Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'KNVB rekent scheidsrechter Vink cruciale blunders zwaar aan'

Laatste update:

Pieter Vink is door de KNVB gestraft voor zijn fouten in de wedstrijd tussen AZ en FC Twente. Vink is door de bond uit het programma voor komend weekend gehaald. Navraag bij de KNVB leert dat het Vink zwaar wordt aangerekend dat hij twee cruciale blunders heeft gemaakt, aldus TC/Tubantia.

/

De arbiter gaf FC Twente tot twee keer toe geen strafschop. Vooral het niet zien van een glaszuivere handsbal van AZ-verdediger Simon Poulsen bij de stand van 1-0 voor AZ wekte veel beroering. Twente verloor het duel in Alkmaar met 1-0 en zag haar voorsprong op nummer twee Ajax tot maar één punt slinken.

Vink heeft de 1-0 daarbij toegekend aan Mounir El Hamdaoui. Er werd gedacht dat verdediger Peter Wisgerhof van FC Twente voor een eigen doelpunt had gezorgd door de bal als laatste te raken. Dat was ook op de televisiebeelden te zien. Vink heeft echter zijn handtekening gezet onder het wedstrijdformulier met El Hamdaoui als maker van de treffer. Dat kan niet meer worden veranderd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom doen ze dat nu pas?? Dat hadden ze het hele seizoen al moeten doen. Heeft ons ookal 5 punten gekost! Die man verpest het altijd voor een club.

16 april 2010 om 11:06

Ja maar ze willen dat twente kampioen word anders hadden we wel eerder ingegrepen.
En de beker wedstrijden anders in gepland.
Stelletje sjoemelaars zijn het want hun hele beleid van aanklagen straffen is geen lijn in te ontdekken.

16 april 2010 om 11:13

hoezo willen ze dar, ze willen alleen dat het nederlands voetbal weer eens wat beter word en nu ajax en psv onder druk staan moeten ze wel, als ze echt wilden dat twente kampioen word hadden ze vink dan nooit die wedstrijd later fluiten

16 april 2010 om 11:23

hij bezorgd jullie het kampioenschap,met 2 penaltys vergeten te geven dus steek die man een veer in zijn kont.

16 april 2010 om 11:32

Ja, want als Vink vanaf het begin van het seizoen niet meer had gefloten had Ajax ook niet meer punten gehad...
Ajax heeft net zoveel (zo niet meer) last van deze belabberde scheidsrechter gehad als (dan) Twente, dus jouw opmerking slaat ook nergens op...

16 april 2010 om 12:22

haha ja, en az niet in deze wedstrijd? dan hadden ze toch ook 3 punten minder gehad?
jullie moeten met zijn allen niet alles op ajax afschuiven

16 april 2010 om 13:06

Achja, Vink ''pakt'' de ene keer Ajax 2 punten af, de andere keer Twente 2 punten. En als Vink het niet was, dan wel een andere scheidsrechter.

Aan het eind van het seizoen staan alle clubs dan ook wel quitte in onterecht verloren punten.

16 april 2010 om 12:21

Geef eens twee voorbeelden dan?

16 april 2010 om 14:45

psv uit: pingel niet gegeven en goal van psv goedkeuren terwijl bakkal een overtreding maakt

feyenoord uit: pingel niet gegeven.

alsjeblieft.

16 april 2010 om 12:43

Ja, hier snap ook ik niks van! Ik vind het hoogst opmerkelijk dat Vink hier nu voor gestraft wordt.
Ik vraag de Knvb om even mee te kijken naar de wedstrijd feijenoord - Ajax van 31 januari 2010, waar Luis Suarez ook een 100% penalty wordt onthouden.
Ik vind het hoogst opmerkelijk dat wanneer het over Twente gaat, de Knvb direct in actie komt.

16 april 2010 om 13:23

Dat komt omdat dat suarez nog wel een theatraal naar de grond gaat, vandaar die beslissing, al zat vink toen ook goed fout.

Maar bij de handsbal van poulsen zag het hele stadion dat het een dikke handsbal was. behalve de scheidsen.

16 april 2010 om 14:31

Het is heel simpel uit te leggen.

De scheidsrechters in Nederland maken het hele jaar door de ene na de andere blunder. Discutabele beslissingen kosten de clubs de nodige punten. De Knvb houdt de scheidsrechters heel het jaar de hand boven hoofd. Onze hoofd van het scheidsrechterskorps Jaap Uilenberg spreekt dan op een kinderachtige en genante wijze het voetbalpubliek toe dat wij er allemaal niets van snappen en dat de scheidsrechter de juiste beslissing heeft genomen.

Nu grijpt de Knvb eindelijk in en straft deze scheidsrechter volkomen terrecht.

Punt is alleen dat dit gebeurt wanneer Twente benadeeld wordt. Als Vink geschorst wordt moet de scheidsrechter die de wedstrijd Heerenveen - PSV floot ook geschorst worden vanwege het niet geven van een strafschop. En dit zeg ik als PSV supporter.

Kesler is een Twente supporter en laat hij niet onder stoelen of banken. Hij heeft letterlijk gezegd dat hij bij zijn laatste jaar de kampioensschaal aan Twente wil overhandigen.

Het is dus niet geheel toevallig dat Vink nu wel geschorst wordt en de scheids van Heerenveen - PSV niet

16 april 2010 om 14:52

Dat doet er niet toe!
Een goede scheidsrechter ziet een penalty en duwen gewoon , Vink niet.

16 april 2010 om 15:55

En laat dat nou net het probleem wezen. Het gebeurd te vaak, Az had dit seizoen 5 penatly moeten krijgen. Maar hebben er in totaal 1 gehad.
En dat waren allemaal verschillende Nederlandse scheidrechters, hij word gestraft dus hij zal hier ook van leren, hoop ik

16 april 2010 om 11:19

Lol...nu moet het niet gekker worden. Twente krijgt twee penaltys niet en de knvb zou er op aansturen dat Twente kampioen moet worden?
Leg mij dat maar eens uit.

Ik zeg Twente direct in de bus naar Alkmaar...neem ff 2 penaltys en kijken wie dan de 3 punten krijgt

Wat zou het mooi zijn als dat toch eens zou kunnen he. (niet echt eerlijk, daar ben ik me wel van bewust )

16 april 2010 om 11:20

Geheel terecht dat hij wordt gestraft.

@ Bertyusuf: Hou alsjeblieft eens op met stoken. Ik begin me steeds meer te ergeren aan dat gezeik over andere clubs. Zonder aanleiding meteen gaan sneren. Gatverdamme.

16 april 2010 om 11:22

@ Bertyusuf:

Dat gaat natuurlijk nergens over van wat je nu zegt!
”ze willen Twente kampioen hebben anders hadden ze wel eerder ingegrepen”.

Fouten maken is menselijk! Tuurlijk is het vervelend dat je op zo'n manier de wedstrijd niet wint / gelijk speelt... maar uiteindelijk heeft elke club hier last van!

Nu gaan natuurlijk veel mensen reageren dat Ajax altijd voor getrokken wordt enz. dat is ook niet helemaal fair.

Denk dat elke club zo zijn momenten per seizoen heeft!
Ik vind wel als Vink van de wedstrijd afgehaald wordt en dit zwaar wordt aangerekend, wordt die scheids van Heerenveen - Psv ook geschorst? die handsbal was nog duidelijker te zien.

Mike
---------------------------------

Luinge moet blijven!

16 april 2010 om 11:22

Natuurlijk roep je dat als anti-ajax fan. Maar er zijn meerdere wedstrijden geweest waar Pieter Vink een ploeg benadeeld. Dat is ook Ajax geweest, maar ook andere ploegen.

Je wordt kampioen over een hele reeks van 34 wedstrijden en niet 1. Een scheidsrechter is een mens en maakt fouten. Het is gewoon algemeen bekend dat Pieter Vink boven het gemiddelde aantal fouten zit.

16 april 2010 om 11:26

078fr010,

En niet vergeten, Douglas krijgt dan alsnog zijn 2e gele kaart.

16 april 2010 om 12:20

Dat jij zo'n reactie af durft te geven
Twente is in één week drie strafschoppen onthouden
En dan wil jij zeggen dat ze Twente kampioen willen hebben
Of ben je de blunderende Nijhuis ook al vergeten?
Maar met je laatste zin kan ik heel goed mee leven.
Want het is daar in Zeist een mooi ongeregeld zootje.

