Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Liverpool: licht aan het eind van de tunnel

Laatste update:

2 mei 2010. Rond de klok van 16.30 is het klaar. Anfield stroomt leeg. Er heeft zich zojuist een waar drama voltrokken voor alle Liverpool-fans. Liverpool heeft met 0-2 van Chelsea verloren en is zodoende veroordeeld tot de Europa League, het toernooi waar The Reds drie dagen eerder al in uitgeschakeld waren. Het meest afschuwelijke aan die middag was volgens mij, viel mij later op: ik was niet verbaasd, en dus ook niet meer bijster teleurgesteld. Een kleine glimlach over het feit dat aartsrivaal Manchester United waarschijnlijk de titel niet wint kon ik zelfs niet meer onderdrukken. Om een afschuwelijk gevoel samen te vatten: ik was alle vertrouwen in mijn club verloren.

Voor Liverpool is er nog een laatste uitwedstrijd te spelen. Het hoogst haalbare is stijging van de zevende naar de zesde plaats. In woorden samengevat: de zevende plek geeft recht op de derde voorronde van de Europa League, het als zesde gefinishte team mag een voorronde later instromen. U kan mij van hieruit niet zien, maar neem van mij aan dat de toetsen van mijn toetsenbord rood van schaamte en frustratie zien over de inhoud van de vorige zin.

Maar hoe kon dit nou gebeuren? Hoe kon Chelsea, dat vorig seizoen drie punten achter de rode brigade was geëindigd, ineens een voorsprong van 21 punten hebben? Rafa Benitez noemt een pechseizoen als voornaamste oorzaak. Hoewel het nergens op slaat, neem ik het hem niet kwalijk. Ik zou óók als ik gigantisch had gefaald mijn hachje proberen te redden, mocht dat betekenen dat ik nog langer werkzaam mocht zijn bij een prachtclub als Liverpool. In het voorseizoen leek alles prima in orde. Alberto Aquilani en Glen Johnson waren gekomen. Na twintig jaar moest het er maar weer eens van komen, de titel moest bij Liverpool terechtkomen. Maar ondanks al het geïnvesteerde geld, was het geen moment echt in de buurt. Zowel in de Champions League, de FA Cup en de League Cup struikelde Liverpool over de eerste horde, bij de Kerst was een titel al onmogelijk en zelfs in de Europa League wilde het niet lukken, de halve finale was te veel van het goede.

Benitez heeft gefaald door continu verkeerde spelers te kopen en verkopen. Alle vervangers voor Torres zijn al weg of niet op niveau, hij had moeten zien dat Torres blessuregevoelig is. Craig Bellamy, Peter Crouch, Djibril Cissé, Robbie Keane en David N’Gog. Een vijftal spelers die als overeenkomst hebben dat ze allemaal voor veel geld door Benitez gekocht zijn, in de spits spleen, en mislukt zijn bij Liverpool. Andere voorbeelden: het opzichtig negeren van Aquilani en ook Jay Spearing. Twee hele goede spelers met dynamiek. Een blinde kon nog zien dat Liverpool met een blok van Lucas en Javier Mascherano dynamiek miste, toch bleef de Spaanse trainer wanhopig aan Lucas, zijn Lucas vasthouden. Spelers op verschillende plekken en debiele wissels zijn al jaren schering en inslag. Treffend voorbeeld: Liverpool heeft nog tien minuten in de thuiswedstrijd tegen Atlético Madrid, en móet scoren. Alle ballen worden zo hoog mogelijk naar voren gepompt. Aan de zijlijn staat een jongen klaar om in te vallen. Daniel Pacheco de naam. Een aanvaller die nauwelijks de 1.65 haalt, en daar moeten lange ballen op gespeeld worden.. Sotirios Kyrgiakos had in het strafschopgebied met zijn kracht veel beter uit de voeten gekund in de speelstijl. Kennelijk is Benitez niet alleen blind, maar ook nog eens een leek op voetbalgebied.

Gelukkig lijken we binnenkort van dit probleem af. Rafa Benitez is volgens steeds meer bronnen in verregaande onderhandeling met Juventus. Waar rook is, is vuur. Ik denk dat de bij Liverpool steeds meer verguisde oefenmeester eieren voor zijn geld kiest. Zeker niet leuk voor Juventus, waarvan ik verwacht dat Benitez ook die club de afgrond in helpt. Liverpool moet dan natuurlijk wel een nieuwe manager hebben. De Liverpool-fans hoeven niet verwend te worden met een genie á la Sir Alex Ferguson. Ik benijd de persoon die de trainer aan moet stellen zeer: hij doet het altijd goed in mijn ogen. Veel erger dan Benitez bestaat het simpelweg niet. Goede gegadigden lijken Steve McClaren, Martin O’Neill en Roy Hodgson.

Eenieder die de toon van deze column leest moet het zich nu welhaast afvragen. Als de man dan zo’n slechte manager is, waarom is hij dan nog niet ontslagen? Dat komt door een tweede probleem bij Liverpool dat een oplossing lijkt te krijgen. Het geld van de eigenaren was op. Op zich zit daar ook een gelukje bij: Benitez kon niet nog meer geld uit hun zakken kloppen om aan slechte aankopen te besteden. Het is zelfs zo erg dat de club nu te koop staat. De Amerikaanse eigenaren Tom Hicks en George Gillett, die het hart uit Liverpool trachtten te ontwrichten moeten de club verkopen om hun schulden te helen. Er zijn een hoop gegadigden voor eigenaar. Persoonlijk hoop ik op een oliesjeik of een/meerdere vermogende Liverpool-fan(s).

De tijdelijke voorzitter heeft verklaard dat er ondanks de schuldenlast geen noodzaak is om de sterspelers Steven Gerrard en Fernando Torres te verkopen. De schuldenlast kan nog afbetaald worden, mede te danken aan de enorme steun van de fans: de bron van inkomsten die waarschijnlijk nooit zal verstommen is merchandising: overmand door clubliefde blijven alle Liverpudlians hun club trouw steunen.

Persoonlijk wil ik optimistisch blijven. Liverpool is een sterk merk met een aantal erg goede spelers. Als er een goede koper met een zakje geld en een topmanager aankomt bij Liverpool zie ik het volgend seizoen sterk verbeteren. Als er verstandige aankopen voor de breedte in de selectie worden gedaan ben ik er van overtuigd dat Liverpool volgend jaar weer om de bovenste plekken kan strijden. Als die realistische veranderingen doorgevoerd gaan worden heb ik er wel vertrouwen in.

Waarschijnlijk zal er zich na een politieke aardschok ook een storm in Liverpool ontketenen. Een storm teneinde de sporen die de Rafa-lution heeft achtergelaten voorgoed uit te wissen. En iedereen kent die prachtige regel uit dat schitterende lied. At the end, of the storm, there’s a golden sky!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Benitez heeft in opzichten, zoals jij zegt gefaald, maar een andere hele belangrijke schakel die Liverpool mist is een spelverdeler, met Alonso hadden ze er eentje, maar ook vorig jaar zag je dat het zonder Alonso matig ging. Nu lopen uitstekende voetballers, dat vooropgesteld, maar zonder enig idee achter een bal aan te rennen. Het is allemaal leuk en aardig als je Aquilani en Lucas in het veld zet, dan heb je op papier de beste spelers, maar niet het beste team. Het is een beetje het Real Madrid probleem. Nu kan ik wel gaan roepen, dat Liverpool spelers moet gaan kopen, maar Liverpool is al niet heel rijk dus welke oplossing dan. Wat mij betreft de enige overgebleven: De jeugd, Liverpool heeft een paar practige voetballers daar rondlopen, die nu hun tijd een beetje aan het verdoen zijn op de bank, maar in een ploeg als Lyon zouden ze uitstekend functioneren. Rafa ontslaan, misschien is het goed als teken om een nieuwe richting in te slaan, maar ik vind dat bij een ontslag de spelers het hoogste woord moeten hebben, niet het bestuur.

9 mei 2010 om 08:02

Liverpool mist een spelverdeler.. En wiens schuld is dat?? De jeugd heeft de toekomst, en gelukkig wordt dat nu ingezien, met het aantrekken van twee goede spelers.

lfcdutchy jij bent duidelijk A) niet goed geinformeerd over de stand van zaken binnen de LFC en B) te jong om de donkere jaren te hebben gemist. Rafa Benitez is een van de beste trainers op deze aardbol en LFC is heel gelukkig met zo iemand aan het roer. Na een slecht seizoen ontslaan? Gelukkig ben jij geen boardmember.

Er is een ding dat jij duidelijk niet snapt: Dit is zijn Club, hij houdt van Liverpool en kijkt alleen maar naar de Lange termijn, niet zoals fans de korte. Dit seizoen gingen er een aantal dingen fout dat klopt maar 1 seizoen is niets voor een club als Liverpool.

Daarnaast heb ik nog een paar opmerkingen:
- Lucas is een goeie speler. Punt. De meeste LFC fans en zelfs veel SKY pundits zijn er in de loop van de tijd van overtuigd. Dat het aan het begin van het season niet liep kan je niet lucas/mascherano de schuld van geven. Hij is nog maar net 23 en is statistisch gezien een van de betere middenvelders in de Epl. Dat Benitez door het vertrek van Xabi hem een rol heeft moeten geven die niet correspondeert met zijn natuurlijke spel ( en het gefluit aan het begin van het seizoen ) zorgde ervoor dat het vaak opviel als hij foute dingen deed.

- aquilani is niet gehaald voor 1 seizoen. Hij was dit seizoen grotendeels niet fit. Dit was een aanpassingsseizoen en volgend jaar gaat hij, topfit door het missen van het WK en ingespeeld door preseason, knallen. A la Terry Mcd.

-ngog is een enorm talent (20), Niet Mislukt, en koste maar anderhalf miljoen. Djibril had tweemaal een dubbele beenbreuk ( niet benitez schuld) Peter Crouch was voor een schijntje aangetrokken en Keane heeft uiteindelijk maar 4 miljoen pond verlies betekend.

-maxi, soto en nu ook jovanovic zijn aangetrokken voor bijelkaar 1 miljoen pond wat een schijntje is, gewoon een voorbeeld van goeie managing met minimale mogelijkheden.

Ik kan nog dieper op de redenen waarom dit seizoen is gefaald ingaan en uitleggen waarom het eigenlijk niet echt boeit. De spelers zien wat hij aan het doen is, ze voelen dat HIJ de club weer naar glorie gaat leiden. En dit nog, tussen zijn twee kampioensjaren met Valencia werd eindigde Valencia als vijfde.

Ik heb hoop voor het volgende seizoen.

Alleen een right winger.

ps. ik raad je aan om eens een keer tia of rawk te bezoeken. heel veel dingen die hier op VZ worden bericht zijn of achterhaald of halve waarheden. En je kan ook wedstrijden van de jeugd teams checken: om van te smullen wat we in huis hebben joh

9 mei 2010 om 08:16

De donkere jaren.. Sja, met wat surfen op het internet en een paar Dvd'tjes kan je nog een end komen, zelfs als je 14 bent. Jij kan wel stellen dat hij naar de lange termijn kijkt, maar dat lulverhaal moeten we al zes jaar aanhoren. En buiten een, toegegeven, mazzelige winst in de Champions League heeft het ons nergens geleid. Ik ben nooit overtuigd van hem geweest, en dit seizoen drukt nog eens af dat ik gelijk had.

Zie je mij zeggen dat Lucas een slechte speler is? Ik zeg enkel dat hij op een plek staat waar Aquilani beter zal gedijen. Dat hij talent heeft zie ik ook wel, maar hij wordt continu op de verkeerde plek gezet.

Aquilani gaat knallen, zoveel is zeker, dat is een goede speler en op termijn een vervanger voor Alonso.

Jij komt met transferbedragen die niet kloppen met de mijne. Ik haal ze altijd van www.transfermarkt.de, een vrij betrouwbare site over het algemeen, die correspondeert met de informatie die de club naar buiten brengt.

Daar op valt te lezen dat het schijntje voor Crouch 10,5 miljoen euro was, en het verlies bij Robbie Keane was zeven miljoen euro in een tijd dat de euro en de pond nagenoeg evenveel waard waren.

Als Benitez de club naar glorie gaat leiden ben ik razend benieuwd hoe. Ik denk dat hij ver over datum is.

9 mei 2010 om 15:51

Het punt is dat dit helemaal nog niet benitez zn team is. DE benitez spelers zijn nu 16-17 jaar. Als je ziet wat er in de jeugd rondloopt.. is om van te watertanden. Sterling, Suso, Toni Silva, Mavinga, Cooper, Wisdom..

Hoe lang duurde het voor Wenger om Arsenals beleid om te toveren? Volgens mij is dat nog steeds bezig en daarnaast heeft wenger veel en veel meer geld om uit te geven. Benitez se transfer saldo staat op 0 sinds de komst van de amerikanen ( 250mil uitgegeven 150mil verkocht en 100mil CL geld). Daarbij is een feit dat tweederde van de aangetrokken spelers Jeugdspelers zijn, dat is de kern van de Rafalution. Ik raad je aan het boek van Rinus Michels over teambuilding te lezen ( naast het feit dat het a) fascinerend is en b) kennis van voetbal enoooorm ( maar dan ook echt enorm) vergroot, kan je zien wat Rafa aan het doen is met onze club. Hij en zijn staf zijn enorme michels diehards en dit zal mischien je gevoelens wat temperen.

Daarnaast zat er een mafkees, Parry, die baas was over de transfers, die bijv. in 2005 de komst van een servische voetballer.. ene vidic blokkeerde omdat hij 5 miljoen te veel vond. Tot vorig seizoen zo een beetje bepaalde deze genius de te maken transfers

10 miljoen is geen schijntje uiteraard niet maar we hebben hem voor niet veel lager dan dat weer verkocht, minimaal verlies geleden. Nu kan men zeggen ja dan moet hij maar beter inkopen maar benitez KAN niet beter inkopen, want hij krijgt geen geld, dus hij Moet wel gokken. bijv. van de 35 miljoen van xabi werd 30 miljoen meteen gebruikt om de schuld af te lossen.. en niet om te herinvesteren.

Nog nooit ergens nartoe geleid?? Vorig jaar hadden we kampioen Moeten worden? En kijk eens door de jaren heen hoeveel punten achterstand op de koploper we hebben gehad? want ik kan me nog pre-benitez herrineren dat we 37 punten achterliepen. Tot dit seizoen was dat zwaar maar dan ook zwaar aan het dalen.

Ik vind dat je een toptrainer niet kunt afschrijven na een jaar falen, dat is te reactionair. Vooral aangezien er geen enkele toptrainer zal komen naar een club met geldnood. Maargoed als je Souness had meegemaakt zou je wel snappen wat ik bedoel.

ps. dat over lucas moest ik gewoon mn ei kwijt, ik word af en toe echt depressief over de reacties op VZ over hem.

pps. vandaag gaan we hopelijk wat kids zien spelen. ik hoop op pacheco, ayala en robinson

9 mei 2010 om 16:09

Wenger heeft helemaal niet meer te spenderen gehad, daarnaast zit Arsenal constant in een stijgende lijn, Liverpool dondert uitelkaar.

Wenger heeft welgeteld 1 seizoen nodig gehad om zijn stempel te drukken.

9 mei 2010 om 16:13

naja ik heb gelezen dat wenger deze zomer 60 miljoen mag uitgeven.

Liverpool dondert uit elkaar? na 1 seizoen? Kan je dat beargumenteren?

9 mei 2010 om 16:35

Op dit moment heeft Wenger wel meer te spenderen ja, juist omdat hij in tegenstelling tot Benitez de afgelopen jaren beter is omgegaan met het geld.

Nee, niet op basis van 1 seizoen, ik roep al jaren dat de huidige koers ze de das om gaat doen.

De huidige eigenaren hebben heel veel geld vrij gemaakt voor transfers, terwijl zij beter hadden kunnen investeren in een nieuw stadion. Een nieuw stadion staat garant voor inkomsten, terwijl het bij spelers afwachten is. De club had afgelopen zomer een schuld van 300 miljoen(?) moeten afbetalen, maar hebben de datum van de aflossing ternauwernood weten te verschuiven. Nu is Benitez nog geen schuldige in dit gedeelte van het verhaal, daar kom ik nu op.
De clubleiding heeft besloten de omgekeerde weg van Arsenal te bewandelen, dus eerst succes en dan lange termijn investeringen. Benitez kreeg de verantwoordelijkheid om dit te realiseren. Meer dan 300 miljoen heeft hij uitgegeven en daarmee heeft hij welgeteld 1 wereldklasse speler van aangetrokken en 2 toppers (3 met aquilani). Benitez heeft gemiddeld meer dan 10(!!!) spelers per zomer aangekocht, hoeveel daarvan zijn nu nog bij Liverpool... en hoeveel zijn van waarde? Hij heeft gefaald in zijn job om met de club op korte termijn succes te boeken, zoals Mourinho dat wel is gelukt. En dat maakt dit beleid ook zo fragiel. Nu is er geen geld voor een nieuw stadion, noch voor transfers en is het huidige elftal niet sterk genoeg om van betekenis te zijn in de grote competities. De club is door het gebrek aan stadion-inkomsten enorm afhankelijk van Cl-voetbal en dat gaat knap lastig worden zonder nieuwe spelers.

9 mei 2010 om 16:48

de eigenaren hebben welgeteld 0 euro vrijgegeven voor transfers. ik weet ook niet hoe je hierop komt. sinds de komst van de amerikanen is door liverpool 250 mil uitgegeven aan spelers 150 mil aan spelers verkocht en de resterende 100 miljoen is CL geld. Ik ben geen economie wizkid maar ik kom hier toch echt op een saldo van 0 uit.

Moores heeft liverpool aan HG verkocht omdat zij zeiden dat ze een stadium zouden bouwen. Wat een blatant lie was. Zij twee zijn hoogstpersoonlijk aansrprekelijk voor de schuld van liverpool. voordat deze a-holes kwamen was de schuld maar 50 miljoen pond.

quick recap: kopen de club met geld dat ze niet hebben, zadelen de club op met een enorme schuld, bouwen geen nieuw stadion.

benitez heeft sindsdien 78 spelers aangetrokken waarvan meer dan tweederde jeugdspelers zijn en die zijn allemaal nog bij liverpool. Tot vorig jaar had hij niet eens last say over transfers, Benitez heeft van wereldspelers aangetrokken: Torres, Reina, Mascherano. Daarnaast heeft hij vorig seizoen PFA Right Back ot season gehaald. Agger mits fit, is de beste (oke een van de beste) opbouwende CBs van de Epl.

De huidige eigenaren zijn passanten, mensen met vrij weinig verstand van voetbal. Men zou kunnen beredeneren dat hun doelstelling korte termijn succes was maar die van Benitez is lange termijn succes. Als je de reserve league, U18 en U17 volgt zie je dat er een enormee stijgende lijn is, mede dankzij de vele spanjaarden en nog specifieker de vele Catalanen, zowel spelers als coaches.

@wickedbark. Tjsa wat Lfcduthy al zegt : internet & dvd''tjes. Je kunt denk ik aan de scores , prijzen en transfers op internet wel voeldoende informatie hebt , om te weten of hij een goede coach was.

Je kunt heel mooi schrijven en lees net dat je pas 14 bent .
Ik ben zelf ook niet echt overtuigd van Benitez. Hij heeft al jaren een topteam maar bereikt er weinig mee.
Sorry , maar ik zie volgend seizoen Liverpool maar net op de zevende plaats eindigen als Benitez blijft. Hij wordt toch ook nog bij andere clubs genoemd ? Ik zie zelfs Torres wel vertrekken , maar Gerard niet. Gerard hoort gewoon bij Liverpool. Als ik aan Liverpools selectie denk , denk ik aan Gerard. N'gog vindt ik niet echt mislukt hoor. Hij is nog maar 20 . Hij is een zeer groot talent. Hij doet het toch prima als vervanger van Torres.

9 mei 2010 om 10:02

N'gog vervangt Torres misschien zo slecht nog niet.. Zie het maar als een Porsche die je inruilen moet voor een Volvo. Van super naar degelijk, dus ik overdrijf waarschijnlijk een beetje. Benitez wordt aan Juventus gelinkt, en dat wordt steeds heftiger.

De kern van het probleem is dat Liverpool niet de spelers heeft om kampioen te spelen. In de spits hebben ze 1 echt goede speler, de rest is opvulling. Dat is zeker de fout van Benitez die altijd weer een of andere transfer maakt die niemand begrijpt.
In de goal hebben ze een keeper die niet bepaald de beste van de wereld is. In mijn ogen is hij zwaar overrated en de verdediging die voor hem staat is ook niet bepaald een toonbeeld van stevigheid.
Op de moeilijke momenten is er dan een Stevie G die kan opstaan maar dit gedurende een heel seizoen nooit heeft gedaan.

Ik denk dat de echte schuldigen gewoon de spelers zijn die ofwel het niveau niet aankunnen ofwel gewoon onder hun niveau gepresteerd hebben.

Je hebt nu in ongeveer 6 CE afgegeven op Benitez. Steeds nadat liverpool dieper in de put raakt krijgen wij zo een Ce.

De eerste 6 alineas en de laatste kunnen wat mij betreft in de prullenbak, schrijf alsjeblieft wat meer over het licht aan het eind van de tunnel.

Ik had een prachtige stuk verwacht over hoe jij dacht dat Liverpool moest terugkeren aan de top maar krijg dit niet. Jij kan mooie stukken schrijven maar je valt in herhaling.

Aan de ene kant kan ik wel enigsinds lachen om Liverpool maar hoop toch dat ze er weer bovenop komen. Nadat wij de 19e titel hebben gehaald uiteraard!

Ik verwacht de volgende keer dus een beetje een orgineeler stuk, van dezelfde schrijfkwaliteit want die is gewoon hoog!!!

9 mei 2010 om 10:56

Er zit iets in wat je zegt, maar het is pas mijn derde CE met hem in de hoofdrol, en de tweede waarin ik uitdrukkelijk zeg dat hij wegmoet, maar nog, het is idd veel.

9 mei 2010 om 11:19

Ik overdrijf natuurlijk! Maar ja over Benitez is genoeg gesproken, het is duidelijk dat jij niet in zijn fanclub zit!

9 mei 2010 om 11:34

Nee.. Er is wel een fanclub, Keep Rafa At Pool... Maar Frikx, ik verdenk de United-supporters er stiekem van dat zij het zijn die die hele campagne hebben bedacht.. Jullie beseffen ook wel dat jullie een grotere kans hebben op nr. 19 zolang wij een kansloze kluns hebben.

Sorry dat ik dit zeg maar jij bent echt een grote zeur.

Ik weet niet of je het door hebt, maar Liverpool is al een eeuwigheid geen echte topclub qua spelers.
Ik vind het ook zeer bedroevend dat je na 1 slecht jaar al aan het zeuren bent over hem. Wat dat betreft kan je nog een vb nemen aan de Arsenal-fans, die winnen al helemaal niks, maar niemand die maar iets durft te roepen over Wenger.

De man is altijd in de top4 geeindigd (op 1 jaar na), dus hoeveel slechter dan zijn voorganers heeft hij het gedaan? Of wil je mij vertellen dat de jaren ervoor Liverpool altijd echt meedeed ofzo?

Het enige wat je Benitez kan verwijten is dat zijn aankopen was mislukt zijn, maar op termijn kan dan heus wel weer goedkomen.
Hij heeft de CL voor Liverpool binnengehaald, dat zou hem echt wel genoeg buffer moeten geven om 1 mislukt seizoen te overleven vind ik.

9 mei 2010 om 13:15

De selectie is niet top, maar het uitgegeven geld.. 350 miljoen euro.. Voor de snelle rekenaar: dit komt neer om 58 miljoen per jaar. Als jij niemand iets over Wenger ziet roepen raad ik je aan een groter beeldscherm te kopen, de kritieken zijn ook voor hem niet mals.

Hij is tweemaal niet in de top4 geëindigd. Evenvaak als Houlier in zes jaar, maar die mocht nog niet de helft investeren van Rafa, ook als je het in de toenmalige proporties vertaalt.

Hij heeft ooit een CL gewonnen met Liverpool. Klopt, met de selectie van Houlier en, eerlijk is eerlijk, een redelijk enorme portie mazzel.

Als je driehonderdvijftig miljoen euro over de balk hebt mogen jagen, Liverpool armlastig hebt mogen kopen moet daar toch echt meer tegenover staan? Hij heeft nog nooit langer dan drie seizoenen ergens gewerkt.. Niet geheel toevallig dat die seizoenen zijn succes bij Liverpool waren. Nu is hij al drie seizoenen over datum.

9 mei 2010 om 15:00

Tuurlijk zou je denken dat ze met zulke bedragen hoger zouden moeten eindigen, maar de Spurs bijv. spenderen ook jaarlijks behoorlijk wat en die eindigden wel steeds onder Liverpool. Liverpool heeft gewoon de pech dat ze bij clubs als United en Chelsea zaten, die hebben de afgelopen jaren gewoon echt wereld-dominerend gepresteerd. In de spaanse Liga of de Italiaanse zou Liverpool een stuk sterker staan denk ik dan.

Ik weet dat mensen graag een O neil of Hogdson bij Liverpool willen zien, maar dat lijkt mij meer gebasseerd op woede. Hoeveel hebben zij meer gepresteerd om Liverpool te mogen coachen? Benitez was met Valencia gewoon een echte titelkandidaat in Spanje en had Europees ook nog eens naam gemaakt. Alleen omdat hij het dan nu slecht doet en bv een Hodgson hoge ogen gooit, is het niet gelijk zo dat Hodgson een betere coach zou moeten zijn voor Liverpool.

En het is zo simpel om het "de selectie van Houillier" te noemen. Als het de selectie van Houllier was, waarom won Houillier zelf de CL dan niet gwn? Benitez had duidelijk een grote vinger in die pap.
En ik gaf al aan: zn aankopen zijn niet allemaal wat geworden, maar spelers als Reina, Alonso, Kuyt, Mascherano, Johnson en natuurlijk Torres hebben ze er wel aan overgehouden en die voegen ook echt wat toe aan dit Liverpool.

Geef de man wat tijd, want ik garandeer je dat elke andere coach niet veel beter zal presteren met Liverpool. Ze zijn al tijden geen echte titelkandidaat meer, laat Benitez daar even aan knutselen, hij heeft vorig jaar bewezen wel degelijk ver te kunnen komen wb de titel.

9 mei 2010 om 15:09

Ze zaten bij die clubs, maar die hadden net zoveel te besteden als Rafa en zijn ploeg. Ik denk dat O'neill en Hodgson wel betere coaches zijn, gewoon omdat zij bewezen hebben het uiterste uit spelersmateriaal te kunnen halen, en er is veel meer uit te halen.

9 mei 2010 om 15:56

hahaha het uiterste uit spelersmateriaal??

Ken je ene Carragher? Voordat rafa kwam was hij een bankspeler, een third string fullback. A nobody. Rafa heeft hem omgetoverd tot een van de betere CBs in de Epl.

Mascherano? Zat te verotten op de Bank van Whu.

Reina? Niemand had ooit van hem gehoord.. Hij gaat vanmiddag zijn 4de golden glove behalen.

en zo kan ik nog door gaan.

9 mei 2010 om 16:03

@ Epl_prof
Het verschil is dan ook dat Spurs, City, Villa en Sunderland (big spenders) steeds sterker worden, terwijl de Liverpool selectie zowel in de breedte als in de diepte kwaliteit in levert.
Bovendien heeft Liverpool met haar status en voorheen vaste Cl-spot een veel groter bereik als het kwalitatieve spelers betreft... dus ik vind je vergelijking niet goed.

Benitez heeft ongeveer even veel geïnvesteerd als Ferguson maar heeft uiteindelijk een elftal neer gezet dat niet mee kan doen om prijzen en waar ook nog weinig perspectief in zit.

Wat betreft de aankopen die jij noemt, iedereen kon zien dat deze jongens wat toevoegen... dat vind ik echt niet Benitez' verdienste, maar gewoon van de club zelf die het geld ter beschikking stelde.

Iedereen die praat over 1 minder seizoen raad ik aan wat meer te kijken naar de wedstrijden van Liverpool. Hun plaatsing voor de CL in 2007/2008 was zwaar geflatteerd, evenals hun 2e plek vorig seizoen. Nu is dit een pech seizoen voor Pool, en kan je de huidige stand ook geflatteerd noemen (in het voordeel van de club)... maar als je realistisch bent is de selectie van Pool niet beter dan van City en Spurs.

9 mei 2010 om 16:11

ja IG maar kijk naar de salarispost van City en Spurs en dan naar die van Liverpool. Liverpool staat in die lijst 6de. Dus zo gek is het nog niet. Vorig jaar was echt niet zo geflatteerd, en als vidic niet the god of defence had gekanaliseerd 14 wedstrijden lang had liverpool ook nog eens terecht kampioen kunnen worden. Vind ik dan heh

9 mei 2010 om 16:39

Misschien wel, maar je kan niet ontkennen dat echt alles meezat vorig seizoen. Elke keer dat de ploeg tegen een achterstand aan keek, kreeg de tegenstander rood, kreeg liverpool een penalty of andere toevalligheden in het voordeel van je club. Ook kende de club relatief weinig blessures, wat je vrij gelukkig kan noemen gezien de smalle selectie.
Als je 38 wedstrijden lang de wind in de rug hebt, maar nog geen kampioen wordt dan kom je echt te kort.

9 mei 2010 om 16:54

fernando torres en steven gerrard speelden vorig seizoen maar 14 wedstrijden samen. dat noem ik niet echt relatief weinig blessures. Jij en ik weten dat een blessure bij een van die twee veel en veel harder aankomt, zowel relatief als absoluut, dan een blessure bij een sterspeler van arsenal, man u of chelsea.

Dat neemt niet weg dat we vaak geluk hadden. aan de andere kant hadden we ook ongeluk: arshavin die 4 keer schiet en 4 keer scoort in een wedstrijd waarvan ik vind dat wij hadden moeten winnen, maja c'est la vie.

Het beste voorbeeld van onvermogen met aankoopbeleid vind ik de transfer van Babel. Die mag eigenlijk nog niet eens vlaggen in de League Two, maar er worden miljoenen voor betaald. En waarvoor? Wie het weet mag het zeggen.

Ik denk dat Liverpool veel beter kan, en moet! Een club als Liverpool moet altijd meedoen om de titel, en of dat met Benitez gaat lukken weet ik niet. Hij heeft toch ook succces gehad, dus helemaal bleu zal hij niet zijn.

Goed geschreven, waar ik me wel in kan vinden, al ben ik iets milder

9 mei 2010 om 13:16

Hij heeft de eerste drie jaar succes gehad, maar nu niet meer. Zou jij vasthouden aan een tandenborstel waar alle haren uitgevallen waren, omdat hij je vroeger van die prachtige witte tanden bezorgde?

9 mei 2010 om 13:16

Dubbel

9 mei 2010 om 13:17

Post

De Liverpool-fans vragen zich steeds vaker hetzelfde af: Hoe kan het nou dat we dit seizoen zo slecht
presteren? Vaak word het makkelijkst bedenkbare antwoord gegeven: Het is de trainer! Want ja,
je kan natuurlijk niet de schuld geven aan een hele selectie, want die kan je niet allemaal ontslaan,
de trainer wel. Ik snap niet waarom iedereen nou opeens de schuld geeft aan de trainer, die Liverpool
een paar jaar geleden een Champions League-beker bezorgde. Natuurlijk heeft hij wat dingen fout
gedaan zoals de verkeerde spelers kopen, maar het is gewoon niet mogelijk dat je de trainer de schuld geeft van alles, dat is bizar!

Ik denk dat Benitez gewoon om de tafel moet gaan zitten met de clubleiding. Hij moet de jeugd
helemaal opnieuw opleiden en ervoor zorgden dat het een goede jeugd word, met spelers die
iets kunnen betekenen op het hoogste niveau. Daarnaast moet hij geen rare spelers meer kopen
zoals Sotirios Kyrgiakos, hij moet spelers kopen die van hetzelfde niveau zijn als Maxi Rodriquez en
Alberto Aquilani. Dan kom je nog ergens!

Als je mij zou vragen hoe het kan dat het seizoen zo slecht is gelopen zou ik zeggen:
Spelers als Xabi Alonso, Arbeloa zijn niet goed genoeg opgevangen.

Reina
Johnson
Carragher
Aankoop!
Aankoop!
Marscherano
Gerrard
Kuyt
Aquilani
M. Rodriquez
Torres

Lfcdutchy, het probleem ligt hem bij de selectie, niet bij de Trainer. Vergelijk nu eens een aantal positie met Chelsea of Manchester spelers. Wie zou jij, gebaseerd op kwaliteiten kiezen? Terry, Vidic, Ferdinand, Alex,caragher of Kyrgiakos? Caragher en Agger zullen niet in je keuze voorkomen lijkt me. Op de flanken: Malouda, Nani of Kuyt? Wederom kies je niet voor de liverpudlian. Cech, Van der Sar of Reina? Reina is een goede keeper, maar toch niet beter dan de 2 eerder genoemde.

Liverpool heeft met het verkopen van een aantal spelers en daarmee bedoel ik vooral Xabi Alonso, de selectie verzwakt. En Liverpool heeft wel Gerrard en Torres, die dit seizoen (vooral Torres), weinig tot spelen zijn gekomen, maar Chelsea en Manchester United kunnen dat verschil klein maken. Neem bijvoorbeeld Lampard bij Chelsea en Rooney bij Manchester. Zelfs de sterspelers zijn nauwelijks beter of misschien wel minder.

Het ligt niet aan Benitez. Ze moeten Benitez wat meer transferbudget gaan geven zodat hij de selectie kan uitbreiden. De laatste wedstrijd heeft hij met Kuyt in de spits moeten spelen en op de flanken Babel! Dan ben je toch neit goed bezig als topclub? Nu heeft Liverpool vorige zomer 2 aankopen gedaan: Maxi Rodriguez en Aquilani. Prima spelers, maar toch geen top niveau?

Bovendien vind ik je taalgebruik slecht. Neem deze zin: 'het meest afschuwelijke aan die middag was volgens mij, viel mij later op: ik was niet verbaasd, en dus ook niet meer bijster teleurgesteld.' Lees die zin eens, dan kom jij toch ook tot de conclusie dat het van geen kant klopt? Goed ik vind wat je zegt onzin en je schrijfstijl is niet echt mooi. Ik twijfel tussen 2 en 3 sterren, misschien dat jij mijn mening kan veranderen.. Ik zal even op een reactie wachten.

9 mei 2010 om 14:36

Het is frappant dat je de minder bezette posities van Liverpool kiest. Ik vind zelf als je die drie clubs per positie vergelijkt en een elftal moet samenstellen zou ik Johnson, Mascherano en Gerrard laten spelen van Liverpool. Voor de volledigheid het hele team. In het doel kon ik niet kiezen, alledrie de keepers zijn erg goed. Linksback duidelijk Evra, centraal achterin Terry en Alex, rechts dus Johnson. Mascherano, Lampard, Gerrard, Nani en Valencia zullen het middenveld vormen en voorin kan ik weer niet tussen het trio kiezen.

Liverpool heeft Xabi dan wel verkocht, maar om dan te zeggen dat het verschil op de ranglijst tussen Xabi en Aquilani minimaal 21 punten moet zijn?? En even de vraag: wie heeft die spelers dan verkocht en gekocht? Wie heeft Torres zolang geblesseerd laten spelen tot zijn been ongeveer geamputeerd moest worden dit jaar? En ik snap het ook wel. Hij wil verbloemen dat achter zijn vijf sterspelers Reina, Mascherano, Aquilani, Gerrard en Torres de reserves voor die plek gewoon niet aan de eisen voldoen.

Benitez wil wel meer transferbudget, maar zou jij het hem nog geven, hij heft zoveel geflopt.. Liverpool doet niet de aankopen: de aankopen komen van Benitez de Alleenheerser. Aquilani, credits Rafa, vind ik een absolute topper die op zijn best Xavi benadert.

9 mei 2010 om 14:59

Benitez is echt niet de enige bij heel Liverpool die over de aankopen gaat. Daarnaast zal Torres hem ook wel verteld hebben dat hij heel graag wil spelen en daardoor uiteindelijk een vervelende blessure kreeg. Benitez heeft echt niet alles gedaan. Er zijn honderden staff medewerkers daar bij Liverpool waarvan meer dan 1 schuldig. Je moet niet kinderachtig zijn en alleen Benitez de schuld geven.

9 mei 2010 om 15:10

Honderden medewerkers, maar slechts één met de eindverantwoording.

9 mei 2010 om 17:28

@didioni
ik geloof dat in het nieuwste contract van Benitez stond dat hij de baas werd van de transfers.

On:
goeie schrijfstijl. mooi stuk. maar zoals al aangegeven werd hierboven ik verwachte meer een stuk van hoe Liverpool weer top word.

9 mei 2010 om 21:56

@ Lfcdutchy

Leuk dat jij niet wilt zien dat Fletcher en Essien beter zijn dan Mascherano en Gerrard. Die twee zijn toch echt sleutelspelers bij respectievelijk Chelsea en Manchester United.

Drogba en Rooney zijn ook beter dan Torres. Als ik een opstelling zou maken uit de (huidige)traditonele Engelse top 4 dan zou die er zo uitzien:

Fletcher zou je misschien belachelijk vinden, maar als je ziet wat voor werk die vericht zowel aanvallend als verdedigend dan schrik je. Stukken beter dan Masherano en veel meer gefocused. Fletcher is na Rooney de beste speler van Manchester United.

Van der Sar
Clichy
Vidic
Terry
Evra
Fletcher
Essien
Fabregas
Lampard
Rooney
Drogba
9 mei 2010 om 23:06

Ik vind dat je Nani tekort doet met je bewering over Fletcher..

En die opstelling van je klopt wel inderdaad. Torres staat er niet in, al is dat door zijn blessure. Over het algemeen schat ik Torres toch hoger in dan Drogba. Rooney zou zonder blessures ook hoger uitkomen qua doelpunten dan Drogba vandaar dat ik de topscoorder erbuiten laat..

En Clichy ben ik het niet mee eens. Hierin moet ik wel Lfcdutchy gelijk geven in Johnson. Eigenlijk heeft geen enkele club op dit moment een echt goede rechtsback dus dan ga ik toch voor Johnson. Punt is toch dat Liverpool te weinig 'verschilmakers' heeft.

10 mei 2010 om 08:13

Tja als Brown fit zou zijn zou ik die nog verkiezen boven Johnson!

Ja, maar niet met de eindverantwoording wat betreft het geld dat er besteed mag worden aan transfers. Een club die een passant alle gelegenheid geeft om maar roekeloos geld uit te geven is uiteraard dom en onverantwoord bezig. Dat getuigt mijnsinziens van weinig visie en riekt naar totale wanbeleid.

Op een paar kleine grammaticale- / stijlfouten na is je stijl zeer goed, maar dat heb ik al eens bij een ander artikel vermeld.
Over de kwestie N'gog ben ik het echter niet met je eens. Ik weet niet het precieze bedrag wat Liverpool voor hem betaald heeft, maar het kan nooit veel geld zijn. N'gog was bij Paris Saint-germain namelijk nooit basisspeler, omdat hij in Parijs altijd Pauleta en Luyindula voor zich moest dulden. Hij was bij PSG nog niet echt doorgebroken, al was ik toen al overtuigd van zijn talent. Alleen bij bekerwedstrijden stond N'gog in de basis, dus heeft Liverpool waarschijnlijk geen hoog bedrag voor hem neergeteld.
Daarbij is Torres natuurlijk niet te evenaren. De spitsen die hem wél kunnen evenaren kosten een vermogen. N'gog doet het tot nog toe zeer redelijk, maar de verwachtingen die jij op zijn schouders legt zijn simpelweg te hoog. Een jong talent kan eenmaal niet zomaar op hetzelfde niveau komen als Fernando Torres.

Over je artikel voor de rest: Goed geschreven, al ben ik het dus niet overal mee eens. Ik vind je artikel wel nogal pessimistisch. Pas in de slotalinea's wordt je wat optimistischer. Niet alles wat Benitez heeft gedaan is per sé fout. Ik denk dat je nu jezelf iets teveel op zijn foute dingen hebt gefocust bij het schrijven van dit artikel.

Minpunt overigens (dit heeft niets met je artikel te maken) is je omgang met kritiek. Je hebt steeds de neiging om elke mening te overrulen. Probeer dat te temperen, want in mijn ogen wordt dat na een tijdje een tikje irritant.

Zoals de mensen boven mij ook beschrijven, hoop ik in een volgend stuk op wat meer diepgang in de club zelf. Wat meer diepgang over het licht in plaats van de donkere tunnel. Desondanks is het een redelijk artikel geworden.

Luister Lfcdutchy, ik snap dat je gefrustreerd bent door het feit dat het dit jaar zo slecht gaat. Dat ben ik ook en dat is logisch, iedereen dacht dat Liverpool er dit jaar klaar voor was. Maar het kan niet zo zijn dat alleen Benítez verantwoordelijk is voor deze wanprestatie. Ik heb een sterk vermoede dat er een gebrek aan kwaliteit is aan de flanken. Daar moeten mensen worden bedient. Torres scoort ontzettend veel, maar met goede aanvoer vanuit zowel het midden als de flanken zou hij zijn doelpuntenaantal nog meer opkrikken. Dit is het probleem van Liverpool. Ik zeg: geef Benítez nog een jaar om te bewijzen dat hij nog steeds Liverpool-waardig is. Evenals de spelers natuurlijk, die er dit jaar ook een potje van maken. De enige die dit jaar een prima seizoen heeft gedraaid is Pepe Reina, naar mijn mening de beste keeper van de Premier League. Ondanks alles blijft hij goed keepen en voor Liverpool punten binnenslepen !

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren