Pantelic: ‘Ik ben groot en hoef me niet groter te maken in de media’

Maandag, 15 maart 2010 om 16:27

Marko Pantelic denkt dat Ajax na zondag weer een uitstekende kans heeft om zich voor het eerst in zes jaar tijd weer eens tot kampioen van Nederland te laten kronen. In gesprek met Sportweek zegt de Servische aanvaller dat juist het winnen van minder goede duels een kenmerk van een kampioensploeg is. “Belangrijk was dat we met een sterk verlangen in ons hart speelden.”

/

“We speelden niet heel goed”, erkende Pantelic na de 4-1 overwinning op rivaal PSV. “maar als je die wedstrijden wint, word je kampioen. Belangrijk was dat we met een sterk verlangen in ons hart speelden. We geloofden sterk dat we konden winnen. Voetbal is een heel interessante sport. Met één actie kan alles plotsklaps veranderen.”

Pantelic beseft dat Ajax nog altijd heel wat in te lopen heeft. PSV staat weliswaar dichtbij, maar FC Twente beschikt over een voorsprong van zes punten. Komend weekend staan de twee concurrenten tegenover elkaar. “Of ik volgende week voor PSV ben als zij FC Twente treffen? Nee, ik ben altijd alleen supporter van mijn eigen team, moedig nooit een ander team aan.”

De aanvaller deed in het verleden enkele boude uitspraken in de media, maar vindt niet dat hij te hoog van de toren blies. “Ik ben groot en ik hoef mezelf niet groter te maken in de media. Ik wist altijd wat ik kon. Dat sommige critici niet in mij geloofden, doet me niets.” Overigens zegt hij nog niet te weten wat de nabije toekomst hem brengt. “Dit is geen thema waar ik over wil praten”, tekende het weekblad op.

Nieuwe seizoen, nieuwe kansen! Wed en ontvang €50 bonus

15 maart 2010 om 16:29
#1

Als jij denkt dat je ''groot'' bent wat doe je dan bij Ajax?

15 maart 2010 om 16:36
#24

de grootste spits bij de grootste club..

in nederland

Aangepast op Maandag, 15 maart om 16:36 door dontinus.

15 maart 2010 om 16:46
#50

Hahah en waar baseer je dat op?
Je ziet hem de hele wedstrijd niet!
arrogant balletje dat hij is!

15 maart 2010 om 17:01
#89

1.83 meter. is toch best groot?

15 maart 2010 om 17:37
#141

Ik ben groter

15 maart 2010 om 17:49
#155

zo iets heet Lang !

15 maart 2010 om 20:21
#247

14 jaar hier en 1.85...

en niet alleen die pukkel is groot bij hem, ook zijn ego.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 20:22 door psvgek95.

15 maart 2010 om 17:12
#110

vind hem overtuigender dan een paar griekse spitsen die er gespeeld hebben.
Maar vind dat hij het niet slecht doet.
Maar het is niet een echt spits voor ajax.

15 maart 2010 om 17:25
#124

Volgens mij is het zelfs zo dat de laatste 20 jaar niet het meeste gewonnen hebben. Daarnaast is het ook niet gek dat ze bijvoorbeeld meer toeschouwers dan PSV hebben. Hoeveel keer is Amsterdan groter dan Eindhoven. Daarnaast hebben ze in Eindhoven 2 betaald voetbal clubs.

15 maart 2010 om 23:01
#273

Allereerst heeft dat er helemaal niets mee te maken. Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij altijd heeft geweten dat hij goed was, maar dat de pers dat niet wilde toegeven.

En eerlijk is eerlijk, het is een zeer goede voetballer en zeker ook de reden (er zijn er meer natuurlijk) dat Ajax het zo goed doet in de tweede helft van de competitie. Hier onder zie ik ook een aantal andere reacties over dat hij niet bij Ajax zou passen of dat hij niet goed is, maar wat mij betreft zit je dan met je kop in het zand, want....
(*) Hij is altijd aanspeelbaar,
(*) Hij is nauwelijk van de bal te krijgen,
(*) Heeft altijd overzicht,
(*) Geeft assists en pik z'n goaltjes mee.

Hij heeft ook z'n mindere punten, uiteraard, maar is nu op dit moment gewoon een hele goeie voor Ajax en met zijn reputatie uit het verleden mag hij zeker zeggen dat hij groot is.

15 maart 2010 om 23:49
#282

een hakje omdat de bal dreigde uit te gaan, en natuurlijk schiet iedereen die bal er in!!

denk het niet vriend, kijk nog maar een goed naar de doelpunt. dan zie je dat hij met chirurgische precies erin is geschoten dokter

15 maart 2010 om 17:28
#127

Pantelic is gewoon een redelijke spits die niet al te snel is, maar wel goed gebruikt maakt van zijn kwaliteiten.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 22:58 door Thomas83.

15 maart 2010 om 17:28
#128

@klojan,
Alles goed beantwoord, behalve grootste stadion, dat is nog altijd de Kuip.

Maar goed. Ik vind Pantelic een redelijke spits, maar wel bij gebrek aan beter. Hij is vlagen heel goed, maar soms echt dramatisch. Maar door dit soort uitlatingen maakt hij zichzelf een beetje belachelijk. Wel kans trouwens dat hij het anders bedoelde, door een verkeerde vertaling ofzo.

15 maart 2010 om 18:06
#165

fcggrunn@ zowiezo is Ajax de club van nederland
streker nog ze zijn kwa prijzen groter dan somige Europeese Topclubs ,

15 maart 2010 om 18:44
#198

De arena is met ongeveer 200 plaatsen groter, kerel.

15 maart 2010 om 19:29
#212

Capaciteit is wat anders dan oppervlake, dat zal hier bedoeld worden.
On: weer niet echt een handige reactie van Pantelic. Vrienden maak je er niet mee, maar wat nog belangrijker is: wanneer je echt een groot sportman bent, doe je niet van zulke uitspraken.

15 maart 2010 om 19:36
#217

@ Janssen

Dus dat betekend dat alle fans alleen uit de stad kunnen komen waar hun club vandaan komt.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 19:37 door tim2th8.

15 maart 2010 om 19:44
#225

Hmmm @strikersem!!! Ik zou even googlen op grootste stadion nederland!! dan zul je toch zien dat ook het grootste stadion in Amsterdam staat!!

Ik vind dat de ajaxcieden weer lekker op de voorgrond zitten!! de heren stralen uit dat ze echt de beste van nederland zijn op dit moment!! er is geen club in nederland waar dat verder gebeurt!!

15 maart 2010 om 20:21
#245

Ga toch alsjebieft weg! Twee betaald voetbalclubs....dat je dat over de stad Liverpool zegt dan heb je recht van spreken maar toch niet over Eindhoven kerel!
FC Eindhoven is niets meer dan veredelde amateurclub!

Aangepast op Maandag, 15 maart om 20:21 door S1983.

15 maart 2010 om 20:47
#255

Waarom willen jullie dan ook een nieuw stadion? Vlak nadat Feyenoord de plannen op tafel had gegooid bij de gemeente.

15 maart 2010 om 20:57
#262

noem dan een euopeese topclub die slechter is dan ajax ajax hoort tot de subtop van europa of misschien nog niet eens. maar feyenoord heeft meer europeese prijzen gepakt dan ajax ..

15 maart 2010 om 21:51
#266

Uit Heerlen en minimaal 1x per maand in de Arena

15 maart 2010 om 21:53
#267

Geschiedenis bepaald welke club het grootst in het heden is

15 maart 2010 om 21:55
#269

@neels

Neem jij die laatste vraag zelf serieus?

kijk naar de titel van deze topic, zegt toch genoeg neem ik aan?

15 maart 2010 om 16:52
#67

@borrie 93

En dan toch 1 assist en 1 doelpunt. Dat is voor mij belangrijker dan een spits die vaak de ballen heeft en 3 verdedigers kan dollen, maar niet kan scoren.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 17:10 door Hootch30.

15 maart 2010 om 17:11
#107

in welk jaar leef jij jonge ajax is allang niet meer de club van Nederland,

maar ik weet wel wat hij bedoelt met dat hij groot is: hij vindt zich zelf lang want de beste voetballer is hij niet

15 maart 2010 om 17:17
#115

Waar basseer je dat dan op?

Ajax is nog altijd de grootste club van Nederland. Ze hebben de laatste 10 jaar niet het meeste gewonnen. Maar ze hebben nog altijd de meeste toeschouwers, het grootste stadion, het grootste budget, mooiste en grootste prijzenkast: Grootste Club

15 maart 2010 om 17:45
#151

Je ziet hem de hele wedstrijd niet op 2-3 momenten na. Uit die 2-3 momenten per wedstrijd van hem kwamen gister 2 goals, dus hoezo is hij arrogant?

15 maart 2010 om 17:48
#153

Een echte spits hoef je oo kniet de hele wedstrijd te zien.

Zie Makaay, Tomasson, Sibon, N'kufo, Toivonen, Koevermans al die spelers, ook lang niet altijd.
Als hij ze er maar inprikt op belangrijke momenten.

15 maart 2010 om 17:51
#157

hele wedstrijd niet zien en dan toch scoren en een beslissende assist geven.. das een duidelijke 10 waard..

15 maart 2010 om 19:48
#228

@borrie93
en jij vind hem slecht omdat je hem niet ziet?

1. spitsen hoeven niet gezien te worden als ze maar scoren
2. de camera's staan niet op hem als hij prachtige loop acties maakt waardoor de middenvelders heel veel ruimte krijgen
3. hij is balvast en dat heeft ajax nodig want met suares leid je veel balverlies

dus over het algemeen heb je ongelijk (ik ben het met je eens dat het een arrogante opmerking is )

15 maart 2010 om 20:05
#234

En dan ben je toch goed als spits?
Je hebt hem de hele wedstrijd niet gezien maar hij heeft 1 geweldige hakbal waardoor hij 2 man het bos in stuurt en Emanuelson hem geweldig afmaakte en daarna maak hij de 3-0. Volgens mij is dat gewoon prima voor een spits.

En arrogant? Ik noem het gewoon zelfverzekerd, hij weet wat hij kan en hij laat het elke keer zien. Hij liep 1 op 2 in Duitsland en ook in Nederland haalt hij die gemiddelde's dus dan ben je gewoon goed.

En tuurlijk heeft hij zijn zwakke punten maar dat heeft elke speler zelfs Messi en Ronaldo.

15 maart 2010 om 20:33
#253

Wat loopt iedereen nou te zeiken gelijk om zon uitspraak.
ik ben er 100% van overtuigd dat hij dit niet gezegd heeft...iig verkeerd vertaald...ik ken die man persoonlijk en hij zei het in de zin van ik ben een grote jongen( big boy) oud genoeg dus om zichzelf niet op te hoeven hemelen in de media...nou duidelijk genoeg jongens
en deze voetballers moet je niet beoordelen op zon manier...ze runnen geen populariteitswedstrijd maar doen aan voetbal...reken hem af op zn doelpunten assists loopacties etc...ja hij heeft idd veel ongelukkige acties gehad...en nee het is geen ronaldo...maar sinds hij er is speelt het team veel beter en is het Ajax ipv Suarez...en nou genoeg gezeken...op naar t kampioensschap

15 maart 2010 om 21:16
#264

Wat Johan D. zojuist zei, klopt wel. Een hakje omdat ie het sprintduel dreigde te verliezen en een goal die alle andere 60 contractspelers ook hadden gemaakt.

Verder niets van hem gezien, louter verkeerde balaannamen.

Echt een waardeloze spits, maar ja, omdat het niveau hier in NL zover is afgezakt, valt het amper op. Maar PSV is best een aardige club en meteen faalt ie hopeloos.

15 maart 2010 om 23:47
#281

Gek he dat hij toch zijn goaltje pikt en assists geeft. Hij is een uitstekend aanspeelpunt bij Ajax. Niet in de loop maar in de voet.

Hij mag gerust arrogant zijn. Wat is daar nou weer op tegen man. De beste spits zal ik niet zeggen maar hij is belangrijk voor ajax dit seizoen

15 maart 2010 om 16:29
#2

Deze man kan in Nederland ook maar voor 1 club spelen...

15 maart 2010 om 16:43
#40

Omdat hij overtuigd is van zijn kunnen?

Bij Feyenoord heb je natuurlijk niet van die spelers? Of bij Psv?

15 maart 2010 om 16:49
#57

Bij psv zijn ze onbeheerst, dat is wat anders.

15 maart 2010 om 16:52
#70

omdat hij zo arrogant als wat overkomt?
Wees reeel en je zou niet zo reageren, want cristobal heeft gelijk. Hier zouden overigens de echte ajacieden trots op zijn, omdat hij bij de club past.

15 maart 2010 om 17:18
#116

Ik vind dat ie t goed doet bij Ajax, maar wat een arrogant mannetje. En dat hoofd van m is al helemaal om te kotsen. Ik haat Pantelic gewoon (heeft niks te maken met het feit dat ik geen Ajax-fan ben, want ik ben namelijk neutraal)
Door dit te zeggen zoekt ie juist wel de media op, net zoals ie zich vaker uitlaat over anderen (sulejmani) en vervolgens dus weer in de media verschijnt. Maar goed t maakt verder ook niet uit. Voor mij blijft het een speler met een rotkop maar met uitstekende kwaliteiten voor Ajax en de Eredivisie.

15 maart 2010 om 18:01
#160

Mooi dat jij dat zegt jeffreyb , want ik ben er inderdaad blij mee dat hij speelt bij Ajax.
Als Ajax zijn eigen spel wil hebben kan dat niet met alleen wat timide belgen en een Uruguayaan.
Dus een lekkere ego voor in de spits vind ik inderdaad wel prima.
Toegegeven, Pantelic is wel heel erg overtuigd van zich zelf, maar zolang hij het waar maakt in wedstrijden tegen PSV of Feijenoord heb ik daar geen moeite mee.

15 maart 2010 om 18:44
#200

@exite

jezus, en waar baseer jij dat op??? dit slaat echt nergens op onee, tuurlijk die wedstrijd van zondag. dat affelay enoh sloeg. ja volkomen terecht en enoh dan?? alsof die niks deed..

ik vind dit een beetje rare reactie van jou, want je bent wel te beroerd om een uitleg te geven waarom ze onbeheerst zijn.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 18:45 door vanpersie14.

15 maart 2010 om 16:29
#3

Hmmm geloof in jezelf is niks mis mee, maar het moet wel reeel zijn. Pantelic is een degelijk spits voor de Eredivisie, maar komt echt wel te kort voor de Europese top. Dus is hij niet 'groot'. Wel een echte Ajacied zie je maar weer zoon arrogant mannetje!

15 maart 2010 om 16:36
#25

Ik zie hem nergens beweren dat hij Europese top is, maar een uitstekende spits is het wel.

15 maart 2010 om 16:29
#4

Vooral de manier van het juichen bij de eerste goal was groot
Een beetje in Suarez zijn kont graaien..

15 maart 2010 om 16:35
#21

Haha inderdaad, ik had het zelf nog niet gezien, maar na je reactie zocht ik het even op Naja het geeft wel lekkere houvast..

15 maart 2010 om 16:53
#73

Haha...viel mij ook op ja. Let trouwens ook even op Dzudzak die tijdens de groepsknuffel van psv ook even zijn handen laat glijden over het achterwerk van zijn buurman.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 16:54 door joostfan.

15 maart 2010 om 18:21
#176

even glijden over het achterwerk? Hij had vol suarez zijn scrotum beet. Nogal apart..

15 maart 2010 om 18:25
#179

Inderdaad, dat waren niet de billen van Suarez..

15 maart 2010 om 20:08
#237

Hahaha nee hij zat iets meer aan de ballen van hem ! :P

15 maart 2010 om 17:39
#143

Hahaha, dat vond ik ook verdacht. Misschien is hij altijd degene die expres zijn zeepje laat vallen tijdens het douchen. Lol/....!

Ach ja ik ben benieuwd wat ze vanavond gaan zeggen bij Voetbal insite.

15 maart 2010 om 16:37
#28

Zo groot dat ze al 6 jaar in de achtervolging moeten op allerlei provincieclubs... Echte toppers spelen niet in Nederland maar in Spanje of Engeland.

15 maart 2010 om 16:44
#43

En toch is Ajax nog de grootste club in Nl, wat je er ook van probeert te maken..

15 maart 2010 om 16:51
#62

ik zal jaap stam en davids en cocu is opbellen of zij die mening delen.

15 maart 2010 om 19:48
#227

Oké het is duidelijk je bent geen Ajax-fan, verwijder je nu maar uit deze discussie, want jou reacties hebben geen enkele toegevoegde waarde...

ot:
Beetje aparte uitspraak. Als Ajax dit jaar kampioen wordt komt dat niet, omdat Marko Pantelic nou zo verschrikkelijk belangrijk is geweest! Hij is een degelijk aanspeelpunt tegen de mindere ploegen, maar zondag raakte hij geen pepernoot. Het is dan dat hij een doelpunt maakt en een assist geeft, want anders had hij een zware onvoldoende gescoord. Tuurlijk hij staat er om te scoren en een assist te geven, maar niet om van de 30 ballen die je krijgt, 27 te verliezen. Verder zien we het al, het geeft (laat ik het zachtuitdrukken) ietwat eentonig reagerende mensen op Ajax onderwerpen, weer voer tot het spuien van hun anti-ajax mening.

15 maart 2010 om 20:24
#251

Ja, qua begroting, maar niet naar prestaties

Aangepast op Maandag, 15 maart om 20:24 door BOERenSKIN.

15 maart 2010 om 16:30
#6

Haha wat een ster! Prachtig volk die serven

15 maart 2010 om 16:30
#7

zou moeten hem moeten aanklagen voor ongewilde sexuele handelingen bij een teamgenoot

15 maart 2010 om 16:51
#65

Haha inderdaad, moet er dadelijk voor oppassen dat ze hem niet Pantanalevic noemen.
Maar on-topic: Hij is ondanks zijn sloomheid wel een topspits met neus voor de goal.

15 maart 2010 om 16:30
#8

Hmm, mag ik een teiltje?

15 maart 2010 om 16:52
#68

Ja, absoluut. Deze man weet heel goed zijn paar goede momenten uit te melken. het blijft gewoon een matige spits in vaak 80 minuten geen bal goed raakt en andere wedstrijden helemaal belabberd is. Gisteren weer een drama, houdt geen bal vast, kan geen actie maken maar maakt een briljant hakje dat vooral brojant is door het afmaken van Emanuelson. maargoed, voorlopig moeten we het er maar mee doen....

15 maart 2010 om 17:21
#122

Je praat echt te negatief over hem. Hij is een bepalende speler, zeker in de topwedstrijden. 9 goals, 6 assists.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 17:54 door SuySiem.

15 maart 2010 om 16:31
#9

Pantelic is meer een speler die andere spelers beter maakt, maar hij heeft niet echt technische kwaliteiten zoals z'n mannetje passeren.

15 maart 2010 om 18:30
#186

Goed gezien vdvaart11, van Halst haalde vorige week er een paar momenten van deze niksnut uit. Als je ziet hoe slim hij zich in laat zakken waardoor er een grote ruimte achter hem ontstaat. Het is geen Van Basten of een Bergkamp, maar wel een Pantelic en in dit Ajax erg belangrijk zie gisteren maar.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 18:31 door langejan.

15 maart 2010 om 16:31
#10

Mooi kerel toch! Geloof wel dat hij de 15 doelpunten gaat halen in de competitie.
Toch bijzonder , vind hem in de wedstrijd meestal 1 van de mindere voetballers, maar dan verrast hij je ineens met een briljante actie waardoor de wedstrijd totaal kan veranderen!

Daarnaast mooie opmerkiing op de vraag wie hij support, ben benieuwd of hij gaat uitblinken de komende wedstrijden.

15 maart 2010 om 16:31
#11

Laat andere spelers beter voetballen. Maar of het een 'grote' voetballer is? weet niet echt wat ik me daarbij voor moet stellen

15 maart 2010 om 16:32
#12

Marco Pantelic is een reus!

Het is een nuttige voetballer die Ajax goed kan gebruiken op het moment, maar ze houden en gedrag vind ik maar niks weet niet waarom maar het ligt me gewoon niet.
Maar who cares... als we winnen en hij maakt desnoods een paar keer het winnende doelpunt zijn we blij.

15 maart 2010 om 16:33
#14

hij is egt goed
heeft veel europese voetbal meegemaakt

Aangepast op Maandag, 15 maart om 16:33 door abshir.

15 maart 2010 om 16:33
#15

Pantelic is een synoniem voor zelfoverschatting.

15 maart 2010 om 16:34
#16

Haha wat een koning is Pantelic ook.

Zoveel zelfvertrouwen, bluf en uitstraling... en ja, zeker ook wat arrogantie. Maar dat kenmerkt hem als echte winnaar. Uitstekende aankoop van Jol geweest, voetballend misschien niet briljant maar mentaal en tactisch laat hij Ajax beter voetballen.

15 maart 2010 om 16:34
#18

Waarschijnlijk wordt hij afgebrand om deze uitspraken, omdat we in Nederland een hekel hebben aan alles wat zn kop boven het maaiveld uitsteekt, maar ik vind dit een prachtreactie van Pantelic.

Die kerel heeft prachtige prestaties neergezet in Duitsland, een land waar voetballers met veel respect behandeld worden; kijk naar bijvoorbeeld Robben en Van Nistelrooy, maar ook naar Mathijssen. Zo'n voetballer komt in Nederland, en wordt na 2 wedstrijden al afgeschreven. Dan snap ik dat hij even zo'n reactie geeft om zijn gram te halen. Hij is niet zo groot als Messi of Ronaldo, maar je kan toch wel stellen dat hij een grote voetballer is, zeker voor de Nederlandse competitie.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 16:36 door Ewoud.

15 maart 2010 om 16:59
#85

Helemaal mee eens.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 17:55 door SuySiem.

15 maart 2010 om 17:41
#144

Nou, je maakt wel overdreven veel reclame voor je post nr 41, zeg.. Je reactie is groots, maar maak hem niet groter dan hij is..

15 maart 2010 om 17:55
#158

Mee eens. Dat zie ik nu ook. Maar ik heb geen zin om alles 6 keer uit te leggen, maar misschien moet ik dat ook niet willen.

Leuke woordspeling trouwens

Aangepast op Maandag, 15 maart om 17:57 door SuySiem.

15 maart 2010 om 17:47
#152

Sterker nog, spelers worden hier al afgeschreven en afgezeken voordat ze ook maar 1 bal hebben geraakt. En doen ze 10 minuten mee en scoren ze niet 4 keer dan is het al een miskoop. WIJ hebben geen respect meer hier in Nederland. Alles moet maar afgebrand en afgezeken worden en als het kan met nog wat gescheld met ziektes erbij ook. We kunnen het niet hebben dat een speler zelfvertrouwen heeft. Ze moeten allemaal maar als makke lammetjes zichzelf naar beneden halen in de media want anders zijn wij zeikerige Nederlanders niet tevreden. Zielig.....zo zielig!

15 maart 2010 om 19:39
#220

Precies dit zijn dingen die ik als Servier al vaker wou zeggen. Daarnaast vind ik wel dat je niet te ver moet gaan, zoals sommige spelers (jovanovic, ook wel geweldige interview, maar ik heb er laatst een paar gespot die niet kunnen). Pantelic vind ik een echte teamplayer en hij denkt in het belang van het team zolang hij er speelt. Tuurlijk denkt hij ook aan zijn eigen maar in zijn interviews gaat het veel meer over het team en vertrouwen in spelers/staff etc. Killerinstinct heeft ie zeker en sluwheid, maar voetballend laat hij het soms afweten. Al met al is dit echt een hele goede spits voor Ajax met zijn ervaring. Al helemaal als deze jongen hierna nog 2 seizoenen mag spelen. Dan haalt deze man het maximale uit zichzelf en heeft Ajax de tijd om een vervanger op te leiden.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 19:40 door supafl1zz1.

15 maart 2010 om 20:06
#235

Ach wat een onzin zeg. Even lekker heel Nederland over één kam scheren. Pantelic heeft van begin af aan een grote mond, en mag daar dan best op afgerekend worden als hij het niet laat zien, en dat heeft hij inderdaad niet in mijn ogen. Kan de bal slecht vasthouden, dramatisch in de kaats, geen passeerbeweging en is ontzettend traag. Dit zag je vooral goed uit tegen Juventus. Nee wat dat betreft ben ik het 100% met Johan Derksen eens, een matige speler en financieel onverantwoord, had makkelijk intern vervangen kunnen worden.

15 maart 2010 om 20:24
#252

Heeft hij ooit gezegd dat hij een bal goed gaat vasthouden, of goed gaat kaatsen ? Nee hij heeft gezegd dat hij belangrijk wil zijn voor Ajax en goals wil maken. Dit doet hij perfect zijn statistieken liegen er niet om, ookal had hij geen tijd om echt relaxed zich te vestigen. Toen hij zei dat hij het kampioenschap wilde halen met Ajax lachtte iedereen, nu zijn ze toch wel een serieuze kandidaat. Daarnaast is hij zo belangrijk en beslissend in toppers. Nogmaals hij heeft nooit gezegd dat hij de nieuwe Ronaldinho wordt, of goed gaat kaatsen of ook maar iets wat jij zegt. Hij praatte alleen in het belang van het team en zei zelf dat hij een ervaren spits is die Ajax kan helpen om kampioen te worden. Dit is gebleken en hij presteerd tot nu toe boven ieders verwachtingen.

Je hebt gelijk je mag en kan Nederland niet over 1 kam scheren, maar heb je ook maar 1 iemand in de media gehoord die vertrouwen had in deze jongen ? Of die zei nee het is niet arrogantie wat hij hier spreekt ? Vele vinden deze man een grote mond hebben, ik zie alleen maar nuchtere zelfverzekerde interviews met als middelpunt Ajax als team en het kampioenschap en niet zozeer Pantelic.

15 maart 2010 om 16:35
#19

wat een koning. doet het veel beter dan ik had kunnen hopen. hij speelt in de basis bij Ajax dus ja hij is groot!!

15 maart 2010 om 16:35
#20

Nou laat de "wat 'n arrogante kwal is 't ook"-opmerkingen maar losbarsten...
Pantelic is belangrijker voor Ajax dan menigeen toegeeft. Hoewel ook hij gisteren niet zijn beste dag had, was hij de (sublieme) aangever van de 2-0 en maakt hij zelf de 3-0. Normaal gesproken kan hij 'n bal vasthouden en deze klaarleggen voor 'n inkomende middenvelder of met 'n tikje Suarez vrij zetten. Als hij niet teveel verdient, zeker 'n jaar verlengen. Als hij meer/teveel eist, jammer dan, maar dan niet verlengen. Heb niet het idee dat Ajax dusdanig van hem afhankelijk is dat hij alles kan eisen wat hij maar wilt.

15 maart 2010 om 16:35
#22

Het valt me op dat Ajax altijd arrogante voetballers aantrekt..

15 maart 2010 om 16:43
#42

weer eens een reactie van een gefrustreerde feyenoorder die het niet kan hebben dat feyenoord alweer een aantal jaren de rivaal eindigt..
Het kan best dat een speler arrogant is, maar ik kan je verzekeren dat zonder een beetje arrogantie niemand het ver zal schoppen.
Cristiano Ronaldo is ook arrogant, maar ik denk niet dat jij zou klagen als feyenoord ronaldo gaat aantrekken. De cultuur is nou eenmaal zo en als daardoor het voetbal en de resultaten beter worden, het zij zo, bij Real Madrid, de beste club uit de voetbalgeschiedenis, gaat het ook zo. En Ajax is en blijft de succesvolste Nederlandse club uit de geschiedenis dus hou maar op.. het is weer helemaal niets in Rotterdam dit jaar.

15 maart 2010 om 16:44
#45

liever een arrogante scorende spits, dan een stille niet scorende spits... nu jij weer

15 maart 2010 om 16:51
#66

Ach, je kan zeggen wat je wilt, maar de arrogante speler die wij aantrokken gaat aan het eind van het seizoen alweer weg, Roffafeymike.

15 maart 2010 om 17:35
#135

Jullie hadden een arogante niet scorende spits dat is nog erger, mooi voor het nederlands voetbal dat hij weggaat.

On: Ik mag hem wel die Pantelic! goede voetballer met ervaring. Goed voor de jonge jongens van het elftal

15 maart 2010 om 23:24
#277

Misschien een beetje een rare vraag, maar bedoel je daarmee De Guzman fiorenoord?

Aangepast op Maandag, 15 maart om 23:26 door Koni020.

16 maart 2010 om 13:38
#295

Ik dacht dat hij makaay bedoelde, want die bakt er ook vrij weinig van!

15 maart 2010 om 16:36
#23

Als je zo speelt dan heb je recht van spreken wat mij betreft. Echt een goede speler die Ajax goed kan gebruiken richting het kampioenschap

15 maart 2010 om 16:37
#26

1.83m is toch niet heel bijzonder groot

Aangepast op Maandag, 15 maart om 16:37 door FcT22.

15 maart 2010 om 16:46
#49

Je moet cabaretier worden. Ik voorspel een grote toekomst.
Pantelic is een bruikbare en slimme spits die gewoon z'n goaltjes maakt. Met hem erbij komt er wel meer rust in het spel van Ajax. Suarez doet altijd rare dingen en Emmanuelson of Rommedahl zijn ook niet echt heel erg sterk om ballen vast te houden.
Ideale aanvalspartner dus voor Suarez en diepgaande middenvelders als de Zeeuw.

15 maart 2010 om 16:51
#63

een grote toekomst?????? Not to be an asshole, maar hij wordt toch al 32 hoor...

15 maart 2010 om 17:00
#87

Menacellsociety, ik neem aan dat je de post van Borsini verkeerd begrijpt, wat hij bedoelt is dat hij een grote toekomst voorspelt voor Fct22 als caberatier, niet voor Pantelic als voetballer

15 maart 2010 om 17:00
#88

Ik heb het over fct22.
En over asshole gesproken, waar zaten die handen van Pantelic bij Suarez na de 1-0? Was wel een rare actie van deze grote voetballer.

15 maart 2010 om 17:10
#105

Duidelijk, je kan het op 2 manieren lezen inderdaad

15 maart 2010 om 20:18
#243

Ik zal het eens proberen wie weet

On: Dat Pantelic het goed doet staat natuurlijk buiten kijf, goeie spits die naast dat hij zijn goals mee pikt zeer goed fungeert als aanspeelpunt.
Laat het middenveld van Ajax beter voetballen!

Enige minpunt van Pantelic is dat hij dit soort uitspraken doet.....

15 maart 2010 om 16:37
#27

Hij wordt elke week grappiger, wat denk hij nou? als hij zo groot was voetbalde hij niet bij ajax maar ergens in engeland/spanje, wat een eigedunk heeft deze ajaxied weer

15 maart 2010 om 16:41
#37

Dat is jouw invulling vrees ik. Je zou de tekst eens wat meer op de tekst moeten beschouwen en niet jouw invulling geven, zodat je het af kunt kraken, omdat jij niet van zijn voetbal (club?) houdt. Hij zegt namelijk niets arrogants. Maar misschien wil jij dat er wel in lezen.

15 maart 2010 om 16:46
#48

heeft niks met eigendunk te maken...
er loopt geen enkele spits in de edv die 1 op 2 liep in duitsland... zelfs makaay niet.
deze man is 31 en hij heeft al aardig wat mooie clubs gehad.
waarbij ajax een mooie afsluiting zou kunnen zijn, daarbij is hij van ongeloofelijk grote waarde voor dit ajax.
critici branden hem af... maar de cijfers spreken voor zich.

15 maart 2010 om 16:48
#55

precies. de meeste mensen kennen pantelic alleen van ajax en niet van zijn hertha tijd. bij herthe liep deze man 1 op 2 in de bundesliga en was het een van de meest gevreesde spitsen. pantelic is voor ajax een hele nuttige spits.

15 maart 2010 om 17:08
#101

Pantelic "liep" nooit 1 op 2 in de Bundesliga, dat is een broodje aap verhaal, check de simpele wegen zoals wiki maar eens. Makaay heeft absoluut een beter doelgemiddelde in de Bundesliga dan Pantelic.
Eerst de feiten checken voordat je roept.

15 maart 2010 om 17:28
#126

feiten zijn 100 % gechekt na het aantal wedstrijden wat hij gespeeld heeft loopt hij daar zo goed als 1 op 2... weet niet waar jij de ''feiten'' vandaan haalt. maar dan pak je toch de verkeerde bron.

15 maart 2010 om 18:44
#199

hij liep nooit 1op 2 hij loop 1 op 0.4 bij hertha berlin gecheckt bij wikipedia l) 109 wedstrijden gespeeld 44 keer gescoord

15 maart 2010 om 19:35
#216

thanks Feyenoord67, je neemt tenminste de moeite om het zelf te checken bij een toch redelijk betrouwbare bron (niet altijd, over voetballers wel). Anderen (zoals Ajaxkampioen89) horen wat en nemen dat klakkeloos aan en over.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 19:36 door tingtong.

15 maart 2010 om 20:20
#244

Wiki is ook heel betrouwbaar......not

Aangepast op Maandag, 15 maart om 20:20 door FcT22.

15 maart 2010 om 16:38
#29

Pantelic is bruikbaar en handig voor ajax. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven is hij log, langzaam en beschikt hij ook nog eens over een lage handelingssnelheid waardoor hij veel te veel balverlies veroorzaakt. Leuk tegen de middenmoot en lager. Heeft namelijk een goed schot, kan aardig koppen en creert ruimte voor andere en kan bij vlagen aardig combineren. Maar dat weegt niet op tegen zijn minpunten.

15 maart 2010 om 17:16
#112

Realiseer je je wel dat hij juist in de toppers van grote waarde is geweest voor Ajax?

Aangepast op Maandag, 15 maart om 17:56 door SuySiem.

15 maart 2010 om 19:41
#222

ja realiseer ik mij, ik zie hem iedere week voetballen. Dus kan ik aardig oordelen. Heb jij gister behalve die hakbal en die goal iets goed zien doen, ik niet namelijk.
Ik ben ajacied net als jij, ik wil gewoon het beste voor ajax. Dan zal je zeggen, een assist en een goal wat wil je nog meer. Kijk die hakbal getuigd van inzicht gister, maar die goal had iedere andere spits gemaakt. Verder zit ik te denken welke wedstrijd hij nog meer belangrijk is geweest, schiet mij alleen een voorzet tegen feyenoord te binnen als dat een topper genoemd mag worden. Hij kan belangrijk zijn voor ajax absoluut.
Maar ajax verdient een betere spits, ik raad je aan de laatste 2 wedstrijden van pantelic te bekijken en dan zijn kansen en balverlies te bekijken. Ik kan me niet indenken dat je het dan nog steeds niet eens met me bent.

15 maart 2010 om 20:49
#256

De belangrijke 2-0 tegen Twente? De drie assists bij Feyenoord thuis? De 0-1 bij Feyenoord uit?

16 maart 2010 om 12:01
#288

Idd je hebt een punt, feyenoord uit lastige wedstrijd maar ik hoop dat ik je ergens de statistieken kan laten zien van hoeveel balverlies hij ook in die wedstrijden leed. Het is een prima spits, een jongen die het team erg helpt.
Maar qua doelpunten en assists, ik denk dat een willekeurige andere spits dat ik ook kan in de spits naar ajax. Wij als ajax willen weer is kampioen worden en straks dus misschien wel weer de CL in, dan kan je niet aankomen met pantelic.

15 maart 2010 om 16:38
#30

Natuurlijk zal half Nederland weer struikelen over dit vrij onschuldige, typisch Servische borstgeklop. Maar ik lees dit duizend keer liever dan dat brave, voorgekauwde gelul dat voetballers door hun mediatrainers voorgeschoteld krijgen.

Ik had Pantelic maar wat graag in Eindhoven gezien. Al jaren trouwens.

15 maart 2010 om 16:39
#31

Eigenlijk een anti-spits: niet echt groot, niet snel, geen briljante passeeracties. Maar een buitengewoon slimme voetballer, die door zijn loopacties, opstellen en vasthouden van de bal belangrijk is voor het team. Hij verrastte mij gisteren overigens zeer met zijn verbroederende actie ten opzichte van Afellay. Voor Ajax is hij belangrijk en ik denk ook dat Ajax belangrijk voor hem is.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 16:39 door Chevalrick.

15 maart 2010 om 16:41
#34

Ik ben echt benieuwd wat hij tegen Affelay zei. Hij nam er de tijd voor, bleef rustig en Affelay leek zowaar te luisteren! Iemand die handig is met liplezen? Het was namelijk tijdens de wedstrijd duidelijk in beeld.

15 maart 2010 om 16:57
#79

Ach, hij hielp Afallay wel. Dat kunnen zijn teamgenootjes niet zeggen....stonden allemaal vast weer verbaasd naar de volgende prachtgoal op de Philips schermen te kijken.

15 maart 2010 om 17:08
#103

Sony.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 17:09 door zweetbal.

15 maart 2010 om 17:20
#120

Vond het ook prachtig om te zien dat Pantelic hem als een soort vader hem aansprak op zijn gedrag. Ik denk dat hij zei dat het een fantastische voetballer is maar dat hij dit soort fratsen in de top niet moet doen. Zoiets verwacht je eerder van een teamgenoot zoals Engelaar dan een Pantelic van de tegenstander.

15 maart 2010 om 18:12
#168

Sorry, maar gelukkig hangen er geen Philips schermen meer in de Arena, deze zijn begin van het jaar vervangen door Sony's

15 maart 2010 om 20:07
#236

Ik als Servier en fan van ons nationaal elftal wist allang dat Marko zo was. Hij is echt een sociaale gast die veel voor het team doet en daarnaast respect heeft voor zijn tegenstander. Hij is idd geen Ronaldinho, maar voor Ajax is dit gewoon ee prima spits die er nog wel 2 seizoenen tegenaan kan.

15 maart 2010 om 16:49
#58

het is een vadertype.. ook als er 300 ballen mis gaan blijft hij klappen en zn teamgenooitjes op peppen.. dat is kenmerkend voor een goede voetballer.spelers luisteren naar hem... hij is samen met suarez een verlengstuk van jol binnen de lijnen en dat is erg mooi om te zien.
en als je de cijfers van hem bekijkt heeft hij alle recht van spreken om deze grootspraak te hebben, critici branden hem het begin van het jaar helemaal af... hij heeft ze allemaal de mond gesnoerd.

15 maart 2010 om 16:39
#32

Natuurlijk is hij groot. Hij kan zo doorstoten naar Manchester of Real Madrid. Kan hij makkelijk aan. De beste van iedereen. Niemand noemt ooit (onterecht) Pantelic in het rijtje, ”messi, Cristiano Ronaldo, Gerrard, Robben, Zlatan). Bij die grote namen hoort Pantelic vanzelfsprekend.

Laat het alleen wel zien Marko, want zo groot ben je tot nu toe niet geweest! Zelfs niet in de NL competitie steek je er niet bovenuit!

Aangepast op Maandag, 15 maart om 16:40 door GTennekes.

15 maart 2010 om 16:42
#38

Helemaal met je eens. . Goede spits voor Ajax, maar bij Manchester hebben ze hem harder nodig, daar hebben ze matige spelers zoals Rooney. Bij Real hebben ze ook alleen maar flutspelers zoals Higuain, Benzema en Raul.

15 maart 2010 om 16:50
#61

voor de NL competitie is pantelic gewoon nuttig. ik vind het wel terecht dat hij zegt dat hij groot is. puur als je alleen maar kijkt wat hij gepresteert heeft. 1 op 2 in de bundesliga dan kan je heus wel wat. tuurlijk komt hij te kort voor de top maar voor ajax is het een nuttige speler

15 maart 2010 om 17:05
#95

Iedereen roept altijd 1 op 2. Die gozer heeft helemaal geen 1 op 2 gemiddelde in de Bundesliga. Het is eerder 1 op 3. Voor de miereneukers, het zal rond de goal per 2,8 of 2,9 wedstrijd liggen.

15 maart 2010 om 17:07
#100

jij interpeteert het woord groot ook weer heel goed ...
hij bedoeld er mee te zeggen dat hij absoluut wat kan.. daarbij is een herta bsc niet veel slechter dan een aston villa of noem maar op... peter crouch speelde immers ook voor liverpool... nou sorry hoor maar geef mij maar pantelic dan

15 maart 2010 om 16:40
#33

Hij speelde inderdaad met een groot verlangen, en niet alleen in zijn hart, na de goal. Maar dat terzijde. Pantelic heeft zijn waarde voor Ajax wel gehad dit seizoen. Hij is een prima aanspeelpunt in de aanval en stelt anderen regelmatig in staat om te scoren. Buiten dat scoort hij zelf ook regelmatig. Om hem nu een hele grote te noemen gaat mij even te ver. Wel een belangerijke speler voor Ajax.

15 maart 2010 om 16:41
#35

Goede voetballer en helaas volgend seizoen niet meer te bewonderen in de Arena. Hij is namelijk ook nogal "groots" in het eisen van salaris.

15 maart 2010 om 16:41
#36

Een goede spits.. (smerig ventje, maar dat moet je ook zijn als spits) . maar dat matje.. man,, het is geen 1990 meer hoor.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 16:45 door lennon1980.

15 maart 2010 om 16:50
#60

Mis ik iets? Een matje houdt toch in dat je achter lang laat groeien en boven kort(er) houdt?
Pantelic heeft gewoon lang haar. En dat is van alle tijden.

Verder moet ik altijd wel lachen om dit soort interviews van onze Marco, soms denk ik dat hij het er gewoon om doet en dan thuis zegt: 'als je morgen toch eens leest wat ik ze nou weer voor onzin gevoerd heb'. In de groep gedraagt hij zich niet zoals in de interviews.

15 maart 2010 om 16:42
#39

Een groot ego, Ja.
Een grote voetballer, Nee.

Misselijk mannetje, bah...

15 maart 2010 om 16:52
#69

geen verstand van voetbal, Ja
je kent hem alleen van nederland, ja
niet uit zijn tijd bij hertha, nee

15 maart 2010 om 16:53
#74

gebaseerd op niks..
scoort aardig wat en beslissend ook.. plus een echte teamspeler.

dat hij een misselijk mannetje is op basis van uitspraken die gewoon 100 % terecht zijn snap ik niet helemaal...

15 maart 2010 om 16:43
#41

Pantelic is inderdaad groot. Ik zei dat gisteren ook al in de topic van Ajax-psv. Aan alle critici die hem afkraken en zeggen dat hij niet genoeg is voor de top in Nl:

- Psv-ajax (hij speelde nog niet mee, telt niet)
- Twente-ajax (viel geblesseerd uit na 15 minuten, telt niet echt mee)
- Ajax-feyenoord: 3 assists
- Feyenoord-ajax: het enige Ajax doelpunt gemaakt en bijna de 1-2 op zijn schoen aan het eind van de wedstrijd
- Ajax-twente: de hele belangrijke 2-0 gemaakt vlak voor rust
- Ajax-psv: de geweldige actie als inleiding op de 2-0 en de 3-0 gemaakt als slot op de wedstrijd.

Daarnaast meerdere doelpunten en vele assists.

Pantelic is een echte nummer 9. Die hoeft niet veel te lopen, maar moet er zijn en op het juiste moment op de juiste plek staan. Daarnaast is hij ervaren, sluw en slim en heeft hij inzicht. Opgedaan in de zwaardere competitie van de Bundesliga. Dat heeft de voorhoede van Ajax nodig naast de hardwerkende jonkies zoals Suárez en Siem de Jong. Hij brengt door zijn ervaring rust in het spel. En gisteren ook een mooi plaatje toen hij Afellay even aansprak. De ervaren rot tegen een jonge hond, met een groot psychologisch effect.

Ik ben dus overtuigd van de toegevoegde waarde van Pantelic voor Ajax. En hij is zich bewust van zijn kwaliteiten, en hoeft zich niet te verdedigen. Nederlanders kunnen niet tegen uitspraken van zelfvertrouwen. Maar Nederland beslaat nog geen 0.5 procent van het aardoppervlak, en is dus niet bepaald representatief.

Ga door Pantelic!

Aangepast op Maandag, 15 maart om 18:05 door SuySiem.

15 maart 2010 om 16:58
#83

Goede reactie die ondanks je liefde voor Ajax simpelweg gebaseerd is op feiten waar niemand wat tegen in kan brengen.
Pantelic zal nooit een wereldspits worden, en is ook niet een spits die het nog hoger op moet zoeken dan Ajax, maar voor het caliberen Ajax is het een perfecte spits, die gewoon nog een jaar of 2 bij Ajax zn stinkende best moet doen.

15 maart 2010 om 16:44
#44

Hoe eerder hij van de Nederlandse velden is des te beter het is. Vind het een arrogant mannetje die als het goed gaat alle positieve aandacht op zich vestigt, maar als het slecht gaat dan is hij nergens te bekennen en dan is het niet zijn schuld. Hij draait nu goed mee met Ajax, omdat hij spelers om zich heen heeft die het verschil maken, maar hij is gewoon een normale spits die geluk heeft dat hij bij een club als Ajax voetbalt.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 17:12 door LostWords.

15 maart 2010 om 16:53
#72

Ik denk dat het andersom is. De spelers om heen hen spelen beter omdat hij er is.

15 maart 2010 om 16:44
#46

Groot: Ja! Goede voetballer: Nee! Goede spits: Ja! Ik erger me groen en geel als mijn clubbie speelt en dan vooral aan Pantelic, deze man kan werkelijk nog geen bal aannemen en nog geen lantaarnpaal voorbij spelen. Toch heeft hij voor een spits een uitstekend gemiddelde en hebben we momenteel geen betere in onze selectie. Mocht Ajax kampioen worden, dan staat hij nog raar te kijken waarom we geen standbeeld van hem hebben gemaakt.

15 maart 2010 om 16:47
#54

Ik vind het juist heerlijk die gast in de spits, iedereen word er beter door. En waar de spelers aan de buitenkant weinig spelinzicht hebben is dat bij pantelic gigantisch. Hakjes en overstapjes heerlijk! Daarnaast creeert hij veel ruimte met zijn loopacties!

15 maart 2010 om 17:03
#90

Poe, ik stoor me ook mateloos aan hem hoor. Kan werkelijk geen actie maken en vrijwel elke bal springt van zn voet. Gisteren ook weer pas vanaf de 60e minuut begint hij een beetje mee te ballen. Maargoed, hij houdt twee centrale verdedigers enigzins bezig zodat de aanvallende middenvelders vrij kunnen aanvallen. dat is dan misschien het positieve.

15 maart 2010 om 16:58
#82

beetje een overdreven reactie... als je 1 op 2 loopt in duitsland ben je gewoon een goede voetballer en spits... elke voetballer heeft verschillende kwaliteiten als je geen goede voetballer bent kom je ook niet aan de bak bij herta ajax of noem maar op..zijn aannames zijn soms wellicht een beetje slordig.. maar 8 van de 10 keer heeft hij de bal als geen andere spits in nl vast aan de voet.. lichaam ertussen en niemand komt er meer aan. het probleem is dat mensen altijd maar een kluivertje of een bergkampje of een huntelaartje willen..dit is een heel ander type spits, maar wel een hele goede.. dus nogmaals dat het geen goede voetballer is ben ik het absoluut niet mee eens.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 16:58 door ajaxkampioen89.

15 maart 2010 om 20:10
#239

Huntelaar kon toch ook geen bal aannemen volgens vele Ajax supporters maar was een killer in de 16 dat deed het hem. Ik zie daarom ook niet in waarom Pantelic niet Ajax waardig is als het puur om dat stukje gaat. Hij staat er in om goals te maken, dat doet ie en daarnaast geeft hij vele assits en is hij belangrijk in de kleedkamer.

16 maart 2010 om 12:02
#289

Ik heb ook nergens vermeld dat hij Ajax onwaardig is. Ik kijk als voetballiefhebber gewoon liever naar een type Cvitanich, die ondanks zijn lengte toch meer allround is dan Pantelic. Cvitanich voetbalt goed mee met de rest van het team, kan zowel scoren met het hoofd als met de voeten en is behendig.

15 maart 2010 om 16:46
#47

Hij is goed voor het teammoraal...

15 maart 2010 om 16:46
#51

Leuke speler voor Ajax, maar groot? Dan had ie al jaren geleden moeten doorbreken en nu ergens bij een spaanse of engelse topper moeten spelen. Prima speler voor een ploeg als Ajax maar niet meer en niet minder. Arrogant zijn is ie dan weer wel heel groot in.

15 maart 2010 om 16:47
#52

Wisselt hele matige acties af met geniale hakballetjes en overstapjes. Ik weet nog steeds niet wat ik met deze jongen aan moet. Is al die grootspraak van deze Serviër terecht, of juist niet? Ik zou het niet weten. Feit is wel dat het een hele slimme speler is die, ondanks de vele matige momenten, erg belangrijk is voor Ajax.

15 maart 2010 om 16:47
#53

Wat een arrogante gozert, het laat gelijk zien voor wie hij speelt.

15 maart 2010 om 17:29
#129

@ remy94 wat een onzin reactie. Dit is puur een cultuur kwestie en iets typisch servisch. Die gasten zijn zo trots en hebben zoveel zelfvertrouwen man! kijk naar een Lazovic en een Babovic in mindere mate maar wel altijd met opvallende uitspraken. Dus dat dit alleen bij Ajax voor zou komen is natuurlijk onzin.

15 maart 2010 om 16:49
#56

Als Ajax dit seizoen kampioen wordt, dan heeft het dat te danken aan Pantelic.
Dit is exact het soort speler waar Ajax zich jarenlang ”te goed” voor voelde, maar het wel ontzettend hard nodig had. Een slimme speler die niet per se op zilveren schoentjes voortdurend hakballetjes loopt uit te delen, maar die gewoon uitstraalt dat hij wil winnen, goedschiks of kwaadschiks. Desnoods met de beuk erin.

Het is geen toeval dat PSV zo goed draaide met Vennegoor of Hesselink erbij. Pantelic vervult eenzelfde rol bij Ajax. Lijkt ook een beetje op Andres Oper, maar dan met meer pit.

Is altijd geweldig voor de teamgeest om zo iemand erbij te hebben.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 16:50 door voskat.

15 maart 2010 om 16:50
#59

‘Ik ben groot en hoef me niet groter te maken in de media’, zei die in de media....

15 maart 2010 om 16:58
#80

Dit is volgens mij wel een compliment waard!

Prachtige reactie!

15 maart 2010 om 20:39
#254

Haha, ik heb uitgebreid gelachen om deze reactie

Overigens vind ik Pantelic een matige speler. Hij kan niet kaatsten, heeft geen snelheid en geen passeer actie. En toch heeft hij altijd zijn momentjes. Het is vooral een hele slimme spits. Ik denk dat Ajax dat juist nodig heeft. We hebben genoeg spelers die kunnen scoren, maar een slimme spits misten we nog. Die hebben we met Pantelic. Maar het is zeker een meerwaarde, als hij wat moet creëren dan is het niks, maar daar is hij ook niet voor gehaald. Al vind ik het wel jammer dat hij deze uitspraken moet maken.

15 maart 2010 om 16:54
#75

Nee groot is pantelic zeker niet, als ik hem vergelijk met Huntelaar die wel groot is en een stukkie beter bij Ajax speelde.
Daarnaast zie ik in Pantelic alleen een goede kaatser en hij kan goed schieten, voorderest kan die beter geen actie's maken omdat die een lantaarnpaal nog niet voorbij komt (wat ook niet prioriteit is voor een spits). Daarom staat Suarez er gelukkig.
Maar tis verder een aardige voetballer die Ajax niet naar de europese top brengt. En een grote ego heeft die zeker wel.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 16:55 door Denn01.

15 maart 2010 om 16:55
#76

Ik hou van zelfverzekerde spelers, dit ruikt naar lichte arrogantie...

Cijfers liegen niet, hij scoort geeft een heerlijke hakbal assist. Tja, iedereen zal altijd aan hem twijfelen, het oogt allemaal wat laks en ongepolijst... En groot, hij is wel redelijk groot....

En mensen die een reactie plaatsen met teksten als wat doet die dan bij Ajax etc. moeten weten dat hij eigenlijk al rond was met AS Roma, die konden alleen niks financieren...

15 maart 2010 om 16:55
#77

Groot in kontvingeren idd..

15 maart 2010 om 16:56
#78

Pantelic kan bij ajax in elk geval prima statistieken overleggen dit seizoen.
Jullie vinden jezelf groot in fifa 2010, hij vindt zichzelf groot in het échte spelletje. Dat mag toch? Of hij volgens anderen ook groot is? Dat mag iedereen zelf bepalen. Maar feit is wel dat hij het in zijn carriere tot dusver prima heeft gedaan.

15 maart 2010 om 16:58
#81

Hoop dat deze arrogante kwal snel uit Nederland vertrekt, echt een vervelende vent die nooit het niveau van Ajax heeft gehad.

15 maart 2010 om 16:59
#86

hoelang heb je al geen kijk en luistergeld betaald ?
want volgens mij heb jij het afgelopen jaar namelijk heel wat assists en doelpunten gemist...
belangrijke ja...

15 maart 2010 om 17:04
#91

In alle toppers is hij bepalend en belangrijk geweest voor Ajax.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 17:56 door SuySiem.

15 maart 2010 om 16:58
#84

Dit is de winnaarsmentaliteit die ik nog weleens mis bij Ajax en het Nederlandse voetbal in het algemeen. Ibrahimovic heeft dit ook, net als Sneijder. Denken dat jij het middelpunt bent van het team, en denken dat je altijd de beste en de belangrijkste speler bent, waar je ook speelt. Het komt arrogant over, maar dat is wat je nodig hebt om de top te bereiken.

16 maart 2010 om 12:05
#290

Het enige verschil is dat de andere spelers die je noemt wel kunnen voetballen, dit in tegenstelling tot Pantelic, die alleen bij subtoppers redelijk uit de voeten kon.

15 maart 2010 om 17:04
#92

Mensen die zelfverzekerd zijn, presteren beter en als mensen je arrogant vinden, dan ligt dat meestal aan die mensen.

Hij vind zichzelf een groot voetballer en dat ben ik met hem eens. Hij speelt bij Ajax, een club waar duizenden jongens wereldwijd hopen misschien ooit wel eens te mogen spelen. Je bent misschien pas echt heel erg groot als je speelt bij Man U of Real M maar in de basis staan als spits bij Ajax is een prestatie waar hij zijn hele leven met trots op terug zal kijken.

15 maart 2010 om 17:04
#93

hahha.. Marko Pantoffels.. Geweldige spits.. Als hij in de 16 staat met de bal aan ze voet.. maakt hij ze toch 9 van de 10 x.. Echt wat Ajax nodig had..
Ajax moet in de zomer toch wel een nieuwe killer spits binnen halen want onze Marko wordt er ook niet jonger op..

Aangepast op Maandag, 15 maart om 17:06 door Temssamani.

15 maart 2010 om 17:05
#94

Meneer Pantelic: als je echt zo Groot zou zijn als dat je nu roept dan had Ajax allang je contract verlengd. Het feit dat ajax, ondanks hun jongerenbeleid, niet erg happig zijn op een langer contract dan een jaar lijkt mij toch een duidelijk signaal dat je toch niet zo goed bent als dat je denkt.
Veel spelers bij Ajax zijn toch iets beter: De Jong, Suarez etc.

15 maart 2010 om 17:10
#106

omg...
gelukkig snap jij wel hoe het allemaal speelt binnen de club.. ter verduidelijking het geld is op... zowel bij jou provincie clubje als bij ons uit mokum, deze jongen was transfervrij... maar wel een aardig salaris.. het is niet zo dat ajax niet met hem door wil, maar er moet een overeenstemming komen, hij wil 4 jaar ajax 1 of 2... doe eerst eens research voordat je met onzinnige posts komt man

15 maart 2010 om 18:28
#184

Wel leuk om te zien hoe ajaxieden voer psv praten. Altijd provincieclubje, etc. maar oh wat was het een groot feest omdat ajax van dat Maar Kleine provincie clubje wint. Vanwaar de vreugde en uitbundig feest op de tribune als jullie van zo'n klein ploegje winnen wat niks voorselt?

16 maart 2010 om 12:09
#291

Ondanks jullie in de ogen van de echte A'dammers een provincieclubje zijn, doen jullie wel mee om de landstitel en winst op een concurrent is altijd belangrijk in de latere fase van de competitie. Het kampioenschap was allang verloren voor ons, met 9 punten achterstand op zowel psv als twente. Nu is er voor ons weer hoop. Vandaar de vreugde. =)

15 maart 2010 om 17:06
#96

Toch maakt hij zijn eigen hier groter, want hij heeft nog niks gepresteerd in nederlands, misschien 5 goals en er zat geen mooie goal bij, dus zo groot ben je nog niet meneer pantelic, dat je in duitsland lekker draaide wil niet zeggen dat je 'groot' bent.

15 maart 2010 om 17:21
#121

Doe eerst je huiswerk voordat je bullsht komt praten...
9 goals en 6 assists... Panta voor Burgemeester

Aangepast op Maandag, 15 maart om 22:57 door Thomas83.

15 maart 2010 om 17:27
#125

Klopt wel van die 5... Hij heeft er al 5 meer gemaakt dan affelay en 5 wedstrijden minder gespeeld....

15 maart 2010 om 17:30
#130

Met 'groot' bedoeld hij juist dat hij sterk in zijn schoenen staat. Niet dat hij te goed is voor de Eredivisie ofzo. En waarom moet een spits bij jullie in Nederland een 3 verdedigers uitdollen, ballen aannemen, mooie goals maken etc. Zijn jullie soms vergeten waar een spits voor is? Om goals te maken natuurlijk!!! En Pantelic doet nog veel meer werk dan dat hij hoort te doen. Hij laat juist collega's beter functioneren waardoor ook middenvelders als De Zeeuw of Siem de Jong goals kunnen maken.

Maar nu je het toch over 'mooie goals' hebt. Hoeveel mooie doelpunten hebben Toivonen en Koevermans samen gemaakt?

15 maart 2010 om 17:43
#147

@morri... precies. Dat zei ik ook al. mensen kijken nooit verder. Ze hebben bij Eredivisie live al zovaak laten zien dat hij vantevoren al ziet wat een de Zeeuw of een de Jong doet en dat ie daarop inspeelt. Met succes. Maar ze kijken alleen maar naar hoeveel doelpunten hij heeft gemaakt. En hoe mooi ze zijn. De mensen die verder kijken weten wel beter.

16 maart 2010 om 12:15
#292

Geef mij als Ajacied toch maar Koevermans, die bescheiden blijft en nooit gaat zeuren als het niet loopt zoals hij dat wil. Koevermans is in mijn ogen toch een betere 16m spits dan Panta, het enige nadeel voor hem is dat Psv vaak achteruit leunt, zodat er ruimte achter de verdediging komt. Daarom kiest Rutten ook vaker voor een Toivonen die over meer snelheid beschikt

15 maart 2010 om 17:06
#97

Wat een bal gehakt is deze man toch... Ik loop mij 89 minuten aan 'm te ergeren, maar toch de beslissende paas op Urby en de bevrijdende 3-0 erin schieten. Terwijl deze speler helemaal niets heeft. Sloom, ligt alleen maar op de grond, draaicirkel van een vrachtwagen, hij kan niet koppen en als die met zijn neus naar het doel staat streukelt die al. Verdomde jammer dat zijn statistieken wel goed zijn...

Hoop dat Ajax werk maakt van Mulenga (spelling?) van Utrecht. Dat vind ik een prachtige, sterke en sierlijke voetballer.

15 maart 2010 om 17:37
#142

@ Johaan wat een balgehakt ben je toch zeg! Ik heb wel eens 90 minuten flink op hem zitten letten en de man speelt zo verschrikkelijk slim. Ook zonder de bal is hij ontzettend belangrijk omdat hij weet hoe je een gat moet trekken. Maarja de meeste mensen hebben niet het inzicht om hier naar te kijken. Dat is misschien nog wel een grotere verdienste dan zijn goals en assists. Wees blij dat deze man bij ons speelt.

En mulenga???? die heeft er nergens ooit meer dan 7 in een seizoen in geschoten man en nu ook pas 5! hoe bedoel je rendement. Nee hoor doe mij dan maar die oude sluwe vos met een prima rendement dan een jonge speler die nog nooit iets heeft bewezen.

15 maart 2010 om 19:02
#211

@johaan01 #97
Leuk dat je Mulenga een sierlijke speler vindt maar die voegt momenteel niets toe aan Ajax en is een totaal andere speler dan Pantelic.
Zoals veel mensen het blijkbaar nog steeds niet zien of willen inzien, is Pantelic momenteel gewoon de juiste spits voor Ajax.
Moet hij bewegelijk zijn en verdedigers passeren? Nee
Moet hij snel zijn? Nee
Moet hij fysiek zijn mannetje kunnen staan? Ja
Moet hij met zijn rug naar de goal kunnen voetballen en als aanspeelpunt kunnen fungeren voor spelers als Suarez, Emanuelson, Van der Wiel, Enoh, De Zeeuw? Ja

Net zoals mensen klagen over Enoh dat hij niets toevoegt aan Ajax en dat hij overbodig is omdat Enoh niet technisch is en geen goede pass in huis heeft, klagen mensen over Pantelic zonder te beseffen waarom Pantelic in het Ajax van vandaag wel goed functioneert.

15 maart 2010 om 17:06
#98

Je kunt in ieder geval niet zeggen dat hij geen bal raakte

pantelic heeft wel veel noten op zijn zang

En je kunt niet zeggen dat hij geen ballen heeft

Maar of hij er de ballen verstand van heeft???

15 maart 2010 om 17:06
#99

Bij mij kwam hij altijd al over alsof hij denkt dat hij God is, maar na dit bericht gelezen te hebben heb ik al helemaal niks met die man.

Hij kan soms geniaal zijn, maar gisteren heb ik hem amper gezien in de wedstrijd.

15 maart 2010 om 17:11
#108

een spits die je amper ziet in een wedstrijd... en dan toch een geniaal hakje op de 2-0 en zelf de 3-0 maakt verdiend een dikke 10 dacht ik zo..

15 maart 2010 om 17:08
#102

Groot?
Deze man heeft nooit voor een "echt grote" club gespeeld......

1996–1997 Iraklis Thessaloniki
1997–1998 Paris Saint-germain
1998–1999 Lausanne-sport
1999–2000 Celta de Vigo
2000–2001 Sturm Graz
2001–2002 Yverdon-sport
2002 Obilić Belgrado
2002–2004 FK Smederevo
2004-2005 Rode Ster Belgrado
2005–2009 Hertha Bsc
2009-heden Ajax

Hij bewijst dan weer wel met dit geblaat dat ie perfect bij zijn huidige club past.....

15 maart 2010 om 17:15
#111

Psg, Celta, Rode ster, Herta en Ajax zijn allemaal niet verkeerd... daarbij heeft hij de langste tijd bij de beste club uit dat rijtje gespeeld... en daar 1 op 2 lopen in 4 jaar noem ik dan toch echt wel goed.. kan aan mij liggen

15 maart 2010 om 17:24
#123

4 jaar bij de beste club? Euh sorry, maar hij zit toch pas één jaar bij Ajax?

15 maart 2010 om 17:31
#132

uit DAT rijtje bijdehandje

15 maart 2010 om 23:20
#274

Daar heeft hij het toch ook over?

15 maart 2010 om 17:43
#146

@ psv champs haha en Lazovic was zo'n bescheiden jongen! Zou je misschien niet de conclusie kunnen trekken dat het een cultuur kwestie is?? Jouw clubje had ook zo'n figuur hoor en daar is het heel normaal jezelf de hemel in te prijzen en vol zelfvertrouwen over je kunnen te praten. Buiten dat als jij Hertha, PSG en Celta geen grote clubs vindt heb je weinig verstand van het mondiale voetbal. Dit zijn clubs vele malen groter dan bv. Psv. En met Hertha heeft hij vorig jaar tot 2 speelronde voor het einde meegedaan om het kampioenschap in de bundesliga. Dan moet je wel wat kunnen hoor.

15 maart 2010 om 17:10
#104