16 april 2010 om 12:28

Tuurlijk wel, ze verwachtten dat Twente voetballend minder zou zijn dan AZ en dat Vink met het nodige acteerwerk Twente nog wel zou kunnen helpen Maar inderdaad, wel heeeel opvallend dat ze pas nu pas kritiek op Vink leveren, nu Twente een keer benadeeld wordt. Nadat Ajax benadeeld was hoorde je ze niet. Hoe doorzichtig...

16 april 2010 om 20:20

Idd...halve scheidsrechtersbond is Twente.... Hij heeft ons ook heel wat punten gekost zoals bijv tegen Feyenoord met een duidelijke penaltie en toen werd hij niet 'geschorst'.....

16 april 2010 om 21:28

Maar dan hadden ze Nijhuis moeten aanstellen. Dat had ook weer een klein beetje opgevallen

Ik vind Pieter Vink echt niet meer dan een zeer overschatte scheidsrechter. Zij beslissingen zijn af en toe echt abominabel, om te huilen gewoon.

Luinge is in mijn ogen nog steeds de beste scheidsrechter op de Nederlandse velden. Ik hoop dat hij nog sowieso een jaar door gaat!

16 april 2010 om 12:32

Mee eens, en Vink blijft dan ook arrogant achter zijn standpunt! Luinge vind ik ook goed inderdaad en Blom mag er soms ook wel wezen! Ik heb 2 x Van Meenen zien fluiten en die vond ik ook erg goed!

Worden nu ook de grensrechters en de vierde official bij die wedstrijd geschorst? Want die drie samen met Vink waren de enigen in dat stadion, die de handsbal 'niet zagen'.

16 april 2010 om 11:05

Hoofdscheids is toch eindverantwoordelijke? Maargoed, ik zou zeggen. Eindelijk. De ogen lijken open te gaan in Zeist.

16 april 2010 om 11:08

Vind ik ook! Vierde officials en grensrechters durven geen beslissingen te nemen. Ik kan me niet voorstellen dat de grensrechter dit ook niet heeft gezien.

En om andere voorbeelden te noemen, die elleboog (van ik meen Amoah), daar stond de vierde official boven op, maar ingrijpen ho maar! ''hij (de scheidsrechter) heeft het wel gezien'', was het enige wat er uitkwam... Als er iemand buiten zijn vakje komt, of een metertje het veld in rent (De Mos), DAN zijn ze er wel opeens...

Het is treurig gesteld met de arbitrage tegenwoordig...

Gerechtigheid, niet meer en niet minder.

Nu nog een excuus aan Fc Twente, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.

16 april 2010 om 11:06

Hoezo? hij floot niet alleen in het nadeel van twente, maar ook vaak zat in het nadeel van az.
Hij is gewoon zo blind als zijn naam doet vermoeden, daar kan die beste man ook niks aan doen.
Bovendien zijn excuses slechtst een ongefundeerd mengsel van wantrouwen in jezelf.

16 april 2010 om 11:09

volgens mij gaat dit topic over het Duel AZ - Twente.

Een excuses is gewoon op zijn plaats. Hij weigert voor de camera te reageren. Vervolgens is meneertje vink 'gevlogen'

Nu de Knvb hem straft voor zijn wanprestatie is een excuus gewoon op zijn plaats. Zie verder geen verband met je vage opmerking aan het eind. ( heeft wellicht te maken met het feit dat ik letterlijk en figuurlijk mijn boerenverstand gebruik )

16 april 2010 om 11:13

Hij heeft ook netjes gezegd dat hij Ajax een strafschop had moeten geven in de Kuip tegen Feyenoord. Had op zn minst ook iets over deze wedstrijd kunnen zeggen vind ik ook.

16 april 2010 om 11:15

Niet voor de camera reageren vind ik wel slim, dan je het alleen maar nog meer fout doen. Wel erg treurig dat dit onze beste scheids is die alle topwedstrijden krijgt.
Geen complottheorieen, gewoon een zeer zeer matige scheidsrechter

16 april 2010 om 11:23

Inderdaad Trainerdv.
Het is dan ook onbegrijpelijk dat dit "gevogelte" ons land vertegenwoordigd in Europese wedstrijden.
De beste man mag de jupiler league nog niet eens fluiten!
Het zou wel een aanwinst zijn voor de Topklasse!
Vink; trek je conclusies!

Zoals ik hierboven ook al aangeef zijn excuses niet echt van belang.

16 april 2010 om 12:22

Al had hij de hele wedstrijd in het nadeel van Twente gefloten had me geen één moer kunnen schelen.
Als hij de strafschoppen maar had waargenomen en toegekend.
Verder is Vink ook niet echt een visite kaartje voor Europese wedstrijden lijkt mij zo.

Wij zien al jaren dat hij blundert. En deze blunders waren cruciaal voor het kampioenschap van Twente. Als Twente hierdoor geen kampioen zou worden heb je de poppen aan het dansen. Dank Vink.

Mooi he, dat de treffer van Hamdaoui niet meer kan worden veranderd, want dat is een aanpassing op het reglement. De niet op papier gezette gele kaart van de Zeeuw, kan niet meer worden veranderd. want dan moeten we het reglement aanpassen.

De bekerfinale die volgens het reglement maar in 1 wedstrijd gespeeld wordt, kan zo maar worden veranderd. Ha ha, weg WK bid.

16 april 2010 om 11:08

Nou om te zeggen dat twente hierdoor geen kampioen wordt, gaat naar mijn mening wel iets te ver. Ik kan wedstrijden van ajax herinneren (psv en Feyenoord uit) waarbij er twee duidelijke strafschoppen niet worden gegeven.
aan het eind van de rit staat iedereen waar hij hoort te staan. Als na 34 wedstrijden blijkt dat twente bovenaan staat, zijn zij de terechte kampioen.
Blijft overigens wel een feit dat Vink een slechte wedstrijd floot, maar ja een speler is ook weleens niet goed. Als het structureel is, wordt hij uit de basis gehaald. Misschien ook een idee voor scheidsrechters die structureel niet goed genoeg zijn..

16 april 2010 om 11:14

Ik schrijf ook niet dat Twente hierdoor geen kampioen wordt, maar "als Twente hierdoor geen kampioen wordt". Dat is dus een mogelijkheid. En ja dat zou hierdoor kunnen gebeuren.

En wedstrijden over penaltys wel of niet krijgen hebben we het hele jaar nog gezien. Ik zag duikelaartje Suarez tegen Willem II nog de stervende zwaan na spelen en hij kreeg binnen 3 minuten weer een penalty. Zullen we dat geneuzel allemaal maar tegen elkaar wegstrepen ?

16 april 2010 om 11:25

het laatste is precies mijn punt. Aan het eind van de competitie heeft iedereen wel eens geluk gehad met beslissingen en zijn deze tegen elkaar weg te strepen. In mijn ogen was er wel sprake van een overtreding van Schenkel, dat Suarez valt wordt hem dan weer verweten. Lijkt mij eerder dat Schenkel niet zo slim bezig was. Maar dat is een andere discussie.

Heel goed, Vink floot echt een dramatische pot. Maar goed, wat koop je er uiteindelijk voor? Feit is dat het niveau van de scheidsrechters structureel gewoon heel laag is in Nederland tegenwoordig...

Terecht natuurlijk, maar er zijn meer wedstrijden geweest waar de scheidsrechter een club punten heeft gekost. Dit is dus klassejustitie.

16 april 2010 om 12:16

Je hebt totaal gelijk .ken er heel veel opnoemen.
FC Utrecht - Sparta glaszuiver doelpunt afgekeurd en een penalty onthouden bij 0 - 0 , PSV - Sparta tot 2x toe geen penalty , en zo ke ik wel doorgaan.
Over het algemeen kan je plussen en minnen maar in het geval Sparta staan we ver in de min en hebben we nog een heleboel kadootjes te goed .

16 april 2010 om 19:24

Is dan ook al wel eerder gebeurd dat scheidsrechters een tijd geen wedstrijden in de eredivisie toegewezen kregen. Luinge bijvoorbeeld, na zijn foute beslissingen bij Feyenoord - Twente (wat Twente ook al twee punten gekost heeft trouwens) en Wiedemeyer (ik dacht twee keer, waarvan één keer na Heracles - Groningen).

Lijkt me zeer terecht, Vink heeft een hele slechte wedstrijd gefloten, dan mag hij daar best een paar weken voor geschorst worden. Aan de andere kant komen er dan nog wel een paar andere scheidsrechters in aanmerking voor een schorsing, dan houden we straks niemand over.

