Update: FA gaat Gerrard niet vervolgen vanwege elleboogstoot

Dinsdag, 16 maart 2010 om 15:58

Liverpool boekte maandagavond een overtuigende overwinning op Portsmouth, maar Steven Gerrard zit duidelijk nog niet lekker in zijn vel. De middenvelder kwam vorige week in opspraak na een vermeend ‘V-signaal’ en deelde maandagavond een elleboogstoot uit. Rafael Benítez wisselde Gerrard meteen, maar ontkent het voorval te hebben waargenomen.

/

Gerrard haalt al weken zijn gebruikelijke vorm niet en dat frustreert de aanvoerder van Liverpool duidelijk. Vorige week maakte hij al een vlijmscherpe tackle in de nederlaag bij Wigan Athletic en ook maandag liet hij zich niet van zijn beste kant zien. Gerrard plantte zijn elleboog in de nek van Michael Brown, maar ontsnapte aan een rode kaart.

De middenvelder werd direct gewisseld door Benítez, die echter niet vreest voor een straf voor Gerrard. “Dat lijkt me sterk”, reageerde de Spanjaard. “Ik heb niets gezien, maar heb er nog naar gevraagd en denk dat er niets zal gaan gebeuren. Ik was al van plan om Gerrard, Fernando Torres en Glen Johnson te wisselen, met het oog op donderdag. Dat hebben we dus ook gedaan.”

Update 15:57 uur - FA gaat Gerrard niet vervolgen vanwege elleboogstoot
De tuchtcommissie van de Engelse voetbalbond (FA) gaat geen onderzoek instellen naar het incident tussen Steven Gerrard en Michael Brown maandagavond. De FA nam dinsdag wel contact op met scheidsrechter Stuart Attwell naar aanleiding van de zwaai van Gerrard met zijn elleboog, maar houdt vast aan de regel dat door arbiters genomen beslissingen niet ongedaan worden gemaakt.

Attwell zag het incident tussen Gerrard en Brown en sprak de aanvoerder van Liverpool vermanend aan. Vervolgens gaf de dienstdoende scheidsrechter een vrije trap aan Portsmouth.

Wed op wedstrijden, ontvang €50 bonus

16 maart 2010 om 08:15
#1

Gerrard haalt al weken wél zijn gebruikelijke vorm. Vorig jaar was gewoon een hoogtepunt, een uniek geval. Nu is Gerrard weer de Gerrard die we kennen. En ook qua agressie, frustratie en afreageren. Gelukkig kan hij dat, want het is Engeland.

16 maart 2010 om 08:28
#2

Ben het wel met je eens dat eens te meer duidelijk wordt dat hij gewoon niet zo goed is als men beweert. Maar hij is nu wel zo slecht... vorig jaar schoot hij tenminste nog eens op goal. Dit jaar belandt elke bal in mijn achtertuin.

16 maart 2010 om 08:42
#4

Het valt me op dat je altijd extreem negatief moet praten over alles wat met Liverpool te maken heeft en blijkbaar zit het je dwars dat ze de afgelopen jaren succesvoller waren.

Heb respect voor je concurrenten en je krijgt het terug maar jij bent net een persoon die dit niet doet en de reden dat vele het voor jou club ook niet hebben.

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 10:35 door King_Eric.

16 maart 2010 om 08:51
#5

Liverpool is niet te benijden lijkt me zo... dus waar haal je die conclusie vandaan? Ik vind Gerrard gewoon overschat, net als ik Kuyt ongeschikt vind. Xabi Alonso, dat is iemand waar ik jaren fan van ben, ook voordat de massa (en benitez) ging inzien hoe goed en belangrijk hij eigenlijk is.

Tja, Arsenal krijgt veel kritiek echter bij bijna iedereen zie ik wel een vorm van respect terug, simpelweg omdat het prachtig is hoe de club zichzelf eigenhandig omhoog werkt en 1 vn de grondleggers is van de Engelse dominantie in Europa.

16 maart 2010 om 09:11
#7

ik vind persoonlijk dat het groene randje een plekje hoger mag, ik vind gerrard ook helemaal niet zo goed spelen (laatste tijd in iedere geval, hij is een erg goede speler)

en ik vind overigens dat hij gewoon geschorst moet worden

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 09:12 door rossonero93.

16 maart 2010 om 13:50
#26

Totaal off-topic natuurlijk, maar Crazybitch, misschien een idee om je eigen advies ook eens op te volgen in de Ajax topics hier op Voetbalzone...

On: Hopen voor Liverpool dat Gerrard weer een beetje zijn vorm gaat pakken, toch een belangrijke speler

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 14:51 door swiertje.

16 maart 2010 om 16:08
#29

Liverpool is best te benijden, het kan erger dan fan zijn van een club met 5 Europa Cups en het mooiste stadion ter wereld..

16 maart 2010 om 16:23
#39

Ik heb een diep respect voor Arsenal, schitterende club. Ik hou van mooi voetbal(al ben ik fan van een club die daar niet bekend om staat), maar het mag af en toe best een beetje respectvoller en minder negatief richting Liverpool bij sommige Arsenalfans. Als ik het eens op een rijtje mag zetten wat ik de afgelopen weken las:

- Gerrard is niks meer dan een ordinaire schopper die beter kan gaan rugbyen
- Torres is nog sneller stuk dan een stuk kristalglas
- Aquilani kan er he-le-maal niks van
- Mascherano kan niks dan schoppen
- Reina is een ordinaire clown
- Carragher is een matige verdediger en ook nog eens over the hill
- Glen Johnson kan totaal niet verdedigen
- Dirk Kuijt is een harde werker, maar is technisch 0,0 en hoort op de bank.

Als dat allemaal waar is vind ik een 6e plaats nóg knap...

16 maart 2010 om 16:29
#41

Wat houdt dat randje in? Heb ik me al een paar x afgevraagd... Zo lang kom ik nog niet op v-zone

16 maart 2010 om 17:01
#53

Dat is een compliment dat een ervaren user aan iemands reactie kan geven.

16 maart 2010 om 17:26
#58

Als hij elke bal in jouw achtertuin schiet ben ik benieuwd waar je woont...

Gerrard is dit jaar inderdaad minder dan andere jaren, net als de rest van Liverpool. Willen ze om prijzen spelen (en Torres behouden) dan mogen er wel eens een keer echte, directe versterkingen te halen.

16 maart 2010 om 18:53
#66

/@ Lfcdutchy

Klopt, je zou maar fijn zijn van united. mooiste stadion ter wereld is iets subjectiefs wat jij mooi vind kan ik spuuglelijk vinden.

on; slechte optreden van de scheids dan, als je een elleboog constateert moet je toch ook met rood over de dijk komen of niet dan? heeft Liverpool en gerrard even geluk gehad.

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 18:55 door Skanarya.

16 maart 2010 om 20:08
#70

één van de beste speler van de wereld overschat? lijkt me gek..? Xabi is een fantastische speler die echt de lijnen in een elftal kan uitzetten.. 1 van de beste in de wereld uit zijn klasse..

16 maart 2010 om 20:22
#73

Off :

Haha mooie opsomming, maarja buiten het feit dat Gerrard er niks van kan, zit er wel bij elk stukje een kern van waarheid in :P

On :

Ag Gerrard wordt nou eenmaal niet zo snel aangepakt, net zoals Rooney dit is een publiek geheim in Engeland.

16 maart 2010 om 08:38
#3

Toch een vrij zwakke vorm van argumenteren: als de feiten je niet zinnen de criteria verleggen. Want beweren dat iemand een jaar lang fantastisch kan spelen bij wijze van toeval, is klinkklare nonsens. Domweg complete onlogica.

En beweren dat Gerrard een middelmatige voetballer zou zijn, diskwalificeert je dan ook nog eens als voetbalkenner. Stevie G heeft techniek, dynamiek, fysieke kracht en een ongeëvenaard schot in de benen.

Je mag hem best een vervelende jongen vinden, dat vind ik (als Lfc-fan) zelfs, maar om te beweren dat hij geen goede voetballer zou zijn, moet je wel een zure Arsenalfan zijn. ;-)

On: als je uit vorm bent en de frustratie stijgt, dan willen voetballers nog wel eens voor het persoonlijke duel in het duel gaan (zie Affelay). En dat onderscheidt dan weer de echte grote van de iets minder grote. Daarbij wil ik een (ook klein beetje onlogische) uitzondering voor Zizou maken.

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 08:39 door Leonov.

16 maart 2010 om 09:01
#6

Ik wil wel eens weten welke grote voetballer niet een keer door het lint is gegaan,
Ik snap het best, altijd dat zuigen schelden van de antivoetballers wedstrijd in wedstrijd uit kan een keer leiden tot een uitbarsting van de grotere spelers. Alleen die verontwaardiging van de mensen en supporters is dan altijd onzin alsof ze iemand vermoord hebben.
Wie is groot bergkamp staat op iemand tegen joegslavie wk 98, zidane idem tegen saudi arabie en wk finale, Messi spuugt en geeft een elleboog vorig seizoen, ronaldo hou maar op talloze voorbeelden, Maradona zelfs een groot vechpartij. Alle ”grote voetballers schieten wel eens uit hun slof maar dat is niet meer dan logisch als elke wedstrijd 70x per seizoen iemand uit is om je te beledigen uit de wedstrijd te schoppen etc.
On: Gerrard is zeker een van de beste middenvelders van de wereld, alleen in dit zwalkend lpool haalt niemand zijn vorm.

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 09:02 door vialuna.

16 maart 2010 om 10:00
#10

@martstolze. sorry maar ik vind dit een kansloze reactie.

Gerrard voetbalt dit seizoen prut en is niet goed en zit duidelijk niet lekker in zijn fel, maar om dan gelijk te zeggen dat je weer de oude gerrard ziet die wij kennen dat slaat nergens op.
Als je Gerrard volgt en weet hoe hij de laatste 8 jaar heeft gevoetbald dan zie je dat dit uitzonderlijk is. Het is niet zo dat hij alleen vorig jaar een geweldige voetballer was, dat was hij die jaren daarvoor ook.

Hij voetbalt dit seizoen inderdaad als een dweil en verpest het op veel momenten voor zijn team zoals die domme elleboog of die schoten die ver over gaan. Maar wat jij hier zegt is wel een beetje overdreven.

16 maart 2010 om 12:42
#25

Ik weet niet of iemand de beelden hier heeft gezien maar het was een schandalig smerige aanval van Gerrard. Een pure elleboogstoot zonder dat er ook maar een bal in de buurt was. Begin me steeds meer te irriteren aan Gerrard (voor zover dat mogelijk was).

Vorige week nog steekt hij dat V-teken op naar de scheids en krijgt er niks voor. Als hij deze keer geschorst wordt, en daar maar je mag je toch wel vanuit gaan hopelijk, mist hij de wedstrijd tegen United en minstens nog 2 wedstrijden. Als hij in beroep gaat en hij verliest het mist hij weliswaar niet de clash met United maar waarschijnlijk wel de helft van alle overgebleven wedstrijden die Liverpool moet spelen.

Kijk hier maar eens naar: walgelijk, hij sprint vol richting Brown terwijl Liverpool net een aanval opzet. Mensen die anders durven te beweren zouden zich diep moeten schamen; dit is niet eens een overtreding het is gewoon een ordinaire aanslag met geen ander doel dan die Brown neer te halen!

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/5069512/... Tfoe.

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 16:09 door PDawG.

16 maart 2010 om 20:14
#72

De tegenstander sloeg Gerrard eerst hoor.. dan zouden de meeste wat terug.. uhum Afellay uhhumm.. Als ze Gerrard zouden schorsen zou die andere kerel ook geschorst moeten worden.. Maar als je je steeds meer aan die jongen begint te ergeren .. bedenk je dan dat alle spelers gefrustreerd zijn omdat t niet goed gaat.. als je een beetje verstang hebt kun je dat bedenken.. kijk Ronaldo vorig jaar bij Man Who? was natuurlijk een uitzondering want dat is gewoon een klootzak.. of hij nou goed speelt ofniet.. hij blijft maar zeuren en janken om een vrije trap (die hij er dan meestal wel aardig in schiet)

16 maart 2010 om 20:27
#75

@ The_bison

Balaanname, balcontrole en balgevoel behoren ook allemaal tot techniek, en deze is bij Gerrard toch wel erg goed.

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 20:30 door Phermes.

16 maart 2010 om 23:52
#76

@bisonkid

Je klinkt als iemand die nog nooit een bal aan zijn voet gevoeld heeft. Gerrard geen techniek, zegt 'ie. Kijk de volgende keer maar eens wat beter hoe de man een bal aanneemt, aan de voet houdt terwijl hij met volle snelheid over het veld gaat en hoe hij de bal over vijftig meter een medespeler in de voet speelt. En dan heb ik het nog niet over zijn achterlijk harde en tegelijkertijd gerichte schoten gehad. Dat heet techniek.

Maar, zeg: nog een leuke voetbalavond gehad?

16 maart 2010 om 09:12
#8

Alsof dit de eerste keer is dat Gerrard zich laat gaan. Vechtpartijen, ellebogen, schwalbe's... alles behalve een heilige speler. Dat er in de media wordt gedaan alsof hij dat wél is neemt niet weg dat hij geen haar beter is dan sommige spelers die hier wél flink bekritiseerd worden. Overigens valt het met die techniek en dynamiek wel mee vind ik, maar daar is het ook een Engelsman voor.

Zal wel met een sisser aflopen dit aangezien het om Gerrard gaat.

16 maart 2010 om 16:35
#46

@ leonov

En welke echt grote voetballer heeft volgens jou dan nooit iets smerigs gedaan?

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 16:37 door isook.

16 maart 2010 om 18:33
#65

Leonev. Stevie G techniek? Wat voor techniek bedoel je man? Ik heb het namelijk nog nooit gezien. Of bedoel je boks techniek? Dan hoort hij inderdaad bij de beste.

16 maart 2010 om 09:54
#9

Grappig... op de tv herhaalden ze het moment meerdere malen, maar ze liepen allebei te zwaaien met hun ellebogen, dus lijkt het mij niet meer dan een fair duel, Engelsen onder elkaar moeten we maar denken ... die kunnen wel een stootje hebben!

En voor de mensen die nog steeds niks van Engelse spelers of voetbal snappen... die zijn nu eenmaal fel en vol passie, en dan kan het er soms gevaarlijk of onbehouden uitzien, maar dan maakt het voetbal ook mooi! In Zuid-amerika en Zuid-europa proberen ze door middel van schwalbes en gemene overtredingen / naaierij een tegenstander uit de tent te lokken, dat is nu eenmaal de mentaliteit die daar heerst, net zoals er in bijvoorbeeld in Engeland een vecht-mentaliteit heerst. Als je je daar aan loopt te ergeren, dan moet je geen Engels/schots voetbal bekijken!

Natuurlijk zitten alle haters weer te schuimbekken als zoiets gebeurd, en kunnen ze de boel weer lekker opblazen, maar he, dat zijn wel al langer gewend ...

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 09:55 door KoesKoes.

16 maart 2010 om 10:01
#11

Koeskoes je hebt volkomen gelijk, maar kun je dat ook even tegen Gerrard zeggen?

Hij ligt namelijk dit seizoen ook iets te vaak op de grond te zeuren en smeken om penalty's. Dus dat is niet meer Engels zoals jij zegt.

16 maart 2010 om 10:09
#12

Ach, Engelsen hebben ook altijd gedaan schwalbes gemaakt. Het is typisch Engels om dit enkel op buitenlanders af te schuiven. English players are too honest, my ass. En dat voor en man die zijn walging mbt de schwalbe uitvoerig beschreven heeft in zijn biografie. Hypocrisie ten top, iets waar het Engelse voetbal sowieso vol van is.

Hoewel Brown een vuilak is, heeft deze elleboog stoot niks te maken met de Engelse vecht-mentaliteit. Dat uit zich namelijk meer in roekeloze tackles. Zelfs in Engeland wordt een elleboogstoot als vuil en onsportief gezien. Als je dit goed probeert te praten verlies je echt alle geloofwaardigheid.

Koeskoes praat er bijna verheerlijkend over, ik vind het diep triest.

En ja, Arsenal spelers gaan ook weleens te ver... als je dat tegen me wil gebruiken.

16 maart 2010 om 10:26
#14

Ik ben nooit zo zielig om andere clubs of spelers erbij te halen... iets wat het overgrote deel trouwens wel doet! Hou je bij je eigen club en geef commentaar over de club/speler waarover gesproken wordt!

Maar je hebt het boek van Gerrard toch gelezen? Dan weet je toch wel hoe hij het voetbal heeft geleerd en meemaakt / beleefd? Alsof hij nooit de grenzen opzoekt in z'n spel... alsof dit soort duels nieuw zijn voor Gerrard? Dat is nou eenmaal zijn kracht... maar goed, als je dat niet kunt zien en hem een overschatte voetballer vindt, prima! Dan kunnen alle analytici ook inrukken toch?

Tja, verheerlijking, dat is jouw interpretatie... ik geniet gewoon van het Engelse vechtvoetbal. Maar zeg nou zelf, Engelse spelers zijn over het algemeen fysieker ingesteld, (gerrard, Rooney, Ferdinand, Scholes, de Nevilles, Carragher)... maar de inbreng van veel buitenlandse spelers maakt het spel wel des te beter ...

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 10:28 door KoesKoes.

16 maart 2010 om 10:53
#18

Wat een genuanceerde post van je, mijn complimenten.

Nou ja laten we wel wezen. Veel journalisten en analytici worden gevormd door de massa of hun eigen sensatie beruste product, en anders wel hun clubvoorkeur (waar ze overigens trots voor uit komen). Je kan scoren door bepaalde spelers te verheerlijken of af te vallen. Zeker in het chauvinistische Engeland is het bekritiseren van de eigen spelers uit den boze. Buiten Engeland heeft men er een meer objectieve kijk op, helaas staan vaak de beste stuurlui aan wal. Zo berusten ook analytici in Nederland hun mening over bepaalde spelers veelal op de media en/of scorebord journalistiek. Je kan mij in ieder geval niet wijs maken dat de gemiddelde analyticus evenveel naar Liverpool kijkt als jij en ik.

Zonder mijzelf op de borst te willen kloppen wil ik dit kracht bijzetten door je erop te wijzen dat ik de huidige neergang van Liverpool al jaren geleden zag aan komen, terwijl geen enkele analyticus of journalist hier een woord over zei. Hun rol is gewoon overschat. Met de wind in de rug doen ze hun best om het volk zoveel mogelijk naar de mond te praten. Het is eigenlijk een vicieuze cirkel. Zij creëren een hype, wanneer deze aanslaat zetten ze een tandje bij om het in stand te houden en hun populariteit en geloofwaardigheid (hoe paradoxaal) te vergroten. Soms gaat het zelfs nog verder, omdat sommige hypes commercieel enorm aantrekkelijk zijn (zo worden filmpjes waarin C.ronaldo zijn talent (terecht) gerelativeerd wordt, structureel van Youtube geweerd).

Ik vorm liever een eigen mening. Analisten die ik wel altijd serieus neem (op een kritische manier) zijn bijvoorbeeld Van Gaal en Co Adriaanse. Dat zijn echte vakmensen met een heerlijke visie (dat laatste is natuurlijk een waardeoordeel).

Nee ik moet je eerlijk bekennen dat ik het boek niet heb gelezen. Ik weet ook niet of ik dat wil, hoewel het me interessant lijkt om het vanuit de ogen te zien van iemand die ik niet kan uitstaan. Ik ken alleen enkele passages.

Fysiek voetbal is niks mis mee, maar dit gaat toch wel te ver? Dit heeft niks met voetbal te maken, dit is zelfs in de ring niet geoorloofd.

Gerrard was vroeger een agressieve voetballer. Sinds de captain band is dit sterk verbeterd, maar dit seizoen komt de oude Gerrard weer in hem naar boven. Als nu ook hij wangedrag gaat vertonen, kan het Liverpool nooit ten goede komen. Het blijft de aanvoerder.

16 maart 2010 om 11:09
#22

@pg. Ik vind dat als je de biografie van Gerrard niet gelezen hebt je er ook geen uitspraken over mag doen en wat hij er precies over zegt.

IK heb hem wel gelezen ik weet niet precies exact wat hij er over zegt maar als je het wil weten zoek ik het voor je op.

16 maart 2010 om 10:12
#13

Ferdinand heeft voor minder 4 wedstrijden schorsing gekregen. Eens zien of de FA nu ook de moed heeft om consequent te zijn. Al vrees ik dat dit zoals gewoonlijk wel weer met een sisser aflopen. Misschien kan hij ook nu wettige zelfverdediging pleiten?

Vies mannetje, die Gerrard en nog niet half zo goed als de media willen doen uitschijnen. Techniek niet geweldig, passing niet werelds en ook zijn afstandschoten zijn toch zwaar overroepen vind ik.dan blijft er nog enkel zijn mentale kracht en werklust over. En daarvan is dit seizoen ook niet veel te zien.

16 maart 2010 om 10:38
#15

Haha die King_eric,

Over het algemeen heb je altijd kundig en objectief commentaar... maar Gerrard is en blijft een wereldspeler. Natuurlijk speelt hij op het moment (dit seizoen) niet al te best, maar om te twijfelen aan zijn techniek, passing en afstandschoten? Alleen haters van Gerrard komen met dit soort flauwekul op de proppen, hij heeft al lang en breed bewezen dat hij alle facetten die je heb opgenoemd beheerst als de beste! Helaas sla je dit keer dus de plank volledig mis...

16 maart 2010 om 10:44
#16

Ik kan hem inderdaad niet uitstaan, dat klopt. En misschien beïnvloedt dat mijn beoordeling wel wat. Maar het één heeft ook met het ander te maken. De grootste reden waarom ik hem niet kan uitstaan is vanwege de hele hypocrysie die er rond hem hangt en de hele mediahype die gewoon zwaar overdreven is.

Tuurlijk is het een heel goeie speler. Misschien heb ik hem in mijn post op een middelmatige Stoke-speler doen lijken, dat was zeker niet mijn bedoeling.

Maar er zijn toch tientallen spelers met een veel betere techniek dan Gerrard. In Engeland alleen kan ik er al 20 opnoemen. Zijn afstandschoten, vaker belanden ze in de tribune dan dat ze op doel zijn gericht. Zijn passing laat echt te wensen over. Dat zie je gewoon tijdens de wedstrijd, als je hem goed observeert (en dat bewijzen de statistieken ook gewoon). Ook vorig seizoen was dat het geval. Maar het team speelde goed, en dan valt dat allemaal minder op. Meer zelfs, dan lijkt Gerrard inderdaad soms een wereldspeler.

16 maart 2010 om 16:33
#44

Het klopt dat er spelers zijn met een betere techniek dan Gerrard, er zijn ook spelers met een beter schot dan Gerrard en er zijn spelers die sneller en behendiger zijn dan Gerrard. Alleen heeft Gerrard dat allemaal en is het een complete speler die van alles wat heeft en naar mijn mening één van de beste spelers op dit moment is. Tuurlijk draait hij een slecht seizoen, maarja dat heeft iedere speler weleens.

16 maart 2010 om 10:45
#17

Dit slaat weer helemaal nergens op. Vorige keer ook al met dat 'v - gebaar'. gerrard wilde diep gaan en iemand liep hem voor zijn voeten dwars en toen botsen ze tegen elkaar aan. Media gaat dan meteen weer zeggen omdat Gerrard niet lekker in zijn vel zit dat het een elleboogstoot is. Ongelovelijk...

16 maart 2010 om 10:57
#19

Ik zou het incident dan echt even opnieuw bekijken als ik jou was. Dit was een bewuste elleboog richting het hoofd/nek van de Portsmouth speler.

16 maart 2010 om 11:05
#20

Inderdaad. Ik had zelfs de indruk dat hij hem echt aan het achterna lopen was met de opzettelijke bedoeling hem een elleboog te geven. Hier was absoluut niks ongelukkigs of accidenteels aan.

Hier twee gifs van het incident:

http://i42.tinypic.com/2r20kch.gif

http://i43.tinypic.com/34hbd77.gif

16 maart 2010 om 11:08
#21

helaas is dit wel het geval liverpoolfc. Gerrard zit niet lekker in zijn vel en het was gewoon een elleboogstoot.

16 maart 2010 om 11:49
#24

@liverpoolfc
je hebt helemaal gelijk! Sterker nog de speler belemmert Gerrard om door te breken en geeft hem vervolgens een achterwaartse kopstoot op zijn elleboog. Gerrard heeft zijn elleboog bezeerd en krijgt ook nog eens een vrije trap tegen.

A B S U R D!

16 maart 2010 om 11:26
#23

Ok al ben ik een Arsenalfan en geen fan van Liverpool zal ik zo objectief mogelijk de min en plus punten van Stevie G opsommen en ik stel voorop dat hij niet slecht is maar ook niet werelds

Min punten
- Geen creativiteit om bij de wereldtop te horen
- Geen hoogstaand techniek. eerder basis techniek
- Geen flair
- Geen verfijnd schot (eerder hard dan fijn en geplaatst)
- Schwalbes
-vieze overtredingen, wangedrag ook buiten het veld

Plus punten
- Mentaal zeer sterk (als het goed draait)
- Drive
- one two passing met torres en penetreren in de 16
-loopvermogen (snelheid en uithoudingsvermogen)
- neemt team op sleeptouw door beslissende doelpunten te scoren

Hij wordt dus overschat omdat men vaak over zijn minpunten heen kijkt en scheidsrechters vaak zijn schwalbes en overtredingen niet voldoende bestraffen. Hij is immers Engels en Captain van de legendarische Liverpool. Zijn minpunten komen dus helemaal naar voren wanneer het slecht gaat met Liverpool als team en zijn pluspunten zijn dan niet genoeg om te compenseren

16 maart 2010 om 15:29
#27

Ik vind het zo jammer dat Arsenal fans altijd Liverpool afvallen, ik doe hetzelfde met Arsenal maar dan wordt ik van elke kant belachelijk gemaakt... Wij bij United geven graag af op Arsenal en Arsenal doet dat graag op Liverpool. De persoon die meer punten heeft dan jij heeft immers altijd gelijk!

Natuurlijk hoop ik wel dat Gerrard geschorst is als ze tegen ons moeten, maar dan zullen ze wel in beroep gaan ofzo!

16 maart 2010 om 16:20
#38

Wat een onzin reactie, iedereen die enigzins verstand van voetbal heeft weet dat Gerrard een van de beste middenvelders ter wereld is.

On: Hij is deze week 2x goed weg gekomen met z'n gedrag, dit zal een derde keer niet meer lukken denk ik.

16 maart 2010 om 16:07
#28

Echt schandalig dat hij niet wordt vervolg voor zo'n ransige actie, echt niet normaal. En Rio Ferdinand krijgt doodleuk 4 wedstrijden schorsing voor iets wat de scheids ook niet had gezien, echt abnormaal. Het lijkt er sterk op dat de hoge piefen bij de FA Liverpool een warm hart toe dragen, een andere reden kan ik niet bedenken. Ik bedoel ze zien de beelden toch gewoon?...

Ook lekker toevallig zo vlak voor de klassieker..

http://i42.tinypic.com/2r20kch.gif

http://i43.tinypic.com/34hbd77.gif

Wat een vieze speler is die Gerrard toch.

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 16:27 door PDawG.

16 maart 2010 om 16:08
#30

Echt jammer dat deze man zijn vorm van vorig jaar niet weet te halen. Ik vind het gewoon de beste middenvelder van de hele PL. Voor die elleboog zou hij eigenlijk wel een schorsing moeten krijgen, dat wel.

16 maart 2010 om 16:09
#31

Werkelijk be-lach-e-lijk dat hij hier (weeral) mee wegkomt. Adebayor en Ferdinand hebben de laatste weken en maanden voor hetzelfde of minder (in Adebayor's geval) een lange schorsing gekregen.
Hun excuus dat de scheids het had gezien is op zich ook ridicuul. Attwell heeft het duidelijk niet gezien, anders had hij wel rood getrokken. De scheids gaf gisteren of vandaag zelf in de media aan dat hij enkel een botsing zag, niets meer. En dat hij daar ook had voor gefloten. Niet voor die elleboogstoot.

Lijkt me dat het Liverpool van vorig seizoen, dat continu werd gematst door wedstrijdleiding en FA, opnieuw terug aan het komen is. Eerst dat V-gebaar en nu deze elleboog. Allebei van Gerrard, allebei onbestraft.

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 16:13 door King_Eric.

16 maart 2010 om 16:14
#34

tututu, komen die Man Utd fans weer met hun conspiracy theorieën

Maar ach, dit lag toch wel in de lijn der verwachtingen. De FA knijpt een oogje dicht bij een Engelsman van Liverpool tjidens deze alles beslissende fase. Ene kant vind ik het echt belachelijk, andere kant als hij zondag de winnende maakt dan hou ik mijn mond.

16 maart 2010 om 16:17
#36

Ik spreek niet over conspiracy theorieën. Ik geloof eerder in de incompetentie van de FA en scheidsrechters, eerder dan corruptie

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 16:17 door King_Eric.

16 maart 2010 om 16:11
#32

Ronduit belachelijk. Gerrard zou normaal minimaal 2 wedstrijden in het tribune moeten volgen naar mijn mening. Ook Felipe Melo wordt niet bestraft vanwege zijn walgelijk gedrag en zijn harde elleboogstoot die hij zondag had uitgedeeld. En het minste wat er eentje van inter zegt heeft meteen 2 wedstrijden aan zijn broek. De Italiaanse en Engelse bond maken zich belachelijk !

16 maart 2010 om 16:12
#33

Gerrard is een fantastische speler. Het loopvermogen, zijn leiderschapskwaliteiten zijn prima. Zijn schot is ook uitstekend, zijn passing en zijn tackles zijn briljant. Een complete middenvelder lijkt me dat. Gerrard lijdt aan de ziekte van Schwalbe, en zoekt de grenzen ontzettend op, maar wie in de EPL niet dan? Jammer dat Arsenalfans graag op hem afgeven omdat hij technisch niet briljant is. Hij heeft al wel een Champions League-beker op mogen tillen.

16 maart 2010 om 16:32
#42

Waar heb jij het allemaal over? Aan jou betoog over gerrard's vermeende capaciteten heeft niemand iets. Iedereen kan namelijk zien dat jij Liverpool, en dus Gerrard, een warm hart toedraagt. Maar dat hoeft je natuurlijk niet blind te maken voor deze walgelijke aanslag van Gerrard. Hij zoekt graag de grenzen op zeg je.. Nou iemand van achter op zijn hoofd neer timmeren vind ik ten eerste laf en ten tweede is dat niet zo'n klein beetje over de grens! Als ik dit op straat zou doen zou ik waarschijnlijk een paar nachtjes moeten brommen en een schadevergoeding moeten betalen aan het slachtoffer. Nee dit is niet meer dan schandalig en de woorden corruptie schieten mij inderdaad eerder binnen dan onkunde bij de FA want ze sluiten hier gewoon schaamteloos hun ogen voor dicht.

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 16:33 door PDawG.

16 maart 2010 om 16:35
#45

Nee, jij bent lekker objectief. Hij geeft een klap en dat moet-ie niet doen, ik maak me ook zeker niet blind, ik verdedig hem alleen maar tegenover mensen die hem door de grond willen branden tot er niks meer overblijft.

16 maart 2010 om 16:49
#50

Natuurlijk ben ik wat dit betreft al snel geneigd om te zeggen dat hij geschorst moet worden, dat geef ik ook direct eerlijk toe. Maar het bericht hier boven is in alle opzichten objectief; als ik dit zou doen op straat zou ik de cel in moeten, dat Stevie Me er ongestraft van af komt maakt mij daarom erg boos. Hem verdedigen is in dit geval gewoon smakeloos en geeft mensen het idee dat jij hier geen overtreding inziet. Jij kan mensen echt niet van mening laten veranderen door Gerrard hier te verdedigen, dat heeft gewoon geen zin of je dat nou wilt inzien of niet.

16 maart 2010 om 17:08
#54

Een tik uitdelen is echt geen celstraf in dit land, echt niet hoor. Ik geef hier boven toch zeker het idee dat ik er een overtreding in zie, ik zeg het nota bene, maar ik vind dat er wel ergere dingen gebeuren.

16 maart 2010 om 17:40
#60

Als ik iemand vol een elleboog geef in zijn gezicht onder het oog van een politieagent moet ik een nachtje zitten hoor, ik weet niet waar jij woont maar in Amsterdam wel.

16 maart 2010 om 16:16
#35

Tja was we te verwachten, Liverpool gaat al zo slecht een beetje medelijden van de Engelse bond voor de wedstrijd tegen United. Die willen uiteraard wel eens een andere kampioen(dit is een sneer naar de arsenal fans)!

Neej misschien wel mooi dat hij meedoet tegen United hij is zo gefrustreerd dat hij tegen United ook wel rood zal pakken wanneer ze alle hoeken van het veld te zien krijgen!

16 maart 2010 om 16:26
#40

De sneer komt zo hard aan dat je nog even duidelijk wil vermelden dat het tegen ons is? Kijk eens naar de schuldenlast van je club, dat is pas een sneer. Verder gunde ik het Utd wel hoor (behalve in 07/08), nog altijd liever zij dan Chelsea of Liverpool. Echter 4x op rij gaat me te ver, mede door de veel te arrogante fans.

16 maart 2010 om 16:37
#47

De gru-we-lij-ke arrogantie! Bah! En dat voor een aanhanger van een club die over arbitrale mazzel niks te klagen heeft.. En nog even en passant Arsenal een sneer willen geven, bah! En als ik dan op dat arrogante clubje afgeef ben ik jaloers..

16 maart 2010 om 16:51
#51

Wanneer heeft United dit seizoen dan arbitrale mazzel gehad? Nee, tuurlijk heeft United ook wel eens een beslissing mee maar je moet wel heel blind zijn om niet te zien dat Liverpool dit seizoen veel te makkelijk onder schorsingen uit komen. Dat ze het zelf dan vervolgens verpesten, tjah.. Viva Benitez zullen we maar zeggen..

Maar goed, Stevie Me of niet; ik geef United veel kans op een overwinning want een 4-1 overwinning tegen zo'n zwak Pompy maakt niemand bang. En hopelijk krijgt Liverpool dit weekend wel rood als ze een doorgebroken speler neerhalen.

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 16:54 door PDawG.

16 maart 2010 om 17:10
#55

@ Lfcdutchy, snap dan dat het eerste stukje sarcasme is(een sneer naar Arsenal) omdat zij altijd in complottheorien gaan denken. Ik vind het prima dat jullie volgende week met volle kracht naar Old Trafford komen!

@ Pg

Neej gewoon even duidelijk maken hoe de Arsenal fan denkt. Als Liverpool volgende week tegen Arsenal moest dan had jij er persoonlijk een clubexpert aan geweten over hoe pro engels en pro liverpool en anti Arsenal de Fa is!

Schulden daar maak ik mij niet zoveel zorgen over. Wij zijn de grootste club ter wereld daar gebeurt echt niks mee door een paar honderd miljoen euro schuld. Dan kan je wel zeggen dat ik arrogant ben maar wij zijn de grootste club ter wereld!

@ iedereen

Daarnaast dat ik zeg dat wij Liverpool alle hoeken van het veld laten zien is vertrouwen, daarnaast zijn zij onze aartsvijand en als ik die daar een beetje mee kan irriteren dan is dat grappig! Zo doen rivalen tegen elkaar namelijk. Die zeggen niet tja goede spelers heeft de tegenstander en etc! Die blazen met een dikke 4-0 van de toren!

Liverpool krijgt bij ons de genadeklap, 19e kampioenschap wij komen eraan! Dan hebben wij er 1 meer dan Liverpool and a shipload meer dan Arsenal!

16 maart 2010 om 17:24
#57

Op wat baseer je dat Manchester United de grootste club ter wereld is? Volgens mij heeft Real Madrid de hoogste omzet, Arsenal de hoogste winst (in Engeland althans), Benfica het grootste aantal leden en ik meen dat de populariteit van Barcelona en Real Madrid ook groter is (al moet je me daarin verbeteren als dat niet zo is).

Kijk je naar de historie dan is Liverpool de grootste Engelse club en hebben Madrid, Ajax, Bayern en Milan meer europese prijzen terwijl Barcelona een even groot aantal bezit.

Je kan wel wegkijken en doen of er niks aan de hand is. Ik begrijp dat de grootte van de club een veilig gevoel geeft, maar zonder ingrijpen van rijke investeerders dreigt de club een schuld te hebben van 1,5 miljard in 2017. Dat is werkelijk niet te overzien. Ondanks de verkoop van Ronaldo boekte de club slechts 35 miljoen winst (of 45?). Je verkoop niet ieder jaar een speler van 94 miljoen. Man Utd kan de rente niet eens meer afbetalen, laat staan de gehele schuld.

Niet zoveel hoogmoed jongen, iets meer realiteit.

En hoeveel kampioenschappen denk je dat Arsenal heeft?

16 maart 2010 om 17:33
#59

Antwoord B: 13 titels voor Arsenal

16 maart 2010 om 18:59
#68

United heeft het meeste fans en is daarom de grootste club! In 2017 hebben wij geen schuld meer, zover laten wij het niet komen!

16 maart 2010 om 19:10
#69

Je hebt gelijk, 340 miljoen fans. Dit heeft vooral te maken met de investering in commerciele doeleinden dat begrijp je. Maar goed er zijn meer criteria om de grootste aan te wijzen, en dan moet Man Utd zijn meerdere kennen in enkele clubs. Echter feit is dat het 1 van de grootste clubs is, feit is ook dat het 1 van de hoogste schulden heeft... sterker nog ze kunnen het op dit moment niet afbetalen.

Wat ga jij er tegen doen dan?

17 maart 2010 om 02:21
#77

United naar Cl-finales schreeuwen. Samen met de supporters ervoor zorgen dat de glazers vertrekken, dead or alive(niet fysiek uiteraard)! Daarna flirten met een oliesjeik!! 340 miljoen fans als iedereen 2 euro inlegt zijn we klaar. Nou ik ben bereid 100 euro te betalen dus dan kunnen er alweer 50 fans op mij meeliften!!

Die schulden bouwen zich al een tijdje op, toch blijven we winnen winnen en winnen. Die schulden kunnen nog tot 9 10 11 miljard oplopen en zelfs dan kan United nog in spelers investeren! Net zoals america, dat land heeft ook miljarden schulden maar omdat China afhankelijk is van de afname van America is het onmogelijk die vizieuze cirkel te beindigen!

Aangepast op Woensdag, 17 maart om 02:23 door Frikx.

16 maart 2010 om 16:20
#37

Wat een onzin zeg, droomde ik of werd Rio wel geschorst voor een soortgelijk incident. Bewijst maar weer eens hoe Gerrard en Liverpool vaak wegkomen met dit soort dubieuze beslissingen en Chelsea en Man Utd altijd worden benadeeld.....gerrard zoekt hem duidelijk op en geeft hem van achteren een klap, maakt niet uit hoe irritant Brown wel kan zijn, het hoort gewoonweg niet in de voetballerij

16 maart 2010 om 16:32
#43

Sja, de scheids heeft het al gezien. Zo komen we mooi weg met een vuile overtreding, want regels zijn regels.

16 maart 2010 om 16:40
#48

Vind het wel heel erg onnodig al die ophef over zo'n dingetje en vooral door arsenal/ manchester fans.

16 maart 2010 om 16:47
#49

Ik had Liverpool supporters wel eens willen zien reageren als Rooney voor een wedstrijd tegen Liverpool onbestraft wegkwam met een elleboogstoot...

Hoe blind moet de liefde zijn om deze bewuste elleboogstoot als 'zo'n dingetje' af te doen.

Aangepast op Dinsdag, 16 maart om 16:48 door King_Eric.

16 maart 2010 om 20:10
#71

Laat 1 ding duidelijk zijn King_eric. Wij hebben minder te verliezen dan jullie zondag. We hebben de hoop op plaats 4 al getemperd en moeten eerst donderdag maar eerst winnen. Wij gaan van eigen kracht uit zondag, hoe slecht de vorm ook is. Liverpool is een club die er altijd staat als het moet, en we zullen ons zeker zondag niet laten afslachten. Manu uit is beladen, en na vorig jaar hebben wij hoop en vertrouwen. Daarbij is het vertrouwen in de spelers uitermate hoog en laten wij ons niet gek maken door iedereen !

16 maart 2010 om 16:57
#52

Onbegrijpelijk dat hij niet bestraft wordt door de Fa....

Wat is het toch ook een vies mannetje die gerrard, duidelijk een bewuste elleboog plaatsen...bah, heb helemaal niks met hem

16 maart 2010 om 17:10
#56

Ach de fans onderscheiden zich uitstekend hier...

Alle Arsenal fans vinden Gerrard één van de slechtste middenvelders die er bestaan(ondanks dat hij elk jaar bij de beste middenvelders behoort in de CL, te zien aan de nominaties.
Alle Man United fans zien een complot
De Chelsea supporters scharen zich een beetje onder beiden en de L'pool fans nemen het op voor Gerrard.

Heerlijk toch die hokjes gedachte.

16 maart 2010 om 17:44
#61

Ik weet niet hoe jij de hokjes-geest interpreteert maar jij bent degene die zich daar mee bezig houdt niet andersom.

16 maart 2010 om 18:17
#62

Walgelijk besluit van de FA die Arsenal zomaar indirect bevooroordelen

Ik hoop dat Gerrard die nu goed wegkomt ervan leert en zich nu vol op de Manu wedstrijd kan concentreren en eens eindelijk van zijn 'fair' kant laat zien.

King_eric merkte hierboven al goed op dat Liverpool helemaal gek zou worden als het Rooney was die wegkwam met zo'n elleboogstoot.

Manu gaan natuurlijk ook op hun buurt klagen als ze verliezen door toe doen van Stevie

16 maart 2010 om 18:19
#63

het gaat nergens meer over
afellay wordt voor 3 wedtsrijden geschorst
en gerard gaat vrijuit
zo zie je waarom de Nederlandse voetbal achter blijft
voetbalbonden zoals FA weten hoe ze met hun spelers omgaan
misschien kan Knvb ook er wat van leren

16 maart 2010 om 18:19
#64

het gaat nergens meer over
afellay wordt voor 3 wedtsrijden geschorst
en gerard gaat vrijuit
zo zie je waarom de Nederlandse voetbal achter blijft
voetbalbonden zoals FA weten hoe ze met hun spelers omgaan
misschien kan Knvb ook er wat van leren

16 maart 2010 om 18:55
#67

Dit slaat al helemaal nergens op.....de Knvb toont gewoon ballen door een voetbalster hier in Nederland terecht te straffen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

  • Ze werden geconfronteerd met weerstand. Maar de Armada zal niet ophouden. Show no mercy. Who will Write the Future? Lees verder
  • Tips van Gerard Pique om de baas in de verdediging te zijn. Lees verder
  • Bloed, Zweet en Oranje Lees verder
  • Tips van Rafael van der Vaart om op het middenveld te domineren. Lees verder
  • Robinho, Maicon, Luis Fabiano & Nilmar praten over het spelen in het Braziliaanse elftal. Lees verder

Liverpool

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6

Shop

Liverpool FC
Bestel NU
Nu € 41.95

Voetbalreizen

Voetbalreizen Liverpool

Interview met Gianni Zuiverloon

"Ik geloof niet dat ze me zijn vergeten. Nadat wij in 2009 degradeerden, waren er een aantal Engelse clubs uit de Premier League die interesse hadden, maar dat is uiteindelijk allemaal afgeketst. Ik wilde niet terug naar de Eredivisie, zodat ik dan maar op het hoogste niveau zou blijven spelen. Dat zag ik als een vlucht." Lees verder

Pagina gegenereerd in 0.5625 seconden.