Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Welke stap kiezen we?

Laatste update:

Eindelijk is het zover, we zijn kampioen! We waren beter dan Cambuur Leeuwarden, Go Ahead Eagles en vele anderen, maar hoe moet het nu verder? Hetzelfde pad blijven bewandelen, met een defensief ingestelde coach, een team dat het weer lastig gaat krijgen in de Eredivisie, of gaan we een ander pad op, met een coach die leuk voetbal durft te laten zien, en de selectie een kwaliteit impuls geven? Dus worden wij de nieuwe RKC Waalwijk of doen we hetzelfde als VVV-Venlo doet?

Die vraag lijkt makkelijk te beantwoorden, maar dat is het niet. We willen vooruit, maar ook financieel gezond blijven, dus de spelers mogen niet te veel kosten. We moeten immers ook geld opzij leggen voor het nieuwe stadion. En dan moet je soms iets minder uitgeven, zoals op de transfermarkt.

We hebben wel het geluk dat veertien contracten aflopen, de ideale grote schoonmaak, maar krijg je daar ook weer gelijkwaardige of betere spelers voor terug? Als bijvoorbeeld Rogier Meijer vertrekt wie komt er dan voor terug, als Joost Terol vertrekt, wie komt er dan voor terug? Dat is het pad dat we nu bewandelen, een pad vol met onzekerheden, en valkuilen op de weg. Sinds het vorige kampioenschap, hebben we geen stappen vooruit meer gemaakt, maar juist achteruit. Het voetbal werd slechter, we degradeerden, en nu krijgen we weer een tweede kans. Dat is het geluk, FC Volendam heeft daar juist de pech.

Dat laat ook wel zien dat je snel diep kunt afzakken. Vorig seizoen had FC Volendam een Eredivisie-waardig team, nu spelen ze tegen degradatie in de Jupiler League. Wat als bij ons het zelfde gebeurt? Dat zie ik zelf niet snel gebeuren, want er staat een stevige basis, een goede jeugd, en een ervaren bestuur. Maar van zoveel clubs verwacht je het niet, het kan nu eenmaal snel veranderen.

We hebben gelukkig wel een goede jeugd. Spelers als Leon Broekhof, Sjoerd Overgoor en Soufian El Hassnaoui hebben zich uitstekend ontwikkeld, maar wat heb je eraan, als je telkens vervangende spelers haalt. Broekhof heeft Vito Wormgoor voor zich, Overgoor komt meer aan spelen toe maar Jussi Kujala en Geoffry Hairemans werden als concurrenten gehaald en El Hassnaoui had Jhon Van Beukering voor zich, maar zal volgend seizoen wel weer een nieuwe concurrent krijgen. Zo verpest je je eigen jeugd.

Dus kampioen worden is een moment waarop je vooruitgang kunt boeken, maar je kunt ook stil blijven staan, en links en rechts ingehaald worden door clubs als Cambuur , Excelsior en Go Ahead, dat wil natuurlijk niemand. Maar dan moet je nu de stappen zetten, zoals ooit een wijs man zij, stilstand is achteruitgang.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je belicht de opties wel goed, alleen je durft zelf niet echt tussen een van de keuzes te kiezen. Voor de rest allemaal wel goed.
3*

Een aardig stuk , je hebt de opties goed bestudeert. Maar ik mis een beetje de overtuiging dat je echt voor vernieuwing hebt gekozen. Misschien dat je zelf ook nog twijfelt. Ik verwacht dat De Graafschap niet hetzelfde kan presteren als Vvv. Je moet niet vergeten dat VVV in zijn kampioensjaar al een sterk elftal had en dat toen ze dit seizoen de competitie begonnen ze veder gingen met het kampioens team. De Graafschap zal dat nu nog moeten gaan opbouwen. Dat wil niet zeggen dat De Graafschap per defentie RKC achterna gaat , maar je moet niet verwachten dat ze hetzelfde kunnen halen als Vvv.

