Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bekerduel met Ajax levert Go Ahead Eagles opnieuw een ton op

Laatste update:

Go Ahead Eagles wordt financieel niet slechter van het bekeravontuur. De eerstedivisionist uit Deventer speelt in de halve finale van de KNVB-beker thuis tegen Ajax en houdt na aftrek van de kosten ongeveer 100.000 euro over. Dat meldt De Stentor.

De winstpartijen tegen Heracles en NAC samen brachten volgens het regionale medium eerder al eenzelfde bedrag op, waardoor Go Ahead aardig boert. De club kan de meevallers goed gebruiken, nu volgend seizoen de financiële vooruitzichten voor de clubs in de eerste divisie beduidend minder zijn.

Mocht Go Ahead promotie naar de Eredivisie mislopen, dan gaat de begroting met twee ton omlaag, naar 2,8 miljoen euro. “We zijn gezond en willen dat blijven. We gaan dus geen geld uitgeven dat er niet is of we verwachten te krijgen'', reageerde voorzitter Edwin Mulder. In de Jupiler League staat Go Ahead momenteel tweede.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is een extra zakcentje voor deze club, maar zal de club niet veel van over houden want de spelers zullen ook wel een extra premie uitbetaald krijgen en moet aardig gedokt worden voor extra veiligheidsmaatregels.

23 maart 2010 om 09:32

het bericht meldt "na aftrek van de kosten"... dus dan lijkt het me dat die kosten (ook de premies etc.) er al af zijn. wel denk ik dat die ton meteen aan winstpremies uitgedeeld kan worden na de wedstrijd van donderdag (maar dan levert de finale zelf weer meer dan een ton op)

23 maart 2010 om 09:33

Er staat: "de eerstedivisionist uit Deventer speelt in de halve finale van de Knvb-beker thuis tegen Ajax en houdt na aftrek van de kosten ongeveer 100.000 euro over.."

Dat bedrag houden ze over. Dus na aftrek van kosten en premies. Dit is in ieder geval geen misselijk bedrag voor een eerste divisionist.

23 maart 2010 om 10:51

Lezen blijft soms zo moeilijk.... maar ja, met zo'n naam

Ik kijk sowieso al uit naar deze wedstrijd.
Ajax in hun huidige vorm tegen een goed voetballend Go Ahead Eagles...

23 maart 2010 om 11:56

Ik hoop dat Ajax wint. Tuurlijk een stunt zou leuk zijn, maar denk ook eens aan het nederlandse voetbal. Wanneer GAE in de finale komt dan bestaat de kans dat zij dan Europa in gaan. En dat kan voor het nederlandse voetbal niet goed zijn denk ik. Tuurlijk ze voetballen nu goed maar hebben ook veel huurspelers.

25 maart 2010 om 18:51

Klopt, wij hebben de stentor en alles is er al afgetrokken, die 100.000 is puur winst

Het is voor Go Ahead jammer dat ze nu Ajax treffen. Sowieso voor hen vervelend dat naast Ajax ook nog de nummer 1 en nummer 4 van de competitie nog in de beker zitten. Dit is andere jaren wel eens anders geweest. Ik vrees voor Go Ahead dat dit het eindstation in de beker is.

Wel mooi dat ze zo nog een ton overhouden aan dit duel naast de emotionele waarde voor alle fans.

23 maart 2010 om 10:05

Ze hadden liever bij Ajax of Feyenoord gespeelt dan waren de recettes nog hoger geweest en hadden ze nog meer geld verdiend.
Dat ze er nu uitvliegen lijkt me logisch, dat heb je altijd met zulke clubs in de halve finale van de beker, alhoewel ik ze zeker een stunt gun tegen Ajax!

23 maart 2010 om 10:57

Geld regeert niet bij Gae. Een thuiswedstrijd is mooier dan een uitwedstrijd bij Ajax. Nu staat de stad op zijn kop, leeft het gigantisch onder de inwoners. Andersom was de beleving veel minder.

23 maart 2010 om 11:56

Vrees?? Ik ben blij dat ze tegen mijn cluppie spelen en hopelijk onderschatten we De Eagles nu niet zoals Dordrecht en lopen we eroverheen. Want je wil er toch niet aan denken dat Eagles doorbekeren en Twente ook en dat Twente dan kampioen word want dan gaat de verliezend finalist Europa in en over slecht voor het NL voetbal gesproken....eagles in de Europa leage hiep hoi.

Netjes voor de eagles. Denk dat elk bedrag wel meegenomen is alhoewel ik niet weet of ze bij de eagles ook geldproblemen hebben.

23 maart 2010 om 11:30

Een paar jaar geleden ging het financieel slecht met Go Ahead, maar inmiddels is de club weer gezond. Je ziet ook dat dat, in combinatie met een goed beleid, ertoe leidt dat er sinds enige tijd weer leuk gevoetbald wordt (daar kon je 5 jaar geleden niet bepaald van spreken).

Dit staat er:
en houdt na aftrek van de kosten ongeveer 100.000 euro over.

Altijd mooi meegenomen.

Maar stel het je eens voor, GAE wint van Ajax en ze winnen de beker. DAn gaan ze gewoon europa in haha. Dan heb je gewoon een 1ste divisie club die mag spelen in Europa, tenzij ze natuurlijk promoveren. Weet iemand mischien of het al eerder is voorgekomen dat een club uit de 1ste divisie europa in mocht?

23 maart 2010 om 09:37

Volgens mij zijn er een aantal duitse clubs die wel eens als 1e divisie vereniging de DFB bokal wisten te winnen maar heb niet zo de feiten boven water

23 maart 2010 om 09:43

Millwall in 2004/2005. Heeft europa toen geweten ook dacht ik. Waren behoorlijke rellen toen in hongarije, volgens mij zelfs een paar steekpartijen bij de uit en thuis wedstrijd.

23 maart 2010 om 09:46

Nec heeft ooit eens als eerstedivisionist in de Europacup 2 gespeeld. Zij degradeerden dat jaar, maar mochten als verliezend bekerfinalist (tegen Ajax!) toch Europa in. En lootten Barcelona!! En deden het helemaal niet zo slecht in die wedstrijden, vooral thuis niet (2-3)

23 maart 2010 om 09:49

Aha oké. Haha nec tegen barcelona, dat moet zeker een grote uitslag zijn geweest. In Duitsland gebeuren ook de raarste dingen. Net gepromoveerde clubs worden bijna kampioen en kampioenen kunnen daar na hun kampioensjaar direct degraderen.

23 maart 2010 om 10:18

Was het niet Alemannia Aachen die toen Europa in ging na een goed bekeravontuur. Is niet eens heel lang geleden. Volgens mij heeft AZ nog tegen hun gespeeld toen.

Voor Go Ahead is dit natuurlijk super. Zo is het ook nog eens lucratief om in de beker te blijven!

23 maart 2010 om 10:28

Een jaar of 2 terug toch nog? De derde club van Berlijn. Die speelden toen volgens mij 3. Bundesliga.

23 maart 2010 om 11:01

Volgens mij heeft Kaiserslautern het zelfs meerdere malen gedaan!

25 maart 2010 om 18:53

Ik kan mij nog herinneren Alemania Aachen! tegen AZ was dat

23 maart 2010 om 09:41

dat denk ik niet.
We hebben natuurlijk een plaats moeten inleveren in Europa en ik denk dat de Knvb dan besluit ddie plaats af te nemen.

23 maart 2010 om 09:48

Dat is pas vanaf 2011. Mocht Twente en GAE doorgaan en haalt Twente CL dan gaat GAE Europa in.

Ajax is de grote favoriet natuurlijk maar waarom zou Eagles niet kunnen stunten? Uit bij NAC gaf ook niemand ze een echte kans maar daar wonnen ze toch verdiend.

Waar verdienen ze dan het meest op? Of krjigen ze een premie van de K N V B?
Want er kunnen maximaal 7000 in de adelaarshorst..

23 maart 2010 om 09:49

TV gelden, sponsor inkomsten, premie Knvb, extra kaart verkoop.

We zijn sowieso al winnaars, maar waarom zou eagles niet kunnen stunten inderdaad.

Het wordt donderdag een mooie dag, beginnend in de binnenstad, optocht naar het stadion, om vervolgens te hopen op een mooi resultaat.

Ik ga in ieder geval de longen uit me lijf schreeuwen en hopen dat dat een beetje helpt

Wel oppassen dat ze het geld niet in de kas laten liggen en dat er niet wordt ingebroken
Was de vorige keer toch het geval bij Dord geloof ik.
Wel lekker meegenomen voor GAE

Lijkt me toch niet dat er nog een stunt in zit voor de Eagles. Tegen heracles en NAC hadden ze het geluk dat die clubs hun dag niet hadden en er waarschijnlijk onderschatting was.
Ajax is al dubbel gewaarschuwd en is ook nog eens een club in vorm. Ik geef de Eagles 1% kans om te gaan winnen.

Aan de andere kant zou het ook niet goed zijn al de Eagles Europa in gaan. Nederland is al ver genoeg gezakt in Europa, we moeten blij zijn als de beste clubs van Nederland Europees spelen.

23 maart 2010 om 12:25

Ik draag de Eagles een warm hart toe, maar inderdaad zou het voor het Nederlands voetbal geen goede zaak zijn als zij het Europa Leagueticket in de wacht slepen. Voor Go Ahead zou het natuurlijk fantastisch zijn, voor het eerst in bijna 40 jaar weer Europa in... Maar voor Nederland is het geen goede zaak als ze het op Europees niveau verprutsen (wat niet onrealistisch is). Ik verwacht niet verwacht dat Nederland weer snel tickets voor Europees voetbal in zal moeten leveren; het is nu al een flinke kluif voor de nummers 4 t/m 8 om door alle voorrondes heen te komen, gewoon omdat het er zo veel zijn en niet eens omdat de tegenstanders zoveel beter zouden zijn. Maar toch, als ik m'n persoonlijke voorkeur opzij zet en het neutraal bekijk kan ik er niet omheen; toch liever Heracles, Utrecht of in dat geval zelfs NAC in Europa dan de Go Ahead...

23 maart 2010 om 12:39

ik kan me nog een wedstrijd herinneren van Ajax in de beker tegen amateurs? werd het toen niet verlenging met een nipte winst? was behoorlijk billenknijpen voor ajax. en natuurlijk Cambuur-ajax in de beker 4-1, maar dat is al een behoorlijke tijd terug :P

lekkere opsteker, hoewel dit voor bv een engelse tweededivisionist een fooi is. Geeft toch de verhoudingen aan.

Dit is een leuk zakcentje inderdaad voor de eerstedivisionist. Een vraagje voor de expert misschien? Hoe zit het met de tickets voor de Europa League. Wanneer bemachtigt Go Ahead Eagles een ticket? Ik hoop helemaal niet, maar volgens mij is het onontkoombaar, nietwaar?

23 maart 2010 om 10:33

Ik dacht ook dat als beide finale teams al verzekerd zijn van Europees Voetbal, de hoogst genoteerde halve finalist die nog niet is verzekerd van Europees voetbal Europa ingaat. Dat betekent dat als Feyenoord Europa in gaat dat GAE inderdaad verzekerd zou zijn van Europees voetbal. Ik hoor echter van alle kanten dat alleen de finalistenrecht hebben op het ticket en dat het ticket anders naar de nr 5 van de eredivisie gaat.

23 maart 2010 om 10:48

Dat is een interessant onderwerp zeg, ben ook wel benieuwd hoe dat zit. Maar als het zo was, dan was de VI ofzo, of GAE zelf hier toch al wel achtergekomen lijkt me?

23 maart 2010 om 10:57

Alleen de verliezend finalist maakt kans... Halve finales tellen niet.
Als GAE de finale haalt maar vervolgens Feyenoord treft (uitgaande dat Twente en Ajax (voorronde) CL halen) hebben ze nog niets. De ticket die feyenoord met de beker verdient is meer waard dan de ranglijst ticket. Hierdoor schuift de ranglijst ticket door en niet de beker ticket. Volgens mijn informatie werkt het zo...

@ L_aigle

Nee want dan als Ajax Twente in Finale zitten en ze doen dan 100% mee in europa dan word die ticket in play offs gespeelt

Maar ik zie toch geen kans voor Go Ahead om te winnen van Ajax als ze met sterks opstelling komen maar dat zal wel zoo zijn.

Ik gok op een 0-6 voor Ajax.

23 maart 2010 om 11:24

volgens mij is dat precies wat ik zeg.
Als de finale Ajax Twente wordt (sorry, andersom) dan schuift de bekerticket door naar het playoffs systeem van de eredivisie. Dus hebben feyenoord en GAE niets aan het bekersucces...

23 maart 2010 om 12:18

Inderdaad, sowieso wordt voor het Europa Leagueticket dat via de beker verkregen kan worden alleen naar de bekerfinale gekeken. Voor de uiteindelijke nummers 1, 2 en 3 van de competitie levert de beker geen beter ticket voor Europees voetbal op, dus voor Twente en Ajax maakt het niets uit. Als één van deze ploegen de finale haalt, gaat het ticket (directe plaatsing voor de play-off ronde van de Europa League) naar de andere finalist. Dat zou dus inderdaad Go Ahead kunnen zijn, of Feyenoord, maar dan moeten ze dus nog wel eerst hun halve finales winnen (en voor Go Ahead is het met het oog op Europees voetbal te hopen dat ze daarna niet ook nog eens tegen Feyenoord moeten, want dat zou betekenen dat ze de beker nog moeten winnen ook om het ticket te krijgen).

Mocht de finale gaan tussen Twente en Ajax, dan schuift het bekerticket door naar de #4 van de Eredivisie (op dit moment Feyenoord) en gaan de play-offs tussen de nummers 6 t/m 9 (de nummer 5 gaat naar de derde voorronde voor de EL, wat een ronde verder is dan het ticket dat via de play-offs verkregen kan worden). Feyenoord kan dus ook nog via de competitie van het bekerticket profiteren als ze morgen van Twente verliezen, maar dan moeten ze AZ niet langszij laten komen in de competitie...

Eigenlijk klinkt het ingewikkelder dan het is. Als de bekerwinnaar al een beter ticket via de competitie heeft, gaat het ticket naar de verliezend finalist. Hebben ze beiden al een minstens gelijkwaardig ticket (nummers 1,2 of 3) dan schuift het ticket door naar de nummer 4 van de competitie.

Goed nieuws, want volgens mij worden bij bekerwedstrijden de opbrengsten gedeeld en dus kan Ajax ook weer 1 ton bijschrijven op de rekening

23 maart 2010 om 15:11

Ja en Ajax zwemt in het geld dat is algemeen bekend. Ik denk dat Ajax de bekerinkomsten met veel plezier tegemoet ziet.

23 maart 2010 om 17:04

1 groot verschil bij ons gaat het de kas in en bij Ajax naar de schuldeisers

Leuk voor zo'n cluppie en dat is ook het mooie aan bekervoetbal'.

Want die clubs hebben het geld ook hard nodig en is een leuk zakcentje :D

Als GHE wint van ajax (zeg niet dat het gaat gebeuren) dan gaan ze toch automatisch Europa in ???aangezien Feyenoord en Twente al Europa ingaan??

Maar het zou slecht zijn voor het nl voetbal als GHE europa in gaat dus ajax winnen die wedstrijd . . .

23 maart 2010 om 13:42

Nee alleen als feyenoord 4de eindigt en dus niet lager of als Twente de finale haalt.

Goed dat ze in de begroting van volgend jaar rekening houden met het bedrag dat er zeker is, en niet met het bedrag dat er misschien komt. Een begroting naar boven bijstellen is makkelijker dan nu met "monopoly" geld rekenen, en straks in dezelfde problemen komen als Haarlem en Veendam.

23 maart 2010 om 15:13

GAE heeft geen financiele problemen. In Deventer wordt realistisch begroot en bestuurd. Als een speler teveel loon eist durft de club nee te zeggen.

die 2 ton die ze minder krijgen volgend jaar hebben ze nu dus weer. Ik hoop echt op een enorme stunt van Go Ahead, maar ik denk dat het niet gaat gebeuren. Al kan een 4e divisionist ook van Real Madrid winnen dus je weet het nooit!

Is wel leuk voor Go Ahead Eagles dat ze een ton weten los te kweken door zich knokken tot de halve finale alleen moet GAE zich ook realiseren dat dit ook meteen het eindstation is voor de club want is zie Ajax echt niet verliezen van een club als Gae.zeker aangezien Ajax in een goede vorm verkeerd.maar ja een stunt is altijd mogelijk alleen de kans is zeer klein

Natuurlijk Hadden de Eagles liever uit bij Feyenoord gespeeld. Balen dat we thuis moeten. Overmars heeft dat ook al aangegeven. Hadden we een paar ton meer mee kunnen verdienen. Uit hadden zeker de fans die er nu zitten ook mee gemogen en hadden er veel hogere recettes gekregen. Nu kost de veiligheid alleen bult geld. Niettemin, het wordt een geweldige wedstrijd

Wel mooi dat bijna iedereen schreeuwt dat het slecht is voor NL voetbal als wij Europa ingaan. Maar is het niet de schuld van Neerlands toppertjes dat we er nu zo schandalig slecht voorstaan dus dan maakt het geen hol uit wie er Europa in gaan. Laat het dan ons maar zijn en dan hopen op bv Liverpool volgend jaar !!!

23 maart 2010 om 18:49

Ja precies, net alsof een club als heracles veel in Europa te zoeken heeft? met alle respect, maar die kunnen misschien 1x stunten en liggen er tegen een 'grotere' club net zo goed uit. Tuurlijk, wij hebben er nog minder te zoeken maar is toch wel een mooie stunt wat de nodige publiciteit oplevert.

Verder lees ik hier dezelfde reacties als voor de wedstrijd tegen Heracles en NAC en na afloop mochten de meeste hun mening mooi ff bijstellen. Ik heb nog hoop! Tuurlijk is Ajax een paar maten groter, maar zonder hoop gaan we het zoiezo niet redden! Wordt een geweldige pot met een geweldige sfeer donderdag, heb er nu al zin in!!

is het prijzengeld voor het behalen van de halve finale niet veel hoger dan de recettes?? daarbij, tuurlijk leuk voor Gae..
Misschien wel gezonde club, maar hebben het financieel ook lastig anders hoef je je begroting ook niet naar beneden bij te stellen.

Ik denk overigens dat er nog wel wat kosten bij komen, zoals schades etc.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren