Update: Ajax kan tegen RKC Waalwijk gewoon beschikken over De Jong

Maandag, 15 maart 2010 om 14:59
/

Siem de Jong kwam zondagmiddag niet ongeschonden uit de strijd tegen PSV. De middenvelder, die in de eerste helft de score opende in de uiteindelijk met 4-1 gewonnen thuiswedstrijd, moest zich na rust laten vervangen. De Jong blijkt met een kuitblessure te kampen.

De ernst van de kwetsuur van De Jong, die werd vervangen door de Spanjaard Gabri, is op het moment nog niet bekend. De aanvallende middenvelder laat zich maandag onderzoeken en hoopt zondag tegen RKC Waalwijk weer in actie te kunnen komen. Daarover komt snel meer duidelijkheid.

Ook Martin Jol hoopt dat De Jong kan spelen, aangezien hij al de nodige basiskrachten moet missen tegen RKC. Toby Alderweireld, Demy de Zeeuw en Jan Vertonghen kregen een beslissende gele kaart, waardoor zij voor volgende week geschorst zijn. "Het wordt puzzelen", zei Jol tegen het ANP. "Maar we vinden wel een oplossing."

Update 14:58 uur - Blessure van De Jong valt mee
Uit onderzoek is gebleken dat de kuitblessure die Siem de Jong zondagmiddag opliep in de topper tegen PSV meevalt. Ajax meldt op haar website dat de middenvelder geen hinder meer ondervindt van de kwetsuur, waardoor hij beschikbaar is voor de wedstrijd tegen RKC Waalwijk. Wegens schorsingen zijn Demy de Zeeuw, Toby Alderweireld en Jan Vertonghen er tegen RKC niet bij.

Live wedden op voorbereidings wedstrijden

14 maart 2010 om 21:21
#1

Ajax kan de geschorsten moeiteloos opvangen denk ik, Lindgren (als die fit is) centraal naast Oleguer en Gabri in plaats van De Zeeuw. Eriksen kan De Jong ook moeiteloos vervangen. Als Lindgren niet fit is gewoon een jeugdspeler centraal achterin, geen Wieleart aub.

Aangepast op Zondag, 14 maart om 21:21 door Koning020.

14 maart 2010 om 21:26
#2

Die Wielaert kan het echt nog wel hoor! Bij Twente was hij prima, dus ik zou gewoon kiezen voor een verdediging van Oleguer-wielaert. Wielaert is niet ineens een heel slechte speler geworden, die het niveau eredivisie niet meer aankan. Normaal is Vertongen-alderweireld beter, maar in dit geval komt Wielaert goed van pas.

14 maart 2010 om 21:36
#13

geen wielaert erin, dan maar anita centraal en urby links

en tegen RKC kan je lodeiro misschien ook lodeiro is uitproberen??

Aangepast op Zondag, 14 maart om 21:55 door wwelover.

14 maart 2010 om 21:36
#14

Je zou Greg ook nog naar het centrum kunnen halen, heeft hij natuurlijk ook een tijd lang gespeelt.
Zou mooi zijn als Wielaert zijn kans pakt, net als Lindgren dit eerder dit seizoen deed, al heb ik er een hard hoofd in

14 maart 2010 om 21:52
#20

wielaert moeten ze eruit laten vindt ik echt geen goeie verdediger sinds ie bij ajax speelt was ook een hele domme aankoop

15 maart 2010 om 15:10
#52

@kempi5 hahahaha, heb je wel een idee hoe groot anita is om hem centraal te laten spelen.... ok over zijn snelheid valt er niets te discusciëren, maar om hem als centrale verdedeger te zetten lijkt me totaal onverantwoordelijk...

voor de rest vind ik De jong een heerlijke speler van ajax die miljoenen zal gaan opleveren als hij zo door gaat. jammer voor onze technische aissati...

Aangepast op Maandag, 15 maart om 15:13 door pielle.

15 maart 2010 om 15:18
#56


@ master4000

Ik ben het helemaal met je eens !! Wielaert mag dan wel een vaste tribuneklant zijn,maar hij komt nu goed van pas. Oleguer en Wielaert centraal achterin,dan heb je toch een bonk ervaring achterin. de Jong weer op zn plekkie als nummer 10..en dan nog even afwachten wat er met Enoh gaat gebeuren.

Stekelenburg
VdWiel
Oleguer
Wielaert
Emanuelson
Gabri
DeJong
Anita
Suarez
Pantelic
Eriksen
15 maart 2010 om 16:58
#80

@pielle

Tijdens de voorbereiding heeft Anita anders een aantal wedstrijd als centrale verdediger gespeeld. Volgens mij zelfs op het Amsterdam Tournament tegen Arsenal. Hij deed het daar zeker niet onverdienstelijk: elke afvallende bal was voor hem.
Maar nu de belangen groot zijn is het inderdaad niet verstandig om hem centraal achterin te zetten. Wielaert- Oleguer hebben genoeg kwaliteiten om het tegen RKC dicht te houden!

Aangepast op Maandag, 15 maart om 16:58 door erres.

15 maart 2010 om 22:46
#101

uitproberen? het is nu geen tijd om uitteproboren ook al is het tegen Rkc jeweet maar nooit en het Doelsaldo moeten we ook aan werken dus uitproberen kan je doen als je kampioen bent he

16 maart 2010 om 11:03
#105

Doelsaldo is niet echt belangrijk meer, daarmee liggen we een straatlengte voor, verder ben ik het met je eens dat uitproberen niet echt ideaal is, maar met 3 en misschien vier geschorsten wordt je eigenlijk wel gedwongen.

14 maart 2010 om 21:31
#5

Het is niet zo makkelijk als het gaat lijken voor de wedstrijd tegen RKC Waalwijk. Alderweiereld en Vertonghen geschorst achterin. Oleguer kan daar staan, maar verder hebben we niemand. Lindgren nog geblesseerd, dus Wielaert zal moeten spelen, hmm. De zeeuw geschorst, de jong geblesseerd. Enoh, Gabri en Eriksen zal het middenveld worden dan.

Aangepast op Zondag, 14 maart om 21:32 door Dutchmen.

14 maart 2010 om 22:41
#37

onzin.. Van der wiel met oleguer centraal en anita met ogararu aan de buitenkant.. probleem opgelost.
Middenveld: enoh,gabri,emanuelson en erikson

on: hoop dat hij gewoon fit is! goed in vorm laatste tijd!

15 maart 2010 om 15:19
#58

@ Gunner2009

Als je even 3 tellen naar die update kijkt,dan lees je dat de Jong geen hinder meer ondervindt en dat hij tegen RKC er weer bij is

15 maart 2010 om 15:27
#61

@ Thuntelaar

Als jij even 3 tellen kijkt naar het moment van publicatie van de update en het moment waarop Gunner zijn post heeft geplaatst, kom je erachter dat je voor je beurt praat.

14 maart 2010 om 22:10
#27

Wielaert heeft geen wedstrijdshirt meer, die hebben ze al verkocht :P

15 maart 2010 om 15:33
#62

Wie koopt dat in vredesnaam???

14 maart 2010 om 21:31
#3

Het is echt te hopen dat De Jong mee kan doen tegen Rkc. Die man speelt de laatste weken zo goed, kunnen we geweldig gebruiken.

14 maart 2010 om 22:14
#30

Hoop ook dat Siem weer mee kan doen tegen Rkc, soms heb ik het idee dat als ik op de tribune zit dat mensen het totaal niet zien zitten in De Jong. Nu heeft hij (met name) tegen Sparta waarin ik Siem erg goed vond met een geweldige goal gescoord en vandaag wederom. Anders hadden we Ismael Aisatti daar gehad, zelf zie ik 100x liever Siem De Jong.

De schorsingen zijn wel pittig, denken we dan zomaar even van RKC te winnen? Ik weet nog heel goed dat Jan Vertonghen daar speelde en dat we 2 punten lieten liggen (2-2 mede door een goal van rkc huurling Jan Vertonghen). Toch moeten we deze lijn door kunnen trekken, 7 wedstrijden gespeeld 21 punten 24 voor en een tegen, Ik had de indruk dat het een bewuste handsbal was van Jan, waarom? 3-0 voor in de 81e minuut kan iemand mij dat uitleggen.

Super stom als je het mij vraagt, als je een beetje bent geinformeerd weet je dat je maatje Toby er een week later ook niet bij kan zijn, waarom dan Jan, je speeld een solide seizoen en wederom een prima wedstrijd snap niet dat je dan tegen zo een stomme oliedomme gele kaart oploopt, de kaarten van Demy (het zegt wat over de gretigheid), van Toby (hij moest wel en als je goed kijkt raakt hij hem niet zo hard, het is alleen de snelheid waar Otman Bakkal tegen het gras neer gaat).

Het zou nog wel eens erg lastig kunnen worden in Waalwijk, gelukkig is iedereen voorin scherp en zullen we ongetwijfeld weer gaan scoren met de geniale Pantelic (hij ziet Urby toch wel weer lopen en laat vooral anderen zoveel beter spelen). Dat hij dan af en toe irritant (mijn opinie) loopt te klappen en onbenullig balverlies lijdt, neem ik op de koop toe. Scoren en een heerlijke assist, dat is waar je op wordt afgerekend, bliksemafleider voor Luis, daar doe je het voor.

Zie gelijk alweer mensen met deze schorsingen het hele elftal door elkaar gooien, Martin kennende doet hij dat niet en gaat hij gewoon de opgelopen (vacatures) invullen. Gevaar is wel dat we een totaal nieuw centraal duo krijgen. Tevens zal de gemiddelde leeftijd oplopen, hebben we het gezien wat een jong (geniaal grut) er vandaag weer liep.

Daarom kies ik voor deze elf tegen Rkc, gewoon de oudjes de kans geven, Urby zou nog een linie terug kunnen maar Anita heeft vandaag op de eerste 15 minuten na (gold misschien voor heel Ajax) me weer eens overtuigd en met al die wisselingen kies ik voor vastigheid, dat zal dus ten koste gaan van Eriksen, aan de andere kant misschien zit hij toch met die contract besprekingen in zijn hoofd, geld trouwens ook voor zijn concurrent Urby, en dan hebben we het over de linksbuiten, waar we vorig seizoen nog iemand voor aantrokken voor een vermogen, hoe gek kan het lopen in de voetbalwereld.

Ik durf mijn geld nog niet in te zetten op Ajax, wel weet ik met de komende programma's dat we weer kandidaat zijn, of we het waar kunnen maken, dat hangt meer van de druk op Twente af, kunnen ze dat handelen, laatste speelronde uit bij Nac, vraag maar aan Ajax en Psv, NAC uit altijd lastig.

Stekelenburg
V d. Wiel
Oleguer
Lindgren
Anita
Rommedahl
De Jong
Enoh
Emanuelson
Suarez
Pantelic
15 maart 2010 om 16:02
#71

Ik zou zeggen probeer Boilesen uit?
Wellicht staat hij er ook, zo goed als, meteen net als Eriksen.
Samen met Oleguer centraal zou best een goed duo kunnen zijn, de techniek van Boilesen met de ervaring van Oleguer Renom Presas.

Stekelenburg
VD Wiel
Oleguer
Boilesen
Anita
Gabri
De Jong
Eyong/Urby
Suarez#16
Marko P.
Urby/Eriksen
15 maart 2010 om 17:09
#85

Ik denk dat ajax nu niet moet gaan proberen meer, maar gewoon moet gaan voor zekerheid, natuurlijk moet jeugd ook kansen krijgen maar deze periode liever even niet.
Oleguer met lindgren is een prima centrum.

14 maart 2010 om 21:31
#4

Het is idd zuur dat de 2 centrale verdedigers geschorst zijn volgende week... Oleguer is een prima stand-in voor één van de 2. Nu maar hopen dat Lindgren fit is volgende week, lijkt me dat bijvoorbeeld Bonevacia of Will wel bij de selectie zitten.. Hadden volgens mij afgelopen week al mee getraind met het 1e...

Ik vind eerlijk gezegd ook dat Jol nu prima een keer Lodeiro speeltijd kan geven, met een schorsing van de Zeeuw en eventuele blessure van De Jong. Geef die jongen eens de kans zich te bewijzen! Laat hem desnoods meespelen bij Jong Ajax, op deze manier word hij niet geprikkeld en krijgt hij geen wedstrijdritme!

14 maart 2010 om 21:32
#6

Hoezo ? Ajax hoort zelf met een 3dé elftal in waalwijk te winnen.

15 maart 2010 om 15:19
#57

Klopt. Zelfs met zaterdag 5 moet het lukken. Wel een lekker potje om wat schorsingen uit te zitten.

14 maart 2010 om 21:33
#7

@master

Ik ben het met je eens dat je beter Wielaert in het elftal kan zetten, dan een jeugd speler, die het hoge niveau nog niet gewent is.

Maar wielaert is niet meer de wielaert van zijn periode bij Ajax. Ben het er in ieder geval mee eens dat sowieso Oleguer en Eriksen opgesteld kunnen worden, in de plaats van 2 geschorsten.

14 maart 2010 om 21:33
#8

Ik ben het helemaal met je eens om Lindgren naast Oleguer centraal te zetten en dat Wielaert iig niet opgesteld moet worden. Ik denk alleen dat Jol Lindgren niet centraal achterin zal opstellen omdat hij dat nog niet eerder gedaan heeft. Jol ziet Lindgren alleen als middenvelder heb ik het idee. Wat hij zou kunnen doen is Van der Wiel centraal laten spelen en Silva rechtsback. Ik denk ook dat Eriksen positie van Demy prima kan invullen.

Zie opstelling.

Stekelenburg
Silva
Vd Wiel
Oleguer
Anita
Gabri
Eriksen
Enoh
Suarez
Pantelic
Emanuelson
14 maart 2010 om 21:35
#11

Ehh, Silva is verhuurt hoor.

Aangepast op Zondag, 14 maart om 21:36 door Ajacied1995.

14 maart 2010 om 21:36
#12

bruno silva is verhuurt? beetje beter ajax volgen de volgende keer

Aangepast op Zondag, 14 maart om 21:37 door rijkaard2.

14 maart 2010 om 21:39
#15

psst.... hijs verhuurd

14 maart 2010 om 21:39
#16

Ohhh ok hahahaha. Zo te zien is hij verhuurd dus ben ik niet de enige die ajax beter moet volgen de volgende keer (ik zie dat je je reactie net hebt aangepast naar bruno silva is verhuurt?)

Nieuwe opstelling, omdat ik Lodeiro was vergeten en ik het ermee eens ben dat hij best in de basis mag starten en aardig wat speeltijd mag krijgen. Met een beetje geluk dan De Jong laten invallen voor Lodeiro als het gaat met zijn blessure.

Stekelenburg
Anita
Vd Wiel
Oleguer
Emanuelson
Gabri
Lodeiro
Enoh
Suarez
Pantelic
Eriksen

Aangepast op Zondag, 14 maart om 21:42 door Edjehhhh.

14 maart 2010 om 22:23
#34

@edjehhhh

Lodeiro zal volgens mij echt geen basisplaats krijgen volgende week. Hij maakt nu wel een grote kans om in te vallen, want de Jong is geblesseerd en de Zeeuw geschorst. De logische vervangers zullen zijn; Eriksen en Gabri. Dan is Lodeiro één van de weinige middenvelders die nog over is voor de wissels. En ik denk ook niet dat Anita rechtsback zal starten.

Ik weet niet of Wielaert wordt meegenomen. Het lijkt me logisch, maar of Jol dat wilt? Volgens mij was de relatie tussen hun 2 niet helemaal op en top. Nu moet dat natuurlijk geen sta-in-de-weg zijn, maar toch voetbal is emotie. Als Jol er toch voor kiest om Wielaert mee te nemen dan lijkt het me dat die gewoon in de basis staat. Als hij dat niet doet dan denk ik dat Van der Wiel naar het midden verhuist en Ogararu erin komt.

Wie weet, omdat we tegen RKC spelen, gaat Jol wel 3-4-3 spelen. Met Van der Wiel-oleguer-anita achterin. Maar ik gok er niet op.

Stekelenburg
Ogararu
van der Wiel
Oleguer
Anita
Gabri
Eriksen
Enoh
Suarez
Pantelic
Emanuelson
14 maart 2010 om 23:13
#38

@miccoli

De opstelling die ik heb neergezet is ook geen voorspelling voor de wedstrijd tegen RKC maar waarvan ik denk dat het de beste oplossing zou zijn Ik ben me er inderdaad van bewust dat Lodeiro geen basisplaats zal krijgen gezien zijn speelminuten tot op heden. Ik ben het met je eens dat jouw opstelling het meest waarschijnlijke zal zijn op Van der Wiel en Ogaragu na. Het is wel mogelijk wat je zegt maar heb toch het idee dat Jol Van der Wiel op rechts houdt. Vermoedelijk zal Wielaert er dan toch worden ingezet. Maarja e.e.a. had je zelf ook al toegelicht

Het doet me overigens wel goed om te zien dat je tot nu toe de enige bent die Van der Wiel centraal achterin zet in zijn opstelling

Nog even voor de goede orde de opstelling waarvan ik denk dat Jol mee zal starten. Het is nog eventueel mogelijk dat Jol Eriksen en Emanuelson omdraait omdat Urby in het verleden ook wel eens op de nummer 10 heeft gespeeld.

Stekelenburg
Vd Wiel
Oleguer
Wiel/Lindgr
Anita
Gabri
Eriksen
Enoh
Suarez
Pantelic
Emanuelson

Aangepast op Zondag, 14 maart om 23:18 door Edjehhhh.

15 maart 2010 om 16:14
#74

haha zelfs de grootste kenners maken een foutje haha=)

14 maart 2010 om 21:34
#9

Siem de Jong is de laatste weken echt in een wereldvorm, des te zuurder is deze blessure.
Hopen dat hij er snel weer boven op komt en weer kan schitteren op het middenveld.

Siem de Jong is zich aan het ontwikkelen tot de nieuwe nummer 10 van Ajax. hij scoort veel en zorgt voor een uitstekende aanvoer van ballen vanaf het middenveld naar de flanken en de spits. Zeker als Marko Pantelic in de spits is geposteerd staat is hij erg goed. Dan kan die de kaatst aangaan met Pantelic. Weer een zelf opgeleide speler die het goed doet.

14 maart 2010 om 21:35
#10

Ik denk dat Wieleart er echt niet in komt, misschien wordt die wel eens geselecteerd maar denk het toch niet. Olegeur en wie anders? Pff ik had deze opstelling in gedachten volgende week ( als iedereen fit is he ). Emanuelson gewoon weer op links, lijkt me wel duidelijk na vandaag. Erikssen gewoon laten invallen elke wedstrijd rond 60e minuut maar ik denk dat die nog niet klaar is voor topniveau.

Stekelenburg
Vam der Wiel
Oleguer
Lindgren
Anita
De Jong
Gabri
Enoh
Emanuelson
Pantelic
Suarez
14 maart 2010 om 21:47
#17

Ja, de blessure van De Jong was het gevolg van weer een schandalige overtreding van Psv, waar weer geen geel voor werd gegeven!!

Wel goed dat De Jong de laatste weken een basisplek krijgt. Ik zag hem liever dan onze Marokkaanse middelvelder en ik denk dat Siem ook heeft laten zien waarom hij daar hoort te spelen.

Volgende week zonder De Zeeuw, Vertonghen en Alderweireld. Maar dat moet goedkomen!
Gabri gewoon op de plek van De Zeeuw, of aanvallend spelen en een rommedahl of Urby op het middenveld zetten, waardoor de andere van de twee in de aanval kan, Sulejmani is ook nog een optie (eriksen evenals). De verdediging kan ook bestaan uit Urby Oleguer Vd Wiel en Oguraru. Anita mag en moet van mij Ajax verlaten.. is hartstikke Ajax onwaardig!

Eventueel met 3 verdedigers spelen.. Moet kunnen tegen Rkc! Hopen dat Lindgren fit is, want dan kan die verdedigend spelen! Gabri kan desnoods rechtsback, waardoor Greg naar het centrum kan.

Gelukkig vallen deze blessures en gele kaarten juist vandaag.

14 maart 2010 om 21:52
#21

Ik ben het niet met je eens dat Anita Ajax onwaardig is. Anita heeft vandaag een hele goede wedstrijd gespeeld. Het enige probleem van Anita is dat hij af en toe te wisselvallig is en zijn mannetje laat lopen, maar laten we niet vergeten dat hij van oorsprong geen linksback is.

14 maart 2010 om 22:02
#23

Nee hij is van oorsprong geen linksback, maar op het middenveld presteert hij ook niet goed.
Ik vind hem wel Ajax onwaardig, maargoed dat is hij niet alleen (kennedy, Wielaert). Vandaag speelde hij geen goede wedstrijd, maar een redelijke wedstrijd. Ik heb welgeteld één goede tackle van hem gezien, waardoor de bal over de zijlijn ging.
Hij liet zijn man meerdere malen lopen, wat tot een paar 100% kansen had kunnen leiden, als Amrabat beter had gekeken. Zo stond er een speler vrij voor de goal, maar ging de bal hoog voor ipv kort voor. Ik ben blij dat die bal hoog voor kwam, maar als die bal kort gegeven werd stond diegene vrij voor de keeper.

Begrijp me niet verkeerd, hij heeft zo nu en dan leuke acties.. Maar het niveau Ajax is te hoog voor hem, bovendien zijn de meeste kansen ook door hem gekomen, let op.. de kansen voor Psv! Vandaag was er geen schade, maar hij heeft Ajax wel vaker benadeeld.. Zowel bij Twente als bij Psv was hij de zwakste schakel.. Tot ziens Anita!

14 maart 2010 om 21:48
#18

Wat is er trouwens met onze grote vriend Lodeiro aan de hand? Behoudens een invalbeurt heb ik hem nog niet gezien, terwijl hij met veel trompetgeschal is gehaald..

14 maart 2010 om 22:05
#25

Dat komt ook vooral door de plotselinge opstanding van erikesen lodeiro krijgt heus zijn kans zij hhet niet dit seizoen dan volgend seizoen

14 maart 2010 om 22:05
#26

Hij zal vast goed kunnen voetballen hoor, en een paar vlagen liet hij zijn klasse wel zien, maar een stemmetje in me achterhoofd fluistert dat hij weleens gehaald zou kunnen zijn om Suarez tevreden te houden en om AZ dwars te zitten.
Maar goed, hij heeft natuurlijk ook de pech dat Siem de Jong het sinds de winter erg goed doet, iemand die voor de winterstop nog amper meedeed, en natuurlijk de ontwikkeling van Eriksen

14 maart 2010 om 22:27
#35

Lodeiro is voor de toekomst gehaald en heeft nu ook de pech dat de Jong het zo goed doet. Maar nu de Jong geblesseerd is en mischien zondag niet kan meedoen zie ik een grote kans voor hem om wat langer in te vallen.

Deze jongen komt er echt wel. Een basisspeler in het Uruguyaanse elftal en hij is ook nog maar 19. Hij zal nog schitteren ik weet het zeker.

14 maart 2010 om 21:51
#19

We hebben gelukkig nog goede vervangers.. Dan kan eventueel Oleguer weer basis staan in Waalwijk.. En dan hebben we voor De Jong én De Zeeuw ook nog goede vervangers als Gabri en Eriksen.. En dan zou ik niet 1.2.3 weten wie er in de plaats van Vertonghen moet spelen, misschien Wielaert dan maar.. Ik zou het anders niet weten.

14 maart 2010 om 22:01
#22

Ajax heeft Lindgren, Gabri, Wielaert, Oleguer, Lodeiro en Eriksen ten opzichte van de opstelling tegen PSV nog achter de hand dus de schorsingen en blessures hoeven geen ramp te zijn. Lindgren, Oleguer zou ik centraal achterin zetten en Lodeiro als vervanger van De Jong gebruiken maar hopelijk blijkt de blessure van De Jong niet ernstig te zijn en kan hij tegen RKC 'gewoon' spelen.

Aangepast op Zondag, 14 maart om 22:01 door JohnDylan.

14 maart 2010 om 22:04
#24

Anita is een middenvelder!! Hij laat te vaak zijn mannetje lopen, gaat vaak via de middenveld.
Liever olegeur en wielart erin. Liever emanuelson dan anito. DIe gaat tenminste echt via die flank, zowel verdediging als aanvallend. Net als vd wiel, alleen niet zo goed in verdediging als vd wiel. Maar tegen rkc kan het geen kwaad. Laat loderio maar beginnen, kan hij eindelijk laten zien waarom hij aangetrokken is. Met eriksen op linksbuiten.

Stekelenburg
vd wiel
oleguer
wielart
emanuelson
gabri
lodeiro
enoh
suarez
pantelic
eriksen
15 maart 2010 om 15:37
#65

Joehoe!!! Heb je gister wel die wedstrijd gekeken waar de rest van heel Nederland wel naar heeft gekeken?? Zeggen dat Anita niet op de backpositie kan spelen en Urby weer naar achter schuiven... Pfff, Anita deed het gister meer dan prima en Urby was de gevaarlijkste Ajacied!!!! Lekker laten staan die twee!!

14 maart 2010 om 22:11
#28

Als hij zondag niet haalt lijkt het me een mooie gelegenheid om Lodeiro voor het eerst in de basis te laten starten. Moet wel zeggen dat dit een behoorlijke aderlating is voor Ajax want hij heeft zich de laatste weken tegen mijn ( volgens mij ben ik niet de enige) verwachting ontpopt tot een zekerheid in de basis en vaak ook beslissend

14 maart 2010 om 22:16
#31

Je bent inderdaad niet de enige nee, ik vond het altijd een net niet speler, kwam altijd net tekort, maar hij bewijst de laatste weken keer op keer het tegendeel.
Hopelijk gaat hij nog een tijdje door mijn ongelijk bewijzen, zou mooi zijn :D

14 maart 2010 om 22:11
#29

Denk dat als we de Jong moeten missen we toch 4 echte basiskrachten missen. Maar moet lukken denk ik... Oleguer vervangt vertonghen, Wielaert vervangt alderweireld, Gabri vervangt de Zeeuw, en Erikson de Jong.
Dan hoeven geen mensen op een pl;aats die hun onbekent is, en Wielaert kan zich tog wel staande houden tegen Rkc..?
En dan op de bank Nathaniel Wil, miss zelfs basis, ipv Wielaert.

Of helemaal anders, beetje zoals vroeger, en zoals op Ajax TV was:
Heel gewaagd

Stekelenburg
Van der Wiel
Oleguer
Anita
Gabri
Enoh
Rommedahl
Erikssen
Urby
Suarez
Pantelic
14 maart 2010 om 22:19
#32

Zou wel voor wat meer ondersteuning van Oleguer zorgen.
Hij doet het dit jaar goed, maar wel steeds weer tegen langzame en niet al te bewegelijke spitsen. Als ik met niet vergis heeft RKC met Ihabdellhay en Benschop toch aardig snelle en bewegelijke spitsen.

15 maart 2010 om 00:06
#42

Klopt, vandaar ook enoh en Gabri vlak voor de verdediging... beetje stijl van edgar davids voor enoh in gedachten...

14 maart 2010 om 22:35
#36

Hopen dat de blessure meevalt, vindt hem absoluut de revelatie van het seizoen. Verder een ontzettende domme actie van Vertongen. Je staat al op scherp en je staat god...... met 3-0 voor!!!!! De gele kaart van de Zeeuw onterecht maar begrijpelijk. Net zes keer een herhaling gezien maar hij raakt hem niet eens. De scheids beslist in een seconde en heeft geen beelden. Hoop dat Jol goed in puzzelen is, maar dat moet toch wel gaan lukken.

15 maart 2010 om 01:12
#44

ik denk dat vertonghen per ongeluk de bal met zijn hand raakte. hij probeerde echt te koppen.

14 maart 2010 om 23:16
#39

Hoop dat de Jong tegen RKC er gewoon weer bij is..als dr 1 speler in vorm is dan is hij het wel !! Verder weinig problemen hier voor Ajax. Wielaert en Oleguer achterin zetten. Ik snap niet waarom vele mensen niet willen dat Wielaert speelt..oke hij heeft een fout gemaakt,maar wie maakt er nou geen fouten?? Hij verdient een 2e kans,en dus tegen RKC maar in de basis !!

Stekelenburg
VdWiel
Wielaert
Oleguer
Anita
Enoh
DeJong/Erksn
Gabri
Suarez
Pantelic
Emanuelson

Aangepast op Zondag, 14 maart om 23:17 door Thuntelaar.

14 maart 2010 om 23:21
#40

De Zeeuw raakt Isaksson wel degelijk. Het is niet voor niets dat Isaksson daarna de uittrappen niet meer kan nemen en duidelijk zichtbaar loopt te strompelen omdat hij last van zijn enkel heeft. De Zeeuw raakte hem niet met zijn uitgestrekte been maar met zijn gebogen been die er achteraan kwam bij zijn sliding.

15 maart 2010 om 02:53
#46

Ik vond het lastig te zien, maar het leek mij dat De Zeeuw voor hem langs een sliding maakte, maar omdat Isaksson de bal weg wilt werken trapt hij tegen het been van Demy aan waardoor hij last krijgt.

15 maart 2010 om 00:30
#43

Op het middenveld en voorhoede heeft Jol voldoende keuze. Achterin zijn de probleen iets groter, maar naast Oleguer kan Gabri prima spelen. Communicatie in Spaans, Gabri is ervaren, snel en heeft inzicht. Verder de boel intact laten, met misschien iets meer aanvallende intenties dan vandaag door Emanuelsson op back en Eriksson op linksbuiten te zetten. Op middenveld dan eventueel Anita. Maar goed, daar is keuze zat.

15 maart 2010 om 01:14
#45

ik zie allemaal opstellingen enz, maar vergeet Rommedahl niet. hij is best belangrijk.

15 maart 2010 om 07:56
#47

Met Enoh niet op de linksachtermiddenpostie, maar als een hele verdedigende rol; (voorstopper) zeg maar.
Oleguer dan centraal achter Enoh.
Emanuelson en Eriksen eventueel van positie wisselen en de Jong er gewoon inzetten als alles oke is, anders toch een plekje voor Lodeiro, ik zou anders niet weten wie er anders zou moeten komen te staan.
Je zou er eventueel rommedahl er in kunnen zetten, en dan dan suarez naar links gaat, eriksen en Urby dan samen op het middenveld spelen met Gabri.

Stekelenburg
v/d Wiel
Oleguer
Enoh
Anita
deJong/Lodei
Gabri
Urby
Suarez
Pantelic
Eriksen

Aangepast op Maandag, 15 maart om 07:57 door DJxTALENT.

15 maart 2010 om 14:18
#48

Echt heel jammer dat De Jong een blessure heeft opgelopen nu hij net zo lekker bezig is. Hopelijk is het niet te erg en is hij er dit weekend weer bij!

15 maart 2010 om 15:03
#49

Centraal gewoon de wissels erin en daarvoor de Gabri en Enoh, de rest mag aanvallen!

15 maart 2010 om 15:03
#50

Update!!! Blessure valt mee
Gelukkig maar... De Jong is lekker bezig de laatste tijd. Zo'n blessure gun je die jonge niet tijdens een lekkere periode. Dat hij er nog een hoop mag maken voor ons aller Ajax!!

Aangepast op Maandag, 15 maart om 15:04 door M-R-K-afca.

15 maart 2010 om 15:07
#51

Die schorsingen komen precies op het juiste moment voor Ajax. Als RKC net zo mat speelt als tegen AZ dan walsen ze daar vrolijk overheen.

15 maart 2010 om 15:10
#53

Goed nieuws van de Jong
Zou eventueel ook nog de controlerende rol op zich kunnen nemen, deed dit als vervanger van Lindgren tegen Heerenveen ook uitstekend

15 maart 2010 om 15:15
#54

Met deze opstelling moet Ajax toch een goede kans maken tegen Rkc.
Met Eriksen en Rommedahl als verder invallers. RKC vecht voor zijn laatste kans en met een tegenstander als Ajax heb je niets te verliezen. Ze gaan er dus vol op. Ajax zal vol aan de bak moeten. Maar als ze gewoon 100% inzet tonen dan winnen ze deze wedstrijd.

Stekelenburg
Vd Wiel
Oleguer
Lindgren
Anita
Enoh
De Jong
Gabri
Suarez
Pantelic
Emanuelson
15 maart 2010 om 15:24
#60

Zoiets had ik ook in gedachten, maar is Lindgren alweer fit dan?

15 maart 2010 om 15:33
#63

Ik meende gelezen te hebben dat Lindgren weer volop mee trainde en de wedstrijd van psv net niet ging redden. Maar ik kan er naast zitten.

15 maart 2010 om 16:54
#79

oke, dat zou mooi zijn, alles beter als Wielaert daar

15 maart 2010 om 15:17
#55

Als Suarez speelt en dus geen rust krijgt verwijs ik u naar de volgende opstelling, waarmee de volle drie punten behaald gaan worden. De bedoeling is dat gabri bj balverlies de linksbuiten van RKC op vangt, zodat Greg zijn vrije rol aan de zijkant kan behouden.

Steek
Vd wiel
oleguer
anita
rommedahl
gabri
enoh
emanuelson
de jong
pantelic
Suarez

Aangepast op Maandag, 15 maart om 15:20 door RS_AFCA.

15 maart 2010 om 15:40
#66

Waarom zou Suarez rust moeten krijgen? Hij heeft vorige week tegen Sparta en eerder Juventus uit al lang genoeg kunnen rusten.

15 maart 2010 om 15:45
#69

Idd waarom zou Suarez rust moeten krijgen???? We moeten die punten pakken! Dan ga je je beste speler geen rust geven. Domme opmerking.

15 maart 2010 om 16:13
#72

Domme opmerking? Suarez gaf gisteren zelf aan dat hij wel rust zou willen.

15 maart 2010 om 17:01
#81

Waar heeft hij dat gezegt?
Hij heeft gezegt dat ie moe was ja, maar vind je het heel gek na zo'n topwedstrijd?
Suarez zal nooit genoegen nemen met een plek op de bank, hoe moe hij ook is. Vaak zat komt hij op vrijdag met een jetlag terug uit Zuid Amerika en speelt hij gewoon op zondag alweer. Geloof me, die jongen wil iedere wedstrijd vol erop klappen, en is dan inderdaad zo vlak na 90 minuten volle inspanning even moe ja, maar hem daarom sparen?

15 maart 2010 om 22:51
#102

ik vind het oolk een domme opmerking hoor ! het is geen oefen partijtje als we die wdstrijd verliezen lopen we mischien het Kampioenschap mis en ga jij zeggen dat we suarez rust moeten geven pf?

15 maart 2010 om 15:24
#59

Ik vind dat Ajax deze wedstrijd best met drie verdedigers kan spelen. Van der Wiel, Oleguer en Anita achterin. Zowel van der Wiel als Anita kan prima in de dekking spelen, aangezien RKC toch niet op de aanval gaat spelen moet het met drie verdedigers en twee verdedigende middenvelders (gabri en Enoh) prima te doen zijn.

Om nou tegen degradatiekandidaat nummer 1 Ogararu en/of Wielaert van stal te halen vind ik wel wat ver gezocht.

Stekelenburg
Van der Wiel
Oleguer
Anita
Gabri
de Jong
Enoh
Emanuelson
Suarez
Pantelic
Eriksen
15 maart 2010 om 15:42
#68

Oleguer was ook al helemaal afgeschreven.och wat was die toch slecht volgens velen. Die mocht weer eens meedoen en stond wekenlang als een beest te verdedigen. Nu hoor je niemand meer negatief over hem. Wie zegt dat Wielaert dat niet kan. En zo slecht is Ogararu ook niet hoor. Oleguer is met succes weer van die stal gehaald dus wie weet......... Met alle respect het si Rkc. Dus die gasten kunnen moeiteloos meedoen. En je moet met vd Wiel niet met 3 verdedigers spelen want dan maak je er 2 van. Die gast vliegt dan ook gewoon naar voren.

15 maart 2010 om 17:08
#84

Waarom zou je je speelwijze helemaal overhoop halen door opeens met een andere samenstelling van je verdediging te gaan spelen?
RKC mag dan wel degradatie kandidaat nummer 1 zijn, ze spelen wel voor hun waarschijnlijk laatste kans, en altijd met 3 aanvallers. Wil je dan echt het risico gaan lopen om met de langzame Oleguer, de met een enorme drang naar voren toe spelende vd Wiel, en de twijfelachtige Anita te spelen? Die jongens krijgen dan van niemand rugdekking?

Gewoon in dezelfde samenstelling blijven spelen, dan maar Wielaert er een keer neer zetten, of Lindgren mocht hij fit zijn

15 maart 2010 om 15:35
#64

Wat een drukte allemaal om wie er moet spelen. Kom op zeg ze spelen, met alle respect, maar tegen Rkc. Die ploeg wint geen enkele wedstrijd. Zelfs als Ajax een B elftal opstelt moeten ze die wedstrijd nog kunnen winnen. De verdediging van Ajax zal het echt niet druk krijgen in Waalwijk. Dus niet te moeilijk over doen.

15 maart 2010 om 17:11
#88

toevalligerwijs lieten we 3 jaar geleden wel de titel liggen in Waalwijk.
Ook toen hadden we er zelfs met een B elftal wel van moeten winnen

15 maart 2010 om 15:41
#67

Mooi dat De Jong mee doet, is de laatste weken belangrijk voor Ajax. Speelt erg slim, mooi om te zien. Ik verwacht dat Oleguer centraal achterin gaat spelen bij Ajax. Ik verwacht niet dat Jol Wielaert ook opstelt, die speelt zelfs in het tweede erg zwak en ongeïnspireerd. Misschien kan Jol Zé Eduardo eens bij de selectie halen, om eens te kijken hoe hij in het eerste presteert. In de jeugd doet hij het heel behoorlijk. Boilesen zal ook nog kunnen, al weet ik niet of hij 100% fit is.

15 maart 2010 om 15:49
#70

Mooi dat Siem mee doet, wel irri dat ons duo geschorst is. Ik kan er neits anders van maken..

Steek
Vd wiel
Anita
Oleguer
Emanuelson
Enoh
De Jong
Gabri
Rommedahl
Pantelic
Suarez
15 maart 2010 om 16:13
#73

Mooi dat Siem mee kan spelen tegen RKC Waalwijk.. Ben altijd fan van hem geweest, dit seizoen verrast hij me toch wel met z´n aantal doelpunten.. Maar hij werkt ook keihard het is een echte knokker en dat bevalt mij wel, ik zie hem 200 keer liever spelen dan Aisatti die achter geen één bal aan rend.. Ik denk dat het voor Aisatti einde verhaal is bij Ajax. Helemaal nu Eriksen erbij is gekomen..

15 maart 2010 om 16:20
#75

hey iedereen denkt lindgren fit is maar hij is echt geblesseerd.
dus ajax gewoon deze opstelling gebruiken

steek
van der wiel
wielaert
oleguer
anita
gabri
enoh
de jong
suarez
pantelic
emanuelson
15 maart 2010 om 17:10
#87

Ben het met je eens michiel15 !
Zo zou ik ook gaan spelen, al denk ik dat Jol met Eriksen zal gaan starten

15 maart 2010 om 16:22
#76

Zie Rkc wel stunten tegen ajax, zodat ze nog een hele kleine hoop op de nacompetitie hebben. Rkc heeft dit seizoen thuis vaak te weing gehad.

15 maart 2010 om 16:23
#77

mag boilesen spelen???? want dan zal ik het zo doen.
en is lindgren al fit?? weet iemand dat??

graag reageren aub

steek
v/d wie;
oleguer
lind/boil
anita
gabri
enoh/eriksen
siem
suarez
pantelic
urby
15 maart 2010 om 17:21
#90

Volgens mij zou hij mogen spelen, maar zit hij nu bij de Atjes?
Als je dan toch iemand voor de leeuwen gaat gooien lijkt het me logischer als je dan een jonkie uit jong Ajax pakt

15 maart 2010 om 17:25
#91

Boilesen is al sinds zijn komst geblesseerd. Lindgren gaat rkc ook niet halen dus moet wielaert het doen of iemand van jong ajax. Wie spelen daar eigenlijk op die positie? Ik kan alleen kappelhof noemen en bonevacia

15 maart 2010 om 17:30
#93

zijn ook de enige namen die mij te binnen schieten

15 maart 2010 om 17:03
#82

gewoon een speler uit Jong Ajax (kappelhof bv) zetten naast Oleguer in het centrum. Met Anita en Vd Wiel op de flanken en Gabri en Enoh als controleurs moet dat te doen zijn lijkt me.. iig geen Wieleart....

Aangepast op Maandag, 15 maart om 17:04 door stefj.

15 maart 2010 om 17:03
#83

toch onder de indruk van die siem de jong.
voetballer die zonder een geweldige techniek, maar puur op wilskracht een vast plekje in de basis aan het veroveren is.
super

15 maart 2010 om 17:10
#86

Geweldig nieuws.. Siem heeft zich toch belangrijk gemaakt voor Ajax.. Heeft hij grotendeels ook te danken aan zijn lengte en kracht.. daarnaast nog n mooie traptechniek..
Was al bang dat we Eriksen in de basis zouden zien.. Totaal niet onder de indruk van die gast, en heeft toch wel aardig wat speelminuten gekregen..

15 maart 2010 om 17:15
#89

Zo moeten we het wel redden.
De Jong kan inprincipe beginnen dus heb ik hem er maar neer gezet.

Snotver vergeet ik Enoh, eriksen eruit voor enoh, en die kan dan altijd de jong nog vervangen.

Aangepast op Maandag, 15 maart om 17:16 door JK-Ajax.

15 maart 2010 om 17:26
#92

@ stefj... Lijkt mij niet verstandig om meteen een groentje er in te zetten tijdens deze cruciale inhaalrace.. we zijn geen feyenoord... Wielaert is gewoon n prima oplossing.. heeft de nodige ervaring en is fit neem ik aan.. Jol gaat hem dus ook naast
Oleguer zetten.. Dan Gabri voor de Zeeuw..
ik zeg 4-0 tegen Rkc!?

15 maart 2010 om 17:30
#94

Jol gaat voor deze opstelling.. Lijkt mij ook de meest logische.. Met de Jong de punt naar voor natuurlijk..

Maarten
v/d wiel
Wielaert
Oleguer
Anita
Enoh
De Jong
Gabri
CowBoy
Panta
Ema

Aangepast op Maandag, 15 maart om 17:32 door Temssamani.

15 maart 2010 om 17:45
#95

tsja, de grote vraag is natuurlijk: wie staan er in de verdediging?
de zeeuw zal vervangen worden door eriksen wat logisch is in mijn ogen, allebei creatief, als dat niet goed gaat kun je altijd nog gabri voor de stabiliteit erin zetten... (2e helft ofzo)
maar ja, wie in de verdediging?
oleguer staat vast lijkt me, maar wie ernaast?
wielaert is een optie, maar ook lindgren is een optie en gabri kan er volgens mij ook nog spelen maar die kans acht ik heel erg klein...
boilesen, heb weinig van die jongen gezien dus kan niet echt over hem oordelen, blijkbaar kan hij in de verdediging spelen aangezien toch een paar mensen hem in de opstelling zetten.
wat vinden jullie?
wielaert, lindgren, toch misschien gabri of ineens boilesen erbij halen?

Aangepast op Maandag, 15 maart om 17:47 door CrazyDJ07.

15 maart 2010 om 18:02
#97

een andere mogelijkheid is dat je van der wiel voor een wedstrijdje in het centrum zet en dat je ogararu z'n laatste minuten in het ajax-shirt laat pakken. Lindgren erin lijkt me niet verstandig vanwege zijn toch nu wel lange afwezigheid, moet dus eerst weer fit worden etc. Dan blijft over dat je oleguer met wielaert achterin zet óf dat je 3-4-3 speelt met gabri als extra middenvelder. Het zal wel even puzzelen worden voor Jol, maar een goeie trainer als hij komt er wel uit.

15 maart 2010 om 17:47
#96

Had Rkc-uit een mooi moment gevonden om Lodeiro eens op De Jongs positie aan het werk te zien.
Maar een fitte De jong heeft toch bewezen een meerwaarde te zijn, iets wat ik aan het begin van het seizoen niet had verwacht ( en vele met mij denk ik). Ik
maak dan ook een diepe buiging voor de manier waarop hij mij het tegendeel heeft bewezen, nu dit niveau vast proberen te houden!

15 maart 2010 om 18:17
#98

De Jong is op dit moment een echte meerwaarde voor het team van Ajax en ik ben blij dat hij tegen RKC kan spelen. Jammer voor Lodeiro die ik ook wel een kans gun maar die kan dan door de weeks tegen GAE in de basis beginnen, wanneer De Zeeuw ook weer mee kan spelen.

15 maart 2010 om 20:44
#99

Hopelijk kan RKC ons een goede dienst bewijzen. Ze speelden vorige week tegen Twente heel behoorlijk voetbal. Twente had het er knap lastig mee in ieder geval. Hopelijk kunnen ze dat tegen Ajax ook opbrengen. Waarschijnlijk whisful thinking, maar zeg nooit "nooit".

15 maart 2010 om 22:37
#100

Das fijn! Siem is de laatste tijd in vorm en nu we wat schorsingen hebben is het erg fijn dat we over hem kunnen beschikken!! heel mooi dit!!

15 maart 2010 om 23:30
#103

waarom denkt niemand aan enoh centraal achterin. Die man kan echt alleen maar verdedigen en kan dat erg goed ook.
dan kun je eventueel een middeveld van gabri-de jong-urby/eriksen/lodeiro doen

stekelenburg
van der wiel
Oleguer
Enoh
Anita
gabri
de jong/lode
Urby
suarez
pantelic
eriks/rommed
16 maart 2010 om 02:57
#104

Omdat ik Enoh niet iemand vind die met een grote ruimte in zijn rug kan spelen.
Hij is zeker het laatste half jaar ontzettend vooruit gegaan, maar met zijn onstuimge spel zo nu en dan zie ik het niet zitten om hem zonder rugdekking te laten spelen. Laat hem maar lekker de stofzuiger spelen, is hij op zijn best

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Ajax

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6
1. Ajax10
2. PSV10
3. FC Twente8
5. Feyenoord7

Shop

Ajax Amsterdam
Bestel NU
Nu € 19.95

Voetbalreizen

'Alles wat je hier ziet is tot stand gekomen door Scheringa'

"AZ is momenteel geen topclub, maar we hebben wel de ambitie om op de lange termijn weer terug in de top te keren. Er moet nu na het Scheringa-tijdperk anders gedacht gaan worden. Dat brengt een cultuuromslag met zich mee. De club is nu van de club zelf, en niet meer van een eigenaar." Lees verder

Pagina gegenereerd in 1.453125 seconden.