Terecht, maar Twente heeft hier niks aan, die zijn die drie punten kwijt en krijgen ze ook niet terug, dus als het kalf verdronken is dempt men de put.

Alleen hier mee blijkt ook wel dat Vink niet de opdracht had om te zorgen dat Ajax op 1 punt moest komen.

16 april 2010 om 11:12

Dat blijkt hier helemaal niet mee. Hoe kom je daarbij? Dit komt de Knvb geweldig uit natuurlijk.
Ajax wordt (weer) bevoordeeld en de Knvb kan onpartijdigheid veinzen. Ideaal voor Amsterdam en Zeist natuurlijk....

16 april 2010 om 11:14

Kessler is Twente supporter. Die wil idd dolgraag dat Ajax kampioen wordt.........

16 april 2010 om 11:44

Nou 3 punten kwijt? Als je domweg lult wel, 2 penalty's zou dus op 1-2 uitkomen.

Mag toch hopen dat je dan een hele ander wedstrijd krijgt, maar Vink floot idd heel matig. Beide teams werden benadeeld, overtredingen noems ze maar op.
Dus dat hij gestraft word terecht, maar zo zijn wij ook al meerdere malen genaaid en daardoor een wedstrijd verloren. Elke club heeft er mee te maken.

Boeie wie hem scoorde 1-0 achter is 1-0 achter maakt niet uit hoe.
Het frappante van allemaal is het niet durven geven van gele kaarten aan spelers.

maar wat ik niet snap is dat de knvb niet in kan grijpen bij scheidsrechterlijke dwalingen. Dat ze de goal niet van el hamdaoui af kunnen pakken. Is toch belachelijk! zo ook bij de zeeuw (al vond ik dat persoonlijk neit zo erg) maar toch. Hij heeft een zuivere gele kaart gekregen, en dat de scheids dat vergeet is dom. Maar de knvb zou dat toch moeten kunnen aanpassen?

leuk dat de knvb hem nu schorst maar wat schiet twente hiermee op? deze blunders kunnen hun wel het kampioenschap kosten.

16 april 2010 om 11:11

Waarom Twente??? Hij heeft Ajax ook een paar strafschoppen onthouden dus misschien kost dit Ajax wel het kampioenschap. Hoe je het ook went of keert na 34 wedstrijden staat de terechte kampioen boven. Elke ploeg heeft wel te maken gehad met foute beslissingen van scheidsrechters. Dus om nu te zeggen dat dit misschien Twente het kampioenschap kost vind ik iets te kort door de bocht.

Maar wat heeft het voor zin? Gaan ze er vanuit dat Vink dit expres of bewust deed? Dan zouden ze hem moeten ontslaan lijkt me.. En als ze daar niet vanuit gaan, wat heeft het dan nog voor zin om hem te schorsen?

16 april 2010 om 11:23

Als je niet goed funcioneert hoort dat gewoon te gebeuren. Bewust of onbewust. Als iemand ongeschikt is, gooi je hem er uit. Mogen ze bij Vink wat mij betreft zo doen, want dit is niet de eerste keer dat blijkt dat deze man gewoon ongeschikt is.

16 april 2010 om 11:46

Inderdaad, ik zou meteen het vakje ongeschikt invullen bij Vink.
Het ergste van deze man zijn z'n nare trekjes, net of hij de nieuwe Cullina is. Krijg al de rillingen als ik aan hem denk

Terecht dat hij niks meer fluit dit seizoen. Even weer alles op een rijtje proberen te krijgen en dan volgend seizoen sterker terug komen. Hopen dat hij dan beter fluit.

Off:
Waarom kan het doelpunt van El Hamdaoui niet meer worden afgepakt? Vind het maar vreemd want paar jaar geleden kon dat bij Huntelaar wel twee keer gedaan worden...

16 april 2010 om 11:07

Inderdaad ja, helemaal niet aan gedacht, maar dat is wel heel vreemd..

Vink is in mijn ogen één van de mindere scheidsrechters in NL. Hij loopt als een dictator over het veld. Hij fluit niet op het gevoel van de wedstrijd maar hij fluit altijd zijn eigen wedstrijd.
deze scheids krijgt het zelfs klaar om in een wedstrijd die zeer sportief verloopt 10 kaarten te geven gewoon puur en alleen om het feit dat hij de wedstrijd totaal niet aanvoelt.

ON: Goed dat hij Eindelijk eens aangepakt wordt want hij heeft al zoveel foute beslissingen gemaakt. Feyenoord-ajax als voorbeeld want daar had hij een paar zeer discutabele beslissingen.
Hopelijk krijgt hij op de laatste speeldag ook geen wedstrijd toegewezen!

daar ben je dan mooi klaar mee!!!!!!!
als FC Twente daar heb je werkelijk niks aan
daar heb je je punten ook niet mee terug
wat zijn de scheidsrechters toch goed in nederland (dus niet )
ik hoop dat twente kampion wordt!!!!!!!!!

16 april 2010 om 11:09

1-1 of 1-0 is geen verschil voor FC Twente.

Bij beide uitslagen moet Twente (ervanuit gaande dat Ajax de resterende duels wint) beide wedstrijden winnen.

16 april 2010 om 11:12

bij twente 2 penals ontnomen zou een 1-2 overwinning kunnen zijn.

16 april 2010 om 11:14

Dan heb jij een andere wedstrijd dan ik gezien, want ik heb maar 1 zo goed als zuivere penalty gezien.

16 april 2010 om 11:25

Ruiz werd door Schaars onderuit geschopt net binnen de 16.
Zuiver hands binnen de 16.

2 Penalty's.

16 april 2010 om 11:26

die eerste overtreding op ruiz was op de lijn, en net als met de bal op de lijn is binnen

16 april 2010 om 11:35

als het 1 - 1 was geworden uit die pingel had je een hele andere wedstrijd gehad. maar aan 1 - 1 hadden ze inderdaad nog niet veel gehad. dan was je nog steeds afhankelijk van de uitslag van ajax.

16 april 2010 om 15:01

Yep, en als m'n zuster een pikkie had gehad was ze mn zuster niet.....
Als als als allemaal leuk maar is weinig zinvol.

Twente verdiende het ook zeker de eerste helft niet want ze speelden gewoon slecht. Bovendien werd het ook wel tijd dat twente eens een keer nadeel ondervond van de beslissingen van Vink. Ajax is al twee wedstrijden de sigaar geweest bij hem dit seizoen (psv en Feijenoord uit).
Dus ter compensatie.

Volkomen terecht! Het gaat hier zeker niet alleen om de niet toegekende strafschop(pen), er waren ook voldoende momenten voor rode kaarten aan Twente. Die hadden ook gegeven dienen te worden. Al met al floot deze scheidsrechter belabbert.

Eerst komt er een topic dat de Knvb onderzoek doet naar Ronnie Stam en vervolgens komt dit bericht.
Het moet toch moet gekker worden daar in Seist

Een beetje vreemd.

Vooral dat doelpunt van El Hamdioui of Wisgerhof was absoluut niet goed waar te nemen. Ik heb 4x de herhaling gezien en ik wist het nog niet.

Die handsbal had hij inderdaad waar moeten nemen en daarvoor dient hij 'gestraft' te worden. De andere penalty mogelijkheid heb ik gemist.

16 april 2010 om 11:13

die andere penalty was voor het onderuit halen van ruiz net binnen de 16.

16 april 2010 om 11:14

Dan wordt het tijd voor de opticien Hennie. In de herhaling zag ik direct dat Wisgerhof hem binnentikte, maar dat terzijde. Wie dat doelpunt maakte vind ik overigens ook totaal niet boeiend. Het was een terechte goal en dus telt hij.

De andere penalty heb je gemist zeg je. Heb je niet gezien dat Ruiz letterlijk onderuit werd geschoffeld net binnen het zestien meter gebied? De bal werd er buiten gelegd. Penalty nr 2 door de neus geboord.

Gelukkig, dit is echt een erge scheids. Blundert te vaak.

Maar over het algemeen zijn scheidsrechters net verdedigers: al ze een hele wedstrijd hun werk goed doen, hoor je niemand over ze. Zodra er één blunder wordt gemaakt, dan staat iedereen in de rij om hem te bekritiseren.

Als je even logisch nadenkt dan heeft deze blunder van Vink eigenlijk niet al teveel consequenties.
Ten eerste moet die penalty er nog ingeschoten worden. Dan had FC Twente dus 1 punt meer gehad.

Stel dat Ajax zijn laatste 2 wedstrijden wint, wat zeer reeel is (dat zeg ik als psver).
Dan nog moet FC Twente zijn laatste 2 wedstrijden winnen om kampioen te worden.

16 april 2010 om 11:16

Maar als die penalty wel zou worden gegeven dan zou Poulsen er ook worden afgestuurd en speel je een half uur tegen 10 man. Dat maakt natuurlijk wel verschil, al is dit geen garantie voor drie punten.
Overigens hoor je mij hier verder niet over, elke club overkomt dit wel eens en een dwaling van een scheidsrechter zal niet het verschil maken tussen wel of geen kampioenschap.

16 april 2010 om 11:17

Als je even logisch nadenkt had de penal twente misschien wel over een drempel geholpen...

Het gaat er toch om dat deze te opzichtig was en dat de scheidsrechter flink heeft gefaald.
Dit moeten ze veel vaker doen met die dwalingen overal...

Voor Twente maakt het niets meer uit, dus daar gaat het niet om...

16 april 2010 om 11:23

@mr_m: als bestaat niet in het voetbal. Of zoals we zeggen in Twente "as, as, as. As is verbrande turf". Iedere foutieve beslissing van een scheidsrechter heeft in meer of mindere mate invloed op het verloop van een wedstrijd. Gezien het wedstrijdbeeld is het niet geheel ondenkbaar dat de wedstrijd in het laatste half uur compleet anders was verlopen; een gemiste penalty had ook desastreuze gevolgen voor Twente kunnen hebben waardoor ze nog veel ruimer verloren zouden hebben. Daarom heeft doorrekenen van mogelijke consequenties van alleen een penalty in de stand absoluut geen betekenis.

Dit is een cruciaal moment in de competietie,
Om het kampioenschap en ook om de 5 plaats.
Het hele seizoen is al een nachtmerrie wat de arbritage betreft ,
Het is Ajax wat iedere x weer de vruchten er van plukt ze profiteren steeds weer van scheidsrechterlijke dwalingen ,je gaat bijna denken dat het niet alleen onkunde is of vergissingen zijn.

16 april 2010 om 11:10

Hoezo om het kampioenschap?

Kun jij mij het verschil uitleggen tussen de 1-0 of 1-1?

Volgens mij blijft de opdracht voor FC Twente hetzelfde. Ze moeten beide wedstrijden winnen, ook als ze gelijk hadden gespeeld (dan ga ik ervan uit dat Ajax de resterende duels wint).

16 april 2010 om 11:19

@hen-nie Bovendien ga je ervan uit dat Twente tegen 10 man (want dan zou Poulsen er ook afgestuurd worden) van Az niet meer zou scoren het laatste half uur.
Dit is een groot verschil... maar geen garantie voor drie punten, das waar.
Een gelijkspel had inderdaad geen verschil gemaakt.

Jezus!!!! Eerst is Stam de sjaak en nu gaan ze Vink aanpakken...

K N V B stap alsjeblieft op, jullie maken ons spelletje helemaal belachelijk en kapot!!!!! Kesler aan de galg!!!

Sja wat moet je ermee? Vink zal het niet bewust hebben gedaan en ipv arbiters hiervoor te straffen, zouden ze meoten gaan werken met tv beelden. Maar daar is, buiten de geriatrische afdeling van de Fifa spelregelcommissie, iedereen het ook wel over eens.

Het doet er voor Twente helemaal niets meer toe. Mcclaren zal er op gehamerd hebben dat dit voltooid verleden tijd is en hij zal zijn team hebben gewezen op het feit dat ze moeten genieten van de 'poleposition' en Feyenoord van meet af aan nooit het gevoel moeten geven dat er in de Veste ook maar iets te halen valt.

Fouten kunnen gemaakt worden al was deze fout wel heel cruciaal en heel duidelijk maar we hebben ook wel is mazzel hebben gehad met een scheidsrechter dus moet hier niet te lang over worden door gezeurd. Bovendien heeft elke club dit dus aan het eind van de rit zul je niet kampioen worden (of geen kampioen worden) door een dwaling van de scheidsrechter.
Ik zeg nogmaals, waarom niet de tvbeelden zoals dat ook bij het tennissen gebeurd. Een club kan 1x (vaker hoeft echt niet) de scheids vragen om beelden terug te kijken als het echt heel zeker van is dat de scheids een fout maakt. Dit kost even tijd maar het scheelt enorm veel protesteren, wat ook weer tijd kost.

16 april 2010 om 11:21

Toch nog een Twente supporter die het snapt. Elke club heeft hier last van.

Vreemde zaak, Vink mag even niet fluiten maar toch onderzoek starten naar Ronnie Stam. Zou lullig voor Ronnie zijn als hij hierdoor evt. de kampioenswedstrijd van FC Twente mist in zijn Breda.

16 april 2010 om 11:14

Waarom mist hij de kampioenswedstrijd in Breda?als hij geschorst word dan is hij toch geschorst tegen Feyenoord.

16 april 2010 om 11:24

Dat zou kunnen, maar ik weet niet hoe snel de Knvb is met het afhandelen hiervan en wat de schorsing zal zijn. Het is en blijft de altijd onvoorspelbare Knvb hè?

Twee pingels? Die eerste op Ruiz was er toch echt buiten hoor. En laten we wel zijn, wie kon het wel zien dat Wisgerhof dat doelpunt had gemaakt zonder de 1000 herhalingen grondig te bekijken? Ik tel dus 1 cruciale fout en natuurlijk een ton aan merkwaardige en vooral inconsequente beslissingen zoals vrije trappen wel en niet toekennen alsmede ook kaarten wel en niet toekennen. Al met al is het dus wel terecht, de beste man floot niet bepaald best.

16 april 2010 om 11:23

ALs die van Ruiz er buiten was zoals jij zegt, dan was de penalty die Suarez kreeg (shirtje trekken) tegen VVV thuis ook erbuiten. Die werd buiten de 16 ingezet.
Overigens was die van Ruiz gewoon binnend de lijnen, dat zag kennelijk iedereen, zelfs de Knvb zegt het. Nou en als die dat al durven te beweren........

vind het wel beetje vreemd dat het zo laat nog word beslist om maatregelen te nemen en hem dan zwaar te bekritiseren maar ja dat krijg je makkelijker als het knvb bestuur bestaat uit tukkers met name henk kesler....

twente is wel constant dit hele jaar en iedereen is wel eens benadeelt door welke scheidsrechter dan ook dus niemand moet er zo veel heisa van maken en gewoon door gaan met de komende wedstrijd

als kesler hier niet achter zit weet ik het ook niet, heb dit nog nooit gehoord in de media zo en er zijn geloof wel meer fouten gemaakt dit seizoen, kesler heeft gezegt dat ie de kampioensschaal dolgraag aan twente zou willen uitreiken in dit laatste jaar, dus volgens mij is dit de reactie van een gefrustreerde kesler

16 april 2010 om 11:19

Inderdaad die gedachte had ik ook.
Het hele seizoen worden bij elke club al grote fouten gemaakt door de abitrage. Daar hoorden we hem niet over
Maar nu gebeurt het bij Kesler zn clubje en raakt hij in paniek en is vink de gebeten hond!

16 april 2010 om 11:20

Ja, denk het ook wel...

Twente heeft er ook zoveel voordeel bij!! Net zoals het onderzoek naar terechte uitspraken (want dat bevestigen ze hiermee) bij ronnie stam....

Lekker gefundeert gereageerd...

Ik vind het allemaal zwaar overtrokken. Wanneer een speler een penalty mist of een opgelegde kans of een keeper een blunder maakt, wordt ie dan ook geschorst. Nee, want die verdienen tonnen en mogen dat. Maar wanneer een grensrechter de verkeerde kant op vlagt dan wordt ie meteen aangevlogen door jan en alleman.

Dat je die eerste niet ziet oke maar die 2e was overduidelijk. Jammer voor Pieter Vink toch niet de slechste scheidsrechter

Mensen roepen nu dat dit Twente het kampioenschap kan kosten. Maar vergeet vooral even het feit dat hij Ajax meerdere malen geen strafschop heeft gegeven dit seizoen waar hij dat wel had moeten doen!!!!
Heeft ie ons dan ook het kampioenschap gekost? Bullshit. Twente had gewoon zelf meerdere malen moeten scoren en moet niet afhankelijk zijn van een wel of niet gegeven penalty!!!! Net zoals Ajax.

16 april 2010 om 11:24

Vergeet dan ook vooral niet dat Ajax ook zo ontzettend veel penaltys heeft gekregen met duikelaartje Suarez. Tegen VVV en Willem II laatst nog. Dus streep dat lekker tegen elkaar weg, Dit is zo''n onzin.

16 april 2010 om 11:51

Vergeet jij dan vooral niet al die swalbes van de heer Suarez die jullie in het verleden onterecht meekregen, wat mij betreft jullie eigen schuld want geen 1 scheidsrechter trapt er zomaar in.

Vink laat het vaker afweten bij grote/belangrijke wedstrijden. Laat hem maar wedstrijden fluiten waar hij het WEL kan (op amateur niveau). Geef hem maar helemaal geen europese wedstrijden meer hij zet NL alleen maar voor lul.

En terecht,die beslissing om geen strafschop aan FC Twente te geven kan ze wel het kampioenschap kosten,om nog maar te zwijgen van de vele miljoenen die ze dan mislopen in de CL.

16 april 2010 om 11:25

stel Vink fluit wel voor die handsbal, en penalty gaat erin.
gelijk spelen of verliezen maakt echt niet veel uit voor ajax hoor..

ze winnen het toch wel op doelsaldo...
gewoon tegen feyenoord winnen en nac dan is er niets aan de hand

16 april 2010 om 12:06

@pipolang,maar als Ajax een keer gelijk speelt ,dan maakt het dus WEL uit.

De Knvb doet wel erg weinig moeite om hun affectie voor FC Twente verborgen te houden...

Ze vergeten er ook even bij te zetten dat Twente zeker 2 rode kaarten had moeten hebben hè.
Die Vink floot de hele wedstrijd voor Twente op die 2 cruciale momenten na dan.

16 april 2010 om 11:25

Dus eigenlijk geef je dus ook aan dat Vink abominabel stond te fluiten? Douglas heeft zeker geluk gehad dat hij geen rood heeft gekregen, maar ook daar had een scheidsrechter in vorm waarschijnlijk anders opgetreden.

16 april 2010 om 12:26

Helemaal mee eens. twente wordt natuurlijk door de niet gegeven strafschop benadeeld maar waar het eigenlijk om zou moeten draaien is het feit dat Vink de hele wedstrijd zeer slecht aan het fluiten was. Ik heb nog nooit een scheidsrechter zo inconsequent zien fluiten.
Maar dat is niet nieuw bij Vink. Vorig jaar bij Ajax-az gaf hij Ajax een volslagen belachelijke strafschop maar vervolgens gaf hij er 2 a 3 zuivere strafschoppen weer niet.....

handtekening geplaatst, formulier kan niet worden veranderd?????
noem mij eens 1 regel welke de Knvb te pas en te onpas Niet veranderd !!!!

1 Bekerfinale !!!!!!!!

@tommyfct, niet zo zeiken gozer. Hoevaak is twente dit seizoen letterlijk geholpen door de scheids en indirect de Knvb? (of dit seizoen de Kntb). In de wedstrijden tegen Nec, Psv, Roda, Ajax, weer Ajax, Utrecht(2x) had twente een penalty tegen moeten krijgen maar die is toen ook niet gegeven, Herr Kessler wil gewoon dat dat twente gedoe kampioen word dus gaat ie er maar alles aan doen om dat te bewerkstelligen, ik ben psver maar ik hoop nu toch zo erg dat Ajax er met de schaal vandoor gaat want met dat beestachtige doelsaldo verdien je het om kampioen te worden

Ik kan mij niet voorstellen dat Vink en zijn assistenten geen van allen de handsbal gezien heeft. Iedereen zag het zo'n beetje en zelf Jaap Stam en JJ v. Gangelen die aan de andere kant van het stadion in een skybox zaten hadden het nog gezien.

Terecht dat hij geschorst is want dit was een cruciaal moment in de wedstrijd geweest. Twente was waarschijnlijk op 1-1 gekomen en Poulsen had er met zijn 2e kaart v/d wedstrijd afgemoeten.

16 april 2010 om 11:38

@frankko,
had alleen Poulsen een tweede gele kaart moeten hebben? Heb je Douglas niet gezien? Klaag nou niet. Ja het was hands. Maar er werd wel degelijk pro twente gefloten

wie was de scheidsrechter die vergat om de zeeuw zijn gele kaart te noteren op het wedstrijd formulier.is die ook geschorst een hele dure fout.je hoeft niemand de straffen want dit moet denk ik van de knvb ajax moet kampioen worden.

16 april 2010 om 11:31

dit is juist het bewijs dat de knvb meer voor twente is dan iemand anders. Vink maakt fouten ten nadele van ajax 2 wedstrijden dit seizoen PSV 1 wedstrijd dit seizoen niks aan het handje

hij maakt een fout ten nadele van twente en nu moet ie straf krijgen. maar de knvb is voor ajax. doe toch niet zo raar.

alles wat de knvb doet is ten nadele van de 3 grote clubs en in het voordeel van twente. is ookk niet waar maar daar is meer bewijs van dan iets anders.

als je de lijn doortrekt moet vink gewoon twente feyenoord fluiten want na zijn fouten in eindhoven mocht ie gewoon feyenoord ajax fluiten waar ie weer 2 x zichtbaar in de fout gaat.

de knvb helpt niemand maar het heeft er de schijn van dat niemand aan twente mag komen bah

aanpassing: spelfouten sorry maakte me te druk

16 april 2010 om 11:35

@gommie9
haha belachelijke reactie van je. als je nu nog zegt dat de knvb pro ajax is dan heb je echt een hele grote plaat voor je kop. nadat ajax benadeeld wordt verteld de knvb dat ajax niet mag klagen en dat het kinderachtig is. maar als twente benadeeld is dan gaan we pas acties ondernemen. vreemd dat je dit niet wilt zien.

Jongesn van Twente,
ik ben zelf ook fan.
Maar laten we eens reeel zijn, hebben ze de laatste wedstrijden zo goed gevoetbald ?
Op een bepaald moment krijg je de deksel op de neus, en dat was gewoon dinsdag.
Ik ga niet goedpraten dat Vink fouten heeft gemaakt, absoluut niet, maar laten we reeel zijn.
Uiteraard hoop ik dat wij straks met de schaal staan, zo niet, hebben we alsnog een zeer goed seizoen gehad.

On begrijpelijk dit! De beste man fluit al een paar jaar dramatisch als Jol er wat over zegt reageert Kesler dat Jol kinderachtig is. Hij benadeelt Ajax niet in 1 maar zeker 2 wedstrijdden dit seizoen niks aan het handje hij mag grote wedstrijden blijven fluiten nu fluit hij slecht in het Nadeel van Twente en hij krijgt straf. Nu kan echt helemaal niemand meer roepen dat de knvb Ajax is dit is wederom bewijs dat de sympathie van de knvb in het oostenb van het land ligt. wagelijk is het!

en R luinge moet maar kappen met fluitten omdat hij te goed is voor het nederlands voetbal zal blijkbaar wel te weinning fouten maken

Hoe zielig weer. Ja, Twente had een pingel moeten krijgen. Maar mogen ze niet blij zijn dat meneer Vink zijn kaarten op zak hield? Dat meneer Kessler graag de schaal aan Twente wil overhandigen is inmiddels geen geheim meer. Maar als je deze scheids dan schorst (wat terecht is), doe het dan ook eerder in het seizoen als hij Ajax benadeeld en Feijenoord benadeeld. Maar ja daar hoor je de Knvb totaal niet over want daar had Kesslers Twente niets mee te maken.
Door het nu pas te doen ziet men maar weer eens dat de Knvb toch veel affectie heeft met Twente en niet met de rest.

Ik wil ook mijn licht wel is even laten schijnen over Pieter Vink,

De schorsing is in mijn ogen ook zeker terecht al vind ik in het geval van de handsbal van dinsdag toch de grensrechter van dienst meer schuldig dan Vink zelf.

Vink stond namelijk in 1 lijn met poulsen en daartussen nog Nkufo...
De grensrechter had echter vrij zicht en moet de vlag de lucht in doen...

Aan de andere kant heb je ook nog een aantal momenten dat Twente rood had moeten krijgen...
dat krijgen ze ook niet maar daar hoor je niemand over?
Vink heeft de hele wedstrijd pro twente gefloten.

Plus dat twente eigelijk geen echte kans gehad heeft.

Dit neemt niet weg dat ik Vink een overschatte scheidrechter vind.

Een aantal scheidsrechters wil Twente kampioen hebben en fluiten daarnaar...ik noem een Nijhuis. Daarbij komt dat het hele knvb bestuur Twente kampioen wil hebben...

En blijkbaar word nu een scheidsrechter die 1x twente benadeeld geslachtofferd...

17 april 2010 om 08:29

Belachelijke conclusie, nijhuis heeft twente nog nooit gefloten, heeft twente niet in het zadel geholpen.

Als je mijn vorige reactie leest hier iets naar boven, dan zie je dat ik het eens ben dat de knvb een sanctie oplegt, maar dat had men ook mogen doen als het tussen ajax en az was geweest.

Zeker ben je ajax fan

doe het dan ook goed en schors die grensrechter aan die kant ook.

en schors kevin blom nog even voor het ontkennen dat een elleboog van suarez in de klassieker geen elleboog is na het zien van 49 herhalingen. Minstens net zo schandalig.

maar zo kunnen we de rest van het weekend doorgaan als het gaat om scheidsrechterlijke blunders.

de voortekenen voor fc twente zijn nu steeds gunstiger.
vlaar geblesseerd, Feyenoord is ineens met 2 finalewedstrijden bezig ipv 1, knvb erkent dat ze fct genaaid hebben dus de arbiter komend weekend is hoe dan ook beïnvloed, de meesten gunnen het twete wel en vooral ook omdat enkele idioten van een concurrent met stenen naar hun bus gegooid hebben...

en trouwens...nog een kleine notitie...

Als twente de kampioen moet zijn hebben ze alles nog steeds in eigen hand...
ze staan nog steeds 1 punt voor en hebben thuis feyenoord en uit NAC nog...
als je een echte kampioen bent win je die wedstrijden...
dan sta je er op het moment dat het moet...

en dat laat twente al weken na...
ze winnen maar kijk ook even naar de tegenstanders...

krijgen ze een tegenstander van formaat...
die ze zondag weer zullen krijgen en tegen NAC weer...
dan laten ze het afweten en heeft een ander het gedaan

Niet alleen Twente was benadeeld door Vink.

- 2 penalties voor Twente
- Meer gele kaarten voor Twente, waarvan een 2e voor Douglas.
- Bij overtredingen kreeg Twente vaak voordeelregels toegepast en bij AZ werd er direct afgefloten.
- 5 minuten blessuretijd (wie kon daar zijn voordeel bij hebben).

Kortom, Vink heeft voor beide teams dramatisch gefloten.

ik zie een hoop overspannen reakties,maar als ik naar de ranglijst kijk zie ik twente toch nog steeds 1 punt voorstaan,met andere woorden ze hebben het totaal in eigen hand.al hoop ik natuurlijk wel dat ze de laatste wedstrijd van mijn clubje verliezen,al is die kans klein
en volgens mij is het altijd zo geweest dat je op het eind voordeel en nadeel heb gehad,maar voor twente is het zuur dat het nu gebeurd,maar op het eind is degene met de meeste punten gewoon kampioen dus ajax en twente,succes

Schandalig om alleen Vink te straffen hiervoor.. Dan kan je beter de hele scheidrechtercorps straffen, want ik vind het niveau van de arbiters echt dramatisch dit seizoen en het vorige seizoen was het ook al niet al te best en dat is nog zacht uitgedrukt. Maar dat neemt niet weg dat hij schandalig slecht floot in de wedstrijd AZ- FC Twente..

haha ik ga zo op de gezichtuitdrukking letten van kesler als hij de schaal uitreikt bij beide kanshebbers, zwaar gedeprimeerd bij ajax, vol vreugde bij twente denk ik, haha die juicht bij twente nog ff paar minuten mee denk ik

Waar blijven toch de goede scheidsrechters? Die een wedstrijd aan kunnen voelen en duidelijk zijn in hun beslissingen.... Laat de Knvb a.u.b. meer doen aan het opleiden van goede arbiters! Ik weet natuurlijk niet precies hoe het nu precies werkt, maar dat er geen goede scheidsrechters zijn zegt mij voldoende!

Alles leuk en aardig hoor, maar gaat de grensrechter vrijuit? , aangezien ik vind dat hij als beste de handsbal van Poulsen kon beoordelen
ik vind het sowieso laf om nu naar buiten toe te treden dat Vink gestraft is , maar na de blunder om Ajax geen penalty te geven in de Kuip wordt er niets gedaan. Betreft het ineens de nummer 1 in de competitie moeten er excuses worden gemaakt. Zeer zwak optreden nog zwakker dan de fouten van Vink. Ik snap overigens niet waarom Poulsen dan rood zou moeten krijgen? Het is geen bal uit het doelslaan, de meeste spelers krijgen gewoon een gele kaart voor gehouden voor een handsbal in de 16. Kijk maar naar Vertonghen tegen PSV

Dus het argument dat Twente dan zeker had gewonnen omdat AZ met tien man zou spelen kan de prullenbak in, het is sowieso als als praten wanneer Poulsen eraf gestuurd zou zijn. Aangezien het tegen 10 man niet vanzelfsprekend makkelijker wordt. zie Anderlecht - Ajax.

Vink heeft een hele slechte wedstrijd gevloten. Totaal niet consequent. En maakte blunders die je op dit niveau niet kan maken.

Dit gebeurde overigens al in de eerste helft. Waarom kan een scheidsrechter niet gewisseld worden in de rust? Want wat Vink deed mag niet eens in de Nederlandse hoofdklasse gebeuren.

De beste man is ook maar een mens, hij heeft Az-twente dramatisch gefloten maar dat kan weleens gebeuren. De enige reden dat de Knvb hier zo'n probleem van maakt komt door het feit dat ze graag willen dat Twente kampioen wordt. Het is meer dan opvallend dat Twente dit seizoen al zo vaak geluk heeft met arbitrale beslissingen. Ajax is dit seizoen vaak benadeeld in cruciale wedstrijden, kijk maar naar Psv-uit, Feyenoord-uit. Daarom heeft Ajax het zelf laten liggen in wedstrijden als Spartia, Roda en Utrecht. Anders hadden we al lang en breed bovenaan gestaan zelfs met tegenwerking van de Knvb.

Idd ajaciedchris, de Kntb is dit jaar overduidelijk pro-twente terwijl een dergelijke instantie compleet neutraal en objectief moet zijn. Dat Herr Kessler al een paar weken terug al zei dat hij hoopt en wil dat hij de schaal in enschede kan houden zegt mij al voldoende. Hopelijk staat er volgend jaar een Spartaan of een bossenaar() aan het roer in Zeist want zulke clubs kunnen nooit kampioen van NL worden

16 april 2010 om 12:26

Echt waar te sneu voor woorden,dit slaat nergens op wat jij zegt.dit is gewoon pure afgunst van jou richting twente.je ben gewoon gefrustreerd dat psv geen kampioen meer kan worden.een top 3 bestaat niet meer.zet die roze bril eens af,de begroting van zoals jullie zeggen provincieclubjes gaat gewoon goed en die melden zich nu ook in de top.ik weet dat jullie daar nog niet aan willen maar het is wel een feit wen er maar vast aan

Vreemd en Luinge dan ? Die zag bij Sparta - Heracles ook geen handsbal , en onthield Sparta ook een penalty , voor Sparta erg cruciaal want bij winst hadden ze dan nog boven ADO gestaan . En nu dreigt er na competitie .

Volgens mij ben je niet helemaal helder@ajaxciedchris,als de Knvb twente kamioen had willen hebben dan had vink niet eens gefloten.en hoe kom jij erbij dat wij vaker geluk zouden hebben met arbitrale beslissingen?kijk ik begrijp best dat je het ons niet gund maar om nu zulke onzin hier te verkondigen slaat nergens op.wij zijn tegen Feyenoord ook benadeeld door luinge in de verlenging met een strafschop die onterecht was waardoor het als nog 1-1 werd dus hou aub je comentaar voor je.en als ,als heb je niks aan. Het zelfde geld voor ons als wij minder hadden gelijk gespeeld waren we nu al kampioen.

De Knvb grijpt bijna nooit in, wel erg opvallend dat het nu wel gebeurd. Dat mag gezegd worden, of je nu wel of niet voor Ajax bent. De Knvb bewijst hier alleen maar aan dat het gebruik van Tv-beelden snel ingevoerd moet worden. Dan waren veel fouten tijdens een wedstrijd herzien, dan had Ajax ook z'n penalty's gehad net zoals Twente. Dan moet je wel eerst even kijken hoeveel punten dat nu verschil had gemaakt. Achteraf even narekenen, welke club had dan nu bovenaan gestaan?
Nu moeten we accepteren dat scheidsrechters fouten maken, en dat die helaas cruciaal kunnen zijn, omdat er geen controle is. Zeuren over andere zaken en anti ajax of anti twente leuzen roepen hier heeft geen zin.

Trouwens een niet gegeven penalty is niet direct een gescoord doelpunt, wordt hij gemist zeurt iedereen over de speler zeker?

Dit zal het ego van meneer Vink niet veel goeds doen. Het blijft een aparte scheidsrechter. Op het EK zag ik in een interview met hem pas wat een arrogant mannetje het is en denk dat hij heel veel is. Hopelijk fluiten dit soort gasten straks op het WK geen enkele wedstrijd. Twente is zwaar benadeeld door hem. Elk puntje kan nu veel waard zijn. Helaas doet de knvb pas wat ermee als het hele volk gaat schreeuwen. Want Vink fluit al jaren vaak zeer discutabel.

Allemaal achteraf.. Daar hebben we nu niks meer aan..

Vink eruit en Luinge blijven zo simpel is dat

Werd een doelpunt van Huntelaar ook niet omgezet na een paar maanden? Verder iedereen maakt fouten, volgend seizoen gewoon weer eredivisie

@thf, ik heb niets tegen twente maar wat de Knvb nu flikt is gewoon heel toevallig. Ik kan me namelijk niet herrineren dat de desbetreffende scheids die geen penalty's gaf tegen Twente in de wedstrijden tegen Ajax, Psv, Utrecht, Nec, Roda, Heerenveen, Groningen etc ook geschorst werd? Ik heb absoluut geen hekel aan twente maar wel een bloedhekel aan die Kessler en naarmate dit seizoen vorderde is dat erger geworden en ik ben echt blij dat die man weg is na dit seizoen

We praten over twee penalty s he ?
Indien je als club 2 penalty s zou krigen heb je dus Twee maal kans op een goal.

Dat zou betekenen kunnen AZ - FC Twente 1 - 2

Bovendien zou je na de 1 - 1 na de rust een toaal andere wedstrijd hebben gekregen.

AZ heeft in de wedstrijd tegn FC Twente wel zoveel laten zien aan wilskracht dat er wel was om minimaal voor 1 punt te gaan zo niet twwe, alhoewel ook FC Twente in de tweede helft op de aanval ging spelen.

We zullen er nooit ac hter komen hoe deze wedstrijd zich anders had laten aan zien indien er in de eerste helft een penalty was gegeven.

Vink, ga gauw vliegen en laat je omscholen.

Het was wel te verwachten dat de Knvb hier zou ingrijpen. Men wil namelijk dat Twente kampioen word. Dat zou het perfecte afscheidskado zijn voor de heren Kesler en Uilenberg, die beiden een verleden hebben bij de ploeg uit Enschede. De Knvb maakt zich dus volstrekt belachelijk. Hier zou de Uefa in moeten grijpen, net als bij de bekerfinale trouwens.

Elke club heeft te maken met arbitrale dwalingen alleen wordt dit extra breed uitgemeten aan het einde van het seizoen omdat de foutieve beslissingen dan meer invloed lijken te hebben op de uitkomst van de competitie alhoewel dit natuurlijk niet het geval is. Een niet gegeven strafschop bij Feyenoord-ajax is van evenveel invloed als die bij Az-twente, ondanks dat dit laatste incident later in seizoen gebeurde. Neemt niet weg dat het zuur voor Twente is omdat ze nu onder immense druk komen te staan. Wel terecht dat Vink ”bestraft” is want naast die penalty-gevallen gaf hij ook een enorm aantal kaarten niet en leek het alsof hij maar wat deed. Hopelijk leert hij hiervan en gaat hij proberen volgens te regels te fluiten ipv de fluitstijl van scheidsrechters als Dick Jol of Roelof Luinge na te bootsen. Dit zijn mensen met persoonlijkheid die het respect van de spelers hebben verkregen door de jaren heen maar Vink haalt met zijn belachelijke beslissingen alleen maar het ongeloof van iedereen op de hals.

Oei oei Vink, ja dat krijg je ervan als je het favoriete clubje van Kessler benadeeld.

Het is in het voetbal net als bij het progamma 'wie is de mol'. Als je in dat spel per persoon op gaat schrijven hoeveel verdachte dingen er zijn gedaan door diegene dan kan iedereen de Mol zijn. In het voetbal is het hetzelfde. Als je per club gaat opschrijven hoe vaak ze zijn benadeeld dan kan elke club een legitiem rijtje opsommen met dwalingen.
Het blijft dus een welles nietes verhaal om hier te discussieren over wie nu wel of wie nu niet benadeeld is dit jaar.

Verder is het terecht dat Vink gestraft wordt, hij heeft veel fouten gemaakt in deze belangrijke wedstrijd.

De arbitrage is in Nederland gewoon droevig. DIt is niet alleen de schuld van de scheidsrechters zelf, want ze hebben ook te weinig hulpmiddelen om hun taak goed uit te voeren (camerabeelden, chip in de bal), maar wel een feit.

Als ik dan toch ploegen moet opnoemen die worden benadeeld in het jaar dan denk ik dat je het eerder bij de ploegen moet zoeken uit de onderste regionen. Deze ploegen hebben denk ik op jaarbasis meer dubieuze beslissingen tegen dan ploegen bovenin. Ik kan deze stelling niet onderbouwen met statistieken, maar heb toch sterk dit vermoeden. De ploegen bovenin schreeuwen elke keer moord en brand bij beslissingen terwijl kleine ploegen vaak weinig te zeggen hebben.

Ik vind eigenliijk niet dat je de scheids wie fouten maakt moet bestraffen, maar de benadeelde voordelen geven. Laat Twente Feyenoord in dit geval laten fluiten door Bas Nijhuis, misschien niet fair tegen over Feyenoord, Maar wel voor de Landstitel. Maar dit zal toch wel niet gebeuren.

Denk dat het misschien wel van belang kan zijn dat er buitenlandse scheidsrechters wedstrijden gaan fluiten wie ergens om gaan. Ik denk dat dit in iedergeval partijdigheid voorkomt.

16 april 2010 om 13:01

Wat een onzin, een scheidsrechter - dus ook Bas Nijhuis - behoort toch ten alle tijde objectief te fluiten?

Cruciale blunders?

Dit lijkt meer een gevalletje van.......... en dan mag je het zelf invullen!

Dan roepen mensen nog hier dat de Knvb wil dat Twente kampioen word, namelijk 3597 mensen hiero die supporter van Ajax zijn.

- de wedstrijd tegen Az is hier al een voorbeeld van.
- 2 onterechte pingels tegen Roda
- 7 minuten!!! extra tijd tegen Ado
- Rode kaart tegen Utrecht van Wuytens
- Vreemde acties van Sarpong in de wedstrijd in de beker tegen Nec
- Geen rode kaart voor een elleboog van Suarez bij Feyenoord
- Talloze onterechte pingels voor Ajax dit seizoen
- Druk zetten van Jol bij bepaalde scheidsrechters vooraf moeilijke wedstrijden.
- Gele kaart vergeten op te schrijven voor de Zeeuw
- Enz, enz.

En dan niet te vergeten dat Ajax hier weer heeft bepaalt dat de bekerwedstrijd word gewijzigd in hun voordeel door de talloze dreigementen.

Het Nederlandse voetbal gaat bergafwaards.

Greetz

Ik vind Vink echt een hele slechte scheidsrechter. Ze moeten zijn contract niet verlengen en Luinge in zijn plaats zetten. Echt een misselijke vent die Vink.

Neem aan dat Van Hulten dan ook op zijn kloten gaat krijgen. Twee niet gegeven penals en een bal achter de lijn van Dszudzak niet goedgekeurd. Kampioenschap of niet hoort niks uit te maken.

ach vink kan best redlijk fluiten alleen met deze wedstrijd was het dramatisch.
ik denk dat het tijd word voor een nieuw bestuur bij de knvb.

alleen het moeilijke is dat neutrale mensen bijna niet te vinden zijn iedereen heeft wel een voorkeur.
alleen soms lijkt het wel of je bij de knvb eerst word gedrogeerd en dat er dan iemand 10.000 keer ajax tegen je roep.dan word jke het vanzelf.

nee dit is gekkigheid het probleem is alleen als ze zeggen dat ze geen voorkeur hebben moeten ze ook de best doen om te zorgen dat ze de schijn niet tegen krijgen,want helaas creeeren ze dit zelf

Goed dat hij eindelijk een keer word gestraft, want Twente had natuurlijk 100% penalty moeten krijgen met die handsbal! Maar wij als ajacieden zijn ook al zovaak genaaid door hem, eigenijk elke club wel. Ik vind het dus ook niet eerlijk van iedereen die zegt dat Ajax altijd voordeel heeft bij Vink, want dit is dus absoluut niet waar. De beste man is Feyenoorder, dus die zal Ajax geen voordeel geven ;-)

Wat ik wel hoogst opmerkelijk vind, is dat hij nu gestraft word na een wedstrijd van Kesslers favoriete cluppie Fc Twente..

Het is raar om Vink nu te straffen. In mijn ogen kan dit alleen als de Knvb dit consequent doet bij alle arbiters gedurende een seizoen. Daarnaast vind ik het vreemd wanneer Vink het toekennen van het doelpunt aan El Hamdaoui ipv Wisgerhof wordt aangerekend. Volgens mij dacht het gros van de mensen in eerste instantie dat het geen eigen goal was en werd het pas na videobeelden duidelijk dat dit wel zo was. Scheidsrechters mogen hier geen gebruik van maken, hoe kun je iemand dan in godsnaam aanrekenen dat hij dat niet gezien heeft? En hoezo kan dit niet achteraf veranderd worden. Volgens mij gebeurde dit ook bij een goal van Kluivert op het EK in 2000 tegen Joegoslavië. Één van zijn goals werd uiteindelijk ook geschrapt en als eigen doelpunt toegeschreven.

Vink heeft daadwerkelijk bewezen dat hij geen topscheidsrechter is. Vink durft op beslissende momenten geen beslissing te nemen. De niet gegeven penal toendertijd in de champions Leauge tegen Liverpool is een mooi voorbeeld en nu tegen Twente.
Vink is ook niet slecht maar kan de druk niet aan wanneer het spannend wordt. Hij lijkt op de gemiddelde grensrechter die maar voor buitenspel vlagt want stel je eens voor als het een buitenspel doelpunt is. Vink heeft wel genoeg ego maar te weinig lef.
Nijhuis is de enige scheidsrechter op dit moment met top potentie. Ook een groot ego maar wel met lef .En een scheidsrechter die het spel niet constant onderbreekt.

Ja nu twente een keertje wordt benadeeld door de lafaard en ultieme thuisfluiter Vink wordt die gestraft door de Knvb. Maar alle voorgaande keren waar Ajax of psv punten door dwaze beslissingen van deze scheidsrechter verloren was er niks aan de hand. Ze moeten een standbeeld voor Kesler voor het grolsch veste neerzetten ipv voor Nkufo.

Vink bakte er in deze wedstrijd inderdaad helemaal niets van. Die eerste mogelijke penalty was er geen een. Schaars en Ruiz stonden ter hoogte van de 16 meter lijn maar hij raakte hem er net buiten. Waarbij Ruiz het been van Schaars opzocht om een vrije trap/penalty uit te lokken. De handsbal had hij uiteraard moeten zien en is Vink zwaar aan te rekenen, de eigen goal van Wisgerhof was ook nauwelijks waarneembaar, zelfs Wisgerhof zelf dacht dat El Hamdaoui hem maakte. Verder heeft Vink de hele wedstrijd lang geprobeerd Twente te helpen, bij elk duel doken de Twente spelers naar de grond en kregen alles mee. Daarnaast werden overtredingen tegen A Z spelers consequent genegeerd. Het duurde tot de 37e minuut voordat A Z eindelijk eens een vrije trap mee kreeg. Diverse keren vasthouden door Twente waar niet voor gefloten werd (o.a. tegen Lens). Vink zal wel erg gebaald hebben dat hij dan net die handsbal over het hoofd zag. Als Feyenoorder kon hij mooi ajax naaien en A Z op achterstand t.o.v. Feyenoord houden.

Ongelofelijk wat een stelletje amateurs bij de Knvb. Hoezo we zijn pro-twente? Had veel eerder moeten gebeuren! Ajax is 5 punten door de neus geboord door de heer Vink en PSV zal ook wel benadeeld zijn door Vink maar nu Twente een keer benadeeld wordt gaat Vink gestraft worden? Te lachwekkend voor woorden.

Terecht. Cruciale fouten in een beslissende fase. het leek helemaal nergens op.
Als Ajax een keer benadeelt wordt dan is Nederland te klein en met de Telegraaf voorop wordt er een kruistocht ondernomen en maanden lang wordt er nog over geschreven en geklaagd. Nu wordt een scheidsrechter een keer bestraft wanneer een concurrent (zwaar) wordt getroffen en vele Ajacieden begrijpen er niets van. Selectieve verontwaardiging is hier niet vreemd.

Komen ze nou mee!die vent had al veel eerder op het matje gemoeten!dat deed ook bij de halve finale beker feyenoord-nac,nac een penalty onthouden maar dan hoor je of zie niemand daarover.

Het is en blijft een blinde vink

Kesler bepaalt wie er aangesteld wordt, dus ook voor de wedstrijd van as zondag en reken maar dat er as zondag discutabele beslissingen in het voordeel zullen uitpakken van Twente. Ons Henkie moet en zal de schaal aan Twente uitreiken en gaan geen enkele andere club. Maw elk nadeel heb z'n voordeel. De niet gegeven pingel van afgelopen dinsdag wordt komende zondag ruimschoots gecompenseerd. Twente-feyenoord is dus eigenlijk al gespeeld !niets meer en niets minder. NAC en NEC zullen voor de beslissing gaan zorgen.

Ook wel aardig om te (niet) lezen dat dit nieuws niet op de site van het Ajax magazine "de Telegraaf" staat. Hier is het nieuws "blom fluit Ajax..." veel belangrijker.

dat werd wel eens een keer tijd, de scheidsrechterlijke dwalingen mogen best eens harder aangepakt worden.

Tuurlijk ik vindt dat je Vink daar zeker eens op mag aanspreken want het is tenslotte niet de eerste keer dat Vink zoiets overkomt.in de Wedsrijd Psv-ajax zat hij er ook al diverse keren naast en ook Feyenoord-ajax toen hij Suarez geen penalty gaf.maar goed dat is gebeurt en dat kan niet meer teruggedraaid worden.het is alleen te hopen dat zo'n voorval bij scheidsrechters minder voorkomen.

De Knvb erkent de fouten van Vink dus, maar daar komt Twente helaas niets verder mee, het duel met AZ waarin hij fouten gemaakt heeft kan nog wel eens van groot belang zijn voor Twente's titelkansen. Die zijn nu iets minder groot met de wedstrijd tegen Feyenoord voor de boeg. Dat er een onderzoek naar Stam ingezet word vind ik dan ook overbodig, dat Vink uit het programma word gezet geeft Stam dus wel gelijk, ik vind dus dat Stam dan ook niet vervolgd hoeft te worden of dat het onderzocht moet worden. laat ze in nuttigere dingen hun tijd en geld steken daar bij de Knvb.

Tsja, weet niet wat ik van dit verhaal moet vinden. Het lijkt net zo selectief als de meeste supporters zich weer tonen. Ik zie wat dat betreft eigenlijk geen verschillende tussen de verschillende supporters. Als het om de eigen club gaat die benadeeld wordt dan is men boos, overkomt het de concurrent dan wordt het gerelativeerd met opmerkingen dat het over een heel seizoen wel goed wordt gemaakt (waar ik ook niet in geloof trouwens; het ene moment is nu eenmaal belangrijker dan het andere), en intussen verwijt men elkaar ook doodleuk die selectiviteit.
Als de Knvb nu Vink zijn blunder(s) van die handsbal zwaar aanrekent dan is dat ook bijzonder selectief, of het is gewoon zo dat we er nu voor het eerst wat over horen, als het verhaal al waar is. De krant die het meldt is toch wel opvallend. De Telegraaf wordt nog wel eens de huiskrant van Ajax genoemd, maar Tc/tubantia kun je natuurlijk minstens zoveel aan FC Twente linken, dus ik weet nou niet echt wat ik van dit verhaal moet denken.

Grappig om te zien dat hij nu wel gestraft wordt voor zijn fouten. Ook heel toevallig dat dit gebeurd bij Twente. Zal vast niet komen omdat meneer kesler voor Twente is!
Beetje zielig gedoe weer, als andere clubs worden benadeeld gebeurd er niets, maar owee als het zijn eigen club is.

Deze man moet zn spullen pakken en lekker wegwezen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren