Overtuigend AZ luistert afscheid Scheringa op met eclatante zege op RKC

Zaterdag, 13 maart 2010 om 21:43

AZ heeft zaterdagavond korte metten gemaakt met RKC Waalwijk. In Alkmaar was de ploeg van Dick Advocaat veel sterker. Het drukte dit dan ook ruimschoots in de score uit: 6-2. Mounir El Hamdaoui was de gevierde man, de spits trof liefst drie keer doel; hij bracht hiermee zijn seizoenstotaal op zestien treffers. Het duel stond tevens in het teken van het afzwaaien van Dirk Scheringa, die voor aanvang van de wedstrijd officieel afscheid nam van het AZ-publiek.

/

Het duel was nog geen veertig seconden gaande toen de thuisploeg op voorsprong kwam. Het was Rasmus Elm die uit een vlotte aanval El Hamdaoui vlak voor het doel bereikte en de aanvaller liet het vroege buitenkansje niet onbenut: 1-0. Lang kon AZ echter niet van de voorsprong genieten, aangezien RKC de stand na zeven minuten alweer gelijktrok. Een verdedigingsfout bij de Alkmaarders stelde Benjamin De Ceulaer in staat om Sergio Romero het nakijken te geven: 1-1.

AZ herpakte zich meteen vanaf de aftrap weer en hergreep de leiding. Het was een prachtige actie van Moussa Dembélé, die Gijs Luirink omzeilde en vanaf een meter of achttien Ohad Levita verschalkte: 2-1. Kort daarna was bijna de derde Alkmaarse treffer daar, toen Pontus Wernbloom met kopbal gevaarlijk was, maar Levita pareerde zijn inzet formidabel. AZ was, ondanks de tegengoal, oppermachtig tegen RKC en sluitpost Levita wist een aantal keer de 3-1 goed te voorkomen.

Het duel was nog geen twintig minuten oud, toen Héctor Moreno uit een hoekschop van Elm alweer de 3-1 binnenkopte. RKC kon zich langzamerhand richten op een flinke afstraffing, omdat even later Jeremain Lens vanaf de achterlijn voorzette na een prachtige actie aan de rechterkant. De bal werd van heel dichtbij door El Hamdaoui binnengetikt: 4-1. Ook na de rust ging AZ rustig verder met scoren; RKC had niets in de melk te brokkelen tegen de veel sterkere thuisploeg.

Twintig minuten voor tijd bracht Lens de marge naar vier. Een stiftje van de spits ging via de onderkant van de lat weer terug het veld in, maar in de rebound trof Lens wél doel: 5-1. Drie minuten later haalde AZ weer de trekker over, wederom via de uitblinkende El Hamdaoui. De spits schoot een voorzet van Lens van rechts van slechts één meter afstand kiezelhard binnen. Het betekende de zestiende seizoenstreffer van El Hamdaoui. In de slotfase redde Derk Boerrigter met een puike vrije trap nog de eer voor RKC: 6-2.

Wed gratis €50 via Unibet met hoogste noteringen

13 maart 2010 om 21:44
#1

Mooie overwinning van AZ, dik en dik verdiend. Hopelijk geraken ze in vorm en winnen ze dan ook nog even van Twente en Psv!

13 maart 2010 om 21:48
#8

Totally agree =) Complimenten aan Mounir El Hamdaoui, die dit seizoen toch veel kritiek kreeg te verkwerken, maar hij heeft er nu toch alweer 16 doelpunten inliggen. Toch een goede spits, maar hij heeft z'n halsstarrige karakter tegen zich.
Hopelijk wint Az inderdaad nog even van Twente en Psv (wat ik overigens niet zie gebeuren), zodat de titelrace tot het laatste moment toch weer spannend blijft, net als drie jaar geleden.

Aangepast op Zaterdag, 13 maart om 21:52 door -MK..

13 maart 2010 om 21:55
#12

Zoals ik al bij het live meepraten stelde: Voordat men direct de loftrompet over El Hamdaoui gaat afsteken. 16 doelpunten waarvan 5 tegen Rkc, 3 tegen Vitesse en 2 tegen Heerenveen. Dat zijn dus 10 doelpunten tegen nu niet echt tegenstanders die bekend staan om hun sterke verdediging dit seizoen. Dan blijven er dus 6 doelpunten over tegen meer gerenomeerde tegenstanders waarbij tegen Ajax en Twente zijn doelpunten een nederlaag niet konden voorkomen en tegen VVV gelijk werd gespeeld.
16 doeplunten is meer dan prima maar je laten zien doe je toch in de grote wedstrijden tehen de wat grotere clubs.

Aangepast op Zaterdag, 13 maart om 21:55 door AFCA_Noel.

13 maart 2010 om 22:01
#20

Wat een onzin reactie zeg. Ze moeten er toch in! Ik ken er nog wel een paar, trek alle penalties eraf, want dat zijn ook geen echte doelpunten, alle verdedigende fouten waaruit een doelpunt komt tellen ook niet. Het gaat er bij een doelpunt om dat ie in het netje ligt. Tegenstanders of situaties veranderen daar niks aan.

13 maart 2010 om 22:06
#28

Inderdaad een onzin reactie. El Hamdaoui en
lens vormen momenteel een ijzersterk duo, waarschijnlijk nog wel het sterkste koppel wat er rondloopt op de Nederlandse velden in de aanval.

13 maart 2010 om 22:07
#30

Doelpunten moeten zeker gemaakt worden maar de echte toppers excelleren tegen de grote clubs. Prima speler die erg goed kan voetballen maar met de (misplaatste) uitstraling van een vedette die hij ten tonele spreidt mist hij nogal wat kwaliteiten.
En ik geeft het toe ik ben geen fan van hem, voor zover dat nog niet duidelijk was.

13 maart 2010 om 22:17
#40

Zestien doelpunten zijn toch echt zestien doelpunten! En Suarez' neemt alle penalty's, z'n zesklapper tegen Whc in de beker, z'n vierpunter tegen Roda, z'n hattrick tegen Vvv; zijn dat dan zulke onmogelijke opgaves? Als je al die goals wegdenkt, doet Suarez het ook maar matig.
Zestien doelpunten zijn toch zestien doelpunten?

13 maart 2010 om 22:26
#42

Heb ik een vergelijking met iemand gemaakt? 16 doelpunten zijn 16 doelpunten maar ga me nu niet vertellen dat doelpunten tegen Psv, Ajax en Twente hetzelfde zijn als tegen Heerenveen, RKC of Sparta.

13 maart 2010 om 22:48
#47

Nee dat is inderdaad niet hetzelfde, maar de beste spelers spelen (meestal, meestal) hun beste wedstrijden tegen mindere clubs, wat natuurlijk logisch is, als je kijkt naar het kwaliteit. Dan vraag ik vorig seizoen? Scoorde Mounir el Hamdaoui toen ook enkel en alleen tegen slechte clubs? Dacht van niet, was een van de topscorers. Jij zult hem dan wel matig vinden, hij scoort ze wel en jij niet

Beetje triest dat je Heerenveen in een rijtje noemt met RKC en Sparta, dat is dan wel je goed recht, maar heeft elke club niet een minder seizoen? Feyenoord vorig seizoen, AZ twee seizoenen geleden, Twente aantaal jaar terug.. Heerenveen blijft echt wel een subtopper hoor Ik snap ook heus wel dat je Heerenveen in zo'n armieterig rijtje noemt omdat ik een Fries ben, maar probeer aub wel objectief te blijven =)

13 maart 2010 om 22:55
#49

meneer de Fries, we kijken niet naar vorig seizoen. heb je daar wat aan? we kijken naar het heden. en dan wordt er alleen maar geconstateerd dat el hhamdoui tegen de mindere clubs presteerd, waaronder, spijtig genoeg ook Heerenveen helaas. dus voel je niet aangevallen als Heerenveen dit seizoen samen met sparta in een rijtje wordt genoemd, alhoewel rkc wel erg onderdoet aan Heerenveen.

13 maart 2010 om 23:01
#51

Tsja...als je zop redeneert maak je van de beste voetballers in de wereld nog een houten klaas. Suarez heeft bijvoorbeeld al 8 pingels genomen. En er een zooitje tegen RKC gemaakt. Je zet met deze opmerking jullie ster speler behoorlijk voor paal.

Aangepast op Zaterdag, 13 maart om 23:02 door zooman.

13 maart 2010 om 23:16
#58

als we niet naar vorig seizoen mogen kijken, dan stelt jouw cluppie Barcelona ook niets voor. Ze hebben dit seizoen immers nog geen échte prijzen gewonnen
En trouwens, alleen naar dit seizoen gekeken, El Hamdaoui scoort wél zestien keer. Dat zijn zestien geldige doelpunten, die een Tomasson, Makaay, Pantelic en Sulejmani nog niet hebben gescoord, zelf niet tegen de relatief kleinere clubs. Ik snap ook heus wel dat El Hamdaoui in de Premier League, Serie A, Bundesliga of de Priméra Dívision stevig zou falen, maar hij is in deze Mickey-mousecompetitie toch (nationaal bekeken) een topspits.
Dat een Ajacied (afca_noel) en een Feyenoorder (martijn010) dit moeilijk kunnen verwerken kan ik me voorstellen, maar probeer gewoon wel objectief te zijn, en te accepteren dat dit gewoon een dramaseizoen is, en dat Heerenveen écht niet meer zo laag gaat eindigen de volgende seizoenen. Immers ook Feyenoord heeft gewoon slecht gepresteerd de afgelopen jaren. Bovendien hebben we Sparta, Rkc, Willem II, Ado en Vitesse nog onder ons, en zitten we nog maar een paar punten bij de linkerhelft vandaan. Dat is ook wat waard! :D

Aangepast op Zondag, 14 maart om 12:45 door King_Eric.

13 maart 2010 om 23:21
#62

Heerenveen staat absoluut in dit rijtje enkel en alleen op basis van dit seizoen en zij verdienen het ook zeker niet om op deze plaats te staan, helaas is de verdediging van Heerenveen dit seizoen nou niet al te best maar ik ben het absoluut met je eens dat het een subtopper is. En om je eerlijk te zijn heb ik ze echt niet genomed omdat je een Fries, ik loop je echt niet te provoceren maar El Hamdaoui heeft nu enmaal twee maal tegen jullie gescoord en jullie verdediging is dit seizoen gewoon niet op orde. Maar nogmaals, was niet om je te provoceren. Dus voel je niet direct aangevallen want dit staat verder helemaal los van Heerenveen.

13 maart 2010 om 23:31
#64

Maar je mag het me toch wel even uitleggen waarom ik dit moeilijk zou vinden te verwerken.. El Hamdaoui heeft soms een erg vervelnde houding die nogal naar verdette maniertjes neigen. Wanneer je je op een bepaalde manier profileert dan stoor ik mij daar aan en ben ik kritischer op je. Volgens mij mag ik nog steeds een eigen mening hebben en onderbouw ik hem ook nog met een aantal feiten. Mounir el Hamdaoui heeft zich een groot gedeelte van het seizoen gedragen alsof hij eigenlijk AZ was ontstegen. Zijn we zijn tirade vergeten tegen de grensrechter, zijn vreemde reacties op journalisten, zijn gefrustreerde acties op het veld of de pers-boycot van zijn koninklijke hoogheid. Ja ik ben bevooroordeeld, maar wanneer je zelf zo hoog van de toren blaast komt de lat ook een stuk hoger te liggen.
Ik trek geen vergelijking met andere spelers.
Dat jij alles direct op Suarez betrekt is jouw argumentatie niet ddie van mij.

13 maart 2010 om 23:50
#67


martijn010,
Hij heeft tog tegen Twente, Ajax en Feyennoord gescoort dit seizoen, dus waar heb je het over?

Aangepast op Zaterdag, 13 maart om 23:52 door ben1974.

14 maart 2010 om 00:58
#76

Wat een onzin. Suarez scoort 3 tegen rkc 4 tegen roda 4 tegen vvv dat zijn alweer
11 goals tegen mindere tegenstanders, 0 tegen fctwente en juventus de toppers. Jouw redenatie slaat kant noch wal, El Hamdaoui heeft zeker een mindere periode gehad maar het blijft een fantastische spits om naar te kijken.

14 maart 2010 om 03:15
#82

Waar heb ik een vergelijking getrokken met andere spelers?

14 maart 2010 om 09:39
#88

Dat heb je niet gedaan, maar dat doen wij wel. Jij zegt immers dat El Hamdaoui maar een matige spits is, gezien hij alleen maar tegen 'mindere' clubs scoort, maar zoals Ben1974 al aangeeft, hij heeft ook doel getroffen tegen Twente, Ajax en Feyenoord... Oke, de meeste goals tegen mindere clubs, maar is dat bij Suarez niet zo dan?

14 maart 2010 om 09:52
#89

Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat El Hamdaoui een irritante houding heeft tegen de media. Maar zijn voetballers als Wesley Sneijder, Winston Bogarde, en Cristiano Ronaldo dan zulke bescheiden types? Hiermee trek ik het wellicht ietwat uit z'n verband, maar ik probeer aan te geven dat vervelende mannetjes toch vaak echt wel goed kunnen voetballen!
Hij legt de lat misschien wel iets te hoog voor zichzelf, maar ik ken ook nog wel een Ajacied die barst van de arrogantie, maar het op het veld itt tot El Hamdaoui níet waarmaakt Mag jij bedenken wie ik bedoel.

14 maart 2010 om 11:01
#91

@ MK ik denk dat de wereldbeker wel een aardige prijs is.
En dit seizoen hebben maar heel weinig teams prijzen gewonnen. Het is natuurlijk wel al maart...

14 maart 2010 om 11:16
#92

gast ga toch weg met je goals tegen rkc en heerenveen met slechte verdediging, net of jullie suarezie dat niet doet? en ruiz ook niet?
drama reactie van je!

14 maart 2010 om 11:34
#94

Ja ik snap je wel, maar als martijn010 beredeneert dat je niet naar het verleden mag kijken, dan telt Barcelona vorig seizoen ook niet. Ging eigenlijk een beetje om het principe.

14 maart 2010 om 14:37
#98


@mk
Wesley Sneijder en Crisiano Ronaldo zijn uiterst irritante spelers, maar zijn dus echte toppers en daarmee komen ze toch echt wel een beetje met hun houding weg. Ik weet niet of je erg veel gedronken hebt toen je deze post hier neerknalde maar had je toen je Winston Bogarde tussen deze twee spelers zette niet zoiets van: misschien past hij niet helemaal in het rijtje thuis?

14 maart 2010 om 14:41
#99

@coridon

Ik weet niet of je enige mogelijkheden tot begrijpend lezen hebt, ik gok dus van niet. Ik heb werkelijk nergens een vergelijking getrokken met enige andere speler. Dramatische reactie van jou dus! Maar ik begrijp dat je enige jaloezie jegens Suarez hebt aangezien je hem niet gewoon bij naam kan noemen, triest figuur ben je eigenlijk.

14 maart 2010 om 15:14
#100

Ik bedoel te zeggen, is het niet zo dat irritante voetballers meestal de betere zijn? Of wou je zeggen dat Bogarde toch maar een prutser is? Ik weet niet of je ooit een wedstrijd van hem hebt bekeken, maar in z'n Sparta,- Ajax,- en Barcelona, was hij toch een bikkelharde verdediger, waarbij het goede spel van Oranje eind vorige eeuw overigens ook voor een deel aan hem te danken zijn.
Of past Bogarde volgens jou niet in het rijtje gezien hij een verdediger is en El Hamdaoui een aanvaller?

14 maart 2010 om 22:45
#101

Laten we eerlijk zijn, Bogarde was een prim verdediger maar toch niet de wereldtopper die Ronaldo zeker is en Sneijder wellicht ook ongeacht de posities waar zij spelen. Maar het wordt een beetje een eindeloze discusie. Ik mag el Hamdaoui gewoon niet zo en dan ben je bevooroordeeld of zie je in ieder geval gebreken bij een speler eerder dan dat je die ziet bij iemand die je wel mag.
Nogmaals ik vind het absoluut geen slechte voetballer, verre van. Ik stoor me gewoon mateloos aan zijn soms vedette gedrag. Je kan wel over spelers van Ajax beginnen en daar al best een kern van waarheid inzitten maar ik kijk door een Ajax bril. Net als dat jij door een Heerenveen bril kijkt en dan verdedig je je spelers ook veel meer dan die van andere clubs.

13 maart 2010 om 22:01
#21

In deze vorm zie ik AZ de wedstrijden die ze nog moeten spelen dit seizoen allemaal winnen.

13 maart 2010 om 21:46
#2

Toen Dick zei: ''el Hamdaoui gaat er nog wel 15 maken'' lachte ik hem nog uit.
Maar ongeloofellijk hoe die man uit het niets weer zijn draai gevonden heeft, vertrouwen doet dan toch wat met je.

13 maart 2010 om 21:46
#3

az is back! en ja er zullen wel mensen zijn dat het maar rkc was, maar het was geen 1-0 overwinning ofzo hè
6-2! zeer overtuigend en ik ben er heel erg blij mee aangezien ze nog tegen psv en twente moeten
hup az!
(en hup ajax! voor morgen)

Aangepast op Zaterdag, 13 maart om 22:04 door CrazyDJ07.

13 maart 2010 om 21:47
#4

6-2 was het nog. Boerrigter schoot die vrije bal er nog in..

13 maart 2010 om 22:04
#23

ok, dan verander ik dat maar ff

13 maart 2010 om 21:47
#6

Maar thuis 2 doelpunten tegen krijgen van rkc waalwijk.........nee, dan zit het toch niet helemaal goed bij az.

13 maart 2010 om 22:05
#24

@dk

Klopt ja, ze scoren 6 keer.. nee, het zit toch niet helemaal goed bij AZ.

13 maart 2010 om 22:07
#29

1 uit een vrije trap, daar kun je weinig tegen doen hè, maar je kan natuurlijk ook overal op zeiken als je wilt hè, pffff, je mag ook best eens iets goeds zien hoor, niet alles kan perfect zijn...

13 maart 2010 om 22:12
#36

Juist, niet helemaal goed. Az is de enige club, dit jaar, die kan zeggen dat ze meer dan 1 doelpunt tegen hebben gekregen, thuis tegen rkc. Dat zegt net zoveel als de 6 punten die ze scooren! En, crazeydj07, dat heeft niets met zeiken te maken of nooit iets goeds willen zien. Ik denk zelfs, dat de trainer van az het eerder met zijn jongens het zal hebben over de 2 tegendoelpunten, dan over de 6 gescoorde goals!

Aangepast op Zaterdag, 13 maart om 22:13 door DK.

13 maart 2010 om 23:04
#52

Ze geven 1 kans weg, dus dat is gewoon klasse. En ja...rkc..moet. je dan nog scherper zijn...zou pas echt sneu voor RKC worden.

13 maart 2010 om 23:12
#55

ja maar az is ook de enige club dit seizoen die meer dan 5 doelpunten heeft gemaakt tegen rkc (2x zelfs) dus je kunt ook het goede noemen en ja natuurlijk zal dick het over dat 1e doelpunt hebben(over die 2e niet want daar was niks aan te doen!), maar hij zal ze zeker meer complimenten geven, over het spel en over de eindstand (en ja het is nogal makkelijk om te zeggen dat az de enige ploeg is dit jaar met meer dan 1 tegendoelpunt tegen rkc want dit jaar is niet zo lang onderweg hè, zeker niet met die winterstop tussendoor)

13 maart 2010 om 23:20
#61

De 2e? vrije trap bedoel je? Heb je gezien hoe de spelers van az reageerde op deze vrije trap. Er was er 1, die nog sprong. De rest stond erbij, als of ze dachten: "ach, het zal allemaal wel......" Ja, dat kun je doen bij een 6-1 voorsprong. Maar deze vrije trap had az kunnen hebben!

14 maart 2010 om 00:00
#69

dat weet je nooit zeker of ze die hadden kunnen hebben, ze sprongen namelijk niet en misschien hadden ze hem ook niet gehad ook als ze sprongen dus zo stellig zoals jij het nu zegt kan nooit natuurlijk...
maar ja, bij elk doelpunt gaat er een fout vooraf hè, zonder fouten geen doelpunten en zou voetbal dus maar een saaie sport zijn, nogmaals, je hoeft niet alleen het negatieve te noemen...

14 maart 2010 om 01:14
#77

@dk; AZ is ook de enige ploeg die kan zeggen dat ze 12 (!) keer hebben gescoord tegen RKC in 1 seizoen.
AZ is de enige ploeg die in beide wedstrijden RKC zoek speelt. Kan geen enkele andere club zeggen.
Ik ben ook supporter van Rkc, maar je moet wel realistisch blijven: AZ is gewoon een paar maatjes te groot.

14 maart 2010 om 11:18
#93

ik vind dat romero zich weleens achter zijn oren mag gaan krabbelen, 2 ballen op doel en 2 goals ongelooflijk.. 1ste goal was zeker zijn fout en de 2de kan je nog over discusseren

14 maart 2010 om 11:52
#95

@posco, Natuurlijk is az een maatje te groot voor rkc en natuurlijk hebben ze het goed gedaan. Maar als je als een club als az, thuis tegen rkc, toch 2 doelpunten tegen krijigt, dan mag je wel eens bij jezelf kijken. RKC scoort heel moeilijk. Dat zou jij als rkc-supporter toch moeten weten. Dus het feit dat rkc NU wel 2 keer scoort, zegt meer iets over az, dan over rkc.


@crazydj07, ik ben niet negatief. Ik ben juist realistisch!

Aangepast op Zondag, 14 maart om 11:54 door DK.

13 maart 2010 om 21:47
#5

't vreemdelingen legioen AZ wint met 6-2 was een betere titel geweest.
Wel geteld twee Nederlandse spelers, als de 6+5 regel zou gelden was AZ waarschijnlijk een Jupiler League ploeg geweest ( met respect ).

Voor de rest is 6-2 winnen natuurlijk lekker, ook mooi voor Schieringa, gun het die man van harte om nog een keer door te starten met een bedrijf of iets dergelijks.

En kan RKC niet alle punten weggeven, vind het wel een lijdensweg worden voor de supporters. Laatste weken was het net verliezen met 1 doelpunt verschil( behalve bij psv) en nu 6 rond de oren.

13 maart 2010 om 21:48
#7

Mounir begint weer zijn doelpuntjes te pakken!! Als hij zo doorgaat haalt hij Suarez zomaar in! Maar ja, dit was met alle respect wel RKC we moeten nog zien hoe hij het tegen de wat beter ploegen gaat doen..

13 maart 2010 om 21:53
#9

zie hem Suarez niet inhalen, Ruiz zou wel mogelijk zijn.

waarschijnlijk eindigt die toch 3de achter Ruiz en Suarez, alhoewel ik niet verbaasd zal zijn als die 2de word.

13 maart 2010 om 21:54
#10

Suarez inhalen gaat natuurlijk niet gebeuren, maar het zou een prachtige prestatie zijn als hij weer over de 20 doelpunten kan komen.

13 maart 2010 om 21:54
#11

Goede overwinning van AZ! Ze zijn toch wel weer een beetje terug.
En ongelovelijk, El Hamdaoui, begin van het seizoen voetbalde hij matig en scoorde weinig, moet je hem nu zien! Beetje de oude El Hamdaoui van vorig seizoen. Hij maakte wel een smerige slaande beweging naar een RKC speler (weet niet meer wie) . Lens ook weer goede acties.

AZ goed gevoetbald.

14 maart 2010 om 00:42
#75

Inderdaad, niet alleen El Hamdaoui was weer de oude, AZ liet vanavond regelmatig als geheel weer het type spel van vorig seizoen zien. Snelle, soepele combinaties, scherpe aanvallen, lekkere goals. Echt lekker om naar te kijken.

13 maart 2010 om 21:55
#13

Jezus, wat is die Barbera Barend irritant zeg.. Ze kan echt geen normaal interview geven en heeft echt geen verstand van voetbal..

13 maart 2010 om 22:00
#19

100% mee eens ik erger me ook vaak aan der.

trouwens is het niet een idee om el hamdaoui een x op te roepen voor een oefenpot in oranje? of heeft hij al voor marokko gekozen? Ik vind lens ook een geweldige voetballer, hoort elke week te spelen.

13 maart 2010 om 22:06
#27

Hij is Marokkaans international.

13 maart 2010 om 22:08
#31

Hij heeft al voor Marokko gekozen en mag niet meer voor Nederland uitkomen.

13 maart 2010 om 22:11
#35

Omdat ie een paar keer scoort tegen clubs als Rkc moet ie meteen in Oranje. Daar hebben we al genoeg aanvallers die 10 keer beter zijn dan El hamdaoui.

14 maart 2010 om 00:02
#71

10 x beter? Zo, jij bent zeker heel goed in wiskunde of niet?

14 maart 2010 om 01:53
#80

Zoiets heet beeldspraak

Aangepast op Zondag, 14 maart om 12:58 door King_Eric.

13 maart 2010 om 21:55
#14

Je zal nog maar tegen Az moeten dit seizoen.

13 maart 2010 om 22:09
#32


inderdaad, Ajax mazzel dat al gebeurt is. Moeten ze morgen natuurlijk nog wel winnen.

13 maart 2010 om 22:15
#38

De uitwedstrijd wonnen ze in waalwijk zelfs met 6-0. Was 1 van de eerste wedstrijden van het seizoen. Dus ook deze wedstrijd zegt nog niet alles. az is het hele jaar eigenlijk al te wisselvallig.
Maar, wie weet, het advocaat het eindelijk voor elkaar?!

13 maart 2010 om 23:11
#54

AZ heeft een op zich matig seizoen gezien de kwaliteit die er in de ploeg zit. Daarentegen zijn ze juist de laatste tijd niet wisselvallig meer en zijn bezig een serie neer te zetten.

Advocaat heeft het inderdaad voor elkaar gekregen en als je dat niet ziet trek ik jou voetbalinzicht ten twijfel.

13 maart 2010 om 21:56
#15

goeie overwinnig van AZ, goed gespeeld ook al is het tegen rkc. rkc had niks in te brengen tegen az.
een foutje en een stilstaande situatie voor de goals. az was aan het vlammen!!

nu hopen dat ze tegen psv en twente de 3 punten pakken ik zie dat toch wel gebeuren.

13 maart 2010 om 21:58
#16

speler van de maand El Hamdoui, klasse hoe die man zijn draai gevonden heeft, misschien het elan die de nieuwe trainer erin heeft gebracht.

Maar mooie affiche voor Az voor de komende wedstrijden, hopelijk blijven ze achter feyenoord.

13 maart 2010 om 21:59
#17

Retteketet, HUP Az!! Ga zo door en maak PSV en Twente voor ons in!

13 maart 2010 om 22:04
#22

Als jullie morgen de eerste slag uitdelen, dan maken wij 't wel af, zodat wij gewoon voor die 4e plek kunnen gaan.

13 maart 2010 om 22:06
#26

Ben jij wel helemaal lekker? Ik hoop dat PSV fluitend kampioen wordt in Alkmaar op de laatste dag en anders Twente maar.

13 maart 2010 om 22:14
#37

Iemand heeft een andere mening....deal with it. Respect!

13 maart 2010 om 22:16
#39

Ik heb geen respect voor Alkmaarders die Ajax willen helpen, het spijt me...

13 maart 2010 om 23:09
#53

Tsja....ik kom al 15 jaar bij AZ maar van mij mag Ajax ook kampioen worden hoor. Twente is niet waardig om AZ op te volgen, die spelen anti voetbal, en PSV is minder saai maar is al jaren een en al degelijkheid. Ik ben daar niet zo van, vandaar dat ik ook AZ aanmoedig, altijd (bijna) spectacel.

13 maart 2010 om 23:17
#59

Wat is er mis mee als AZ gewoon zijn sportieve plicht doet ?

(Zo sterk mogelijk spelen)

In ieder geval beter dan opzettelijk zwak spelen of niet soms ?

Dat Ajax daar wellicht profijt van heeft is mooi genomen voor iedereen die Ajax een warm toe draagt.

14 maart 2010 om 04:44
#83

Oh god, krijgen we toch niet van die Alkmaarders die ergens een zogenaamde rivaliteit met Ajax zoeken hé...

14 maart 2010 om 12:03
#96

daar blijft natuurlijk fyeenoord gewoon staan dat snap je wel he

goed van Az dat ze ruim winnen, el hamdoui speelde ook een hele goede wedstrijd

13 maart 2010 om 21:59
#18

Goeie wedstrijd volgens mij hebben ze weer de vorm te pakken zoals vorig jaar.

13 maart 2010 om 22:06
#25

AZ treft goede vorm in verkeerde tijd.

13 maart 2010 om 22:11
#33

het lag dan ook aan koeman.

13 maart 2010 om 22:11
#34

kan az nog kampioen worden? :F

13 maart 2010 om 22:41
#45

Als het goed is kan het in de theorie ook al niet meer. De achterstand op Twente is te groot waardoor het officieel niet meer mogelijk is.

13 maart 2010 om 22:19
#41

tuurlijk kan az geen kampioen meer worde
morge de dag dat PSV laat zien dat de kampioensschaal lekker naar Eindhoven gaat

13 maart 2010 om 22:30
#43

Laat die arrogantie nu maar aan de tegenstander over, dat staat jullie niet. Hopen dat AZ jullie op de laatste dag de dienst kan bewijzen die PSV ons vorig jaar bewees.

13 maart 2010 om 22:40
#44

El Hamdaoui is ook gewoon een hele goede spits. Heeft er toch weer 16 goals inliggen in 20 wedstrijden, terwijl Ruiz en Suarez voor hun aantal goals een aantal wedstrijden meer nodig hadden. Dick wist precies hoe hij met de situatie om moest gaan en de vertrouwen die hij Mounir gaf heeft dus uiteindelijk enorm geholpen. El Hamdaoui snoert de laatste weken de monden van de critici.

13 maart 2010 om 22:42
#46

Als die El Hamdaoui er 3 in blijft schieten elke week, moet Suarez nog oppassen

13 maart 2010 om 23:13
#56

als...
heerlijk dat opportunisme (ook al is het meestal vervelend )

13 maart 2010 om 23:19
#60

Inderdaad, dat kan dus nooit, als hij er elke week 3 in blijft schieten heeft hij aan het einde van het seizoen er 37 in liggen. En dat is natuurlijk zo goed als onmogelijk. Het verschil tussen El hamdaoui en Suarez is nog 10 doelpunten (als ik me niet vergis) en Ajax heeft nog een wedstrijd te goed. Maar ja, ik ga hier verder maar niet té serieus op de reactie van Leroyf in.

On: Goede prestatie van AZ.

Aangepast op Zaterdag, 13 maart om 23:20 door Larsjuh.

13 maart 2010 om 23:36
#66

Theoretisch gezien is alles mogelijk maar idd, 3 per wedstrijd lijkt een beetje voorbarig, zelfs al blijven ze zo goed spelen. Laten we zeggen dat 1 op 1 lopen in de laatste weken nog mogelijk is. dus zo rond de 20 goals lijkt me te doen op deze manier.
Maargoed als El Hamdaoui plots toch 3 per wedstrijd erin schiet dan neem ik alles terug, maar dan zit hij denk ik ook binnen de kortste keren in het vliegtuig naar Engeland of Spanje xD

Aangepast op Zaterdag, 13 maart om 23:39 door Alexovic.

13 maart 2010 om 23:57
#68

daarom hield ik het bij 1 woord, 3 puntjes en vervolgens nog 1 zin, het is niet serieus te nemen maar zo zal hij het (hopelijk) ook niet bedoelen

13 maart 2010 om 22:50
#48

Mooie pot en AZ had wel met 10-2 moeten winnen zoals Advocaat zei.
Weet iemand waarom Lens niet voor de camera wil komen??

13 maart 2010 om 22:58
#50

Goede wedstrijd van AZ. Het is dan wel tegen de nummer laatst maar je moet ze wel eerst maken. Dat zat vanavond bij AZ wel goed. Nu kijken hoe het vervolg tegen hoger geplaatste clubs verloopt. Waarom mag Barbara Barends na afloop trouwens niet in de kleedkamer van AZ komen?

13 maart 2010 om 23:13
#57

Goed voor AZ, die op tijd haar vorm heeft terug gevonden aangezien Twente en PSV nog voor de deur staan. Als ze zo blijven spelen, winnen ze van (bijna) elk team in de Eredivisie. Complimenten AZ,

13 maart 2010 om 23:30
#63

Volgens mij komt het vooral door het tandem El Hamdaoui-lens dat het goed draait, Hamdaoui krijgt echt veel goede voorzetten van Lens, wat zijn doelpuntenteller zeker goed doet. Vind sowieso dat Dembele-el Hamdaoui-lens een prachtige aanvalslinie is, sterk, snel, behendig met een sterke afmaker in de spits, daar zou toch echt meer opgescout moeten worden in Nederland, niet alleen snelle maar vooral ook fysiek echt sterke spitsen. Alleen nu moeten ze het nog laten zien tegen de grote jongens. Moet er wel bij zeggen dat ze wel echt fantastisch waren vandaag. Ben nog steeds wel pissig dat het de laatste weken pas echt goed gaat lopen, hadden ze beter kunnen doen toen ze nog europees speelden. Niet dat ik AZ fan ben maar toch voor de neutrale toeschouwer....
Lens=grandioze voetballer, misschien geen al te best linkerbeen en er schort nog wat aan zijn afmaken, maar wat is dat een artiest, prachtige acties, tijd geleden ook al een halve omhaal om van te smullen. Die gast is echt nog onderschat.
Ik geloof trouwens dat Lens ontevreden was over zijn rol als reserve, misschien dat die uitspraken er iets mee te maken hebben dat hij niet veel reageert voor camera's. xD Maar ik gok ook maar wat.

Aangepast op Zaterdag, 13 maart om 23:37 door Alexovic.

14 maart 2010 om 00:02
#70

Het Buko effect! Sins ze nieuwe sponsor hebben draait het weer!
Beetje heel erg ver gezocht maar goed.
Is wel lekker voor Az!

14 maart 2010 om 00:10
#72

Knap van El Hamda, begrijp uberhaupt niet waarom er nog sommige mensen hier zijn die kritiek geven op El hamda?

20 Wedstrijden en 16 goals maken in de eredivisie zegt genoeg over El Hamda, dat zijn de feiten ongeacht tegen welke tegenstander je scoort het zijn overigens Eredivisie tegenstanders en geen hoofdklasse clubs! Het is goed mogelijk dat hij Ruiz nog kan inhalen, 3 doelpunten verschil met nog 7 wedstrijden te gaan moet mogelijk zijn?

Advocaat had eigenlijk twee weken geleden moeten zeggen dat El Hamda er 20 in zou schieten, dan hadden er een hoop mensen hem voor gek verklaard, haha

14 maart 2010 om 00:25
#73

De mensen die El Hamdaoui kritiek blijven geven mogen dit van mij doen ook al speelt hij bij Real Madrid en scoort hij 30 goals per seizoen! Wat jullie ook zeggen, Mounir laat zien dat hij de beste spits is van Nederland, beter dan Suarez en Ruiz die alleen maar uit penalty's kunnen schieten, anders had Mounir er wel 30 per seizoen in liggen, kom nou, het zijn vooral de ajaccieden die El Hamdaoui niet mogen maar dat deert hem totaal niet, volgend jaar is hij zeker weg

Aangepast op Zondag, 14 maart om 00:26 door lom4life.

14 maart 2010 om 09:09
#85

Het goede spel van gisteren kwam ook mede door de goede opstelling die Advocaat verzonnen had. Het was een van de eerste keren dat AZ in een 4-3-3 speelde met Lens op rechtsvoor, El Hamda in de spits en Denbélé op linksvoor. Lens en Dembélé kunnen prima op de vleugels spelen; ze zijn snel, hebben een goede dribbel en een goede voorzet. El Hamda is natuurlijk een prima spits. Ik denk persoonlijk dat wanneer Advocaat zijn drie beste aanvallers in deze formatie op het veld zet, AZ de beste aanval van de Eredivisie heeft.

Dit komt uit de mond van een ajacied!

14 maart 2010 om 09:09
#86

Het goede spel van gisteren kwam ook mede door de goede opstelling die Advocaat verzonnen had. Het was een van de eerste keren dat AZ in een 4-3-3 speelde met Lens op rechtsvoor, El Hamda in de spits en Denbélé op linksvoor. Lens en Dembélé kunnen prima op de vleugels spelen; ze zijn snel, hebben een goede dribbel en een goede voorzet. El Hamda is natuurlijk een prima spits. Ik denk persoonlijk dat wanneer Advocaat zijn drie beste aanvallers in deze formatie op het veld zet, AZ de beste aanval van de Eredivisie heeft.

Dit komt uit de mond van een ajacied!

Aangepast op Zondag, 14 maart om 13:03 door King_Eric.

14 maart 2010 om 12:36
#97

Afca_noel, wat praat jij onzin zeg.. 16 doelpunten waarvan de meerdere tegen de kleintjes en 2 tegen Twente en Ajax die ze hebben verloren en dus is die van minder kwaliteit? oke;

Suárez 26 doelpunten, 4punters tegen Roda = 22, 3 tegen VVV = 19
2 tegen PSV die ze toch verloren hebben = 17, 7 penaltys = 10 doelpunten...

Kortom, Suarez is dus drama als ik jouw als Ajax supporter moet geloven dat geen fan van Mounir El Hamdaoui is.

El Hamdaoui is op Suarez na de beste aanvaller van Nederland en iedereen heeft zijn dipje wel. Zie Dembélé dat een geweldige speler is maar nu in een dipje zit/zat. Kerel bekijk het objectief

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

  • Ze werden geconfronteerd met weerstand. Maar de Armada zal niet ophouden. Show no mercy. Who will Write the Future? Lees verder
  • Tips van Gerard Pique om de baas in de verdediging te zijn. Lees verder
  • Bloed, Zweet en Oranje Lees verder
  • Tips van Rafael van der Vaart om op het middenveld te domineren. Lees verder
  • Robinho, Maicon, Luis Fabiano & Nilmar praten over het spelen in het Braziliaanse elftal. Lees verder

AZ

Vorm Pos. Team Punten
winst
gelijk
laatste 6
winst
gelijk
laatste 6

Shop

AZ Alkmaar
Bestel NU
Nu € 31.95

Voetbalreizen

Interview met Gianni Zuiverloon

"Ik geloof niet dat ze me zijn vergeten. Nadat wij in 2009 degradeerden, waren er een aantal Engelse clubs uit de Premier League die interesse hadden, maar dat is uiteindelijk allemaal afgeketst. Ik wilde niet terug naar de Eredivisie, zodat ik dan maar op het hoogste niveau zou blijven spelen. Dat zag ik als een vlucht." Lees verder

Pagina gegenereerd in 0.578125 seconden.