KNVB ziet geen kwaad in media-optredens leidsman Nijhuis

Donderdag, 18 maart 2010 om 08:57

Fred Rutten en Martin Jol lieten onlangs optekenen dat de scheidsrechters veelvuldig in hun nadeel fluiten. De oefenmeester van PSV kreeg voor zijn uitlatingen na de wedstrijd tegen NAC Breda (2-1 verlies) een voorwaardelijke schorsing van de tuchtcommissie van de KNVB. Dit omdat hij vertelde dat assistent-scheidsrechter Patrick Gerritsen hem voor de wedstrijd had verteld dat de arbitrage wel ‘erg Twents gekleurd’ was. Daarnaast noemde hij het optreden van arbiter Eric Braamhaar, net als Gerritsen in Twente woonachtig, 'dubieus'.

/

Volgens De Pers worden in Amsterdam en Eindhoven beelden bestudeerd van arbiter Bas Nijhuis. De scheidsrechter, woonachtig in Enschede, schuift bij de regionale omroep RTV Oost regelmatig aan als sportanalist en laat volgens de krant niet na soms in de we-vorm te praten. "We hebben de halve finale van de beker gehaald", terwijl hij lovend is over de selectie van Wout Brama voor Oranje: "Dat is fantastisch voor Brama. Het geeft aan dat FC Twente op de kaart staat." Ook vindt Nijhuis dat ‘het fantastisch voor FC Twente zou zijn als Blaise Nkufo scout voor de club in de Verenigde Staten wordt'.

Nijhuis heeft ook een mening over Miroslav Stoch. "Ik kan me niet voorstellen dat hij van FC Twente naar Ajax of PSV zal vertrekken." De arbiter laat zich ook uit over de houding van Ajax en PSV betreffende de arbitrage. "Het is te gek voor woorden. De spanning neemt toe. Bij spelers en trainers, en je ziet wat er gebeurt. Die gasten staan onder zó’n druk. (...) Wij scheidsrechters staan ook netjes voor een camera, roepen ook geen rare dingen. Er moet een gedragscode komen, zodat dit niet gebeurt."

De KNVB ziet geen kwaad in de bijbaan van Nijhuis. "We hebben deze activiteiten besproken met Bas", citeert De Pers woordvoerster Marloes van der Laan. "We hebben afspraken gemaakt over zijn media-optredens en dat is tot onze tevredenheid. Wat die afspraken precies zijn, houden we onder elkaar."

Wed op wedstrijden, ontvang €50 bonus

18 maart 2010 om 08:59
#1

Maar laten we eerlijk zijn waar heeft Jol nou niks over te zeiken,als het gaat om scheidsrechters.

On: Goed dat het knvb het vertrouwen uitspreekt in de scheidsrechters korps, ook al is dit soms onterecht.

Aangepast op Donderdag, 18 maart om 09:36 door De_kuipVL.

18 maart 2010 om 09:06
#2

trainers die punten verliezen zoeken het liefst de oorzaak bij externe partijen.
De scheidsrechter is dan een makkelijk slachtoffer.
Been klaagde afgelopen weekend ook over een penal die hij had moeten krijgen.
Alle trainers doen daar aan mee.

Voorlopig lijkt het er niet op dat Twente zwaar bevoordeeld word of andere clubs zwaar benadeeld vanwege Twents gekleurde arbiters.

18 maart 2010 om 10:14
#26

Nja, ik wil die wedstrijd in de kuip nog wel een keer herhalen hoor!! Ik kan me een aantal momenten herinneren dat Ajax niet in haar voordeel werd beoordeeld terwijl daar wel reden toe was! Maar gelukkig maken alle scheidsrechters fouten en de ene keer is het voordelig de andere keer nadelig!

Off: Overigens vind ik de vraagstelling van de poll heel slecht

18 maart 2010 om 09:07
#3

Het zou toch te gek voor woorden zijn als een scheidsrechter niet meer zijn mening mag geven in een programma bij een ”regionale” omroep. Ik zou het niet erg vinden als er wat meer scheidsrechters aan tafel schuiven bij VI of Studio voetbal, ik zou hun mening graag willen horen in zulke programma's.
Het wordt maar eens tijd dat die verwende trainers een keer wat minder zeuren als ze een keer verloren hebben, tuurlijk mag je je best een keer uitlaten maar niet elke keer als je verliest alle fouten opnoemen die de scheids heeft gemaakt. Er zijn maar een paar trainers die zich netjes houden voor de camera, zelfs als ze zijn benadeeld.

Aangepast op Donderdag, 18 maart om 09:08 door Fcgrunn29.

18 maart 2010 om 09:31
#13

Ik ben het met je eens, ware het niet dat als een trainer - Rutten, Jol, Verbeek, noem maar op - iets over een scheidsrechter roept hier een boete en/of schorsing voor komt te staan, maar als een scheidsrechter dit soort dingen over trainers roept er niets aan de hand is. Dat vind ik een beetje krom: óf allebei toelaten, óf allebei niet.

18 maart 2010 om 09:41
#16

Ik vindt dat scheidsrechters zich in principe te weinig uitlaten over de trainers. Als je ziet wat trainers soms wel niet over scheidsrechters zeggen, dan denk ik ga eens zelf in het veld staan en kijken of je het allemaal beter doet. Tuurlijk moeten scheidsrechters ook niet te ver gaan, maar ik heb het nog niet meegemaakt dat een scheidsrechter zich op zo'n manier heeft uitgelaten waarbij de trainer volledig voor gek werd gezet en/of beledigt werd.

Aangepast op Donderdag, 18 maart om 10:01 door Fcgrunn29.

18 maart 2010 om 09:08
#4

Ik vind dit ook totaal onzin dat zoiets nou weer gepubliceerd word.
Die man is buiten zijn Knvb optredens om, ook gewoon Fan van fc Twente.
Nou en ?
laat die man lekker.
Ik bekijk dit niet door een twente bril, maar objectief.
Net als dat luinge naar het legioen zwaait, prima.

Bij studio voetbal zitten ook dikwijls mensen (voorbeeld : trainers) en die zeggen dat ook van bijv twente of vvv zijn leuke en goede clubs, moeten we daar ook gelijk een hype van maken ?

Nijhuis zal zelf wel weten wat hij wel en niet kan zeggen, zie hem dikwijls bij ons op de amateurclub.

18 maart 2010 om 09:22
#9

Nou dan kijk je dus helemaal niet objectief. Scheidsrechters alswel bestuursleden van de knvb en de bondscoach horen zich niet uit te spreken over hun voorkeur voor een club. Het is logisch dat je gekke gezichten krijgt wanneer een scheidsrechter zijn voorkeur voor een club zo duidelijk uitspreekt. Helemaal in deze fase van de competitie zal dit zich alleen maar tegen hem keren. Het is gewoon niet slim om als scheidsrechter zo een duidelijke voorkeur te hebben..

18 maart 2010 om 09:12
#5

Hij mag voor Twente zijn, uiteraard.

Maar laat hem dan geen bepalende duels in de slotfase van de competitie fluiten aub.

Als PSV een penaltie had gehad tegen Nac, en dat was een penaltie, dan had het minstens gelijk gespeeld wellicht zelfs gewonnen, stond Twente er veel minder voor. Sterker nog, dan had PSV wellicht wel geen vormverlies en van Ajax gewonnen. Tuurlijk, geen aanleiding om dat te denken, maar het de kans dat het zo gegaan was is niet klein..

Nijhuis moet dan lekker de duels onderin gaan fluiten, Vitesse - Heerenveen bijvoorbeeld.

18 maart 2010 om 09:29
#12

oftewel doordat, om het maar even zo te zeggen, je club het goed doet.
Mag jij, ongeacht je eigen kwaliteit als scheidsrechter, niet meer topwedstrijden fluiten (want daar komt het op neer)?
Hij moet beoordeeld worden op zijn fluiten en natuurlijk zal hij eerder de schijn tegen hebben. Maar zolang hij prima fluit, wat hij volgens mij deed, is er toch niets aan de hand?

18 maart 2010 om 12:31
#44

Ja, omdat zijn club het goed doet. Maar net zo zeer andersom. Wanneer Twente onderin meespeeld, moet hij geen degradatietoppers fluiten. Dat is vragen om problemen. Beter voorkomen dan genezen, of uberhaupt de indruk wekken, laten we maar zeggen. Dit zorgt alleen maar onnodig voor onzinnige discussies over of hij nu wel of niet neutraal is.

@eagle35
Dat ik mij een keer vergis zegt niet dat ik niet weet waar ik het over heb. Beetje kansloos om mij zo aan te vallen omdat we gister toevallig een meningsverschil hadden. Maar goed, dat moet je zelf weten.

18 maart 2010 om 10:11
#24

@feankenner, een keer niet reageren is ook een optie, als je niet weet waar je 't over hebt, Nac-psv werd gefloten door Braamhaar! En laat die man lekker z'n mening geven, dat mogen trainers en spelers ook dus waarom scheidsrechters niet. En waar hebben we het over, een programmaatje op de lokale televisie...

18 maart 2010 om 09:13
#6

Scheidsrechters zijn ook voetballiefhebbers en ze zijn ook gewoon supporter van een club. Wat ze privé doen moeten ze ook helemaal zelf weten, maar als ze op het veld staan horen ze dan ook gewoon neutraal te zijn en hun werk uitvoeren. De bond weet ook wel dat de scheidsrechters ook wel supporters zijn van een club en houdt dat zeker ook wel in de gaten wat er op het veld afspeelt. Als een scheidsrechter opvallend fluit in het voordeel van hun clubje (het hoeft nog geen eens een wedstrijd zijn van hun eigen club) dan kunnen ze hun fluitje gewoon inleveren.

18 maart 2010 om 09:14
#7

Zelfs de minister president is voor het CDA dus waarom zou een scheids dan niet supporter voor een club mogen zijn. Met zoveel camera's langs de lijn( psv-twente 16 stuks) wordt elke foutje afgestraft bij partijdigheid

18 maart 2010 om 10:58
#30

Zelfs de minister president is voor het Cda? Natuurlijk, hoe wil je minister worden zonder dat je bij een partij aangesloten bent? Haha..

Ik betwijfel niet of de intentie van Nijhuis is om objectief te zijn, hij is gewoon met zijn vak bezig en zal dat naar behoren proberen te doen. Maar een mens kan volgens mij niet objectief kijken als hij zelf zo'n fan is van een club dat hij het over Wij heeft. Ik kan zelf ook niet echt objectief naar Ajax kijken, ik maak me zelf wel die illusie maar het is simpelweg niet mogelijk. ER is altijd sprake van interpretatie.

Overigens beschuldig ik nog steeds Vink (voormalig Feyenoord seizoenskaarthouder, die Feyenoord wel mag fluiten) meer van het hebben van een gekleurde visie dan Nijhuis. Meerdere momenten gezien waar hij gewoon naar keek en achteraf beweerde het gemist te hebben.

18 maart 2010 om 16:22
#55

'met zoveel camera's langs de lijn( psv-twente 16 stuks) wordt elke foutje afgestraft bij partijdigheid'

Maar dan is het kwaad vaak al geschied.

18 maart 2010 om 09:24
#10

Ik vindt het terecht dat een scheidrechter in een praatprogramma terecht komt.
Wat ik wel raar vindt is dat hij in de WIJ vorm spreekt.
Scheidrechters horen geen voorkeur voor club te hebben, en helemaal aan het einde van het seizoen moeten ze anoniem zijn. Als ik de Knvb was dan zou ik deze leidsman gen duels maar van PSV en Ajax laten fluiten. Je zaait alleen maar onrust, en een stuk ongeloof als je hem nu op een duel van deze 2 ploegen zet.

18 maart 2010 om 10:34
#27

het is al volledig duidelijk voor iedereen dat hij FCT fan is, hij zit aan tafel met nog 5 FCT fans en het is allemaal op regionale tv in twente, en dan zou hij steeds, ''jullie'' of ''zij'' moeten zeggen?

of denk je dat scheidsrechters 25 wedstrijden lang fan van een club kunnen zijn, en de laatste 9 niet?

18 maart 2010 om 22:29
#60

@ reimer

"scheidsrechters horen geen voorkeur voor club te hebben en helemaal aan het einde van het seizoen moeten ze anoniem zijn" - is natuurlijk onzin.

Scheidsrechters zijn net normale mensen, houden van voetbal en hebben dus ook zo hun clubvoorkeuren. Ik heb dan eerlijk gezegd liever dat ze dat openlijk uitspreken dan dat ze het geheim houden en dat het van invloed is op de beslissingen die ze nemen in het veld.

Denk dat je er nu wel van uit kunt gaan dat Nijhuis in de slotfase van de competitie geen wedstrijden van PSV of Ajax meer zal fluiten.

18 maart 2010 om 09:26
#11

Ik heb liever een scheids die eerlijk is en gewoon verteld voor welke ploeg die is dan ene scheids die stiekem voor een ploeg is en er niks over zegt. Dat vind ik veel kwalijker. Daarbij ken ik het betreffende programma en echt veel bijzonders wordt daar niet gezegt...

18 maart 2010 om 09:35
#14

Heele kwalijke zaak dit. Als Nijhuis op tv praat over wij en daarmee twente bedoelt is het dus per direct afgelopen met de heer Nijhuis met grote duels. Ik vind het over het algemeen de beste scheidsrechter die we hebben maar hij kan natuurlijk nu geen wedstrjden van Psv, Ajax of twente fluiten rest van het seizoen want als hij 1 foput maakt krijg je al een disccussie en dat moet je altijd tegen gaan lijkt mij.
Het is wel weer typisch dat er niks mee wordt gedaan door Kesler en Uilenberg, voor wie zijn die ookal weer. Dit opgeteld met de opmerking van Kesler dat hij wil dat Twente kampioen wordt dit jaar zal allemaal wel toevallig zijn maar je moet je als bond nooit in die positie wringen. Lees ook de colum van simon zwartkruis, meen ik, in de nieuwe VI.

Als twente kampioen wordt ligt het aan het spel van twente maar er zal altijd een zwart randje omheen blijven alleen al door wat Kesler en Nijhuis in de media zeggen.

Ze mogen het van mij allebei best zijn maar ze mogen het gewoon niet uitspreken ik begrip niet dat ze dat niet begrijpen je geeft iedereen munitie...

Typerend voor de mate van profesionaliteit bij de Knvb.

Ik houd er in ieder geval een nare smaak aan over!! BAH

Aangepast op Donderdag, 18 maart om 09:36 door dontinus.

18 maart 2010 om 09:37
#15

Verschrikkelijke man die Nijhuis. Zo arrogant!

En hij mag van mij best een voorkeur hebben voor een club, maar dat hij dan in de 'we' vorm praat gaat wel ver vind ik. Lijkt net jack van gelder bij studio voetbal.

In ieder geval lijkt de objectiviteit ver te zoeken dit seizoen bij de scheidsrechters. Zowel op het veld, als daarnaast blijkbaar.

18 maart 2010 om 09:43
#17

Jack is voor AFC van mij mag je over een amateur vereneging waar je toch geen invloed kan uitvoeren best over de we vorm sprekenof dacht je dat als hij we zei het over ajax ging.
wel beter opletten he.

Verder meeeens wat je zegt het is te idioot voor worden dat scheidsrechters hun voorkeur uitspreken en in we vorm spreken.

Dit is toch het bewijs dat spreekt in het voordeel van Rutten en je moet hem dan ook meteeen vrij spreken en Nijhuis schorsen en van Boekel.

18 maart 2010 om 10:01
#22

Je moet een beetje door dat afc heen kijken. Denk je nou echt dat jack supporter is van een amateurclub? Hij is wel degelijk in hart en nieren voor ajax en dat laat die blijken ook. Alleen omdat dat niet echt objectief zou zijn, zegt die afc.

Ik ben het met je eens dat ze scheidsrechters ook eens moeten schorsen ja. Nu geven ze na een slechte wedstrijd geen wedstrijd de volgende keer, maar als publiek weet je niet of de man nu op vakantie is, of gewoon 'straf' heeft gekregen.
Ze moeten een keer openlijk worden geschorst.

18 maart 2010 om 13:19
#47

Al zou Jack van Gelder in de wij-vorm over ajax praten hij kan toch nooit een wedstrijd beinvloeden. Een Bas Nijhuis, of andere scheidsrechter, kan dat dus wel en dat wordt door de meeste hier aangegeven. dus jou vergelijking gaat niet op

18 maart 2010 om 16:23
#56

Er is een groot verschil tussen een scheidsrechter die zo praat of een voetbalpresentator die 0,0 invloed heeft op het verloop van een wedstrijd.

Aangepast op Zaterdag, 20 maart om 03:36 door SuySiem.

18 maart 2010 om 09:49
#18

ook scheidsrechters kunnen een mening hebben, helemaal mee eens. Je kunt jezelf wel afvragen of je slim bezig bent, zeker in het geval Nijhuis. Deze man wordt gesignaleerd op de tribune bij Twente, wat op zich natuurlijk niet verboden is, maar hij doet daarmee wel de schijn wekken dat hij er ook supporter van is, ook dus gezien zijn laatste uitspraken over eventuele transfers.
Ik kan me wel inleven in de argwaan die ontaat in met name Amsterdam en Eindhoven.
Er van uitgaande dat Nijhuis altijd tracht de onpartijdige te zijn.......blijft het op zijn zachts gezegd toch erg onhandig hoor, je mag als knvb dan ook best wel eens een gesprekje aangaan met de arbiters over dit soort zaken!!!

18 maart 2010 om 09:52
#19

Straks mag die man ook niet meer in een rode auto rijden...

Zolang hij goed fluit moet er niet zo gezeurd worden...

18 maart 2010 om 09:56
#20

Sinds wanneer zijn alle scheidsrechters voor twente???wat een gedoe allemaal.

18 maart 2010 om 09:59
#21

"er moet een gedragscode komen, zodat dit niet gebeurt." aldus Nijhuis.

Als trainers niks mogen zeggen dan moet je zelf ook je mond houden Nijhuis. Je wekt nu de suggestie dat je de macht in hand hebt om Twente kampioen te laten worden. Die gedragscode geldt dan ook voor jou

18 maart 2010 om 10:02
#23

Een scheids hoort absoluut onpartijdig te zijn. En gezien hun afkomst of woonplaats zullen ze altijd een bepaalde voorkeur hebben, maar dat mogen ze nooit duidelijk laten merken.

Verder zou de Knvb een stokje voor zijn optreden in de pers/media moeten steken. Hoewel dit allemaal regionaal getint is, toch is het raadzaam om Nijhuis hierover aan te spreken.
Rutten is op zijn vingers getikt vanwege zijn Twentse uitlatingen. In dat geval geldt dit dus ook voor Nijhuis.

18 maart 2010 om 10:44
#28

Precies, daar ben ik het helemaal mee eens. Natuurlijk hebben scheidsrechters een clubvoorkeur prive (het zijn tenslotte ook voetballiefhebbers), maar op het veld of in de media mag daar nooit wat van blijken. Dan zaai je alleen maar onrust en werk je reacties zoals van Rutten in de hand. Nijhuis is dan ook niet echt slim bezig vind ik.

Aangepast op Donderdag, 18 maart om 10:46 door morpheus32.

18 maart 2010 om 10:12
#25

in mijn ogen spreekt het Rutten zelfs helemaal vrij en dient er direct een onderzoek te komen naar de heren': Kesler, Uilenberg, Nijhuis, Braamhaar en de rest van dat zooitke uit twente.

Ik kan niet met bewijs komen of iets dergelijks maar door uitlatingen van de bovengenoemde personen wordt er een optie gecreeerd, die er niet zou zijn als een ieder zijn mond had gehouden.

Dus niet allemaal nu reageren van waar is je bewijs en tuurlijk zijn ze niet omgekocht. Dat weet niemand maar daar ga ik ook niet van uit.

Het gaat er om dat als Rutten iets zegt over wat een grens zou hebben gezegd krijgt hij een voorwaardelijke schorsing, naar nu blijkyt heeft Rutten gewoon gelijk neem maar van mij aan als Nijhuis een wedstrijd fluit van Ajax of PSV en daar een fout in maakt alle spelers trainers en supporters zullen zeggen jamaar hij is voor twente en dit komt lekker uit voor ze.

In die situatie zullen ze ook nog gelijk hebben ook. puur alleen maar door de uitlating van de heren.

Knvb is lachwekkend amateuristisch. op hun beslissingen is ook geen peil te trekken. dat hele zooitje moet worden vervangen en snel ook!

18 maart 2010 om 11:34
#33

het is toch niet te geloven wat een slechte verliezers jullie zijn
Eerder was knvb ajax gekleurd nu twents gekleurd

Hou toch op man jullie zijn al zovaak geholpen
klein voorbeeld
Pieckenhagen <---> Toivonen weinig tot niets aan de hand Rood
Ten Rouwelaar <----> Toivonen trapt na op de keeper niets aan de hand
Affelay Nac uit geen kaart totaal niets
Zo kan ik wel blijven opsommen maar dan ben ik nog 3 dagen bezig

Overal worden fouten gemaakt want het klinkt raar wij zijn mensen en die maken weleens een fout

Dat gelijk een Knvb twents gekleurd is vind ik zo goedkoop willen scoren
Als utrecht nr 1 zou staan dan zou de knvfb weer pro utrecht zijn

18 maart 2010 om 12:02
#40

wie is jullie? Mijn voorkeur gaat toch uit naar Ajax dat neemt niet weg dat het gewoon niet helemaal kosjer is ;-)

Ik zeg gewoon hoe het zit goed lezen ik zeg ze hebben de schijn tegen en doen daar gewoon in mee.
Ik vind dat je dat ten alle tijden als bond moet tegen gaan!

de Knvb is twents gekleurd, Kesler en Uilenberg. Dat staat vast ik zeg niet dat ze direct invloed uitoefenen op wedstrijden alleen dat hun gedrag laakbaar is!

18 maart 2010 om 13:32
#49

@ Dontinus; jij hebt echt geen idee waar je over praat gozer. Kesler schreeuwt veel, maar heeft concreet nix te maken met de aanstelling van sr/danwel opzetten van competitieprogramma. Uilenberg is al 1,5 jaar gestopt bij technische staf voor scheidsrechters, op zijn plek zit nu Bert Brouwers. Nijhuis en Braamhaar fluiten al jarenlang wedstrijden van ajax/psv en alle andere clubs zonder opvallende incidenten. Alle scheidsrechters zitten er eens naast, maar Nijhuis komt al 32 jaar uit Enschede en floot toch Ajax - Roda niet in het voordeel van Twente of wel? Als al deze onzin dan echt waar zou zijn had hij Suarez ook wel geel gegeven waardoor hij geschorst zou worden. Ook in andere wedstrijden heeft hij, netzo braamhaar, nooit in het voordeel gefloten van Twente.

@ ontopic; waar eindigt dit gezeur? Nog even en Theo Janssen mag niet meer tegen Vitesse spelen omdat hij openlijk aangeeft dat zijn hart bij die club ligt.. Als Janssen dan een vrije trap naast schiet tegen Vitesse is er sprake van competitievervalsing? Laat iedereen toch lekker zijn beroep uitoefenen zonder alle verdachtmakingen en onzin eromheen!!!!

18 maart 2010 om 13:45
#50

@ Oldenzaal83:

Je begrijpt mij verkeerd:

Ok ik wist niet dat Uilenberg weg was, gelukkig die man heeft nl het scheidsrechters corps nmaar de afgrond gebracht.

Het gaat mij vooral om en daar blijf ik bij dat je als scheidsrechter niet in tv-programma's kan praten over wij en daarmee een club en jezelf bedoelen.

Zoals meerdere malen al gepost vind ik nijhuis de beste scheidsrechter op de velden dit seizoen. Het gaat om dat je het niet kan maken! En hij maakt zichzelf dus verdacht met zulke opmerking. het interesseert mij niet voor welke club hij is maar door dit soort teksten krijg je gewoon alle schijn tegen en dat met je ten alle tijden tegen gaan!

Als voetballer wil je zelf toch winnen dus je vergelijking gaat niet op.

18 maart 2010 om 13:50
#51

Maar de objectiviteit is al jaren zoek bij de knvb
zo is er ook een tijd een ajax periode geweest
We raken daar toch niet over uit gepraat
\maar dat maakt het discussiepunt wel leuk

18 maart 2010 om 14:02
#53

klopt en dat was ook fout.

We kunnen er ook nog wel weken over hebben.

Ik begrijp gewoon niet dat een organisatie als de Knvb in 2010 zo te werk gaat.

Je moet het eens naar het bedrijfsleven koppelen. dat een toezichthouder van 30 bedrijven gaat praten over we en daarmee bedoelend 1 bedrijf. dan heb je dus altijd munitie voor rechtzaken, of in ieder geval veel discussie ;-)

18 maart 2010 om 17:52
#58

hahahahaha ja das een speerpunt
De knvb is de meest amateuristische bedrijfstak van nederland
Maak me er verder niet druk om want dan kan ik me een pacemaker aan laten passen

18 maart 2010 om 12:13
#41

Laakbaar of niet
Als een goede scheids uit twente komt is dat momenteel gewoon domme pech
Aangezien twente het op het moment het ook goed doet is dat een saillant detail

Zo is van boekel een ex voetballer en zo kreeg hij ook bakken vol stront over zich heen
Terwijl ik het een redelijke tot goede scheids vind
Braamhaar daarin tegen is ook twents maar zijn voorkeur is ook duidelijk
Het handje bij ajax en dat had niets te maken met het stukje voordeel waaruit gescooord werd want zo word dat door menigeen ook niet geinterpreteerd
Kortom je kan beter hockeyscheidsrechters toestaan in het voetbal
Maar dan heb je het punt dat ze de sport niet kunnen aanvoelen
Als scheids moet je ook van het spelletje houden en dat er dan een voorkeur is ja dat mag en kan ook
zolang je die stempel maar niet op wedstrijden drukken gaat want dan ben je als full prof niet goed bezig

18 maart 2010 om 12:26
#43

ik ben het niet oneens met je post en je moet zeker liefhebbers als scheids hebben maar ze moeten dat echt voor zichzelf houden vind ik.

Je moet nooit de schijn tegen je krijgen want dat tast je autoriteit aan in het veld en daarbuiten.

18 maart 2010 om 12:38
#45

Ben het met je eens dat je geen schijn tegen kan hebben
omdat dit je autoriteit aantast
Maar anderzijds is dat ook niet makkelijk laten we wel zijn
We zijn allemaal maar mensen
Zou je voorkeur in het veld je beslissingen aantasten dan moet een bond per direct ingrijpen en niet als je bij een programma als supporter praat

18 maart 2010 om 13:27
#48

het is zeker niet makkelijk ook dat klopt maar wel een vereiste in mijn ogen.

Wij staan denk ik op dit punt recht tegnover elkaar. Voor mij is het echt onacceptabel dat een scheidsrechter in tv programma's praat over een ploeg en zichzelf in de wij vorm. Maakt echt niet welke club het aangaat of welke scheidsrechter. ik vind zelfs nijhuis met kop en schouders de beste dit jaar maar dat doet ie in mijn ogen allemaal teniet hierdoor.

Zoals eerder gezegd als hij in het resterende programma PSV of Ajax fluit en een beslissende fout maakt heb je de poppen aan het dansen als hij op maandag dan weer zegt WE worden kampioen en wat speelde twente goed.

Zal ik ook reageren van lekker dan ons punten kosten door een fout, waarschijnlijk een oprechte fout , en dan blij zijn dat twente wint.

Dit voorbeeld is heel zwart wit dat weet ik maar ik probeer hier mee aan te geven dat mensen zo kunnen gaan reageren en ze hebben dan ook een punt.

Het zaakje stinkt gewoon. en was makkelijk te voorkomen door hem niet in dat soort programma's te laten en heb in ieder geval op zijn vingers te tikken als hij over We spreekt.
De mantel van obejectiviteit is volledig verdwenen op zo'n moment.

18 maart 2010 om 10:52
#29

Wat een calimero gedrag van sommigen hier zeg
Dus Nijhuis mag geen eigen voorkeur hebben
Het is gewoon van de gekke al zit ie in een twente tenue in de veste intreseert dat niet
als hij zijn wedstrijden naar eer en geweten fluit en objectief is

Mits dit niet het geval is praten we over andere zaken

Nu is er ieder geval weer een rede in amsterdam en eindhoven om te klagen in plaats van de hand in eigen boezem te steken

18 maart 2010 om 11:02
#31

Ik denk dat de Knvb er handiger aan doet dit soort situaties te voorkomen. Met dit soort optredens krijg je sneller de schijn tegen. Een scheidsrechter moet objectief zijn. En nou ben ik er wel van overtuigd dat Nijhuis dat is, maar het komt wel raar over dat hij zo over twente praat en dan toch wedstrijden van concurrerende clubs mag fluiten. Lijkt mij niet handig

18 maart 2010 om 11:34
#32

ik denk dat geeneen van de scheidsrechters geheel onpartijdig is. de scheidsrechters houden ook van voetbal en zijn ook jong geweest. ik kan me dan niet voorstellen dat ze dan niet voor een bepaalde club zijn.

ik denk ook dat het bijna onmogelijk is voor bijvoorbeeld nijhuis om altijd in het voordeel van twente te fluiten. het spel gaat te snel om te denken 'laat ik voor deze overtreding maar niet fluiten want dat is beter voor twente'.

maar mijn punt is dus dat ik denk dat geeneen scheidsrechter 100% onpartijdig is.

18 maart 2010 om 11:46
#34

Jol moet helemaal zijn kop houden. De complete Knvb, studio sport en 80 % van haar analisten zijn ajax getint.

18 maart 2010 om 11:46
#35

Nijhuis of welke scheidsrechter ook mogen best een voorkeur hebben voor een club.
En laat ze lekker aansluiten aan de tafels van de regionale zenders wat mij betreft
Maar Bas kwam bij mij nogal onprofesioneel over in de wedstrijd Ajax Roda.
Er was toch duidelijk sprake van dat de commotie voor die wedstrijd hem niet in zijn koude kleren was gaan zitten.
Daarom zou ik niet zo blij zijn als hij weer een concurrerende club moet fluiten, maar ja dat beslist de Knvb natuurlijk.

Aangepast op Donderdag, 18 maart om 11:47 door Rijvers.

18 maart 2010 om 11:47
#36

En iedereen heeft wel een voorkeur voor een club. Scheidsrechters ook. Aan gezien het grootste deel van nederland Ajax aanhangt, zal ook het grootste deel van het scheidsrechterskorps ajax aanhangen. Jol heeft dus totaal geen recht van spreken. Rutten overigens ook niet.

18 maart 2010 om 11:51
#37

"wij scheidsrechters staan ook netjes voor een camera"

Ja dat wel maar vraag niet wat der uit komt . Meestal als er een fout is gemaakt hebben ze weer kutsmoesjes of doen ze als hun neus bloed . Wees een vent . Iedereen maakt fouten maar durf dat dan gewoon te zeggen

18 maart 2010 om 12:02
#39

Vaak genoeg zeggen de scheidsrechters wel dat ze fout zitten... Als ze dat niet zeggen dan hebben ze daar ook gelijk aan...

18 maart 2010 om 11:58
#38

Dat gezeik omtrent scheidsrechters moet eens afgelopen zijn. Kunnen die mensen dan helemaal niet meer voorkeur hebben voor een bepaalde club? Zodra de betreffende scheidsrechter maar niet fluit in het voordeel van de betreffende club, is het toch akkoord...
Nog even terugkomend op het fluiten van scheidsrechter Braamhaar tijdens de wedstrijds PSV - Nac, hij heeft een topwedstrijd gefloten en Fred Rutten kan daar gewoon niet tegen, dat die een keer een wedstrijd verliest. Een andere keer kan het ook in zijn voordeel zijn... Dat is het risico van het spelletje...

18 maart 2010 om 12:18
#42

Als scheidsrechter moet je op zijn minst de schijn opwekken dat je onpartijdig bent. En als Nijhuis nou een goede scheids was, oke, maar hij fluit vrijwel altijd erg warrig en inconsequent. Hij is zonder twijfel de slechtste scheids in Nederland die alleen op die positie zit dankzij zijn vriendje Uilenberg. Die man hoort niet hoger dan de hoofdklasse thuis!

18 maart 2010 om 12:56
#46

Ik ben wellich niet geheel objectief, maar na die schandalig aan sc Heerenveen gegeven strafschop tijdens RKC Waalwijk-sc Heerenveen is hij voor mij helemaal afgeschreven. Met een grote smile een strafschop aan de noorderlingen schenken, ik weet niet wat ik er van moet denken maar het ruikt naar onraad.

Aangepast op Donderdag, 18 maart om 12:56 door Erik1978.

18 maart 2010 om 14:10
#54

Het is allemaal heel leuk en aardig, en persoonlijk vind ik Nijhuis een goede scheids, als is het wel zo dat als hij een fout maakt, dat het dan ook meteen een blunder van jewelste is (rode kaart bij Cambuur - Roda / Penalty tegen RKC / Penalty voor Suarez bij Ajax Roda om slechts een paar voorbeelden te noemen).

Maar wat ik niet zo verstandig vind is het openlijk uitspreken hiervan. Een scheidsrechter hoort toch neutraal te zijn? Natuurlijk heeft iedere scheidsrechter een club voorkeur, maar als je die openlijk gaat uitspreken dan kan ik me voorstellen dat je vaker situaties krijgt zoals bij Ajax - Roda het geval was.

Het zou een heel hoop onzin en complottheorieen schelen als Nijhuis zijn voorkeur gewoon voor zich gehouden had, net als dat er niet naar de media gelekt moet worden dat Vertonghen (en eerder al Huntelaar) als voorbeeld worden gesteld.

Aangepast op Donderdag, 18 maart om 14:12 door swiertje.

18 maart 2010 om 17:16
#57

@swiertje; ik ben het helemaal met je eens, alleen de laatste zin niet. Dat lekken naar de media gebeurt door oud scheidsrechters (jol en vd ende) en worden overgenomen door de sensatiekrant van nederland, iedere keer opnieuw door journalist Mike Verweij (ajax watcher). De uitspraken die op deze bijeenkomsten van scheidsrechters worden gedaan, gaan over allerlei spelers in allerlei situaties. Ook zit daar wel eens een ajax speler tussen, maar omdat dat meteen aangegrepen wordt door Verweij/telegraaf is het ineens ''een schande en is de knvb anti-ajax''. Geloof nou maar dat Hadouir, Buijs, Grindheim, Pothuizen, Demouge en nog veel meer spelers ook heel regelmatig in dit soort bijeenkomsten genoemd worden en als voorbeeld gebruikt worden, alleen dan wordt het niet naar buiten gebracht omdat er geen medium is dat daar belang bij heeft.

18 maart 2010 om 20:52
#59

Volgens mij zijn Dick Jol en Mario vd Ende niet welkom in Zeist, maar dat kan ik mis hebben?
Maar je hebt gelijk ja, zodra er ook maar een klein beetje iets met Ajax is word het uitgemelkt.
Maar goed, zijn die bijeenkomsten niet besloten? Als dat zo is vind ik namelijk kwalijk dat er namen naar buiten komen, of dit nu door Uilenberg, vd Ende of wie dan ook komt, het moet binnenkamers blijven

Aangepast op Donderdag, 18 maart om 20:53 door swiertje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

  • Ze werden geconfronteerd met weerstand. Maar de Armada zal niet ophouden. Show no mercy. Who will Write the Future? Lees verder
  • Tips van Gerard Pique om de baas in de verdediging te zijn. Lees verder
  • Bloed, Zweet en Oranje Lees verder
  • Tips van Rafael van der Vaart om op het middenveld te domineren. Lees verder
  • Robinho, Maicon, Luis Fabiano & Nilmar praten over het spelen in het Braziliaanse elftal. Lees verder

Ajax

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6

Shop

Ajax Amsterdam
Bestel NU
Nu € 41.95

Voetbalreizen

Interview met Gianni Zuiverloon

"Ik geloof niet dat ze me zijn vergeten. Nadat wij in 2009 degradeerden, waren er een aantal Engelse clubs uit de Premier League die interesse hadden, maar dat is uiteindelijk allemaal afgeketst. Ik wilde niet terug naar de Eredivisie, zodat ik dan maar op het hoogste niveau zou blijven spelen. Dat zag ik als een vlucht." Lees verder

Pagina gegenereerd in 0.4375 seconden.