Soms moet je juist een stapje terug doen om vervolgens 2 stappen vooruit te zetten. Natuurlijk is het dan niet prettig als je word gepasseert door Go Ahead Eagels , Cambuur of Excelsior. Vooruitgang willen zien ten koste van alles zal uiteindelijk zijn tol eisen. Ik heb het vorig jaar gezien bij Ajax , hoe er 30 miljoen werd uitgegeven om maar Kampioen te worden en vervolgens Champions League te spelen. De gevolgen zijn bekend. Vooruitgang is een procces van een wat langere adem. Te zien aan Twente en AZ van de afgelopen jaren , hoe een middenmoter een subtopper word , en hoe een subtopper tegen het randje van de top aan zit.

Dat is al jaren de keerzijde van promoveren. Het punt is dat je in de jupilerleague de tijd moet hebben om de club en het team zo te laten groeien dat het het de jupilerleague echt ontgroeit. Dan kun je de stap naar de eredivisie aan. Maar aangezien het niveau in de jupilerleague niet echt hoog is, promoveert een club vaak al als het een paar eredivisie-waardige spelers heeft.

En dan beginnen de problemen want meestal wordt 1 of meerdere van dat niveau spelers dan weggekocht (vorige keer van beukering en powell) en dan blijf je dus over met een selectie met 1 of 2 eredivisie-waardige spelers die nog moet beginnen aan het seizoen in de eredivisie. Dan komt een club opeens in de situatie dat ze dus erop gokken dat het wel goed komt of paniekaankopen gaan doen. Doen ze dit laatste en het betaalt zich niet uit(degradatie), dan komt een club meestal in ernstige geldproblemen.

Het liefst had ik de Graafschap nog een jaartje mee zien strijden in de top van de jupilerleague om het talent nog wat meer tijd te geven om een eventuele verkoop van topspelers op te vangen bij promotie. Want als de Graafschap eenmaal een paar seizoenen in de eredivisie kan verblijven, kan het een grote club worden.

Ik vind de Graafschap een club met alle voorwaarden om een eredivisie-club te zijn. Daar vind ik een grote achterban met veel trouwe fans een primaire voorwaarde. Ik hoop dat ze er volgend seizoen in blijven mede dankzij eigen jeugd. Dan denk ik dat deze club in de komende seizoenen uit kan groeien tot een club die kan concurreren met clubs als Roda JC, FC Groningen en Heerenveen.

Nog ff over het stukje dan. Ik begrijp je dilemma( ben Vvv-fan dus ik weet wat je bedoelt) maar je geeft niet echt aan wat jij de oplossing vindt dus 3 sterren.

Laten we de stap van VVV en Heracles maar kiezen!
Zal echter niet zo makkelijk worden, aangezien we met een totaal nieuwe selectie moeten beginnen.

Je stukje ziet er goed uit, maar je komt niet echt met de oplossingen voor de problemen.
Wel moet ik zeggen dat je volkomen gelijk hebt als je het hebt over hoe de Graafschap zijn eigen jeugd verpest. Ik ben van mening dat Souffian eredivisie-waardig is!

6 april 2010 om 16:20

Die stap moet je nu kiezen , maar dat zal niet direct zijn vruchten afwerpen. VVV degradeerde eerst , om het jaar erop te promoveren , en nu staan ze relatief veilig in de Eredivisie. Het is een procces van de lange adem , dus als je achter het vernieuwings beleid staat weet je club het risco loopt om een k*t seizoen te hebben.

6 april 2010 om 19:57

Misschien kunnen ze beginnen met de keeper van HSV overnemen? En Kalezic na volgend seizoen naar F'noord om de functie van de op dat moment naar Heracles vertrokken Bosz op te volgen? En dan een aantal seizoenen rechterrijtje, dan een oud-trainer aantrekken en in 't linkerrijtje eindigen. Zou een leuk scenario zijn voor de Graafschap, maar blijf wel nuchter, want 't kan 't volgend seizoen weer slechter gaan, daar vrezen we wel een beetje voor hier in Almelo...

Sorry, maar ik vind het stukje niet echt sterk. Taalgebruik is goed, het leest lekker, maar de alinea's zijn behoorlijk kort.

Inhoudelijk dan. Je haalt een zeer belangrijk punt aan, een mooi punt om over te schrijven. Maar als clubexpert is het meer de bedoeling om ook echt jouw licht er over te laten schijnen.
- welke weg moet de graafschap kiezen
- welke spelers moeten weg
- welke spelers moeten komen
enz enz

Het enige wat ik hier uit kan halen wat betreft jouw mening is dat de Graafschap stappen vooruit moet zetten en dat het meer gebruik moet maken van de jeugdopleiding.

6 april 2010 om 18:31

Bedankt voor je reactie
Zal die punten meenemen als ik een volgend stukje schrijf.

Ik vind het wel een aardig stuk, maar je had het iets uitgebreider kunnen maken. Je had bijvoorbeeld wat meer kunnen vertellen over wat De Graafschap volgens jou mening moet doen, en iets meer over de achtergrond van de club zelf.

Maar verder wel een goed en duidelijk stuk, 3 sterren.

Vind het niet zo gek om Kalezic te laten staan, vind het weliswaar een trainer zonder uitstraling maar in de eredivisie is het belangrijk dat we eerst achterin de zaakjes goed in orde hebben. Kalezic heeft wel bewezen dat te kunnen dit jaar en o.a. toen hij van Stee opvolgde toen ging het toch aanmerkelijk beter.

ik vind het niet zo'n goeie columm. ik denk dat de graafschap volgend seizoen meteen weer degradeert ze hebben een goeie selectie voor de jupiler leage maar voor de eredivisie komen ze tekort ik hoop voor ze dat ze een beetje geluk hebben en dat ze paar eredivisie waardige spelers kunnen kopen.

wat altijd het rare is: er word na promotie van een bepaald team ( in dit geval de graafschap weer) altijd geroepen dat de selectie goed genoeg is voor de eerte divisie maar niet eredivisie waardig is.
waarom gaan mensen dit soort dingen nu al roepen?
de transfermarkt moet nog officieel open, er moeten nog versterkingen gehaald worden. dus laten we nou gewoon wachten tot het begin van het nieuwe seizoen en ga dan oordelen of je de selectie ( op papier) eredivisie waardig vind of niet.

trouwens ideaal dat de graafschap snel kampioen is geworden nu rond de tijd dat her en der formeel ontslag worden aafgevraagt, kan leen looyen vast rondneuzen wat er te halen valt

6 april 2010 om 18:34

Klopt, de graafschap kan nu veel spelers weghalen bij de subtoppers en middenmoters die anders clubloos zijn, waardoor er misschien nog aardige versterkingen gehaald kunnen worden

7 april 2010 om 11:45

Juist. dit is eindelijk een goede reactie. Als een club promoveert na de eredivisie moet er worden geprobeerd om bij een paar subtoppers spelers weg te halen, zodat het een eredivisiewaardig team wordt. Het is dan ook te hopen dat dit gaat gebeuren ....

Kan ik nou uit je stuk opmaken dat je Kalazic weg wilt als trainer wegens te verdedigend? Maar wie moet je daar in godsnaam voor terughalen. Trainers van het kaliber Frans Adelaar of Gert Kruys, die wel pretenderen aanvallend voetbal te spelen, hebben in het verleden al bewezen dit niet waar te kunnen maken.

Bovendien zou het goed voor de club en het team zijn om voor een langere periode dezelfde trainer te hebben. De spelers weten dan waar ze aan toe zijn en er kan voortgeborduurd worden op dit toch niet onsuccesvolle jaar.

Verder een goed stuk waarin je het dilemma waar veel clubs als De Graafschap voor staan goed verwoordt. Vier sterren.

6 april 2010 om 18:36

Ik zeg niet dat er aan Adelaar of Kruys moet komen, maar Kalazic is me als trainer gewoon zwaar tegengevallen, maar met hem kunnen we denk ik wel veel punten pakken. Hij speelt vanuit de verdedeging, omdat hij zelf verdediger is geweest. En dat is gewoon saai om naar te kijken.

7 april 2010 om 07:39

Kalezic je tegen gevallen?? We zijn met nog 3 speelronden te gaan kampioen met verreweg het beste doelsaldo.

Ook heeft Kalezic in de eredivisie prima werk geleverd, helaas kreeg hij net te weinig tijd om de rotzooi die van Stee had achter te laten op op te ruimen.

Eerst maar eens een paar jaar overleven, in het nieuwe stadion zou je wellicht meer op de aanval kunnen spelen omdat dan je begroting een stuk hoger is,

Liever "saai" voetbal vanuit de organisatie en in de ere blijven, dan aanvallend voetbal en schouderklopjes maar toch degraderen.

Terol
Muslu
Kah
Zwaanswijk
Frankel
Buis
g van Dijk
de Ridder
Kaya
Bargas
Sibon
7 april 2010 om 08:29

Jij hebt onder je bed nog een sok met geld liggen waar je de salarissen van vier linkerrijtje-spelers van kan betalen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de Graafschap dat zelfs zou kunnen. Los van de vraag of die spelers voor de Graafschap zouden kiezen.

7 april 2010 om 19:48

Laat de Graafschap eerst maar eens veel punten pakken, en een keer laten groeien tot een vaste Eredivisie ploeg.
Dan kun je altijd nog in stappen mooier gaan voetballen.
Een beetje zoals Heracles het heeft gedaan.
Het is altijd wel leuk dat ploegen als Volendam promoveren en leuk aanvallend gaan voetballen, maar het levert meestal niets op.

Ik vond het een beetje een matig stuk, je geeft eigenlijk aan dat er goede standvastige spelers bij moeten komen, maar eigenlijk ook niet want dan verpest je de eigen jeugd. Overigens vind ik de eigen jeugd op El Hassnoui na bij langerna niet genoeg om op eredivsie niveau mee te draaien.

Verder vond ik het ook geen spectaculair stuk om te lezen.

2 Sterren

Het stukje is algemeen bekend onder de fans van de graafschap, en bij de mensen die voetbal alsmaar volgen weten dat die twijfel bestaat.
De graafschap moet nu slim wezen om zo min mogelijk aan de basis te veranderen.. dat houd dus ook in geen anderen trainer. onder deze trainer loopt het goed en hebben de spelers al een band en weten ze hoe hij traint wat hij wil enz.

Maar dus verder over het geschreven stuk het is wel duidelijk wat je wilt brengen en hoe je denkt. maar vind het stukje volendam beetje slordig om een of anderen reden.

3 sterren van mij!

In mijn ogen moet De Graafschap zich niet teveel roeren op de transfermarkt. Een paar jonge, ambitieuze spelers als Plet is genoeg. Je moet jeugd gaan inpassen en vooral niet de 'jason Oost'en van deze wereld willen halen, speler die door hun verleden in de Eredivisie (hoewel telekens mislukt) steeds een nieuwe kans krijgen.

Hou rekening met degradatie! Dat is ook niet erg, ze hebben nu een stap vooruit gezet, misschien is het zelfs goed om een stapje terug te doen om er daarna 2 vooruit te doen, zoals Vvv. Jullie kunnen (nog) niet hetzelfde als Vvv, want jullie hebben een minder sterk team en bovendien had VVV Honda.

Gelukkig is er financiële ruimte om in de selectie te kunnen investeren. Dat is wel noodzakelijk gezien de betrekkelijke onervarenheid van de huidige spelers als het op Eredivisie-niveau aankomt. Ook lees ik overal spelers als Gregoor van Dijk, Gerald Sibon maar ik betwijfel of dit wel De Graafschap-voetballers zijn.
Van Van Dijk is het bekend dat hij veel gele kaarten pakt, maar met Meijer hebben wij volgens mij al zo'n type dat de ruimtes dichtloopt en een overtreding durft te maken. Oké, Van Dijk heeft veel meer technische baggage, maar Meijer is een echte Doetinchemmer die de streek, de cultuur en het reilen en zeilen binnen De Graafschap kent.
Met Gerald Sibon haal je een speler van 36 in huis, terwijl je met Soufian El Hassnaoui een veel jonger equivalent al in huis hebt!

Er is ruimte om te investeren in de selectie, maar doe het dan wel wijs. Buijs en Wormgoor is een prima defensief centrum gebleken in de Jupiler League, beide stonden bij respectievelijk Feyenoord en Ajax ook bekend als de beste verdedigers van hun generatie. Ze zijn beide ook nog jong en daarmee kan De Graafschap een financiële slag staan door Buijs' contract te verlengen en Wormgoor een contract aan te bieden (hij is transfervrij, en FC Utrecht heeft al gezegd haar selectie te willen opruimen). Haal daarnaast een ervaren speler (sander van Gessel/patrick Zwaanswijk?) die beide jonkies goed kan trainen en coachen. Over drie jaar kun je Buijs en Wormgoor hopelijk voor 2 tot 3 miljoen verkopen!

Met De Ridder en Hairemans heeft De Graafschap nog twee van dergelijke groeibriljantjes in huis. De Ridder is de kwikzilveren aanvaller met een weergaloze techniek en een dito actie. Is snel, en wordt meer en meer een teamplayer.
Geoffrey Hairemans is het grootste talent van België, kiest voor De Graafschap terwijl hij een succesvolle stage bij Manchester United achter de rug heeft. Was bij Royal Antwerp FC wekelijks de absolute uitblinker, en is naar De Graafschap gegaan omdat zij ook zijn tweelingbroer (de veel minder begaafde Dimitiri) wilden hebben, waarvan Antwerp blij was dat ze er vanaf waren! Twee voor de prijs van één, maar wel één die straks het drievoudige voor De Graafschap terug kan verdienen.

Iedereen roemt het beleid van VVV zo. Oké met de verkoop van Honda hebben ze een slag geslagen waar ze drie jaar op kunnen teren. Maar wanneer Auassar en Schaken, toch twee van de beste spelers dit jaar in Venlo, transfervrij over kunnen stappen naar De Kuip gaat er denk ik toch iets mis. Wat dat betreft hadden ze in Venlo een voorbeeld kunnen nemen aan de gang van zaken rond Muslu Nalbantoglu. Ook voor hem was er interesse uit de Eredivisie (roda JC, Heerenveen, Groningen) maar door het verlengen van zijn contract dienen dergelijke clubs wel eerst met een flinke som geld over de brug te komen.

Of ik vind dat Kalezic moet blijven? Een volmondig 'ja' is het antwoord. Ik snap supporters dat hij het team grijs en saai laat spelen, maar het begint wel met de basis: het voorkomen van tegendoelpunten levert punten op. Dat is dit seizoen zeer goed gegaan en ook toen Kalezic de gatenkaas van Van Stee moest dichten is dit naar behoren gedaan. Wanneer de verdediging goed is, kun je verder kijken naar je elftal. Om Heracles als voorbeeld te nemen: die gasten spelen het hele seizoen (30 duels) al met dezelfde vijf man achterin (pieckenhagen, Breukers, van der Linden, Maertens en Looms). Dat kan de Graafschap ook met Nalbantoglu, Wormgoor, Buijs en Fränkel die ik qua voetballend vermogen en spelintelligentie ook nog wel iets hoger in schat (oké, Maertens kan zo mee bij Feyenoord).

Hierna komt het middenveld. Met Kujala heb je een intelligente speler aangetrokken, die zeker in de Eredivisie het verschil kan maken. Hij liet in de twintig minuten die hij afgelopen zondag inviel meer zien dan Jungsläger de hele wedstrijd. Hairemans is een groot talent. Van de Ouweland en Meijer zijn nuttige spelers maar onervaren op het hoogste niveau. Toch denk ik dat zij dat niveau wel aan kunnen. Zeker Van de Ouweland dicht ik potentie toe, hij moet alleen assertiever worden in het veld (dat overigens vanaf februari ook het geval was). Jungsläger is eigenlijk te langzaam, maar heeft een prima pass in de voeten. Verder zou ik hier nog een spelmaker aan toe willen voegen, eentje à la Schöne of Lovre.

Voorin is er met De Ridder, Bargas, El Hassnaoui, Rose en hopelijk ook Powel (vind het toch een prima spits die de Ereidivisie best aan moet kunnen) genoeg mogelijk. Er zijn snelle vleugelspelers, mensen met scorend vermogen. Maar dit is pas de laatste fase in het proces om een stabiele eredivisieclub te worden.

Ik vind het een goed stuk en an sich sla je de spijker op z'n kop. Alleen ben ik het niet met je eens dat je stelt dat Volendam vorig jaar een Eredivisie-waardig team had. Alleen Tuyp, Platje en Verhoeven konden het Eredivisie-niveau enigzins aan. Het stuk is wel wat kort, maar je schrijfstijl compenseert dit wel. Ik geef je het voordeel van de twijfel, dus bij deze krijg je vier sterren.

Ik ben er van overtuigd dat De Graafschap meer mogelijkheden heeft op de transfermarkt dan menig ander team en ook dan velen nu denken. Met spelers als Buijs,muslu, Frankel, Bargas, De Ridder en Rose heb je al een aantal spelers die in de Eredivisie mee kunnen. Van vrijwel alle anderen, die veelal te licht zijn voor Eredivisie, lopen de contracten af. Bovendien stijgt de begroting naar 10 tot 11 miljoen, waarmee het spelersbudget dus ruimer wordt.

Met andere woorden, er is geld vrij voor spelers, terwijl andere clubs juist moeten besparen en spelers noodgedwongen moeten laten gaan. Er zijn spelers zat transfervrij en De Graafschap staat er finnancieel goed voor.

In je stuk beweer je dat De Graafschap nu al geld vrij moet maken voor het nieuwe stadion, maar daar heb ik mijn twijfels over. Het stadion wordt appart gefinancierd met sponsoren, investeerders en hoogstwaarschijnlijk een lening. Er is zelfs geregeld dat investeerders een overbruggingskrediet aan De Graafschap betalen om de komende jaren door te komen.

Je stuk klopt zeker wel, maar ik vind ook niet dat je het beleid van andere clubs moet kopiëren, dan loop je simpelweg achter de feiten aan. Ergens speelt de factor geluk ook een rol, als alles mooi op de plek valt kun je soms pieken, soms ook niet. Je beschouwd de situatie aardig, maar geeft niet echt aan wat je er zelf mee zou doen, 3*

Je zegt niet echt dingen die nieuw zijn, en je geeft je mening ook niet.
Wie moet de Graafschap volgens jou dan halen?

De Graafschap zal normaal gesproken geen enkele kans maken volgend jaar in de eredivisie als er geen teams naast RKC degraderen. Een club als de Graafschap heeft geen spelers die Sparta en Willem II wel hebben. Het verschil tussen de ere-divisie en eerste divisie is enorm groot, vooral in de tegenstand.

ik denk dat die boutahar en sibon wel wat kunnen, dus als je die haalt ben je al weer een stapje hoger, met bargas en de ridder om sibon heen gaat dat wel goed komen, op het middenveld zit k nog te twijfelen, Rose als aanvallende mid, maar iets ingezakt zou ik niet zo goed weten, en misschien dat kalezic de jeugd deze laatste paar wedstrijden is moet laten zien, dan heb je al wel een beter beeld.

8 april 2010 om 08:36

Haha dat meen je toch niet? Misschien Chamakh ook? Die is immers ook transfervrij...
Boutahar heeft al meermaals aangegeven een stap hogerop te willen, zelf vindt hij dat hij de Nederlandse top aankan. Sibon 's salaris hoest De Graafschap niet op, zeker niet voor een 36-jarige van wie het de vraag is of hij volgend seizoen hele wedstrijden aankan.

Wordt niks nieuws verteld. Geeft ook geen mening.. Stuk voegt niks toe, sorry!

Leuk geschreven! Ik vind ook dat je alles wel goed aan het licht brengt. Verder denk ik dat Kamereude goed na heeft gedacht over versterking! Dat zou voor de Graafschap super zijn!

goed op de hoogte van je eigen club, leuk en interessant stuk. Jammer vind ik wel dat je op het eind clubs als Excelsior en GAE benoemd. Excelsior heeft het de laatste jaren vaak laten afweten tegen de gelijkwaardige en betere ploegen zoals de Graafschap, Vvv, Rkc, Gae, Cambuur en FC Zwolle. En Gae, ze hebben een prima seizoen gedraaid, maar ik vind het een beetje voorbarig om te zeggen dat ze gelijk de Graafschap gaan inhalen als het daar minder gaat, ik zie eerder FC Zwolle een bedreiging vormen dan Gae, pas als zij nog een seizoen (of twee) doorgroeien kunnen ze leuke dingen laten zien. FC Zwolle speelt al 3 jaar in de top 5, alleen heeft echter te weinig kwaliteit en geld om de overstap te maken die Cambuur en RKC wel hebben gemaakt (met alle financiele gevolgend vandien) Graafschap hangt tussen de twee divisies in, hopelijk voor hun kunnen ze een goede basis leggen en van daaruit verder bouwen (zoals heracles).

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren