel club kapot hoort tegaan maarja we zullen zien deze 2weken......

18 mei 2010 om 21:55

Weet je waarom we iig geen playoffs spelen? Om de plek in te nemen van failliete clubs. Dus de normale promotie/degradatie regeling is niet van kracht.

Je kan echter wel beargumenteren dat het relevant is. Net zoals je kan beargumenteren dat de eindrangschikking relevant is.

Of RKC of GAE heeft het recht op een eredivisieplek als Willem II falliet gaat.
RKC omdat WII dan hun plaats inneemt als nummer laatst. GAE omdat de play off wedstrijd tussen deze twee ging. Cambuur heeft totaal geen recht van spreken omdat we in Nederland een play off systeem hanteren en niet op basis van rangschikking promoveren.
Overigens denk ik dat WII het wel redt en is mijn mening niet clubafhankelijk.

18 mei 2010 om 09:29

Nou RKC totaal niet.
Als je ziet hoe hun gepresteerd hebben dit seizoen in de eredivisie, dan moeten ze zich doodschamen. ze halen het hele niveau van de eredivisie omlaag!
GAE is met mazzel zover gekomen in de play offs.
Ik heb niks tegen hun hoor, maar als je ziet hoe hun gepresteerd hebben, kan je niet zeggen dat ze eredivisie waardig zijn!
Thuis tegen Cambuur begonnen ze pas redelijk te voetballen na rode kaart van cambuur
Uit tegen Cambuur waren ze hele wedstrijd dramatisch! geen 1 kans!
Thuis tegen Willem II was de club uit Tilburg duidelijk beter!
Uit tegen Willem II net zoals uit tegen Cambuur.. Drama!

dus wat heeft het voor nut dat Go Ahead naar eredivisie gaat?
Zonde van het niveau van de eredivisie.
Of mooi Sparta terug halen, en anders een duel tussen Sparta en Cambuur!

18 mei 2010 om 09:45

Zoals ik al aangaf is mijn mening niet club afhankelijk. En dat mag de eventuele besissing van de Knvb ook niet zijn. Als Cambuur 5e was geendigd en in de finale van de play off had gestaan tegen WII was mijn mening niet anders geweest.

18 mei 2010 om 09:56

En Eindhoven dan? Zijn in feite ook gestuit op Wii?

18 mei 2010 om 10:15

Tja dat is ook lastig. Dan zou een beslissingswedstrijd het eerlijkst zijn. Aangezien geen club meer een complete selectie heeft lijkt me dat ook moeiljk te organiseren.

Ik zie willem 2 nog wel aan wat centjes komen! Gemeente wil wel helpen supportersacties beniefietjes nou dan ben je al een heel eind...

Hoop dat ze erin blijven om een discussie van jewelste te voorkomen

18 mei 2010 om 09:30

Idd, zou echt zonde zijn als Willem II failliet gaat!
ze hebben het dit seizoen misschien wat minder gedaan, maar het was dat seizoen zeker leuk om hun te zien voetbalklen! =)

Volgens mij wordt dit een heel moeilijk verhaal voor de Knvb. Zul je promt zien dat ze een club kiezen die uiteindelijk in de winterstop ook failliet gaat.
Ik denk dat de Knvb uiteindelijk niet zal kiezen en als Willem II failliet gaat, zullen er denk ik maar 17 clubs in de eredivisie spelen.

Hoe moet er gekozen worden tussen Gae, Rkc, Sparta, FC Eindhoven en Cambuur.
En misschien zelfs Zwolle.

Dan moet er een minicompetitie gespeeld worden ofzo?
Maar daar is geen tijd meer voor, want dan is het WK en er zullen ook vast spelers zijn van deze clubs die naar het WK gaan.

Heel moeilijk wordt dit voor de Knvb.
Misschien moeten ze FC OSS maar kiezen (in plaats van degradatie uit de JL, promovatie naar de Eredivisie, zou een goeie grap zijn)

Ik hoop voor de supporters dat Willem II niet failliet gaat, maar stel dat dat wel het geval zal zijn lijkt het me logisch dat Cambuur promoveert.

1. als 2e geeindigd
2. vorig seizoen thuis tegen roda 0-0 en uit 1-1
3. pakken we het buitenlandse model voor promotie erbij, dan hebben we er gewoon recht op.

Maar ik ben natuurlijk niet geheel objectief. ;-)

Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo overtuigd is van het feit dat GAE het meer verdient dan SC Cambuur. Want ga eens na:

Alle clubs die genoemd worden hebben op 1 of andere manier geen recht op de Eredivisie. RKC had minste punten (bovendien noodlijdend), Sparta heeft verloren tegen Excelsior en ook GAE is eerlijk uitgeschakeld tegen Willem II. In principe staat alles dan weer op 0. Die hele playoffs zouden niet eens meegenomen moeten worden in de beslissing!

Over het hele seizoen heeft Cambuur achter De Graafschap aangetoond (voor het tweede jaar op rij) een topper te zijn in de Jupiler League. Daarnaast is Sparta 16de geworden in de Eredivisie, de 'beste' van de clubs in de degradatiezone.

Als je het los beoordeelt van de Playoffs, wat in mijn ogen moet, vind ik Cambuur de terechte gegadigde. Als je een wedstrijd wilt spelen, wat mijns inziens niet mogelijk is, pleit ik voor een pot tussen Cambuur en Sparta.

18 mei 2010 om 10:18

Ja maar de play offs zijn beslissend in Nederland en niet de rangschikking. Daar heeft Cambuur als club zelf voor gekozen toen het promotie degradatie voorstel werd verkozen tijdens een bijeenkomst van voorzitters. Alleen de voorzitter van GAE was tegen.

18 mei 2010 om 10:20

Ja, maar na de Playoffs heeft niemand van de genoemde clubs nog recht op een plaats! Waarom niet gewoon weer kijken naar de ranglijst dan?

Wat een totaal overbodige discussie hier, net of Willem ll failliet gaat...gemeente Tilburg komt echt wel over de brug

gezeur, Willem2 gaat niet kopje onder, waar hebben we het over? paar miljoen.

Ik hoop niet dat Willem II het loodje legt maar als dat wel gebeurd heeft Cambuur inderdaad het grootste recht om als nummer 2 te promoveren. Voor Go Ahead valt ook nog wat te zeggen omdat die ploeg in de play-offs verloor van Willem II.

Ten eerste denk ik niet dat Willem II failiet gaat. Maar mocht het zo zijn, dan lijkt het mij het eerlijkst dat Cambuur die plek zou overnemen. Ja, ik kom uit Leeuwarden en natuurlijk behartig ik dan de belangen van de club, maar in deze situatie lijkt het mij simpelweg het eerlijkst. Cambuur staat na een reeks op de tweede plaats. GA Eagles zijn ver gekomen in de play-offs, maar eindigden op de vijfde plek. Aangezien dit een bijzondere situatie is, lijkt het mij niet dat degene die het 't beste deed in de play-offs dan die plek moet krijgen. Ik heb verder niets tegen de Eagles, maar gezien het feit dat zij, net als Cambuur, uitgeschakeld zijn in de play-offs zie ik niet waarom zij dan juist die plek zouden verdienen. Één wedstrijd gaat toch niet op in vergelijking van een heel seizoen?

Het liefste overigens zie ik een beslissingswedstrijd, dan is iedereen tevreden, maar ik denk niet dat de Knvb daar trek in heeft.

Mooi stukje op nu.nl

Als Willem II failliet gaat enkele weken voor het nieuwe seizoen, dan wordt er een beslissingsduel gespeeld tussen Sparta en Cambuur.

Indien Willem II 1 of 2 weken voor de nieuwe competitiestart failliet gaat wordt er waarschijnlijk met 17 clubs in het volgende seizoen gevoetbald.

Natuurlijk hoop ik niet dat Willem II failliet gaat, maar als ze failliet gaan, doe dat dan ruim van te voren.. want met 17 in eredivisie is ook niks

Bron:
http://www.nu.nl/sport/2249603/eredivisie-mogelijk...

Ik vind het volkomen terecht dat Cambuur zo handeld

Het lijkt mij toch echt het eerlijkst (voor zo ver iets eerlijk kan zijn) en in de regelementen staat ook dat als een club voor 30 juni failliet gaat, ze automatisch doorschuiven naar de nummer laatst, zo stijgt RKC een plaats en hebben zij recht op play-offs. Aangezien willem II in de play offs eerst tegen Eindhoven gespeeld hebben zou RKC zo uit en thuis tegen eindhoven spelen. De winnaar van die twee speelt dan uit en thuis tegen GAE omdat Willem II daarna tegen hen heeft gespeeld. Het nadeel is echter dat er geen tijd is voor extra wedstrijden. RKC wil niet eens naar de eredivisie dus zullen die zich terugtrekken en dan resteert er een beslissingswedstrijd tussen eindhoven en Gae.

Dat wordt een identiek geval als Willem II. Cambuur heeft een schuld. Cambuur heeft het stadion verkocht, maar dat geld stroomt snel weg. Cambuur heeft een plan van aanpak gepresenteerd, waarin ook, net zoals Willem II, kwijtschelding van een restschuld van de gemeente noodzakelijk is. De gemeente Leeuwarden moet ook ernstig bezuinigen, moet ambtenaren ontslaan, en heeft ook al via officiële weg laten weten Cambuur niet meer te kunnen helpen. Binnen 1 jaar luid ook in Leeuwarden de noodklok. En Cambuur kan enkel nog door een externe partij gered worden.

Laat Cambuur toch eerst de financiele huishouding op orde krijgen, een goed nieuw stadion. Kijk nu niet naar andere clubs! Die Pama moet een spreekverbod krijgen deze gek doet Cambuur op deze manier geen goed.

18 mei 2010 om 21:08

Je profiel geeft aan dat je uit Leeuwarden komt, dat zou insinueren dat je dicht op het vuur zit en dus ook op de hoogte bent van de feiten. Niks blijkt minder waar.

Cambuur heeft een schuld, dat klopt. Net als alle clubs die een lening hebben lopen, want immers is een lening een schuld. Deze schuld wordt tot op de dag van vandaag ieder termijn correct en op tijd afgelost en Cambuur heeft de gemeente 4 maanden geleden gevraagd deze lening kwijt te schelden op grond van de maatschappelijke activiteiten van de club voor de gemeente.

Ook dit jaar bleken er tekorten te zijn in de begroting van Cambuur, door wanbeleid van een vorig jaar door Pama vervangen financieel directeur. Deze gaten in de begroting zijn opgevangen door de verkoop van het stadion wat alle kortlopende schulden (vaak geen leningen, maar crediteuren) heeft kunnen doen verdwijnen, en vooral niet te vergeten door de loyale spelersgroep die afzagen van de wedstrijdpremies.
Sinds de verkoop van het stadion is cambuur dan ook weer een 'gezonde' club. Het gat wat er nu nog in de begroting was wordt voor volgend jaar gedicht door de begroting deels omlaag te brengen wat wordt gerealiseerd door ingeleverde salarissen (lees: nieuwe contracten van trainer en spelers die tot bijna 30 in wilden leveren), en anderzijds door een nieuwe hoofdsponsor, een extra rugsponsor, etc. Daarnaast is de jeugdopleiding samengevoegd met die van Groningen wat ook de nodige financiële ruimte e ook nog eens voetbal knowhow van een eredivisieclub oplevert.

Veel hiervan is het werk van Pama, die man die volgens jou Cambuur geen goed doet.

Er zijn maar 2 clubs die het recht hebben om dit uit te vechten. En dan 1 wedstrijd op neutraal terrein!!!! geen geouwehoer met uit en thuis doelpunten, gewoon 1 wedstrijd en klaar!!

GAE en Sparta als verliezende finalisten van de play offs hebben hier m.i. recht op.

Uit het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, dus leuk als je tweede van de JL bent geworden, of dat je verder als een andere club bent gekomen in de beker.

Wat telt is m.i. de play offs, de clubs die de finales speelden kwamen alleen nog in aanmerking voor promotie!!!

Willem 2 is een mooie club met een mooie historie.
Het zou zonde zijn als zij failiet zouden gaan.
Dit moet helemaal niet gebeuren
dit zeg ik als een cambuur supporter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren